Silly Season 2013/2014

Gestart door Fabian, 08 juni 2013 - 12:53:30

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 22:35:24
Boullier is geen CEO.


Inderdaad niet, maar Boullier behoort tot zover het mij duidelijk is, wél tot de staf van Lotus Genii. Zie ook het bericht over de personeelsleden die niet werden betaald. Die waren ook boos omdat Boullier zich niet liet zien op de fabriek.


Als Eric Boullier niet over de financiën gaat, waarom kijken de technici en monteurs dan onder andere naar Boullier? Laten we het zo zeggen;


Eric Boullier maakt deel uit van het managementsteam van Lotus Genii in die zin dat hij de schakel is tussen de werkvloer en de bestuurskamer?

0634

Ik weet ook niet precies hoe het zit. Maar als hoogste operationele baas is hij natuurlijk nooit gevrijwaard van enige financiele verantwoording. Dat is onmogelijk.

In hoeverre je het hem kan aanrekenen dat iedereen weg holt bij het team, weet ik niet. Denk ook niet dat wij dat makkelijk kunnen beoordelen. Maar ik krijg meer en meer het idee dat Lotus klaar is en dat betreur ik. Vind het een leuk team.

Perton

#1922
Ja, een schakel, precies. Dus wat is realistischer:

- ondanks dat hij 'slechts' in loondienst is, hij heeft álle informatie en liegt dat ie barst
- hij houdt zijn praatjes gebaseerd op wat de raad van bestuur hem voorschotelt en kan dan ook moeilijk zeggen dat het kut gaat.

Ik neig naar optie 2.

Kijk, Boullier zal vast meer weten dan 'niets', maar doen alsof hij verantwoordelijk was voor financiële beslissingen is ook onzin. Hij vraagt om geld, en krijgt het. Dat dat geld er dan vervolgens niet is, vind ik niet zijn schuld.

0634

Een algemeen directeur is doorgaans ook gewoon in loondienst. Zo kan je zijn functie ook wel enigszins zien. Dan ben je niet de marionet die jij beschrijft. Dan ben je toch echt verantwoordelijk voor de resultaten. Nou loopt het bij een bedrijf wel iets anders, dat weet ik wel, maar om Boullier nou maar bij voorbaat vrij te pleiten vind ik ook weer wat kort door de bocht. 

Perton

Citaat van: Jeroen op 14 december 2013 - 22:48:07
Een algemeen directeur is doorgaans ook gewoon in loondienst. Zo kan je zijn functie ook wel enigszins zien. Dan ben je niet de marionet die jij beschrijft. Dan ben je toch echt verantwoordelijk voor de resultaten. Nou loopt het bij een bedrijf wel iets anders, dat weet ik wel, maar om Boullier nou maar bij voorbaat vrij te pleiten vind ik ook weer wat kort door de bocht.
Klopt, vandaar ook mijn edit nog.

Perton

Eric Boullier ‏@eboullier 6m
Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support

NielsD

Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 23:46:40
Eric Boullier ‏@eboullier 6m
Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support

Die is weg dus.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 15 december 2013 - 00:15:43
Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 23:46:40
Eric Boullier ‏@eboullier 6m
Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support

Die is weg dus.
:P
Een gewaagde gok....ok, hoeveel weken geef je Boullier? ;)

NielsD

Citaat van: Franky R. op 15 december 2013 - 00:19:24
Citaat van: NielsD op 15 december 2013 - 00:15:43
Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 23:46:40
Eric Boullier ‏@eboullier 6m
Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support

Die is weg dus.
:P
Een gewaagde gok....ok, hoeveel weken geef je Boullier? ;)

Tweede week januari is hij sowieso weg bij Lotus
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Franky R.

Citaat van: NielsD op 15 december 2013 - 00:20:20
Citaat van: Franky R. op 15 december 2013 - 00:19:24
Citaat van: NielsD op 15 december 2013 - 00:15:43
Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 23:46:40
Eric Boullier ‏@eboullier 6m
Dear Followers, I have never received any offers and I have not resigned from LF1. Thanks for your support

Die is weg dus.
:P
Een gewaagde gok....ok, hoeveel weken geef je Boullier? ;)

Tweede week januari is hij sowieso weg bij Lotus


Hm, zou best kunnen...nog even de schijn ophouden met Kerst en oud&nieuw [we hebben wat tegenslagen, maar we kunnen uit het dal klimmen] en dan....floep "I quit"... :D

Jozef

Ik ben het wel eens met Perton. Dat gedoe met Quantum Motorsports ging niet om een sponsorschap maar een om een gedeeltelijke overname (dus kapitaalinjectie door aandelen te verkopen). Sponsoren vinden is vast een taak van Bouiller, maar aandelen verkopen niet aangezien hij niet eens aandelen heeft. Dat hele verhaal met Quantum valt dus volgens mij inderdaad in de schoenen te schuiven van Lux, Lopez en eventuele andere figuren die bij Genii rondlopen.

Bouiller heeft wel de ondankbare rol om de link te zijn tussen Genii en het team. Als mensen in het team klachten hebben, bv. over hun salaris, dan is Bouiller hun aanspreekpunt. Als Bouiller er dan niet voor kan zorgen dat alles in orde komt, is het voor hun gemakkelijk te denken dat dat Bouillers fout is. Maar dat hoeft niet zo te zijn, Bouiller zit tussen twee vuren.

Net als Perton vond ik het lovenswaardig dat hij het Quantum-verhaal nog op tv kwam verdedigen terwijl hij volgens mij zelf slachtoffer was in dat verhaal (en hij dit al sterk vermoedde).

0634

Toch geloof ik nooit dat hij nog lang aanblijft als teambaas om eerlijk te zijn.

Jammer, want los van alle perikelen, vind ik het wél een leuk team (alleen al hun humoristische FB-berichten zijn leuk!).

Perton

Ja, zulke teams zijn er te weinig. Red Bull was het, maarja, toen begon het succes ze naar het hoofd te stijgen.

janke

Citaat van: Perton op 14 december 2013 - 22:35:24
Boullier is geen CEO. Teamleider en CE
Ok, dat is me nu dan duidelijk. Ik dacht altijd dat Genii, Lux en Co de geldschieters waren en Bouillier de grote baas en teamleider was.

Maar mocht dit allemaal op een fiasco uitdraaien, vind ik dat wel heel sneu voor Grosjean. Die jonge verdiend imo een plek incl een goede auto op de grid.
Some things are too important to be left in the past.

wilfried66

Sauber: Sutil en Van de garde
Caterham: Kovalainen en guitierrez
Marussia : Bianchi en Chilton