De Man van het Jaar 2011

Gestart door 0634, 01 december 2011 - 20:52:09

« vorige - volgende »

Wie was de man van het seizoen 2011?

Vettel
13 (54.2%)
Button
7 (29.2%)
Webber
0 (0%)
Alonso
3 (12.5%)
Hamilton
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Iemand anders nl...
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 08 december 2011 - 20:52:09

Franky R.

Ik kies voor Button.


Deed het dit jaar beter dan in 2009, inderdaad. Heel sterk, kalm en berekenend. Zoals Edwin90 het zegt;
CitaatAltijd op het juiste moment daar waar hij zijn moet
.


Ik hoop dat Lewis Hamilton heeft opgelet...

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 11:36:29
Ik lees inmiddels vijf die kiezen voor Vettel, maar één is vergeten te stemmen... ::)

Nu goed? Vitter!  ;)

0634

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Waarom heb ik nou weer een bril op omdat ik het niet met je eens ben. Feit: Vettel is kampioen. Mening: hij was de man van het jaar.

Aan dat feit torn ik niet, volkomen terechte titel. Aan die mening torn ik wel. In de zin dat ik er drie gelijkwaardig vond.

Dat jij het daar niet mee eens bent, prima, maar er is niet raars aan. Ik vraag me wel af waarom uitgerekend jij vraagt om een man van het jaartopic te openen, terwijl je er zo vol van bent dat Vettel de enige is die daarvoor in aanmerking zou komen. Dan heeft zo'n topic verder weinig zin.

_Makke_

Voor mij komt hier maar 1 man voor in aanmerking, Vettel. Die man toornde met kop en schouders boven de rest uit. Uiteraard vooral dankzij de suprematie van zijn rode stier, maar hij stond wel quasi overal bovenaan. Ook in de kwalificaties deed hij het verre van onaardig. Vettel dus.

Enzo

Citaat van: M@rc op 02 december 2011 - 12:25:00
Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 11:36:29
Ik lees inmiddels vijf die kiezen voor Vettel, maar één is vergeten te stemmen... ::)

Nu goed? Vitter!  ;)
Wie anders dan Marc, had het kunnen weten.... ;D

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 13:00:41
Citaat van: M@rc op 02 december 2011 - 12:25:00
Citaat van: Enzo op 02 december 2011 - 11:36:29
Ik lees inmiddels vijf die kiezen voor Vettel, maar één is vergeten te stemmen... ::)

Nu goed? Vitter!  ;)
Wie anders dan Marc, had het kunnen weten.... ;D


Ja hier in België is het nationale "vakbondsactie" dag (lees: dag vakantie) vandaag, omdat de digitale TV, drank en sigaretten duurder worden onder de nieuwe regering. Je ziet in ons land zijn de problemen pas echt groot.  ::)
Ik dacht ik doe effe mee. ;)



Wizard

Citaat van: Korre op 02 december 2011 - 11:02:09
Ik vond bv Button in 2009 niet de man van het jaar. In het begin van het jaar reed hij sterk, maar in het midden van het jaar kon hij dit niveau niet aanhouden. Terwijl Barrichello wel nog kon winnen lukte dit voor Butten niet meer.
Dat jaar heeft Button gewonnen door de auto. Button reed dit jaar ook een stuk indrukwekkender dan toen

Button kon niet met de 'aangepaste' Brawn overweg en zag de concurentie dichterbij komen. Wat ik erg sterk vond is dat hij niet in paniek raakte en fouten ging maken maar solide bleef rijden, maximaliseerde en alsnog de titel binnensleepte. Het verschil tussen Button 2009 en Vettel 2011 is dat Red Bull het hele seizoen dominant was.

monaco2011

#22
Citaat van: Jeroen op 02 december 2011 - 12:42:34
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Waarom heb ik nou weer een bril op omdat ik het niet met je eens ben. Feit: Vettel is kampioen. Mening: hij was de man van het jaar.

Aan dat feit torn ik niet, volkomen terechte titel. Aan die mening torn ik wel. In de zin dat ik er drie gelijkwaardig vond.

