GPpits F1 2011 Awards

Gestart door Sabai, 28 november 2011 - 19:40:54

« vorige - volgende »

GPpits award '' mooiste livery''

RBR
Mc laren
Ferrari
Mercedes
Lotus Renault
Force India
Sauber
Williams
Torro rosso
Lotus
HRT
Virgin

Wizard

Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 06:16:32
Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Das ook niet mijn manier.
Zoals Scuderia91 al aangaf, is Vettel de man die elk weekend tot de genomineerden behoorde.
Voor de rest geld dit niet.
Die hebben stuk voor stuk zéér sterke races afgewisseld met matige tot zelfs slechte races.
En dan kun je wel meerdere malen "Man of the Race" geweest zijn, maar verdien je in mijn ogen nog steeds niet de titel "Man of the Year"
Dat ben ik niet met je eens, maar dat maakt verder niet uit.

Vettels prestatie moet je ook in verhouding zien tot zijn beste wagen uiteraard. Hij is zeker de topfavoriet, en hij zal het ook wel worden, maar ik vind de prestaties van m.n. Alonso en Button zeker niet minder. Ik zou niet weten waarom eigenlijk. Net zo sterk, net zo foutloos, minder zeges, maar veel meer mooie gevechten.

Precies. Zoals je zelf al aangeeft, dit behoor je vanuit het juiste perspectief te bekijken: Niet alle coureurs hadden een Red Bull onder hun achterwerk.

Sabai

Ik ben het daar niet mee eens. Als je kijkt naar Mc laren dan hadden die bij aanvang van het seizoen een betere racepace dan RBR en konden ze elke race Vettel onder druk zetten en hij maakte daardoor zelfs fouten. Ik vind dat Button en Hamilton het zelf niet hebben gemaximaliseerd wat Vettel wel heeft gedaan. Ik kan me geen seizoen herinneren waar het zo dicht op elkaar heeft gezeten en dat het verschil tussen de nummer 1 en 2 vaak minder dan 5 a 10 seconden was aan de finish. Neem bijvoorbeeld Monaco dit jaar Vettel was in de race zeker niet de snelste maar wist hem toch te winnen.( en ik hoor jullie al zeggen '' ja dankzij die rode vlag'' maar ik denk dat hij ook zonder die rode vlag die 6 rondjes gewoon uitgereden had.En zo zijn er meerdere race's geweest waar hij niet de snelste auto had buiten de kwalificatie om dan. Als je vier wereldkampioenen kan verslaan over een heel jaar ben je voor mij de man van het jaar.   

0634

Zo zijn er meer races geweest ja, drie ofzo, waarin McLaren gelijkwaardig was. McLaren had ook helemaal geen betere racepace aan het begin van het jaar. En alleen op Silverstone kon Ferrari winnen. Voor de rest was het RedBull en Vettel die controleerden van voren. Ik heb jaren gezien waarin het per circuit wisselde, de snelheid van de wagens, maar dit jaar vrijwel niet. Vettel was in de RedBull altijd minimaal gelijkwaardig maar in 80% van de gevallen gewoon sneller. Hamilton heeft zeker niet gemaximaliseerd, maar Button heeft simpelweg gewoon nog minder fouten gemaakt dan Vettel ook. Dus nee, ik vind jouw mening hierover te eenzijdig belicht.

T.Nuvolari

#48
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?

0634

Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 19:35:29
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?
Hoho, vooropgesteld: ik vind dat Vettel dit jaar formidabel heeft gepresteerd, laat daar geen misvatting over bestaan!

Maar ja ze controleerden vaak vooraan ja, dat konden zo juist omdat ze domineerden. Dan zag je hem in het begin van de race wegsprinten en daarna het voorsprongetje controleren. Niets mis mee hoor, maar dat opgeteld bij de superieure kwalificiatie-pace maakte Vettel veelal onhaalbaar voor de rest. Dat geeft niet, want zo zijn wel meer rijders kampioen geworden. Maar hij reed dit jaar overduidelijk in de beste wagen. Dat lijkt mij geen boute uitspraak.

