Hongarije banaan van de race?

Gestart door Sabai, 27 juli 2014 - 16:57:31

« vorige - volgende »

Banaan van de race?

Maldonado
Perez
Bianchi
Grosjean
Vettel
Hamilton
Rosberg
McLaren
Ericsson
Hulkenberg
iemand anders namelijk. ...

Jehoentelaar


Fietser

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 11:18:00
Fietser: prima, dan pak je alleen die woorden eruit. Wat ik bedoel is dat het feit dat Vettel het onderspit delft tegen zijn teamgenoot net zo goed het resultaat kan zijn van niet kunnen omgaan met het materiaal dan het 'duidelijk is dat er anderen beter zijn'.

In 2011 legde Lewis Hamilton het af tegen zijn teamgenoot Jenson Button. Toch denk ik dat er maar weinig op dit forum zijn die zeggen dat Button beter is dan Hamilton. Soms heb je nu eenmaal een off-season.

Waarmee ik niet zeg dat Ricciardo niet beter dan Vettel kan zijn, maar ik vind dit seizoen vooralsnog niet het bewijs ervan.

Ook prima. Ieder zijn mening.
Voor alle duidelijkheid: ik zag Vettels vingertje zeer graag de afgelopen jaren, maar ook zag ik in Hongarije (het topic hier, met die banaan en zo) signalen die het einde daarvan markeren. Hoop van harte dat ik ongelijk heb.

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 28 juli 2014 - 10:15:51
Ik heb op Grosjean gestemd maar ik zocht de optie: radar man van McLaren ;D

Die steken de schuld voor die verkeerde bandenkeuze op de radar maar elk F1 Team krijgt van de FIA dezelfde radar informatie door dus waarom hadden de andere 20 wagens het dan wel juist?

Die staat er gewoon tussen was ook zeer banaan waardig  ;D

Wings

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2014 - 09:37:09
Mag ik trouwens het team van McLaren ook een nominatie geven? Beide coureurs uitsturen op intermediates terwijl de rest van het veld op slicks staat. Ik snap dat ze verwacht hadden dat het weer zou regenen (en dan zou het een meesterzet zijn), maar ze hebben toch dezelfde weather forcast als die van alle andere teams?

Ik denk dat dit de enige mogelijkheid was om de race naar zich toe te halen. Bovendien dacht ik juist te lezen dat er regen werd voorspeld maar is de bui juist van het circuit afgewaaid. Waarschijnlijk door een verandering van windrichting. Wel heb ik zoiets: ga met één rijder die gok aan! Hoewel ik mij ook kan bedenken dat of het nu wel of niet goed uitpakt, het team het dan nooit goed doet. Of ze bevoordelen de één of benadelen de ander.

Jozef

Magnussen pitte toen niet, want die reed nog in de achterhoede na zijn incident in het begin van de race. Bij hem was de gok dus "doorrijden en zien waar we uitkomen". Een logische beslissing. Button had echter gewoon op slicks gezet moeten worden zoals alle anderen die pitten. Dan zou hij op P2 gereden hebben op slicks in plaats van op P2 (en even P1) met inters. Hij had dan gewoon een rechtstreeks gevecht met Ricciardo en zie waar die is geëindigd...

Wings

Button was toch ook buiten gebleven? Of alleen Magnussen? Ik dacht dat beiden daardoor juist voorin terecht kwamen.

Matthijs

Nee, Button ging naar binnen voor nieuwe intermediates, terwijl alle andere rijders voor slicks kozen.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/07/27/2014-hungarian-grand-prix-tyre-strategies-pit-stops/

Wings

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2014 - 18:20:08
Nee, Button ging naar binnen voor nieuwe intermediates, terwijl alle andere rijders voor slicks kozen.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/07/27/2014-hungarian-grand-prix-tyre-strategies-pit-stops/

Oké! Was het Buttons keuze of van McLaren?

Matthijs

Dat weet ik niet. Maar ze hebben toegegeven dat ze op de radar dachten te zien dat er meer regen kwam, dus het team heeft hier zeker een aandeel in gehad.

0634

Ach, hij werd uiteindelijk 8e (?). Dus dat is sowieso zijn plek ongeveer. Heeft er dus niet veel mee verloren. Dan kan je eens een risico nemen. Hij was immers spekkoper geweest als het prompt was gaan regenen.

Wings

Dat is ook weer zo. Dus of het echt dommigheid was (wat wordt beweerd) weet ik zo net niet. Makkelijk om dat nu te roepen als een gok verkeerd uitpakt.

Matthijs

Wat wordt beweerd is dat het dom is om beide coureurs op intermediates te laten rijden als alle andere coureurs op slicks rijden. Nouja laten we het houden op gegokt en verloren. Jammer voor Button want hij lag tweede na zijn stop.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 29 juli 2014 - 19:58:56
Wat wordt beweerd is dat het dom is om beide coureurs op intermediates te laten rijden als alle andere coureurs op slicks rijden. Nouja laten we het houden op gegokt en verloren. Jammer voor Button want hij lag tweede na zijn stop.
hij ging zelfs als eerste de pits in! Magnussen lag 18e, dus McLaren had eigenlijk maar 1 paard om op te wedden.

0634

Klopt. Ik vind dat altijd wel te billijken, dat soort gokjes. Ik bedoel, als je in een Mercedes rijdt moet je het niet doen, maar Button heeft hooguit een paar puntjes te verliezen en een heleboel te winnen.

Matthijs