Dat jij het daar niet mee eens bent, prima, maar er is niet raars aan. Ik vraag me wel af waarom uitgerekend jij vraagt om een man van het jaartopic te openen, terwijl je er zo vol van bent dat Vettel de enige is die daarvoor in aanmerking zou komen. Dan heeft zo'n topic verder weinig zin.
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over. Dr zal geen één tijdschrift oid zijn die iemand anders dan Vettel als man van het jaar uit gaat roepen. Vettel heeft een nagenoeg perfect seizoen gereden en was continu snel. Als je t puur zakelijk bekijkt kun je niet om Vettel heen voor 2011, maar zoals ik al zei tuurlijk valt er over te discussiëren.  iedereen kijkt op zn eigen manier naar F1 en t verbaasd me dan ook zeker niet dat er mensen zijn die op een andere coureur stemmen. De overmacht van Vettel dit jaar was zo groot dat het misschien zelfs wel logisch is dat mensen daarom juist op iemand anders stemmen. Men gaat het al snel vanzelfsprekend vinden. Hoe verklaar je anders dat er vorig jaar meer mensen op Vettel stemden dan dit jaar (zoals het nu lijkt)?? Button is het jaar ijzersterk geeindigd en dat levert m waarschijnlijk ook gewoon stemmen op, als hij geeindigd was zoals ie begonnen was, dan had er misschien wel iets anders uitgezien.
Waarom ik om een man v/h jaar topic vroeg?? vooral vanwege jouw opmerkingen, jij bent juist degene die roept dat er meerdere mensen in aanmerking komen, dat je dan zelf niet op dat idee komt terwijl het volgens mij een gebruikelijke poll is aan het eind van het jaar, maar de 'mannen vd race' bij elkaar op wilt gaan tellen komt dan wat vreemd over, al was het alleen al vanwege het feit dat die verkiezing niet elke race heeft plaatsgevonden. Ik hecht verder zelf weinig waarde aan zo'n poll hoor, maar als je zo'n verkiezing wilt houden dan wel op deze manier.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 14:35:27
Citaat van: Korre op 02 december 2011 - 11:02:09
Ik vond bv Button in 2009 niet de man van het jaar. In het begin van het jaar reed hij sterk, maar in het midden van het jaar kon hij dit niveau niet aanhouden. Terwijl Barrichello wel nog kon winnen lukte dit voor Butten niet meer.
Dat jaar heeft Button gewonnen door de auto. Button reed dit jaar ook een stuk indrukwekkender dan toen

Button kon niet met de 'aangepaste' Brawn overweg en zag de concurentie dichterbij komen. Wat ik erg sterk vond is dat hij niet in paniek raakte en fouten ging maken maar solide bleef rijden, maximaliseerde en alsnog de titel binnensleepte. Het verschil tussen Button 2009 en Vettel 2011 is dat Red Bull het hele seizoen dominant was.
Dat was een verschil

Wizard

Niet qua foutloos een titel binnenslepen, wel qua dominant materiaal.

Wizard

Het mag dan wel aan Jeroen gericht zijn, maar voel me getriggerd om er op te reageren:

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 15:10:29
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over.

Statistisch dus. Maar dan laat je ook iedere vorm van meewegende factoren en kwaliteiten weg en kijk je puur en alleen naar het resultaat. Ik denk niet dat dit wordt bedoeld met 'Man van het Jaar 2011'. Mij lijkt dat dit topic meer richting "wie vind jij de man van het jaar" gaat.

CitaatDr zal geen één tijdschrift oid zijn die iemand anders dan Vettel als man van het jaar uit gaat roepen. Vettel heeft een nagenoeg perfect seizoen gereden en was continu snel. Als je t puur zakelijk bekijkt kun je niet om Vettel heen voor 2011, maar zoals ik al zei tuurlijk valt er over te discussiëren.

Natuurlijk, statistisch. Vettel kan de meest saaie race winnen terwijl Kobayashi de sterren van de hemel rijdt en negende wordt. Statistisch gezien doet Vettel het beter terwijl Kobayashi de beste was. En wie komt op de voorpagina in de krant? Juist ja. Niet vergeten dat het een commerciële sport is. 

