Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Gestart door Franky R., 08 januari 2012 - 00:21:21

« vorige - volgende »

Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Adrian Sutil
4 (28.6%)
Bruno Senna
1 (7.1%)
Jaime Alguersuari
2 (14.3%)
Jerome d'Ambrosio
5 (35.7%)
Giedo van der Garde
2 (14.3%)
Narain Karthikeyan
0 (0%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Vitaly Petrov
0 (0%)
Anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 07 februari 2012 - 00:21:21

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 januari 2012 - 23:13:54
Citaat van: Franky R. op 09 januari 2012 - 19:51:08
Maar die Helmut Marko vertelt idd. een partij lulkoek! ::)

Goed stukje van Joe Saward daarover:

‘Dr Marko says the Toro Rosso drivers were not good enough’. Thanks Helmut, they will say, that really helps our careers. One has to feel a little sorry for the pair, being written off before either has got beyond 23… If Helmut Marko had been running schemes earlier in F1, there would have been no Nigel Mansell and no Damon Hill and no Mark Webber… as it seems that drivers can only be winners if they are ready at a wildly young age. .



Wat een pannekoek!

Gerard

dussss er is nog maar 1 plekje vrij, aangezien Senna naar Williams gaat?
Althans, volgens verschillende berichten op Twitter...

0634


Folkert

Ergens hoop ik het. Senna deed het vorig jaar zo slecht nog niet. Maar wat Jeroen eerder zei: Waarschijnlijk wel slechtste rijders duo bij Williams sinds jaren. Alleen al door Maldonado, met Sutil ipv Senna zou het imo niet heel veel beter zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Senergy

You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!


T.Nuvolari

Baguette zat ook voor 95% in een F1 (testen of racen) voor 2009, zegt niets. Waar rook is is vuur, d'Ambrosio smeult jammer genoeg maar een beetje. ;)

robbert


monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2012 - 07:55:08
Citaat van: monaco2011 op 10 januari 2012 - 00:12:04

tuurlijk, t ligt allemaal aan Marko.
Wie zegt dat dan? Ik niet hoor. Joe Saward ook niet. Er worden wat vraagtekens bij zijn uitspraken gezet, volkomen terecht overigens, maar that's all.

Jij was toch van de nuance en van niet te snel tot conclusies komen? Nou, dan zou dat je moeten aanspreken. Er wordt alleen maar gezegd dat het wel opportunistisch is om rijders op hun 21e en 23e al publiekelijk af te schrijven ;).
ik doelde niet specifiek op jou hoor, maar hij moest het in een ander topic (http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11878.180.html ) ook al behoorlijk ontgelden. En nu hier weer.
Ik hou idd wel van enige nuance, maar we hebben het hier over coureurs die (bijna) 3 jaar lang de kans hebben gekregen. Als er dan andere jonkies klaar staan om het over te nemen, dan vind ik de keus van Toro Rosso absoluut niet gek. Voor deze jongens had er echt niet veel meer ingezeten, maar als andere teams of teambazen daar anders over denken, dan hebben die al het recht om ze te contracteren natuurlijk. Ik kan me iig prima vinden in de keuze van Torro Rosso en die is heus niet alleen of grotendeels gebaseerd op dat ene incidentje in Korea zoals sommigen willen doen geloven.  Die vergelijking met Hill en Coulthard is natuurlijk ook bullshit.

0634

Coulthard? Die is toch niet genoemd? Maar de vergelijking met bv Hill wordt alleen maar gemaakt omdat rijders nu dus al op hun 21e worden afgeschreven terwijl ze het gewoon goed doen en het verleden heeft aangetoond dat niet iedereen op die leeftijd er al staat. Geen bullshit dus imo.

Wat ik overigens nooit zo begrijp is de rol van Marko. Hij is toch in principe alleen adviseur van RBR en STR en baas van de opleiding? Meer is hij toch niet? Franz Tost hoor ik bijvoorbeeld nooit, waarom blijft Marko dan steeds maar die media opzoeken? Is hij ook woordvoerder? Zijn rol komt op mij over als meer dan adviseur, zie ook bijvoorbeeld dat incident met Alguersuari.


monaco2011

#40
Citaat van: Jeroen op 10 januari 2012 - 19:29:20
Coulthard? Die is toch niet genoemd? Maar de vergelijking met bv Hill wordt alleen maar gemaakt omdat rijders nu dus al op hun 21e worden afgeschreven terwijl ze het gewoon goed doen en het verleden heeft aangetoond dat niet iedereen op die leeftijd er al staat. Geen bullshit dus imo.

