Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

Kootje

Die wordt alleen gehanteerd als je gedurende het hele weekend buiten de 107% valt.
En zelfs dan (ik geloof HRT in Monaco) kun je nog steeds meedoen door technische problemen te faken in Q.  :(

Dus ja ..... als je de regel niet hanteerd .... overboord ermee.

Wizard

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 19:02:43
Hoewel ik het met je eens ben over de inconsequente houding van de wedstrijdleiding, heb je wel erg weinig vertrouwen in hun beweegredenen.  ::)

Ik denk eerder dat rekening wordt gehouden met de -commerciële- impact van een straf. Daardoor ontstaat deze inconsequentie. Zou dit 5 races eerder zijn gebeurd was Lewis wellicht evenals Maldonado gestraft. Zo denk ik dat een Vettel nu net wat makkelijk aangepakt zal worden dan een Alonso of Hamilton.

Wizard

Citaat van: Gerard op 27 augustus 2011 - 19:03:59
Alle rijders mogen morgen deelnemen aan de GP, ondanks dat er 4 niet binnen de 107% regeling 'vielen'
ik blijf dat toch vreemd vinden... Die regel kunnen ze net zo goed afschaffen... ???

Wat wordt meegewogen zijn de vrije trainingen. Als je vrijdag + zaterdag binnen die 107% valt maar tijdens de kwalificatie wegens omstandigheden buiten de boot valt, mag je alsnog deelnemen. Ergens wel logisch.

monaco2011

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 19:02:43
Hoewel ik het met je eens ben over de inconsequente houding van de wedstrijdleiding, heb je wel erg weinig vertrouwen in hun beweegredenen.  ::)
tja, ik vind dat ook te ver gaan. Als ik her en der lees lijken toch de meeste mensen de schuld te leggen bij Maldonado dus misschien zien Wizzard en ik het gewoon verkeerd. De westrijdleiding heeft veel meer informatie dan wij hebben en hebben alle tijd genomen, dus puur op basis daarvan geloof ik ook nog wel dat dit een goed oordeel is. Maar als je het wat ruimer bekijkt, met de actie in de ronde ervoor, het incident in Monaco en je weet een beetje hoe Lewis in elkaar steekt, dan weet je gewoon dat beiden hier fout zijn. Voor mij staat iig als een paal boven water dat Lewis alle kans had om deze botsing te vermijden en dat er daarom van beide kanten moedwillig contact was. Dit soort gedrag moet je gewoon keihard bestraffen.

monaco2011

Citaat van: Gerard op 27 augustus 2011 - 19:03:59
Alle rijders mogen morgen deelnemen aan de GP, ondanks dat er 4 niet binnen de 107% regeling 'vielen'
ik blijf dat toch vreemd vinden... Die regel kunnen ze net zo goed afschaffen... ???
tja, dat ligt eraan wat het doel van die regel is. Ik denk niet dat het de bedoeling is om teams of coureurs mee te pesten mochten ze eens incidenteel door omstandigheden buiten de boot vallen. Het klinkt misschien stom maar k denk toch dat het doel van deze regel meer op de langere termijn ligt. En mocht een team in een weekend echt totaal geen snelheid hebben, dan moeten ze  die natuurlijk ook niet laten starten. Maar deze regel heel zwart wit toepassen is nooit de opzet geweest denk ik.

WeezyAveli

#155

Onboard met Lewis. Straf is terecht zoals ik al dacht, LH volgt gewoon de bocht en Maldonado sneed hem af. Eigenlijk is een '5 place griddrop' nog te mild imho...

Kootje

Nu heb ik zojuist eindelijk 'n filmpje gevonden dat wel soepel speelt op mijn krakkemikkige PC.

Dan kom ik tot de conclusie dat Hamilton gewaarschuwd is voor zijn agressieve move in de busstop chicane, en dat Maldonado bestraft is voor zijn move op Hamilton na de La Source hairpin.
In mijn ogen volgde Lewis daar gewoon z'n lijn (de baan gaat daar naar licht rechts) en deed dus niets fout, terwijl pastor daar gewoon rechtdoor reed.
Nu geloof ik niet dat Pastor daadwerkelijk Lewis wou raken, maar dat dit als intimidatie bedoeld was.
Helaas voor hem laat Lewis zich niet intimideren en was de touche onvermijdelijk.
De straf voor Pastor vind ik dan ook erg zwaar, een reprimande was meer op z'n plaats geweest. De reprimande voor Lewis, mits hij voor het busstop incident gegeven is, vind ik ook niet terecht. Maar dat incident is het enige wat je Lewis in mijn ogen kwalijk kunt nemen.


