Man van de race: Suzuka

Gestart door 0634, 09 oktober 2011 - 10:04:20

« vorige - volgende »

wie was jouw man?

Button
12 (54.5%)
Alonso
3 (13.6%)
Vettel
2 (9.1%)
Webber
0 (0%)
Hamilton
0 (0%)
Schumacher
4 (18.2%)
Massa
0 (0%)
Perez
1 (4.5%)
Petrov
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Poll gesloten: 16 oktober 2011 - 10:04:20

Wizard

Tsja, wat heet niet slim. Hamilton komt ruk de 130R uit, heeft minder snelheid en blijft rechts rijden. Wat is een logische reactie? Stiekem (maar dat verwijt ik Lewis niet) had je je kunnen bedenken dat Massa langszij zou komen. Maar goed, zoals eerder gezegd (ik dacht op dit forum), ik geloof dat Lewis, zoals hij zelf aangaf, Massa niet zag in de vibrerende spiegels. En een straf was het zeker niet waard.

monaco2011

#91
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2011 - 23:13:29
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 22:59:45
Was een race incident, geen schuldige imo. Hamilton en Massa waren allebei niet slim bezig.
Massa was idd niet slim bezig, want via de buitenkant kom je er daar niet langs. Maar dat staat verder los van de botsing, daar was Hamilton schuldig aan. Want of het nou slim is van Massa om daar in te halen of niet, hij zit er wel. En dan kan je niet terugsturen naar je lijn.

Hamilton zegt zelf ook dat hij hem niet zag, dat kan natuurlijk, maar dat maakt het niet minder zijn fout. Verder was het geen big deal hoor, en zeker ook geen straf of zo waard, maar Massa treft hier geen blaam.
wat moet massa dan doen?? afwachten, kijken wat er met hamilton aan de hand is, ff uitstappen en informeren??
kijk het nog eens terug op youtube en je ziet dat dit het enige is wat ie kon doen


Franky R.

Citaat van: monaco2011 op 11 oktober 2011 - 23:32:53
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2011 - 23:13:29
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 22:59:45
Was een race incident, geen schuldige imo. Hamilton en Massa waren allebei niet slim bezig.
Massa was idd niet slim bezig, want via de buitenkant kom je er daar niet langs. Maar dat staat verder los van de botsing, daar was Hamilton schuldig aan. Want of het nou slim is van Massa om daar in te halen of niet, hij zit er wel. En dan kan je niet terugsturen naar je lijn.

Hamilton zegt zelf ook dat hij hem niet zag, dat kan natuurlijk, maar dat maakt het niet minder zijn fout. Verder was het geen big deal hoor, en zeker ook geen straf of zo waard, maar Massa treft hier geen blaam.
wat moet massa dan doen?? afwachten, kijken wat er met hamilton aan de hand is, ff uitstappen en informeren??
kijk het nog eens terug op youtube en je ziet dat dit het enige is wat ie kon doen




Idd. afwachten en dan er rechts voorbij...zomaar een idee? ::)

0634

Citaat van: monaco2011 op 11 oktober 2011 - 23:32:53
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2011 - 23:13:29
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 22:59:45
Was een race incident, geen schuldige imo. Hamilton en Massa waren allebei niet slim bezig.
Massa was idd niet slim bezig, want via de buitenkant kom je er daar niet langs. Maar dat staat verder los van de botsing, daar was Hamilton schuldig aan. Want of het nou slim is van Massa om daar in te halen of niet, hij zit er wel. En dan kan je niet terugsturen naar je lijn.

Hamilton zegt zelf ook dat hij hem niet zag, dat kan natuurlijk, maar dat maakt het niet minder zijn fout. Verder was het geen big deal hoor, en zeker ook geen straf of zo waard, maar Massa treft hier geen blaam.
wat moet massa dan doen?? afwachten, kijken wat er met hamilton aan de hand is, ff uitstappen en informeren??
kijk het nog eens terug op youtube en je ziet dat dit het enige is wat ie kon doen


Hij zit er al zon beetje naast hier... Ik snap dat Lewis langzaam uit 130R komt, maar aan die kant kom je er niet langs hoor. Ik neem het Massa niet kwalijk hoor, maar dat gaat echt niet lukken.

Wizard

Hoeft ook niet daar te lukken. Je kunt wel de chicane net wat beter aansnijden, sneller eruit komen en hem dan pakken (of proberen).

Wizard

Citaat van: Franky R. op 12 oktober 2011 - 00:38:43
Idd. afwachten en dan er rechts voorbij...zomaar een idee? ::)

Iedere racer zal zijn wagen ernaast gooien zodra iemand langzamer voor hem rijdt. En Hamilton gaat rechts rijden. Massa heeft daar de racelijn doordat Lewis rechts rijdt en minder snelheid heeft. En Massa kan -en hoeft- niet oplossen. Maar goed, shit happens.