Wat ik overigens nooit zo begrijp is de rol van Marko. Hij is toch in principe alleen adviseur van RBR en STR en baas van de opleiding? Meer is hij toch niet? Franz Tost hoor ik bijvoorbeeld nooit, waarom blijft Marko dan steeds maar die media opzoeken? Is hij ook woordvoerder? Zijn rol komt op mij over als meer dan adviseur, zie ook bijvoorbeeld dat incident met Alguersuari.
lange dag ;) coulthard werd idd niet genoemd, maar dan nog is het onzin. Webber krijgt nu juist bij Red Bull wel de kans, Hill kreeg pas op zn 32e een kans in de F1 en werd ook na een paar jaar alweer afgeserveerd Frank Williams ondanks dat ie net kampioen was. Zo gek is het helemaal niet wat Red Bull/Marko nu doen. Ze geven talent juist wel een kans en nu wordt er net gedaan of ze dat niet doen. Die Joe Saward kan beter naar Williams zelf kijken dan. Als zij vroeger dezelde policy hadden als nu.....
Ik denk dat Buemi en Alguersuari sowieso niet te vergelijken zijn met bovengenoemde namen en vergelijkingen met vroeger gaan sowieso mank. Tegenwoordig liggen de leeftijden sowieso veel lager. Je kunt toch moeilijk iedereen tot zn 30e de kans blijven geven, na 1 of 2 jaar moet er toch wel het één en ander duidelijk zijn.

0634

Niemand zegt dat STR ze geen kans geeft, dat is ook helemaal het punt niet, het is alleen niet zo sjiek om publiekelijk dan die jongens maar af te serveren als niet goed genoeg en daar wordt wat over gezegd. Zeker omdat, en dat heeft niets met vroeger of nu te maken zie bijvoorbeeld Jenson Button, ze gewoon beiden nog vreselijk jong zijn en nog alle tijd hebben om iets moois neer te zetten, Algu is zelfs jonger dan Ricciardo. Ik bedoel maar. Sowieso vind ik het vreemde uitspraken, gezien het feit dat Buemi nog altijd voor Red Bull werkt.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2012 - 21:29:29
Niemand zegt dat STR ze geen kans geeft, dat is ook helemaal het punt niet, het is alleen niet zo sjiek om publiekelijk dan die jongens maar af te serveren als niet goed genoeg en daar wordt wat over gezegd. Zeker omdat, en dat heeft niets met vroeger of nu te maken zie bijvoorbeeld Jenson Button, ze gewoon beiden nog vreselijk jong zijn en nog alle tijd hebben om iets moois neer te zetten, Algu is zelfs jonger dan Ricciardo. Ik bedoel maar. Sowieso vind ik het vreemde uitspraken, gezien het feit dat Buemi nog altijd voor Red Bull werkt.
Tja, als ze het talent van Button hebben komen ze vanzelf wel bovendrijven toch?? ik denk dat ze dat bij Toro Rosso sowieso een stuk beter in kunnen schatten. En ja, je moet toch wat zeggen als je die jongens geen nieuw contract geeft. Als je dan zegt dat ze zeker F1 waardig zijn, maar dat je ze niet als toekomstige winnaars ziet dan lijkt mij daar weinig mis mee, zeker ook niet als je Toro Rosso als een opstap naar RBR ziet. Met Vettel kunnen ze nog wel een paar jaar vooruit, maar k denk dat ze de komende jaren als het even kan graag een opvolger bij Toro Rosso willen klaarstomen.

0634

#43
Ik weet niet of ze dat bij Toro Rosso beter kunnen inschatten. Vaak spelen er meerdere belangen mee. Ze zullen de eerste talenten niet zijn die de top nooit zullen halen, dat wat je zegt over vanzelf boven komen drijven gaat in de F1 lang niet altijd op. Maar los daarvan: het ging meer om de uitspraken, zoals gezegd, zeker over iemand die nog bij je werkt.

En of ze het talent van Button hebben? Geen idee, ik denk het niet meteen, en zou niet durven zeggen dat ze kampioensmateriaal zijn, maar ik vind het beide prima rijders en nog vreselijk jong. Wie weet hoever ze nog (hadden) kunnen komen. Bij Button ging het in zijn eerste jaren ook niet toppiejoppie, tot hij in topwagens kwam en ineens bleek hij gewoon mee te kunnen met de top. Velen vinden zijn afgelopen seizoen zijn beste jaar, hij ontwikkeld zich blijkbaar ook nog steeds en de beste man is 31. Schrijf rijders niet te snel af.

In ieder geval hoor ik veel goeds over met name Vergne, dus ik ben daar wel benieuwd naar.

Fabian

Ben vooral benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer ze ook in Ricciardo en Vergne al heel snel geen winnaars zien. Krijgen die jongens ook drie jaar de kans of worden ze er na een jaar uitgegooid als ze geen 'winnaars' zijn.