En Webber tja... Dan kunnen we Alonso ook wel buitengewoon hoog waarderen want die reed Massa net zo aan snot als Vettel bij Webber deed. Maar ja, dat is in beide gevallen gewoon het verschil tussen een toprijder en een subtoprijder.

En ja, dat Vettel een foutje maakt is niets ergs hoor, maar daarmee maakt hij dus een foutje meer dan Button die foutloos was. ;) ;D

Nogmaals, ik probeer niet Vettels presteren te bagataliseren, maar ik zeg niet zomaar omdat hij het meeste won dat hij ook maar automatische de man van het jaar was. Ik vond Button en Alonso net zo goed, persoonlijk.

Maar goed, ik ga een polletje openen. :)

0634

Citaat van: monaco2011 op 30 november 2011 - 21:22:00
Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 20:55:10
Dat is de man die uiteindelijk alle man van de races bij elkaar op heeft geteld. Maar aangezien de poll van Interlagos nog niet afgelopen is, is het nog even wachten :).
werkt dat zo?? dat lijkt mij niet de meest representatieve manier van peilen

Okee, u vraagt, wij draaien ;).

Bij deze: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11900.0.html

Gerard

#51
Ik vind het lastig om te kiezen..
puur kijkend naar het puntenaantal, de zeges, de poles,de dominantie  etc zeg ik Vettel, geen twijfel mogelijk!!
Maar ook Button deed vergelijkbare dingen en misschien nog wel mooiere... (zoals de overwinning in Canada..)

Mijn lijstje...

Man van het jaar: Gedeelde eerste plaats voor Button en Vettel
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber op Alonso in Eau Rouge (geslaagd doordat beide heren weten wat racen is!!)
Mooiste overwinning van het jaar: Hamilton in China
Banaan van het jaar  ;D Massa, Hamilton en zeker ook Maldonado
Rookie of the year! di Resta (al vond ik Perez ook goed!)
Crash van het jaar: Heel hard nadenken.... :-\ ::) :o Liuzzi op Monza..
Slechtste team: Lotus Renault.. Sonden begin bvan het jaar op het podium, en zakten verder en verder weg
Teleurstelling van het jaar: Mercedes en Hamilton!
Pechvogel van het jaar: Heidfeld
blunder van het jaar: Button die zat te pitten in de pits  :D en stopte bij Red Bull
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....  8)

Wizard

Man van het jaar: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11900.0.html
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber/Alonso, Spa.
Mooiste overwinning van het jaar: Hamilton in China
Banaan van het jaar: Trulli. Geen snelheid, grijze muis, ondergeduwd door Heikki.
Rookie of the year: Perez vind ik meer coureur dan Di Resta.
Crash van het jaar: Liuzzi die een half veld poogt uit te schakelen.
Slechtste team: Virgin.
Teleurstelling van het jaar: Hamilton.
Pechvogel van het jaar: Massa. Als het dan eens lukt, komt Hamilton het feest verstieren.
blunder van het jaar: Gaststewards. Heeft geleid tot veel onnodige straffen.

SDG

Man van het jaar: Vettel
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber/Alonso, Spa.
Mooiste overwinning van het jaar: Hamilton in China
Banaan van het jaar: Karthikeyan. Wat kwam die man na vijf jaar in godsnaam terug in de F1 zoeken?
Rookie of the year: Di Resta.
Crash van het jaar: Petrov in Maleisië.
Slechtste team: Williams. Meer nog dan Lotus, Virgin of HRT, gewoon omdat van die drie teams niet veel beter verwacht mocht worden.
Teleurstelling van het jaar: Heidfeld.
Pechvogel van het jaar: Massa. Werd er te vaak afgerost door Hamilton, of anders schakelde hij zichzelf wel uit.
Blunder van het jaar: De Europese Grand Prix in Valencia nog steeds op dat saaie stratencircuit in plaats van op Ricardo Tormo. De enige smet op een verder zonovergoten weekje Spanje.  8)

