Gevaar? Welk gevaar?

Gestart door Breaktest, 15 september 2013 - 13:35:07

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 18 september 2013 - 19:34:48
Wij bepalen met zijn allen de waarde der beroepsgroepen. Als je erover na gaat denken is het salaris van iemand die snel rijdt in een auto belachelijk hoog tov de man die die tumor uit je maag haalt. Maar desalniettemin zijn wij, als consumenten, als fans, in zekere zin met zijn allen verantwoordelijk voor dit soort buitenproportionele salarissen, die uiteraard niet alleen coureurs ten deel vallen.
Oh ja? Nou ik nie hoor! Ik voel me niet verantwoordelijk voor zaken waar ik part nog deel aan heb.

Breaktest

Citaat van: maartenf1 op 18 september 2013 - 19:37:06
In deze tijd is het sowieso onredelijk dat er in de topsport zoveel geld omgaat (die 100 miljoen voor voetballertje Bale slaat natuurlijk kant noch wal). Een normale burger in Europa moet veel moeite doen om 1000 euro bij elkaar te schrapen, maar vindt vaak gewoon dat hun 'helden' het duizendvoudige verdienen.

Natuurlijk mag iemand die zeer geleerd of getalenteerd is in zijn vak wat meer verdienen, maar boven de miljoen is verdienen sowieso krijgen.

En het gevaar vind ik overigens ook redelijk voorbij, kijk natuurlijk hoe Kubica in 2007 uit zijn BMW kwam. De commissarissen daarentegen lopen veel meer gevaar omdat ze amper bescherming hebben.
Tenslotte Andretti's vergelijking met voetbal, sluit ik me bij  Breaktest aan, het echte gevaar zit in een sport als wielrennen.

Maar zolang de markt deze bedragen acceptabel vindt, zullen ze eerder stijgen dan dalen.
Potdorie, daar had ik nog niet aan gedacht. Het zou best wel eens kunnen dat de laatste dertig jaar meer baancommissarissen zijn overleden dan coureurs. Geef hen dat miljoen!

0634

Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 20:34:21
Citaat van: Jeroen op 18 september 2013 - 19:34:48
Wij bepalen met zijn allen de waarde der beroepsgroepen. Als je erover na gaat denken is het salaris van iemand die snel rijdt in een auto belachelijk hoog tov de man die die tumor uit je maag haalt. Maar desalniettemin zijn wij, als consumenten, als fans, in zekere zin met zijn allen verantwoordelijk voor dit soort buitenproportionele salarissen, die uiteraard niet alleen coureurs ten deel vallen.
Oh ja? Nou ik nie hoor! Ik voel me niet verantwoordelijk voor zaken waar ik part nog deel aan heb.
Toch is het zo. Als wij autoracen niet massaal zo waarderen betaald niemand de hoofdprijs voor een goede coureur.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 18 september 2013 - 19:34:48
Wij bepalen met zijn allen de waarde der beroepsgroepen. Als je erover na gaat denken is het salaris van iemand die snel rijdt in een auto belachelijk hoog tov de man die die tumor uit je maag haalt. Maar desalniettemin zijn wij, als consumenten, als fans, in zekere zin met zijn allen verantwoordelijk voor dit soort buitenproportionele salarissen, die uiteraard niet alleen coureurs ten deel vallen.


Gelukkig niet zeg! Als een chirurg, die wel een tumor uit je maag haalt, een miljoen of meer zou verdienen...En men vindt nu al dat de zorg onbetaalbaar is... :P


En een ander voorbeeld...In de MotoGP vallen helaas nog steeds doden en zwaargewonden, toch verdienen de toppers op twee wielen, MINDER dan de F1-toppers.


Omdat MotoGP geen 'Bernie Ecclestone' heeft, oftewel iemand die de huid c.q. sport zo duur mogelijk kan verkopen.

Jehoentelaar

Commercie genereert geld, Formule 1 is een gigantisch commercieel circus. Alonso, Hamilton en Vettel zijn tegenwoordig wat Schumacher vroeger was, zij het in mindere mate: heel veel mensen die geen autosport, noch F1 volgen, kennen ze. Zulke commerciële poppetjes zijn dus niet alleen door hun racesnelheid enorm interessant.

0634

Citaat van: Franky R. op 18 september 2013 - 23:20:04
Gelukkig niet zeg! Als een chirurg, die wel een tumor uit je maag haalt, een miljoen of meer zou verdienen...En men vindt nu al dat de zorg onbetaalbaar is... :P

;D ;D

Citaat
En een ander voorbeeld...In de MotoGP vallen helaas nog steeds doden en zwaargewonden, toch verdienen de toppers op twee wielen, MINDER dan de F1-toppers.


Omdat MotoGP geen 'Bernie Ecclestone' heeft, oftewel iemand die de huid c.q. sport zo duur mogelijk kan verkopen.

MotoGP is minder hot dan F1, dus krijgen de rijders minder geld. Zo werkt het gewoon. Fans maken een sport groot en de sporters rijk.