De rest is aan Jeroen persoonlijk gericht. ;)

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 15:27:43
Niet qua foutloos een titel binnenslepen, wel qua dominant materiaal.
ik bedoel, dat was een verschil, maar dr zijn natuurlijk veel meer verschillen. 2009 was wel een heel vreemd seizoen, waarin aan het begin zelfs Toyota de belangrijkste concurrent was van Brawn. En je hebt natuurlijk foutloos en foutloos. Button is nooit een man geweest die fouten maakt, dat past niet bij zn rijstijl, kost m misschien ietwat snelheid, zeker over 1 ronde. Bij Vettel ligt dat toch wat anders en daarom is het juist zo knap dat hij, ook na alle kritiek van vorig jaar, zo'n foutloos seizoen kan neer zetten. Ik denk dat bij Button in 2009 dat extra beetje snelheid toch meer uit de dominantie van de auto vandaan kwam dan bij Vettel dit jaar. Vettel is sowieso een coureur met meer basissnelheid. En ja, da's een mening, geen (bewezen) feit.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 december 2011 - 15:34:02
Het mag dan wel aan Jeroen gericht zijn, maar voel me getriggerd om er op te reageren:

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 15:10:29
tuurlijk, iedereen mag een mening hebben en niet iedereen hoeft voor Vettel te kiezen, dat begrijp ik ook wel, maar als je persoonlijke emotie's, voorkeuren etc weglaat, dan blijft er maar één mogelijkheid over.

Statistisch dus. Maar dan laat je ook iedere vorm van meewegende factoren en kwaliteiten weg en kijk je puur en alleen naar het resultaat. Ik denk niet dat dit wordt bedoeld met 'Man van het Jaar 2011'. Mij lijkt dat dit topic meer richting "wie vind jij de man van het jaar" gaat.

CitaatDr zal geen één tijdschrift oid zijn die iemand anders dan Vettel als man van het jaar uit gaat roepen. Vettel heeft een nagenoeg perfect seizoen gereden en was continu snel. Als je t puur zakelijk bekijkt kun je niet om Vettel heen voor 2011, maar zoals ik al zei tuurlijk valt er over te discussiëren.

Natuurlijk, statistisch. Vettel kan de meest saaie race winnen terwijl Kobayashi de sterren van de hemel rijdt en negende wordt. Statistisch gezien doet Vettel het beter terwijl Kobayashi de beste was. En wie komt op de voorpagina in de krant? Juist ja. Niet vergeten dat het een commerciële sport is. 

De rest is aan Jeroen persoonlijk gericht. ;)
tuurlijk kijk je ook naar het resultaat, maar ook naar andere dingen. Jij wuift Vettel zn successen juist veels te gemakkelijk weg door steeds maar weer te roepen dat het allemaal door zn dominante wagen komt, maar da's natuurlijk maar een gedeelte van het verhaal. Button heeft dit jaar net zo goed geen wedstrijd gewonnen met een mindere auto. Vettel heeft afgezien van duitsland steed maximaal gescoord, Button is sowieso al 7x achter zn teamgenoot gefinisht, wat al aangeeft dat er meer in die McLaren zat dan hij heeft laten zien. Jij kunt wel gaan roepen dat ik en anderen alleen maar naar resultaten kijken, maar als je dat zegt ben je zelf juist kortzichtig bezig. Resultaat speelt zeker mee, dat geld voor iedereen, zonder resultaten had button ook geen stemmen gekregen natuurlijk. En bovendien is Vettel ook nog eens enorm toegewijd en draagt dat ook bij aan zn dominantie. In mijn ogen is Vettel misschien samen met Newey echt de kracht van Red Bull en da's heel wat anders dan een coureur die toevallig ff in de beste auto stapt en wint. Ik vind dat jij m veels tekort doet.
En ja, iedereen kiest de man het jaar op basis van wat hij belangrijk vind.

Franky R.

#28
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 16:03:32
En bovendien is Vettel ook nog eens enorm toegewijd en draagt dat ook bij aan zn dominantie. In mijn ogen is Vettel misschien samen met Newey echt de kracht van Red Bull en da's heel wat anders dan een coureur die toevallig ff in de beste auto stapt en wint. Ik vind dat jij m veels tekort doet.