Gerard

Zo, das nog een beste klap, die daar 'uitgedeeld' wordt.. Maldo heeft idd mazzel dat hij de auto op de baan weet te houden..

Franky R.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:52:35
Je mag je mening geven maar hoeft mij niet telkens weg te zetten als basher om zo mijn mening te ondermijnen.


Dat van die 'geen anti-Hamilton' waren nochtans je eigen woorden...


Bovendien ben je de enige, die stelt dat het juist Hamilton was die Maldonado zou hebben geramd.


Ik heb twee delen gezien. De inlap, waar LH een langzamere PM voorbij steekt.


Dat deed hij wel wat hardhandig, maar de tijd drong voor LH. Vergelijk dat maar men Alonso vs Massa in 2006. Alonso die echt zat te pezen om op tijd over de finishlijn te rijden, en daardoor voor Massa zat.


Intentioneel? Zeker niet, want dat zou de kwalificatie voor Lewis Hamilton grondig verpesten. Toch?


Leg mij anders uit, waarom LH achter PM zou moeten blijven rijden?


Deel twee komt NA de Q2. LH rijdt uit, PM komt naast hem rijden. LH stuurt idd. kort naar rechts, maar blijft vervolgens links rijden. Dan komt PM langzij en raakt de sidepod en voorvleugel van LH, zonder dat er een bocht oid was?


Intentioneel? Zeker! Beiden fout? Ja!


Derhalve terechte straffen uitgedeeld.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 19:08:11
Die wordt alleen gehanteerd als je gedurende het hele weekend buiten de 107% valt.
En zelfs dan (ik geloof HRT in Monaco) kun je nog steeds meedoen door technische problemen te faken in Q.  :(

Dus ja ..... als je de regel niet hanteerd .... overboord ermee.


Als je techn. problemen faket, dat sta je stijf achteraan op de grid. Dus of dat nou zo'n goed idee is?
;)


En Schumi lijkt mij geen rijder (en mercedesGP geen auto), die de 107% niet zou halen, wel?

Franky R.

Citaat van: WeezyAveli op 27 augustus 2011 - 19:34:02

Onboard met Lewis. Straf is terecht zoals ik al dacht, LH volgt gewoon de bocht en Maldonado sneed hem af. Eigenlijk is een '5 place griddrop' nog te mild imho...


Hier is zeer duidelijk te zien, dat Hamilton en Maldonado woorden hebben. LH wuift PM 'weg', en vervolgens komt PM "even buurten"...


Waar zie jullie (monaco2011 en wizzard)  dat LH instuurt richting pm, op het moment dat ze elkaar raken?

Kootje

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2011 - 19:42:25
Citaat van: Kootje op 27 augustus 2011 - 19:08:11
Die wordt alleen gehanteerd als je gedurende het hele weekend buiten de 107% valt.
En zelfs dan (ik geloof HRT in Monaco) kun je nog steeds meedoen door technische problemen te faken in Q.  :(

Dus ja ..... als je de regel niet hanteerd .... overboord ermee.

Als je techn. problemen faket, dat sta je stijf achteraan op de grid. Dus of dat nou zo'n goed idee is?
;)
Tuurlijk wel.
Das altijd beter als helemaal niet op de grid staan.

Citaat
En Schumi lijkt mij geen rijder (en mercedesGP geen auto), die de 107% niet zou halen, wel?

Oke, maar dit ging niet zo zeer over Schumi en Mercedes GP, maar over het hanteren van de 107% regel in z'n geheel.

Franky R.

@Kootje,


We weten allebei toch wel dat 'inconsequent handelen', het enige consequente is wat de FIA doet/kan?!


:D :D :D

Kootje

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2011 - 19:51:00
@Kootje,


We weten allebei toch wel dat 'inconsequent handelen', het enige consequente is wat de FIA doet/kan?!


:D :D :D
Das waar, daar zijn ze zelfs héél consequent in.  ;D

gloudiesaurus

Toch blijft het vreemde actie van die Maldonado, ik zou wel eens willen weten wat er achter zit...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is