is McLaren nog een topteam?

Gestart door Breaktest, 28 juli 2013 - 16:35:17

« vorige - volgende »

Is McLaren nog als topteam te beschouwen?

ja
nee

0634

Citaat van: Wings op 28 september 2013 - 12:39:03
Ik plaats Button toch wel een trede hoger dan DC. Button heeft de pech dat nu hij top is, Red Bull en Vettel domineren. Maar mocht McLaren komend jaar weer bovenaan de lijsten staan geef ik Jenson een goede kans om te strijden voor de knikkers.
Dat verwacht ik niet. Eigenlijk verwacht ik de komende tijd helemaal niet veel van McLaren, totdat het partnerschip met Honda tot volle wasdom is gekomen. Kan nog wel 3 jaar duren dus.

Sabai

Ik hoop ongelijk te krijgen want vind het een sympathieke coureur die Button.Begon de laatste tijd een beetje het oude Honda gevoel van hem te krijgen toen hij zo tevreden was met zijn 7 plek in Singapore. Vroeg me af hoe anderen erover denken.

0634

Citaat van: Sabai op 28 september 2013 - 12:50:50
Ik hoop ongelijk te krijgen want vind het een sympathieke coureur die Button.Begon de laatste tijd een beetje het oude Honda gevoel van hem te krijgen toen hij zo tevreden was met zijn 7 plek in Singapore. Vroeg me af hoe anderen erover denken.

Ik denk wel overigens, dat rijders die alles gewonnen hebben, zoals Button maar ook zoals bijvoorbeeld Alonso in zijn tweede tijd bij Renault, soms moeite zullen hebben zich te motiveren als ze moeten strijden voor plek 7 of 8. Als ze weten dat een podium onhaalbaar is, terwijl je eigenlijk niet anders gewend bent.

Je moet mentaal wel erg sterk zijn om blij te zijn met een puntje of drie, als je bewezen hebt goed genoeg bent om wereldkampioen te zijn. Voor een leuk duel op de baan zullen ze altijd wel te porren zijn, maar in algemene zin zal het minder zijn. Maar ik denk niet dat dat voor Button meer geldt dan voor Alonso destijds.

Breaktest

#63
Citaat van: rafael25 op 28 juli 2013 - 17:39:12
Hummmmmmm,
Als McLaren geen topteam is dan is Ferrari ook geen topteams is... hoe lang geleden heeft Ferrari geen COUREURSKAMPIOENSCHAP gewonnen, precies sinds 2007!!!!!! :)
Hmmmm. Goed lezen is ook een vak. Wat het laatste coureurskampioenschap doen Ferrari en McLaren nauwelijks voor elkaar onder; maar in deze topic weegt het constructeurskampioenschap zwaarder. Na de laatste van McLaren in 1998 heeft Ferrari deze maar liefst acht (!) keer gewonnen.
Ik merk aan deze reactie en vele andere dat deze posting  duidelijk tegen het zere been is. De redactie presteert het zelfs om zonder schaamte de oorspronkelijke titel te veranderen!; want de oorspronkelijke "McLaren geen topteam meer" - een mening van mij, niet meer dan dat  - is kennelijk onverdraaglijk. 
Veel argumentatie wordt er bij de emotionele steunbetuigingen niet geleverd. "McLaren is nog steeds een topteam, want ik verwacht dat ze het volgend jaar beter doen." Van die orde.
Behalve zwak in zichzelf is daar is geen enkele aanwijzing voor. In tegendeel zou ik zeggen. McLaren verkent voorzichtig de rijdersmarkt, maar is in feite al weer te laat. Concurrent Ferrari komt daarentegen in 2014 met de sterkst denkbare line-up in jaren.

Ook in onderhandelingen laat McLaren zich steeds de kaas van het brood eten. Ferrari laat zich jaarlijks een bonus van tientallen miljoenen extra uitbetalen - zogenaamd vanwege haar historische inbreng (some brothers are more equal than others, lang leve de sport! - terwijl de inbreng van McLaren in historisch opzicht nauwelijks onder doet. En de budgetverschillen liepen al op vanwege die100 miljoen boete uit Crash-gate. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat dit zich op termijn in de krachtsverhoudingen uitdrukt.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2013 - 18:38:15
load of crap, dit topic. Natuurlijk is McLaren een topteam. In al zijn gelederen. Dat ze dit jaar (even) niet winnen, doet daar bar weinig aan af.