Ik vind het nogal een forse en gevaarlijke bewering, om te stellen dat Vettel's toewijding mede bepalend is voor diens dominantie.


Jij zegt eigenlijk;


- Webber is niet toegewijd en daarom kon hij niet bij Vettel in de buurt komen. Nog los van het feit of beiden RBR's gelijkwaardig waren.


- Of Kovalainen/Glock/Barrichello zijn niet toegewijd en daarom rijden ze achteraan en winnen ze geen races.


Dominantie in de F1 begin ten eerste altijd met een goed auto. Of je nu Prost, A. Senna, Mansell of Schumacher heet. En als je weinig omkijken hebt naar je auto, dan is het stuk makkelijker om je op andere zaken in je team/auto te richten.


Je kwam met het voorbeeld dat Vettel naar Pirelli ging, om te praten over de banden. Denk je nu serieus echt dat Vettel de enige coureur was? Hoe weet je of bijv. Hamilton niet met De la Rosa heeft gesproken? Immers werken die twee samen bij McLaren.


En dan heeft Button ook uren en uren met Pirelli gesproken, want Button ging het ook voortreffelijk om met de banden.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 16:03:32
tuurlijk kijk je ook naar het resultaat, maar ook naar andere dingen. Jij wuift Vettel zn successen juist veels te gemakkelijk weg door steeds maar weer te roepen dat het allemaal door zn dominante wagen komt, maar da's natuurlijk maar een gedeelte van het verhaal.

Ik wuif het helemaal niet weg maar 'vraag' er rekening mee te houden. Ik vind het juist te makkelijk om op basis van zijn successen te doen alsof hij beter was dan zijn concurentie. Er zijn een hoop factoren die daarin meespelen in mijn optiek en in mijn beoordeling leg ik materiaal zeker in de weegschaal.

CitaatButton heeft dit jaar net zo goed geen wedstrijd gewonnen met een mindere auto.

Jawel. De Red Bulls waren onevenaarbaar. Juist in wedstrijden waar de factor coureur gewicht in de schaal legt, dreef Button boven en won. Dat McLaren zich verbeterde gedurende het seizoen staat als een paal boven water maar het was Red Bull die de boventoon voerde gedurende het hele seizoen.

CitaatVettel heeft afgezien van duitsland steed maximaal gescoord, Button is sowieso al 7x achter zn teamgenoot gefinisht, wat al aangeeft dat er meer in die McLaren zat dan hij heeft laten zien.

Hoevaak is Button vóór zijn teamgenoot gefinished en wie was zijn teamgenoot? Alweer wordt gekeken naar statistieken zonder deze in het juiste context te zetten.

CitaatJij kunt wel gaan roepen dat ik en anderen alleen maar naar resultaten kijken, maar als je dat zegt ben je zelf juist kortzichtig bezig.

Dat vind ik juist van mensen die enkel en alleen naar statistieken kijken.

CitaatResultaat speelt zeker mee, dat geld voor iedereen, zonder resultaten had button ook geen stemmen gekregen natuurlijk. En bovendien is Vettel ook nog eens enorm toegewijd en draagt dat ook bij aan zn dominantie. In mijn ogen is Vettel misschien samen met Newey echt de kracht van Red Bull en da's heel wat anders dan een coureur die toevallig ff in de beste auto stapt en wint. Ik vind dat jij m veels tekort doet.

Alweer lees je niet wat ik neerzet. De zoveelste keer. Hetgeen wat ik tegenspreek is dat het logisch is dat alleen Vettel aanspraak kan hebben op de titel 'Man van het Jaar 2011'. Als je mijn 'beoordeling' leest, zie je dat ik Vettel (samen met Alonso) aanwijs als 'Man van het Jaar' en een eervolle vermelding aan het adres van Button. Ik doe Vettel helemaal niks te kort daarmee. Andersom wel.

CitaatEn ja, iedereen kiest de man het jaar op basis van wat hij belangrijk vind.

Natuurlijk. En Vettel is zeer zeker geen onlogische keuze desondanks zijn er coureurs die eveneens een ontzettend goed seizoen reden. En ook die mogen best genomineerd worden.