Folkert

Persoonlijk vind ik dat Massa zelf ook groot aandeel heeft in het zich zelf er afrijden met Hamilton. Zelf denk ik dat het 50-50 is met schuld, voor zo ver je schuld mag geven in deze incidenten. India over duidelijk Massa, Singapoer overduidelijk Hamilton. Japan en Monaco respectivelijk weer Massa en Hamilton, maar meer race incident.
Engeland? Geweldig gevecht zonder brokken, zie je, ze kunnen het allebei :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Man van het jaar: Vettel, weinig fout gedaan en optimaal gebruik gemaakt van zijn materiaal.
Mooiste inhaalactie van het jaar: Webber op Alonso in Spa, als je onderaan Eau Rouge hebt gestaan snap je waarom.
Mooiste overwinning van het jaar: Button in Canada, ongelofelijk hoe je na zo'n rukrace alsnog alles nog naar je toe kan trekken. Prachtig!
Banaan van het jaar: Formule 1 coureurs zijn geen bananen maar gewoon mensen die ook fouten kunnen maken. En die fouten maken in een aantal gevallen ook nog de race tot de race.
Rookie of the year: Di Resta, gewoon netjes gepresteerd naast Sutil.
Crash van het jaar: Schumacher in Singapore, was voor mij best een schrikmomentje.
Slechtste team: Williams, erg teleurstellend om zo'n team met zo'n geschiedenis zo te zien afzakken. Doet een beetje pijn zelfs.
Teleurstelling van het jaar: Massa, ik ben fan van de Massa uit 2006/2007/2008. Erg jammer om dus te zien dat hij na het ongeluk nooit meer dezelfde is geworden.
Pechvogel van het jaar: Heidfeld, deed het niet slechter dan Petrov. Moest toch het veld ruimen
Blunder van het jaar: Karthikeyan weer van stal halen (HRT)

monaco2011

#56
Citaat van: Kootje op 01 december 2011 - 05:26:00
Citaat van: monaco2011 op 30 november 2011 - 22:02:40
Citaat van: Franky R. op 30 november 2011 - 21:54:35
Citaat van: Kootje op 30 november 2011 - 21:36:31
Stel:
Kovalaïnen wist dit seizoen steevast Q2 te halen en daarnaast zéér regelmatig in de punten te finishen, terwijl Trulli nooit de achterhoede wist te ontstijgen.
Dan geeft dit voor mij aan dat Kovalaïnen exceptioneel goed bezig is geweest en dus, ondanks dat hij nooit won, meer recht heeft op deze eretitel dan 'n ander.

Helemaal mee eens...Het gaat niet altijd om de mannen die op kop rijden.
tja, maar de mannen aan kop rijden daar niet voor niets. Trulli en Kovalainen hebben al bewezen dat niveau niet te hebben en zullen daarom ook nooit man van het jaar gaan worden. De mannen achteraan rijden gewoon in de kantlijn mee, kunnen misschien een keer man van de race worden (die mag je 20x per jaar kiezen), maar dan houdt het ook wel op als je t mij vraagt. Het zou kunnen, alleen in t geval van een uitzonderlijk getalenteerde rookie zoals Alonso destijds in de Minardi

Het gaat hier ook niet om Trulli en Kovalainen, maar om het idee erachter.
precies, het ging mij ook niet om Trulli of Kovalainen, maar het idee erachter ;) je weet zelf ook wel dat er in de achterhoede teams geen wereldtoppers rondrijden

monaco2011

#57
Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 20:27:07
Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 19:35:29
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?
Hoho, vooropgesteld: ik vind dat Vettel dit jaar formidabel heeft gepresteerd, laat daar geen misvatting over bestaan!

Maar ja ze controleerden vaak vooraan ja, dat konden zo juist omdat ze domineerden. Dan zag je hem in het begin van de race wegsprinten en daarna het voorsprongetje controleren. Niets mis mee hoor, maar dat opgeteld bij de superieure kwalificiatie-pace maakte Vettel veelal onhaalbaar voor de rest. Dat geeft niet, want zo zijn wel meer rijders kampioen geworden. Maar hij reed dit jaar overduidelijk in de beste wagen. Dat lijkt mij geen boute uitspraak.

