Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Gestart door Franky R., 08 januari 2012 - 00:21:21

« vorige - volgende »

Wie moet de laatste twee stoeltjes krijgen?

Adrian Sutil
4 (28.6%)
Bruno Senna
1 (7.1%)
Jaime Alguersuari
2 (14.3%)
Jerome d'Ambrosio
5 (35.7%)
Giedo van der Garde
2 (14.3%)
Narain Karthikeyan
0 (0%)
Nick Heidfeld
0 (0%)
Rubens Barrichello
0 (0%)
Vitaly Petrov
0 (0%)
Anders, namelijk...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 07 februari 2012 - 00:21:21

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 10 januari 2012 - 21:57:15
Ik weet niet of ze dat bij Toro Rosso beter kunnen inschatten. Vaak spelen er meerdere belangen mee. Ze zullen de eerste talenten niet zijn die de top nooit zullen halen, dat wat je zegt over vanzelf boven komen drijven gaat in de F1 lang niet altijd op. Maar los daarvan: het ging meer om de uitspraken, zoals gezegd, zeker over iemand die nog bij je werkt.

En of ze het talent van Button hebben? Geen idee, ik denk het niet meteen, en zou niet durven zeggen dat ze kampioensmateriaal zijn, maar ik vind het beide prima rijders en nog vreselijk jong. Wie weet hoever ze nog (hadden) kunnen komen. Bij Button ging het in zijn eerste jaren ook niet toppiejoppie, tot hij in topwagens kwam en ineens bleek hij gewoon mee te kunnen met de top. Velen vinden zijn afgelopen seizoen zijn beste jaar, hij ontwikkeld zich blijkbaar ook nog steeds en de beste man is 31. Schrijf rijders niet te snel af.

In ieder geval hoor ik veel goeds over met name Vergne, dus ik ben daar wel benieuwd naar.
als het wel kampioensmateriaal is, dan snijdt Red Bull zichzelf flink in de vingers. Tuurlijk kunnen zij die inschatting beter maken. Ik zeg ook niet dat je ze moet afschrijven, ik begrijp alleen wel goed dat Toro Rosso zn geen 5 of 6 jaar. Je moet keuzes maken, vantevoren weet je niet wie de nieuwe Button of de nieuwe Vettel wordt, maar als Toro Rosso in 3 jaar geen of weinig progressie zien dan lijkt het me niet gek dat ze voor andere coureurs kiezen.
Ik ben idd ook benieuwd naar de 2 nieuwe coureurs, toch wel mooi dat er dit jaar zoveel wisselingen zijn

Folkert

Vind het maar raar dat Marko daar over zegt.  Vettel heeft destijds niet veel beter gepresteerd en kreeg wel de kans. Was volgens mij jaar ouder ook nog.
Maar ik kan me zo 1,2,3 niet iets herinneren dat Vettel destijds zo veel beter deed dan deze 2.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Naja hij won een race van pole en reed Boudais toch aardig om de oren.

Vieze baas

Precies. Vettel scoort een pole en overwinning in zijn eerste volledige seizoen. Scoort 35-4 aan punten tegenover Bourdais. Dat laat echt wel zien dat Vettel een topper is.

Algue en Buemi deden het zeker niet slecht in hun 3e seizoen maar echt opmerkelijke prestaties hebben ze niet laten zien zoals Vettel destijds. Ik kan de beslissing van Torro Rosso prima begrijpen als ze echt op zoek zijn naar de nieuwe topper.

T.Nuvolari

Ik wil beweren dat het allemaal geweldig was, maar das toch een beetje met de haren getrokken. De Torro Rosso van 2009, '10 en '11 liet niet echt toe prestaties als die van Vettel te evenaren. Dat ze zich af en toe voor Q3 konden plaatsen en in de punten reden was al een heel succes.
Marko moet stoppen met iedereen te vergelijken met Vettel. Vettel is een uitzonderlijk talent en valt enkel met mannen van zijn kaliber te vergelijken. Alguersuari hebben ze uit de midenmoot van de Word Series Renault getild toen die 19jaar oud was, heeft in zijn 2de volledige seizoen laten zien dat er een duidelijke positieve curve in zijn prestaties zit. Die jongen verdient beter.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 11 januari 2012 - 14:01:39
Ik wil beweren dat het allemaal geweldig was, maar das toch een beetje met de haren getrokken. De Torro Rosso van 2009, '10 en '11 liet niet echt toe prestaties als die van Vettel te evenaren. Dat ze zich af en toe voor Q3 konden plaatsen en in de punten reden was al een heel succes.
Marko moet stoppen met iedereen te vergelijken met Vettel. Vettel is een uitzonderlijk talent en valt enkel met mannen van zijn kaliber te vergelijken. Alguersuari hebben ze uit de midenmoot van de Word Series Renault getild toen die 19jaar oud was, heeft in zijn 2de volledige seizoen laten zien dat er een duidelijke positieve curve in zijn prestaties zit. Die jongen verdient beter.


Precies en dat vergeten heel wat mensen. De STR van Vettel was zowat een halve RBR, terwijl Jaime en Buemi het met een totaal ander design moesten doen.


Ik denk dat we over twee jaar hetzelfde gedonder gaan krijgen met Vergne en Ricciardo...Hoe kun je 'winnaars' vinden, als de auto niet meewerkt? Of als je (schijnbaar) zelfs niet tevreden bent met een Q3 positie en flink wat punten?

