Wat kunnen we leren van Hongarije?

Gestart door Breaktest, 29 juli 2014 - 11:38:49

« vorige - volgende »

Breaktest

Valt er een les uit de GP van Hongarije te leren? Gewoonlijk behoort deze tot de allersaaiste races, maar deze keer was het een van de vermakelijkste races van het jaar. Waarom?
Ik denk dat meerdere factoren daar debet aan zijn, zoals het feit dat Hamilton achteraan moest starten, maar ook de weersomstandigheden. Nu heb je geen van beide in de hand, maar als je de baanomstandigheden omschrijft als 'slippery', kun je daar misschien wel iets mee.

De vraag is: worden wedstrijden er wellicht aantrekkelijker als er heel weinig grip is?

Zo ja, hoe creëer je gebrek aan grip: gedeelten natspuiten of via reglementen aan de auto (smallere banden, kleinere vleugels).

De omstandigheden waren ook zo dat teams totaal andere bandenstrategieen kozen (derde factor). Ook dat is misschien iets om over na te denken.

Figge

Ik denk persoonlijk dat je er niet zo veel van kunt leren. Maar gewoon de conclusies trekken zoals jij nu ook doet. Zaken die niet te beïnvloeden zijn, zoals het weer, zijn niet te beïnvloeden. Op het moment dat je daarvoor een "zekerheidje" kunstmatig invoert, dan kun je er van uitgaan dat men allerlei voorbereidingen gaat treffen, waardoor de onvoorspelbaarheid verdwijnt.
Races als afgelopen weekend zijn leuk vanwege de onvoorspelbare factoren, niet meer niet minder. Denk ik.

Fabian

Ik sluit me volledig aan bij Figge!!

Jozef

Weinig grip is op zich geen garantie voor een leuke race denk ik. De reden waarom regen een race leuker maakt, is niet het gebrek aan grip maar wel de onvoorspelbaarheid van de grip. De ene bocht is natter dan de andere en kan dus minder hard genomen worden. Elke ronde kunnen de omstandigheden net anders zijn (iets droger of net natter dan de ronde ervoor) en een F1-coureur moet altijd de limiet opzoeken. Als de onvoorspelbaarheid van de limiet toeneemt, dan neemt ook de kans toe dat je er een keer overheen gaat.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 29 juli 2014 - 12:01:40
Weinig grip is op zich geen garantie voor een leuke race denk ik. De reden waarom regen een race leuker maakt, is niet het gebrek aan grip maar wel de onvoorspelbaarheid van de grip. De ene bocht is natter dan de andere en kan dus minder hard genomen worden. Elke ronde kunnen de omstandigheden net anders zijn (iets droger of net natter dan de ronde ervoor) en een F1-coureur moet altijd de limiet opzoeken. Als de onvoorspelbaarheid van de limiet toeneemt, dan neemt ook de kans toe dat je er een keer overheen gaat.


Wil je nu zeggen dat het voorstel van Bernie om de circuits onder water te zetten, toch een goede was? :P

0634

Er valt helemaal niks van Hongarije te leren.

Alleen: na het F1 van de toekomst en het ecclestone op zoek naar populariteitstopic, hebben we nu dus inmiddels drie topics waarin we de toekomst bespreken. Is dat zinvol?

robbert

Citaat van: Jeroen op 29 juli 2014 - 19:26:18
Er valt helemaal niks van Hongarije te leren.

Alleen: na het F1 van de toekomst en het ecclestone op zoek naar populariteitstopic, hebben we nu dus inmiddels drie topics waarin we de toekomst bespreken. Is dat zinvol?

ja vraag ik mij ook af. Is op den duur niet overzichtelijk

Breaktest


Arthur

GROOT HANGSLOT ER OP EN SLEUTEL IN DE PLOMP ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

U vraagt, wij draaien!

Verdere reacties aangaande dit onderwerp kunnen geplaatst worden in het onderstaande topic!
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11248.0.html