Bahrein :Man van de race!

Gestart door Sabai, 06 april 2014 - 19:02:50

« vorige - volgende »

Man van de race?

Hamilton
5 (17.2%)
Rosberg
1 (3.4%)
Hamilton en Rosberg
8 (27.6%)
Perez
4 (13.8%)
Hulkenberg
1 (3.4%)
Ricciardo
7 (24.1%)
Vettel
1 (3.4%)
Massa
2 (6.9%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Wings

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:33:01
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:17:37
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:15:02
Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Perez, Hülkenberg, Massa, Bottas ... kan niet kiezen eigenlijk. Allemaal reden ze ijzersterk, allemaal gaven ze smaak aan de race. Keuze die hier 't dichtst bijkomt is de optie Hamilton & Rosberg, dus dat is 'm geworden.

Volgens mij waren beiden (Massa en Bottas) toch de spreekwoordelijke bok van de Safety Car situatie? Even offtopic hé! Ik bekritiseer je keuze dus niet.

Klopt, maar dat gebeurd dan buiten hun schuld om en kan ik hen dan ook onmogelijk kwalijk nemen. Dat zou 'n beetje hetzelfde zijn als mijn gelijk gaan halen omtrent Kimi en Fernando, omdat Kimi vlak achter hem finishte. Was net zomin de verdienste van Kimi als dat het de schuld van M & B was dat ze door de RBR's bijgehaald werden.

Ik bekritiseer je keuze ook niet hoor! Was eigenlijk een offtopic opmerking wat je als compliment mag beschouwen want de race van beiden werd ondergesneeuwd door de Safety Car. Had Massa of Bottas nu op het podium gestaan hadden ze wellicht meer stemmen gehad.

Sabai

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:31:37
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 19:29:27
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:26:19
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 19:22:51
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 19:04:37
Tja, als je bij een optie twee man kan kiezen is de keuze snel gemaakt.

Anders weet ik het niet. Vond Ricciardo echt supergoed vandaag.

Toch denk ik dat als de SC niet was gekomen Vettel voor Ricciardo was geëindigd want hij zat na de eerste stop constant een paar posities achter Vettel. Neemt niet weg dat hij uitstekend gereden heeft maar voor mij geen man van de race.

A kom op Sabai, Ricciardo heeft Vettel fair en square verslagen! Als zijn team de pitstop in Maleisië niet had verprutst had Ricciardo wellicht geen eens achter Vettel gereden. Dus nu niet gaan afgeven op een SC-situatie.

Hij zat er toch achter voor SC of heb ik dat verkeerd gezien.  Ook qua ronde tijden deden ze voor elkaar niet onder. Dus om nu te gaan beweren dat het een walk over van Ricciardo was vind ik echt te ver gaan.Laten we wel realistisch blijven.


Niemand had het over een walkover...Eerder gewoon dat Vettel nu een teamgenoot heeft, die veel dichter achter hem rijdt en hem zelfs inhaalt...Simpel!

Zo komt het wel op me over. Maar verder grote klasse van Ricciardo. Hij heeft me ook weer goede punten in team boss gegeven  :)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:33:01
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:17:37
Citaat van: Kootje op 06 april 2014 - 19:15:02
Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Perez, Hülkenberg, Massa, Bottas ... kan niet kiezen eigenlijk. Allemaal reden ze ijzersterk, allemaal gaven ze smaak aan de race. Keuze die hier 't dichtst bijkomt is de optie Hamilton & Rosberg, dus dat is 'm geworden.

Volgens mij waren beiden (Massa en Bottas) toch de spreekwoordelijke bok van de Safety Car situatie? Even offtopic hé! Ik bekritiseer je keuze dus niet.

Klopt, maar dat gebeurd dan buiten hun schuld om en kan ik hen dan ook onmogelijk kwalijk nemen. Dat zou 'n beetje hetzelfde zijn als mijn gelijk gaan halen omtrent Kimi en Fernando, omdat Kimi vlak achter hem finishte. Was net zomin de verdienste van Kimi als dat het de schuld van M & B was dat ze door de RBR's bijgehaald werden.
hoezo was dat niet de verdienste van Kimi dan?? hij zat de hele race kort op Alonso en reed ook langere stints als Alonso. Wellicht had ie juist op het einde nog wat kunnen doen op versere banden. Nu was dat voordeel weg

Wings


Kootje

Kort op Alonso?
Hmmm .... zo rond de SC zat er 'n seconde of 6 tussen hen en was het gat nog steeds groeiende.


Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:43:19
Ik hoop toch op cynisme.

Ik hoop dan toch niet van mij?

Tuesday

Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:43:19
Ik hoop toch op cynisme.
heb je t over mijn comment?? waarom zou dat cynisch zijn? dat is wat ik gezien heb, jij niet?

