Gevaar? Welk gevaar?

Gestart door Breaktest, 15 september 2013 - 13:35:07

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 16:14:17
Citaat van: Jeroen op 15 september 2013 - 14:29:16
Ook dat. Maar ze liften ook niet mee op de gevaren van vroeger, dit is gewoon wat er hedentendage wordt neergeteld voor topsporters. Vraag en aanbod. That's it.
Vraag en aanbod, ja. Als teambaas zou ik iets minder aanbieden, en kijken wat er dan gebeurt.

Dat kan ik je wel vertellen. Dan gaat de coureur naar het concurrerende team, waar hij net zo goed kan rijden en blijkbaar wel meer kan verdienen.

Salarissen vormen dan ook lokkertjes, de teams moeten tegen elkaar opbieden om de beste coureurs te kunnen strikken. De laatste keer dat een teambaas dacht "ik zal eens iets minder aanbieden en kijken wat er gebeurt", had de coureur in kwestie binnen de kortste keren een lucratiever Mercedes-contract op zak.

0634

Ik dacht dat Merc en Lewis altijd ontkend hebben dat Merc meer wilde betalen dan McLaren?

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 20:59:16
Ik dacht dat Merc en Lewis altijd ontkend hebben dat Merc meer wilde betalen dan McLaren?


Ik dacht dat Whitmarsh ooit gezegd had dat Mercedes meer bood dan McLaren, maar kijk mij er niet op aan... ;)

Jozef

Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 20:59:16
Ik dacht dat Merc en Lewis altijd ontkend hebben dat Merc meer wilde betalen dan McLaren?

Volgens de bronnen (google :P) is Lewis toch van 16 miljoen vorig jaar naar 20 miljoen dit jaar gegaan.

Arthur

Citaat van: Jozef op 23 september 2013 - 21:12:56
Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 20:59:16
Ik dacht dat Merc en Lewis altijd ontkend hebben dat Merc meer wilde betalen dan McLaren?

Volgens de bronnen (google :P) is Lewis toch van 16 miljoen vorig jaar naar 20 miljoen dit jaar gegaan.

Zo'n move zal in de 1e plaats komen door de mogelijkheid van positieverbetering [betere auto, grotere kans om te winnen]. Geld zal 'minder' van belang zijn [tenzij je gewoon niet betaald wordt voor je diensten].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Hamilton ging m.i. echt niet naar Mercedes omdat hij dacht dat hij daar een betere auto zou krijgen. Maar goed, mijn punt is alleen dat geld gewoon een van de factoren is die meespelen voor een coureur. Als teambaas doodleuk besluiten om maar wat minder te bieden, zoals Breaktest suggereerde, is dan ook zeer risicovol.

Arthur

Citaat van: Jozef op 23 september 2013 - 21:50:09
Hamilton ging m.i. echt niet naar Mercedes omdat hij dacht dat hij daar een betere auto zou krijgen. Maar goed, mijn punt is alleen dat geld gewoon een van de factoren is die meespelen voor een coureur. Als teambaas doodleuk besluiten om maar wat minder te bieden, zoals Breaktest suggereerde, is dan ook zeer risicovol.

Voorlopig pakt het zo wel uit voor Hamilton. En motivatie en op termijn een betere auto hebben [mede door jouw inbreng] is nog altijd een beter punt dan alleen geld [dat hebben ze meestal toch al wel, de paydrivers buiten beschouwing gelaten]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Jozef op 23 september 2013 - 21:12:56
Citaat van: Jeroen op 23 september 2013 - 20:59:16
Ik dacht dat Merc en Lewis altijd ontkend hebben dat Merc meer wilde betalen dan McLaren?

Volgens de bronnen (google :P) is Lewis toch van 16 miljoen vorig jaar naar 20 miljoen dit jaar gegaan.
Oké, helder.