Ik ga zometeen een topic openen: is Alonso nog wel een toprijder?
Oh ja?

Jehoentelaar

McLaren heeft sinds 1998 vrijwel altijd vooraan meegedaan, of in ieder geval net achter die top. 2009 Was wat minder, maar daar kwamen ze goed van terug. Nu zijn ze finaal uitgegleden en volgend jaar is sowieso een tussenjaar, dus het heeft even een intermezzo in de prestaties. Maar hey, Ferrari heeft veel langere periodes gehad dat ze constant achter de feiten aan reden. Iets met de mug waar een olifant van wordt gemaakt.

0634

Je ziet het in iedere sport terug. Topteams zakken soms een aantal jaren terug en komen dan ineens weer boven drijven. Is niks geks aan. PSV heeft al jaren niks gewonnen, maar is nog steeds een topclub. Jaren achtereen aan de top blijven is heel moeilijk, maar McLaren doet - op dit jaar na - eigenlijk altijd mee om zeges en met regelmaat ook om titels. Ze zitten momenteel in de overdracht tussen Merc en Honda, dus dat zal wat tijd vergen. Maar zolang je gedegen beleid blijft voeren en het geld aanwezig is, kom je vroeg of laat weer bovendrijven. Zelf denk ik -vanwege de motorswitch- dat het wel een jaar of drie kan duren eer er weer een Mclaren titel te bewonderen is.

Jozef

Citaat van: Breaktest op 28 september 2013 - 22:15:37Ik merk aan deze reactie en vele andere dat deze posting  duidelijk tegen het zere been is.

Dat gevoel krijg je wel vaker in non-discussies.

Wings

Citaat van: Jeroen op 28 september 2013 - 12:46:51
Citaat van: Wings op 28 september 2013 - 12:39:03
Ik plaats Button toch wel een trede hoger dan DC. Button heeft de pech dat nu hij top is, Red Bull en Vettel domineren. Maar mocht McLaren komend jaar weer bovenaan de lijsten staan geef ik Jenson een goede kans om te strijden voor de knikkers.
Dat verwacht ik niet. Eigenlijk verwacht ik de komende tijd helemaal niet veel van McLaren, totdat het partnerschip met Honda tot volle wasdom is gekomen. Kan nog wel 3 jaar duren dus.

Dat kan maar hoeft niet. Kijk eens naar Brawn 2009 hoe daar ineens de puzzelstukjes op hun plaats vielen.

Wings

Citaat van: Sabai op 28 september 2013 - 12:50:50
Ik hoop ongelijk te krijgen want vind het een sympathieke coureur die Button.Begon de laatste tijd een beetje het oude Honda gevoel van hem te krijgen toen hij zo tevreden was met zijn 7 plek in Singapore. Vroeg me af hoe anderen erover denken.

Tekenend voor se snelheid van McLaren. Als er meer in had gezeten was Button niet tevreden geweest.

0634

Citaat van: Wings op 29 september 2013 - 10:02:47
Citaat van: Jeroen op 28 september 2013 - 12:46:51
Citaat van: Wings op 28 september 2013 - 12:39:03
Ik plaats Button toch wel een trede hoger dan DC. Button heeft de pech dat nu hij top is, Red Bull en Vettel domineren. Maar mocht McLaren komend jaar weer bovenaan de lijsten staan geef ik Jenson een goede kans om te strijden voor de knikkers.
Dat verwacht ik niet. Eigenlijk verwacht ik de komende tijd helemaal niet veel van McLaren, totdat het partnerschip met Honda tot volle wasdom is gekomen. Kan nog wel 3 jaar duren dus.

Dat kan maar hoeft niet. Kijk eens naar Brawn 2009 hoe daar ineens de puzzelstukjes op hun plaats vielen.