T.Nuvolari

Na zien van de beelden door de wedstrijdleiding blijkt dat Hamilton niet van gewoonlijke racelijn afwijkt, kan je evengoed aanhalen dat Massa kon verwachten dat Hamilton die kant ging uitgaan.

Senergy

Citaat van: M@rc op 12 oktober 2011 - 08:43:01
Na zien van de beelden door de wedstrijdleiding blijkt dat Hamilton niet van gewoonlijke racelijn afwijkt, kan je evengoed aanhalen dat Massa kon verwachten dat Hamilton die kant ging uitgaan.

Ja ok hij rijdt de normale racelijn, maar als daar al iemand rijdt, kan je er moeilijk ook gaan rijden en het excuus van ik had hem niet gezien euh, aan die Ferarri hangt ook zoiets als een voorvleugel en neus die op dat moment wel al naast hem te zien was. Ok FM zat er nog niet helemaal voor, maar kan ook niet meer weg (tenzij op het gras, maar dan had LH een straf gekregen voor het van de baan duwen) want als hij vol op de remmen zou gaan dan hadden we wat gezien dan had Hamilton gekatapulteerd geweest (achterwiel van LH tegen voorwiel FM).

Achja ik wil maar zeggen het is gebeurd en we kunnen er nog jaren over leuteren over wie er fout is.
Het had erger kunnen aflopen, maar dat is niet gebeurd dus case closed?
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 oktober 2011 - 06:56:36
Citaat van: monaco2011 op 11 oktober 2011 - 23:32:53
Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2011 - 23:13:29
Citaat van: Burorri op 11 oktober 2011 - 22:59:45
Was een race incident, geen schuldige imo. Hamilton en Massa waren allebei niet slim bezig.
Massa was idd niet slim bezig, want via de buitenkant kom je er daar niet langs. Maar dat staat verder los van de botsing, daar was Hamilton schuldig aan. Want of het nou slim is van Massa om daar in te halen of niet, hij zit er wel. En dan kan je niet terugsturen naar je lijn.

Hamilton zegt zelf ook dat hij hem niet zag, dat kan natuurlijk, maar dat maakt het niet minder zijn fout. Verder was het geen big deal hoor, en zeker ook geen straf of zo waard, maar Massa treft hier geen blaam.
wat moet massa dan doen?? afwachten, kijken wat er met hamilton aan de hand is, ff uitstappen en informeren??
kijk het nog eens terug op youtube en je ziet dat dit het enige is wat ie kon doen


Hij zit er al zon beetje naast hier... Ik snap dat Lewis langzaam uit 130R komt, maar aan die kant kom je er niet langs hoor. Ik neem het Massa niet kwalijk hoor, maar dat gaat echt niet lukken.
dat weet massa op dat moment toch niet? Lewis maakt duidelijk een fout en Massa heeft veel meer snelheid, hij kan of dit doen of zwaar gaan liften. volgens mij heb je als coureur dus geen keus, iedereen zou het zo doen.

Kootje

Citaat van: Senergy op 12 oktober 2011 - 12:30:30
Achja ik wil maar zeggen het is gebeurd en we kunnen er nog jaren over leuteren over wie er fout is.

Hoezo ??

Het was duidelijk Lewis' fout.
Alleen wel 'n fout die je hem niet kwalijk kunt nemen omdat je daar niemand verwacht.
Maar als je persé 'n schuldige aan wil wijzen ..... LEWIS !!!


Forza F1

Enkele mensen hebben me deze race aangenaam verrast: Button, Schumacher,... dat ist.

Wat me opviel aan Schumacher, was dat hij z'n rijstijl aangepast heeft aan de Pirelli banden... zoals ie nu door de S's ging... amai...Hij moet zich duidelijk inhouden, maar uiteindelijk heeft het toch opgebracht  :)

Enzo

Citaat van: Forza F1 op 12 oktober 2011 - 20:48:41
Enkele mensen hebben me deze race aangenaam verrast: Button, Schumacher,... dat ist.

Wat me opviel aan Schumacher, was dat hij z'n rijstijl aangepast heeft aan de Pirelli banden... zoals ie nu door de S's ging... amai...Hij moet zich duidelijk inhouden, maar uiteindelijk heeft het toch opgebracht  :)

Dat viel mij ook op, echt langzaam door die sector om z'n banden te sparen.
De derde sector daarentegen was hij snelste van allemaal.  8)