Afspraken tussen Sauber en Ferrari?

Gestart door Wizard, 25 maart 2012 - 13:42:13

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 14:29:32
Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:24:01
Overigens, om olie op het vuur te gooien, Perez meldde zich in eerste instantie bij de monteurs van Ferrari. ;)
Dan dacht hij vast al dat hij de plaats van Massa had ingenomen.  ;)

Deze matige grap vergeef ik je. ;) Want ik hoop niet dat Massa dit seizoen al wordt vervangen door Perez. In een ander topic heb ik daar een korte beargumentatie aan toegevoegd en ik nodig je uit deze te lezen en te beoordelen. ;) :P

Fabian

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 15:03:09
Citaat van: Fabian van Tiel op 25 maart 2012 - 14:29:32
Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:24:01
Overigens, om olie op het vuur te gooien, Perez meldde zich in eerste instantie bij de monteurs van Ferrari. ;)
Dan dacht hij vast al dat hij de plaats van Massa had ingenomen.  ;)

Deze matige grap vergeef ik je. ;) Want ik hoop niet dat Massa dit seizoen al wordt vervangen door Perez. In een ander topic heb ik daar een korte beargumentatie aan toegevoegd en ik nodig je uit deze te lezen en te beoordelen. ;) :P
Pfeewww, ben blij dat je het me vergeeft! Die grap was inderdaad wat matig, maar lag een beetje voor de hand. Ik heb je beargumentatie gelezen en beantwoord.

Kootje

De afwijkende bandenstrategie vond ik nog niet eens zo vreemd.
Het zal best dat options 7 seconden sneller waren, maar Perez verloor z'n tijd niet doordat hij 'n ronde later binnenkwam, maar doordat hij moeizaam wegkwam bij z'n stop.
Hier zie ik iig geen moedwil in.

De call: "We need this position" zou je idd als 'n onderlinge teamorder kunnen zien.
Al denk ik zelf niet dat dit zo bedoeld is, maar meer als 'n HOUD JE HOOFD KOEL, DOE GEEN GEKKE DINGEN.
Met natuurlijk in het achterhoofd de crash van Pastor 1 week eerder.

Het foutje van Perez zelf ten laatste was gewoon zo'n fout waarvoor hij kort daarvoor nog gewaarschuwd was.
Juist omdat de call: "We need this position" al 'n aantal ronden eerder gemaakt was (komt met vertraging op tv) en hij toch gewoon bleef pushen, vloog hij er even af.
Ik kan me hier iig niet van voorstellen dat hij dit bewust deed of dat het 'n gevolg van die call was.
Om bewust afstand te nemen kun je ook gewoon je gas loslaten, wat hij overigens niet deed omdat hij ook ná z'n uitstapje Alonso binnenhaalde.
En zoals gezegd, die call was al 'n aantal ronden eerder gegeven.

Nee, door deze ontwikkelingen geloof ik niet in 'n samenzwering, al zal 't me ook niet verbazen als die er wel is.

0634

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:14:23
Interview met Peter Sauber niet gezien?
Nee. Maar ik begrijp dat hij mij daarin een gerichte vraag stelde?

CitaatNogmaals, als ik iets kon bewijzen zou ik er geen topic aan wijden. Overigens de laatste keer dat ik het je mededeel.
O. Ik had geen idee dat je kwaad werd.

CitaatIk open dit topic omdat ik signalen opvang waarbij vraagtekens geplaatst kunnen worden.
Precies. Zo vind ik het verdacht dat die HRT Button's voorwiel aan gort sneed. Zou het iets te maken hebben met het feit dat HRT Spaans is en Alonso ook? Hm. Verdacht. Als ik een topic open weet je meteen waarom.

CitaatDan zeg ik op mijn beurt, als je oprecht gehandeld hebt, kun je twijfel wegnemen en het simpel schetsen zoals jij het schetst.
ik weet niet wat er simpel aan is. Ja, ik weet ook dat Sauber en Ferrari elkaar's vrienden zijn. Ja, ik weet ook welke motor er achterin die Sauber pruttelt. Verder zie ik een pitstoptactiek die beter had gekund en ik zie een jonge rijder die overmand door spanning eventjes van de baan schiet. Nou nou, wat een gekkigheid zeg. Het is net als al die mensen die FIArrari aanhangen: prima theorieën, prima leesvoer, leuke discussie en hé misschien ben ik wel de naieve lul die van eerlijkheid en sportiviteit uitgaat. Maar op basis van wat ik vandaag gezien heb ga ik geen teams beschuldigen van fraude. Sorry, dat is veel te dun wat mij betreft.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 15:13:51
Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:14:23
Interview met Peter Sauber niet gezien?
Nee. Maar ik begrijp dat hij mij daarin een gerichte vraag stelde?