En Webber tja... Dan kunnen we Alonso ook wel buitengewoon hoog waarderen want die reed Massa net zo aan snot als Vettel bij Webber deed. Maar ja, dat is in beide gevallen gewoon het verschil tussen een toprijder en een subtoprijder.

En ja, dat Vettel een foutje maakt is niets ergs hoor, maar daarmee maakt hij dus een foutje meer dan Button die foutloos was. ;) ;D

Nogmaals, ik probeer niet Vettels presteren te bagataliseren, maar ik zeg niet zomaar omdat hij het meeste won dat hij ook maar automatische de man van het jaar was. Ik vond Button en Alonso net zo goed, persoonlijk.

Maar goed, ik ga een polletje openen. :)
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Vettel heeft in Canada een klein foutje gemaakt en in Duitsland ging het niet echt lekker, verder heeft ie toch het maximale eruit gehaald. Zelden is er iemand op zo'n superieure wijze kampioen geworden met zoveel concurrentie. k vind prima dat je Button zo geweldig vind, maar 2011 was gewoon Vettel's jaar en dat weet jij net zo goed als ik. En die McLaren was ook zeer competitief dit seizoen, een Hamilton in vorm had het Vettel nog zeker moeilijk kunnen maken, voor de zomer was het verschil vaak klein. In zn probleemloze races finishte ie vrijwel altijd voor Button, was al aan geeft dat de McLaren beter kon dan Button (en natuurlijk ook Hamilton) heeft laten zien.
Maar ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat Alonso dit jaar meer uit zn auto heeft gehaald dan Button, is Button voor mij voor dit jaar ook zeker de nr 2 omdat hij hele mooie dingen heeft laten zien en menigeen (inclusief mijzelf) verbaasd heeft. Alonso zn seizoen was qua persoonlijke prestatie misschien wel heel goed (en misschien wel beter als Vettel, wie zal het zeggen), maar toch vrij kleurloos.

Grappig trouwens dat Vettel ook vrij afgetekend 'man van het jaar 2010' was, terwijl hij toen een veel minder seizoen had als dit jaar http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11292.0.html .. ik denk dat er dit jaar al wat 'Vettel-moeheid' te bespeuren is/was.

Folkert

#58
Citaat van: monaco2011 op 02 december 2011 - 01:33:42
Citaat van: Jeroen op 01 december 2011 - 20:27:07
Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 19:35:29
Ik ben meer een fan van Button dan van Vettel, maar Vettel en Red Bull die controleerden vooraan? Het understatement van 2011. 16 keer sneller dan zijn teamgenoot, 15 poles, 11 zeges, 5 keer 2de, 1keer 3de, 4de en een DNF door een klapband. Dat heeft niets met controleren te maken, dat is gewoon op het belachelijke af domineren. Ik kan dat ook niet allemaal aan de wagen toeschrijven, anders wordt Webber met zijn vingers in zijn neus 2de. Heeft Vettel dan zoveel fouten gemaakt i.v.m. Button buiten Canada?
Hoho, vooropgesteld: ik vind dat Vettel dit jaar formidabel heeft gepresteerd, laat daar geen misvatting over bestaan!

Maar ja ze controleerden vaak vooraan ja, dat konden zo juist omdat ze domineerden. Dan zag je hem in het begin van de race wegsprinten en daarna het voorsprongetje controleren. Niets mis mee hoor, maar dat opgeteld bij de superieure kwalificiatie-pace maakte Vettel veelal onhaalbaar voor de rest. Dat geeft niet, want zo zijn wel meer rijders kampioen geworden. Maar hij reed dit jaar overduidelijk in de beste wagen. Dat lijkt mij geen boute uitspraak.

En Webber tja... Dan kunnen we Alonso ook wel buitengewoon hoog waarderen want die reed Massa net zo aan snot als Vettel bij Webber deed. Maar ja, dat is in beide gevallen gewoon het verschil tussen een toprijder en een subtoprijder.