Vieze baas

Citaat van: Franky R. op 11 januari 2012 - 14:22:18
Citaat van: M@rc op 11 januari 2012 - 14:01:39
Ik wil beweren dat het allemaal geweldig was, maar das toch een beetje met de haren getrokken. De Torro Rosso van 2009, '10 en '11 liet niet echt toe prestaties als die van Vettel te evenaren. Dat ze zich af en toe voor Q3 konden plaatsen en in de punten reden was al een heel succes.
Marko moet stoppen met iedereen te vergelijken met Vettel. Vettel is een uitzonderlijk talent en valt enkel met mannen van zijn kaliber te vergelijken. Alguersuari hebben ze uit de midenmoot van de Word Series Renault getild toen die 19jaar oud was, heeft in zijn 2de volledige seizoen laten zien dat er een duidelijke positieve curve in zijn prestaties zit. Die jongen verdient beter.


Precies en dat vergeten heel wat mensen. De STR van Vettel was zowat een halve RBR, terwijl Jaime en Buemi het met een totaal ander design moesten doen.


Ik denk dat we over twee jaar hetzelfde gedonder gaan krijgen met Vergne en Ricciardo...Hoe kun je 'winnaars' vinden, als de auto niet meewerkt? Of als je (schijnbaar) zelfs niet tevreden bent met een Q3 positie en flink wat punten?

Dan moet een van de twee zijn teamgenoot dik verslaan, ze hebben tenslotte hetzelfde materiaal. Dat is ook niet gebeurd. De STR was echt niet zo slecht dit jaar. Daarnaast is het het goed recht van Red Bull om een nieuwe topper te vinden en twee nieuwe mannen aan te trekken als je tot de conclusie komt dat deze 2 het niet zijn. Het hele idee achter Torro Rosso is dat het een opleidingsteam is voor Red Bull.

En waar is het op gebaseerd dat de STR in 08 zoveel beter is dan die van 09 10 en 11??

Senergy

Citaat van: Vieze baas op 11 januari 2012 - 14:42:00
En waar is het op gebaseerd dat de STR in 08 zoveel beter is dan die van 09 10 en 11??

omdat de STR in 08 eigenlijk een RBR was en geen door STR zelf gebouwde bolide
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Sabai

STR ontwikkeld nooit hun eigen auto's maar koopt deze bij derden waarvan RBR toevallig ook onderdeel van is. Deze auto's worden dus eigenlijk ook met een beduidend lager budget door RBR ontwikkeld.

//quote//Precies. Vettel scoort een pole en overwinning in zijn eerste volledige seizoen. Scoort 35-4 aan punten tegenover Bourdais. Dat laat echt wel zien dat Vettel een topper is.

Algue en Buemi deden het zeker niet slecht in hun 3e seizoen maar echt opmerkelijke prestaties hebben ze niet laten zien zoals Vettel destijds. Ik kan de beslissing van Torro Rosso prima begrijpen als ze echt op zoek zijn naar de nieuwe topper.


Idd als er een echt een winnaar is dan had die wel het verschil gemaakt in punten vooral in het einde van dit seizoen toen de auto behoorlijk snel was.

Vieze baas

Citaat van: Senergy op 11 januari 2012 - 16:00:48
Citaat van: Vieze baas op 11 januari 2012 - 14:42:00
En waar is het op gebaseerd dat de STR in 08 zoveel beter is dan die van 09 10 en 11??

omdat de STR in 08 eigenlijk een RBR was en geen door STR zelf gebouwde bolide

Ja de RBR van het jaar ervoor toch? in 07 was RBR 5e, dus dat was geen topauto. Zeker een jaar later niet. Dus hoezo zou de STR in 08 (zoveel) beter zijn dan in 09 10 11?

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 11 januari 2012 - 17:47:13
Citaat van: Senergy op 11 januari 2012 - 16:00:48
Citaat van: Vieze baas op 11 januari 2012 - 14:42:00
En waar is het op gebaseerd dat de STR in 08 zoveel beter is dan die van 09 10 en 11??

omdat de STR in 08 eigenlijk een RBR was en geen door STR zelf gebouwde bolide

Ja de RBR van het jaar ervoor toch? in 07 was RBR 5e, dus dat was geen topauto. Zeker een jaar later niet. Dus hoezo zou de STR in 08 (zoveel) beter zijn dan in 09 10 11?


Minder bemoeienis van RBR?

Niels_

Ik weet nog dat ik mij de laatste races heb afgevraagd: waarom moet Vettel eigenlijk naar Red Bull, als Toro Rosso een stuk beter presteert? Ze waren op dat ogenblik gewoon beter dan hun.

Enzo

Citaat van: Ńiels op 11 januari 2012 - 23:37:48
Ik weet nog dat ik mij de laatste races heb afgevraagd: waarom moet Vettel eigenlijk naar Red Bull, als Toro Rosso een stuk beter presteert? Ze waren op dat ogenblik gewoon beter dan hun.

Tja Red Bull is het hoofd-team, daarmee wil het merk de prijzen gaan pakken.
Vond het een logische wissel eigenlijk...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 11 januari 2012 - 06:05:44
Naja hij won een race van pole en reed Boudais toch aardig om de oren.
Met alle respect, maar die pole is toch zeker 95% gelukl en de overwinning kwam ook wel beetje aangewaaid. Nog steeds knap gedaan, maar ik denk dat de omstandigheden zijn race hebben gewonnen en niet Vettel zelf. Natuurlijk erg knap gedaan hoor en dankbaar gebruik gemaakt van de omstandigheden, maar die omstandigheden hebben algu en Buemi nog niet gehad.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

#59
Tja, dat kan je vinden, ik vond het één van de knapste zeges in jaren. Ik ben zeker geen fan van Vettel maar dit was briljant gereden en om dat onder het kopje 'geluk' te vegen, gaat mij veel te ver.