Maar dat kwam ook omdat Honda zich een jaar eerder al op 09 richtte en de grote teams niet. Maar je hebt natuurlijk gelijk: het kan. Ik verwacht het alleen niet.

Wings

Citaat van: Breaktest op 28 september 2013 - 22:15:37
De redactie presteert het zelfs om zonder schaamte de oorspronkelijke titel te veranderen!; want de oorspronkelijke "McLaren geen topteam meer" - een mening van mij, niet meer dan dat  - is kennelijk onverdraaglijk.

Laat ik hopen dat dit niet waar is!! McLaren is geen topteam meer kan een prima stelling zijn. En mocht je als redactie dat niet gepast vinden ga je in overleg, vraag je het te motiveren en kom je er samen uit.

Maikel0230

#72
Dit is een discussie die nergens uit gaat, iedereen heeft een andere invulling van een topteam en daar zal het altijd blijven botsen. Dat de titel van het topic verandert is maakt toch geen r**t uit want uiteindelijk heeft Breaktest zijn mening toch kunnen uitleggen en verantwoorden dus wat maakt het eigenlijk uit?

We krijgen van de redactie hier al een grote vrijheid, ik zou zelfs zeggen Breaktest schrijf over je mening een column want die wordt door de redactie gepost op de site zolang die fatsoenlijk opgesteld is met echte argumenten en standpunten. Het is een column en daar kun je je gedachten de vrije loop laten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

De eerste motie van wantrouwen voor Withmarsch?

CitaatRon Dennis has returned to the role of McLaren Group chief executive officer, a position Martin Whitmarsh has held since 2009 when he took over from Dennis as F1 team principal.

Dennis's new responsibilities will include examining the competitiveness of their racing outfit. Last year McLaren failed to score a podium finish all season. The last time that happened was in 1980, when Dennis first took control of the company.

"My fellow shareholders have mandated me to write an exciting new chapter in the story of McLaren, beginning by improving our on-track and off-track performance," said Dennis.

"Over the coming weeks I intend to undertake a thorough and objective review of each of our businesses with the intention of optimising every aspect of our existing operations, whilst identifying new areas of growth that capitalise on our technologies, and where appropriate further investing in them.

"During February, I will articulate a new Group strategy and implement the organisational structure best suited to achieving it. I am excited by the prospect of returning to the role of group chief executive officer and working with my many colleagues and fellow shareholders to fulfil our objective – which is to win at whatever we do."

Dennis stepped backed from the company's racing activities to take charge of their car production project. Since then they have launched the MP4-12C and P1 models.

McLaren will launch their 2014 F1 contender, the MP4-29, next week.

http://www.f1fanatic.co.uk/2014/01/16/dennis-replaces-whitmarsh-mclaren-group-ceo/

0634

Is wel interessant. Want wat betekend dit voor Whitmarsh (en ook voor Alonso)?

James Allen filosofeert erover:
Citaat
The future of McLaren's team principal Martin Whitmarsh is in question tonight after former team boss Ron Dennis retook control of the company as CEO.

In a statement issued by the team this evening Dennis said that he would conduct a thorough review of track activity, after McLaren last year registered its worst performance since 1980 with not a single podium finish.

At the end of last year Dennis and Whitmarsh were engaged in a struggle for power, but a shift in shareholder sentiment seems to have swung things back Dennis' way.

The news follows the transfer of responsibility for Mansour Ojjeh's shares and his seat on the board to his younger brother in recent days. Mansour has been ill with cancer.

At the end of last year it appeared that the majority shareholder the Bahraini investment vehicle Mumtalakat, sided with Whitmarsh as did Ojjeh, but Dennis has clearly engineered a change in sentiment.

The question will now be, who will Dennis hire to replace Whitmarsh, given that he is unlikely to want to run the team himself on a day to day basis? One candidate currently sitting on the sidelines is Ross Brawn. The Englishman has moved on from Mercedes and he has good connections with Honda, McLaren's engine partner from 2015 onwards.

The news makes it unlikely that there will be a place for Fernando Alonso at the team, as had been mooted last year. He and Dennis fell out spectacularly in 2007.