En ja, dat Vettel een foutje maakt is niets ergs hoor, maar daarmee maakt hij dus een foutje meer dan Button die foutloos was. ;) ;D

Nogmaals, ik probeer niet Vettels presteren te bagataliseren, maar ik zeg niet zomaar omdat hij het meeste won dat hij ook maar automatische de man van het jaar was. Ik vond Button en Alonso net zo goed, persoonlijk.

Maar goed, ik ga een polletje openen. :)
Jeroen, zet je Button bril eens af en geef gewoon eerlijk toe dat Vettel de man van 2011 was. Dat wil niet zeggen dat hij ook direct de beste coureur is, maar dit jaar kun je gewoon niet om die man heen, hoe goed Button of Alonso ook gereden heeft.
Vettel heeft in Canada een klein foutje gemaakt en in Duitsland ging het niet echt lekker, verder heeft ie toch het maximale eruit gehaald. Zelden is er iemand op zo'n superieure wijze kampioen geworden met zoveel concurrentie. k vind prima dat je Button zo geweldig vind, maar 2011 was gewoon Vettel's jaar en dat weet jij net zo goed als ik. En die McLaren was ook zeer competitief dit seizoen, een Hamilton in vorm had het Vettel nog zeker moeilijk kunnen maken, voor de zomer was het verschil vaak klein. In zn probleemloze races finishte ie vrijwel altijd voor Button, was al aan geeft dat de McLaren beter kon dan Button (en natuurlijk ook Hamilton) heeft laten zien.
Maar ondanks dat ik vrijwel zeker weet dat Alonso dit jaar meer uit zn auto heeft gehaald dan Button, is Button voor mij voor dit jaar ook zeker de nr 2 omdat hij hele mooie dingen heeft laten zien en menigeen (inclusief mijzelf) verbaasd heeft. Alonso zn seizoen was qua persoonlijke prestatie misschien wel heel goed (en misschien wel beter als Vettel, wie zal het zeggen), maar toch vrij kleurloos.

Grappig trouwens dat Vettel ook vrij afgetekend 'man van het jaar 2010' was, terwijl hij toen een veel minder seizoen had als dit jaar http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11292.0.html .. ik denk dat er dit jaar al wat 'Vettel-moeheid' te bespeuren is/was.
Zelden heeft er ook iemand zo'n dominante auto en onverwoestbare auto gehad als Vettel. En welke concurrentie/competitie?  Hij had overduidelijk de aller beste auto sinds heel lang. Zet die Vettel bril eens af en accepteer dat Button en Alonso dit jaar ook het maximale hebben gepresteerd en dan in een auto die duidelijk nr 2 is op de grid. We kunnen idd niet om Vettel heen. Heeft een wereld prestatie geleverd, maar dat wilt niet zeggen dat hij per definitie de man van 2011 is. Die Mclaren was enkele races competitief, maar zoals Jeroen al zei was het 80% RBR wat de klok sloeg. Hamilton in vorm had het Vettel nooit moeilijk kunnen maken. Misschien dat hij het had kunnen uitstellen, maar er was nooit serieuze kans dat iemand de RBRS en Vettel kon verslaan.

En Alonso's jaar vrij kleurloos? Hoe ongekleurd is het jaar van Vettel dan wel niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: monaco2011 op 29 november 2011 - 23:53:54
nou, da's toch wel zo'n beetje wat ik zeg, alleen iets vriendelijker. Ik vond Di Resta ook niet geweldig maar als ik van dat nieuwe clubje toch iemand moet kiezen, dan hem wel. Ik vind beste rookie altijd n beetje vreemde categorie, zeker als er ook bv een 2-voudig WK rondrijdt die jonger is als de meeste rookie's dit seizoen.
Je hebt zo'n opmerking wel eens eerder gemaakt. Wat heeft leeftijd er mee te maken? Wat heeft Vettel er nu überhaupt mee te maken? Hij is toch geen Rookie meer? Hamilton kon direct in zijn eerste jaar mee strijden om de titel. Vettel pas na ruim 2,5 jaar. Hoe kan hij nu uberhaubt man van het jaar zijn?  ;)
Trotse vader van Rosalie(L)