Wings

Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 20:39:40
Citaat van: maartenf1 op 18 september 2013 - 19:37:06
In deze tijd is het sowieso onredelijk dat er in de topsport zoveel geld omgaat (die 100 miljoen voor voetballertje Bale slaat natuurlijk kant noch wal). Een normale burger in Europa moet veel moeite doen om 1000 euro bij elkaar te schrapen, maar vindt vaak gewoon dat hun 'helden' het duizendvoudige verdienen.

Natuurlijk mag iemand die zeer geleerd of getalenteerd is in zijn vak wat meer verdienen, maar boven de miljoen is verdienen sowieso krijgen.

En het gevaar vind ik overigens ook redelijk voorbij, kijk natuurlijk hoe Kubica in 2007 uit zijn BMW kwam. De commissarissen daarentegen lopen veel meer gevaar omdat ze amper bescherming hebben.
Tenslotte Andretti's vergelijking met voetbal, sluit ik me bij  Breaktest aan, het echte gevaar zit in een sport als wielrennen.

Maar zolang de markt deze bedragen acceptabel vindt, zullen ze eerder stijgen dan dalen.
Potdorie, daar had ik nog niet aan gedacht. Het zou best wel eens kunnen dat de laatste dertig jaar meer baancommissarissen zijn overleden dan coureurs. Geef hen dat miljoen!

Gevaar voor leven dan wel verwondingen is niet bepalend hé. In de bouw verdienen constructiemedewerkers en steigerbouwers, die de gevaarlijkste arbeid verrichten, het minst betaald.

janke

Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 16:14:17
Citaat van: Jeroen op 15 september 2013 - 14:29:16
Ook dat. Maar ze liften ook niet mee op de gevaren van vroeger, dit is gewoon wat er hedentendage wordt neergeteld voor topsporters. Vraag en aanbod. That's it.

. Velen coureurs uit de gevaarlijke periode reden in een kansloze wagen voor een appel en een ei,  zoals onze eigen Gijs van Lennep.

Van Lennep kreeg niets, wat zakcenten van Marlboro. Was ook niet erg. Had een goed contract bij Porsche en hield nog wat centen over aan zijn Le Mans overwinning in 1971. Was wel de coureur die Frank Williams zijn eerste punt bezorgde, volgens mij. Trouwens een groot coureur die Gijs van Lennep.

En ja er zijn coureurs genoeg die het voor het racen doen en de centen komen daarna. Maarja ben je goed dan komen ze ook. Met bakken vol.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: janke op 19 september 2013 - 23:33:19
Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 16:14:17
Citaat van: Jeroen op 15 september 2013 - 14:29:16
Ook dat. Maar ze liften ook niet mee op de gevaren van vroeger, dit is gewoon wat er hedentendage wordt neergeteld voor topsporters. Vraag en aanbod. That's it.

. Velen coureurs uit de gevaarlijke periode reden in een kansloze wagen voor een appel en een ei,  zoals onze eigen Gijs van Lennep.

Van Lennep kreeg niets, wat zakcenten van Marlboro. Was ook niet erg. Had een goed contract bij Porsche en hield nog wat centen over aan zijn Le Mans overwinning in 1971. Was wel de coureur die Frank Williams zijn eerste punt bezorgde, volgens mij. Trouwens een groot coureur die Gijs van Lennep.

En ja er zijn coureurs genoeg die het voor het racen doen en de centen komen daarna. Maarja ben je goed dan komen ze ook. Met bakken vol.

Messi verdient nu ook meer dan Cruijf.....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Arthur op 22 september 2013 - 22:32:48
Citaat van: janke op 19 september 2013 - 23:33:19
Citaat van: Breaktest op 18 september 2013 - 16:14:17
Citaat van: Jeroen op 15 september 2013 - 14:29:16
Ook dat. Maar ze liften ook niet mee op de gevaren van vroeger, dit is gewoon wat er hedentendage wordt neergeteld voor topsporters. Vraag en aanbod. That's it.

. Velen coureurs uit de gevaarlijke periode reden in een kansloze wagen voor een appel en een ei,  zoals onze eigen Gijs van Lennep.

Van Lennep kreeg niets, wat zakcenten van Marlboro. Was ook niet erg. Had een goed contract bij Porsche en hield nog wat centen over aan zijn Le Mans overwinning in 1971. Was wel de coureur die Frank Williams zijn eerste punt bezorgde, volgens mij. Trouwens een groot coureur die Gijs van Lennep.

En ja er zijn coureurs genoeg die het voor het racen doen en de centen komen daarna. Maarja ben je goed dan komen ze ook. Met bakken vol.

Messi verdient nu ook meer dan Cruijf.....


Voetbal is nu veel commerciëler dan in de tijd van Cruijff...Beckham heeft met zijn 'smoelenwerk' meer verdiend, dan dat hij ooit bij elkaar zou kunnen krijgen door mooie voorzetten te geven... ;)

Kootje

Zelfde geld voor autosport natuurlijk. ::)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 23 september 2013 - 16:41:19
Zelfde geld voor autosport natuurlijk. ::)


Wat? Een 'Beckham' in onze geliefde sport?!?!? Nee, toch?! :o


;D ;D ;D


;)

Jehoentelaar


Fabian


Kootje

Precies ..... net als Beckham dus. ;D

Maar goed, ik bedoelde eigenlijk de populariteit van de sport en de commercie die dat met zich meebrengt.