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 19:35:53
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:26:19
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 19:22:51
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 19:04:37
Tja, als je bij een optie twee man kan kiezen is de keuze snel gemaakt.

Anders weet ik het niet. Vond Ricciardo echt supergoed vandaag.

Toch denk ik dat als de SC niet was gekomen Vettel voor Ricciardo was geëindigd want hij zat na de eerste stop constant een paar posities achter Vettel. Neemt niet weg dat hij uitstekend gereden heeft maar voor mij geen man van de race.

A kom op Sabai, Ricciardo heeft Vettel fair en square verslagen! Als zijn team de pitstop in Maleisië niet had verprutst had Ricciardo wellicht geen eens achter Vettel gereden. Dus nu niet gaan afgeven op een SC-situatie.
Vettel had wel weer een probleem met het vermogen van de auto, maar zeker een keurige race van Ricciardo. Vond Vettel ook een goede race rijden net als heel veel andere coureurs. Maar mijn stem gaat naar Perez.


Sorry, weer niet. Vettel klaagde wel over het vermogen, maar bleef desondanks bij Ricciardo in de buurt? Met de auto van Vettel niets aan de hand. Echter bij de auto van Ricciardo was een klein vleugeltje afgebroken. Het was dus eerder andersom qua mankement. Ricciardo heeft Vettel gewoon fair and square verslagen.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 06 april 2014 - 19:47:46
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 19:35:53
Citaat van: Wings op 06 april 2014 - 19:26:19
Citaat van: Sabai op 06 april 2014 - 19:22:51
Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 19:04:37
Tja, als je bij een optie twee man kan kiezen is de keuze snel gemaakt.

Anders weet ik het niet. Vond Ricciardo echt supergoed vandaag.

Toch denk ik dat als de SC niet was gekomen Vettel voor Ricciardo was geëindigd want hij zat na de eerste stop constant een paar posities achter Vettel. Neemt niet weg dat hij uitstekend gereden heeft maar voor mij geen man van de race.

A kom op Sabai, Ricciardo heeft Vettel fair en square verslagen! Als zijn team de pitstop in Maleisië niet had verprutst had Ricciardo wellicht geen eens achter Vettel gereden. Dus nu niet gaan afgeven op een SC-situatie.
Vettel had wel weer een probleem met het vermogen van de auto, maar zeker een keurige race van Ricciardo. Vond Vettel ook een goede race rijden net als heel veel andere coureurs. Maar mijn stem gaat naar Perez.


Sorry, weer niet. Vettel klaagde wel over het vermogen, maar bleef desondanks bij Ricciardo in de buurt? Met de auto van Vettel niets aan de hand. Echter bij de auto van Ricciardo was een klein vleugeltje afgebroken. Het was dus eerder andersom qua mankement. Ricciardo heeft Vettel gewoon fair and square verslagen.
als je het niet erg vind hecht ik toch wat meer waarde aan de verklaring van Vettel. En ik zou toch liever een vleugeltje missen dan een stukje vermogen

Perton

Vettel mistte halverwege de race sowieso DRS, geen idee of zich dat hersteld heeft, maar lijkt me duidelijk dat Vettel niet de auto had die Red Bull hem normaal moet kunnen leveren.

rafael25

 D. Ricciardo
Ricciardo was al sneller dan Vette!

Wings

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:52:30
Vettel mistte halverwege de race sowieso DRS, geen idee of zich dat hersteld heeft, maar lijkt me duidelijk dat Vettel niet de auto had die Red Bull hem normaal moet kunnen leveren.

Vettel had gewoon DRS. Na het boordradiocontact goed opgelet. Wat ik frappant vond is dat er niemand voor Vettel reed toen hij dat riep. Nogal wiedes, dacht ik nog, dat DRS het niet doet.

Perton

Was dat niet toen hij een halve seconde achter Alonso reed, of ben ik in de war met een ander moment dat ik naar de live timing keek?

Kootje

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 19:52:30
Vettel mistte halverwege de race sowieso DRS, geen idee of zich dat hersteld heeft, maar lijkt me duidelijk dat Vettel niet de auto had die Red Bull hem normaal moet kunnen leveren.

Dat mistte hij omdat Kimi de pits in was gegaan en Button (dacht ik) meer dan 'n seconde voor hem reed. Olav pikte dat goed op en deed er nog lacherig over. Zo van: Ja, hij is ook niet gewend DRS te hebben omdat hij gewend is op kop te rijden. Hij weet gewoon niet dat het alleen werkt als je binnen 'n seconde van je voorganger zit.  ;D

Perton

Haha oké dan had ie inderdaad gewoon DRS. Gekke Vettel.

Perton

Ted Kravitz meldt in zijn Notebook nu dat het de MGU-K (of hoe dat ding ook heet) van Vettel niet goed werkte. Vettel zei eerder al op de radio dat hij snelheid mistte op de rechte stukken, dus dat klinkt aannemelijk.