O mijn God. :o :o ::)

0634


Jozef

Ik hoop het voor je. Vond het al raar dat je Wizard in eerste instantie verkeerd begreep, dus ik vond het al helemaal raar dat je nu zo reageerde. ;)

0634

Citaat van: Jozef op 25 maart 2012 - 15:24:40
Ik hoop het voor je. Vond het al raar dat je Wizard in eerste instantie verkeerd begreep, dus ik vond het al helemaal raar dat je nu zo reageerde. ;)
Ik ga er niet vanuit dat Peter Sauber mij iets vroeg. Ik heb zelfs een vermoeden dat hij mij niet kent ;).

Maar nee, ik weet niet wat hij heeft gezegd helaas. Maar wordt wel steeds nieuwsgieriger.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 25 maart 2012 - 15:13:51
Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 14:14:23
Interview met Peter Sauber niet gezien?
Nee. Maar ik begrijp dat hij mij daarin een gerichte vraag stelde?

CitaatNogmaals, als ik iets kon bewijzen zou ik er geen topic aan wijden. Overigens de laatste keer dat ik het je mededeel.
O. Ik had geen idee dat je kwaad werd.

CitaatIk open dit topic omdat ik signalen opvang waarbij vraagtekens geplaatst kunnen worden.
Precies. Zo vind ik het verdacht dat die HRT Button's voorwiel aan gort sneed. Zou het iets te maken hebben met het feit dat HRT Spaans is en Alonso ook? Hm. Verdacht. Als ik een topic open weet je meteen waarom.

CitaatDan zeg ik op mijn beurt, als je oprecht gehandeld hebt, kun je twijfel wegnemen en het simpel schetsen zoals jij het schetst.
ik weet niet wat er simpel aan is. Ja, ik weet ook dat Sauber en Ferrari elkaar's vrienden zijn. Ja, ik weet ook welke motor er achterin die Sauber pruttelt. Verder zie ik een pitstoptactiek die beter had gekund en ik zie een jonge rijder die overmand door spanning eventjes van de baan schiet. Nou nou, wat een gekkigheid zeg. Het is net als al die mensen die FIArrari aanhangen: prima theorieën, prima leesvoer, leuke discussie en hé misschien ben ik wel de naieve lul die van eerlijkheid en sportiviteit uitgaat. Maar op basis van wat ik vandaag gezien heb ga ik geen teams beschuldigen van fraude. Sorry, dat is veel te dun wat mij betreft.

Beschuldigen vind ik te zwaar van inzet. Ik (en niet alleen ik) heb echter signalen opgevangen dus waarom het niet eens bespreken? Lijkt me niet bezwaarlijk.


Kootje

Lijken mij toch redelijk duidelijke antwoorden. ::)

Maar goed, ik heb 't interview niet gezien.
En journalisten geven nog weleens 'n eigen draai aan 'n quote.
Dit is echter wel wat ik al vermoedde.

Niets aan de hand dus.

janke

Net een interview op de BBC met Coulthard en Perez.  Ook daar geen woord over malversaties.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Maar toch ...... ondanks dat ik niet geloof dat hier sprake was van 'n complotje, snap ik de doemdenkers ook wel weer.
Ik zou er iig niet heel raar van op kijken als straks ineens blijkt dat het wel degelijk 'n complot was.

Wizard

Citaat van: janke op 25 maart 2012 - 17:30:12
Net een interview op de BBC met Coulthard en Perez.  Ook daar geen woord over malversaties.

Tuurlijk niet. ;) Of had je verwacht dat, mocht het zo zijn, men er echt ruchtbaarheid aan gaat geven? Overigens hoeven de afspraken niet met Perez te zijn gemaakt hé maar met Peter Sauber.

janke

Citaat van: Wizard op 25 maart 2012 - 17:39:44
Citaat van: janke op 25 maart 2012 - 17:30:12
Net een interview op de BBC met Coulthard en Perez.  Ook daar geen woord over malversaties.

Tuurlijk niet. ;) Of had je verwacht dat, mocht het zo zijn, men er echt ruchtbaarheid aan gaat geven? Overigens hoeven de afspraken niet met Perez te zijn gemaakt hé maar met Peter Sauber.

Nou ja als het vermoeden er werkelijk is dan had Coulthard hierom trent toch wel een vraag gesteld? Of ben ik naief?
Some things are too important to be left in the past.