Grand Prix van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 19 augustus 2011 - 14:14:45

« vorige - volgende »

McLaren_über_alles

Citaat van: WeezyAveli op 27 augustus 2011 - 18:00:51
5 plaatsen straf voor Maldonado, Hamilton een waarschuwing.

Maldonado komt enorm goed weg. Dergelijk gedrag (opzettelijk iemand aanrijden) zou eigenlijk altijd een schorsing moeten opleveren (Jordan of Brundle sprak zelfs van 2-3 races)...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Wizard

Jordan, Brundle, BBC, Mansell......ik zie geen verband. Jij wel?

Wizard

Maar goed, Maldonado bestraft. Ik vind het behoorlijk slap van de wedstrijdleiding/FIA. Dit soort acties laten ze onbestraft terwijl ze voor het minste geringste niet weten hoe snel ze moeten bestraffen. Maar het was te voorspellen. De belangen zijn te groot om Lewis 5 plaatsen terug te zetten.

Kootje

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:13:45
Jordan, Brundle, BBC, Mansell......ik zie geen verband. Jij wel?

Zonder me in de discussie te willen mengen of Hamilton fout was of juist niet, zie ik inderdaad geen verband.
Deze zelfde personen/omroep veroordeelden Hamilton om zijn acties in Monaco, dus zie ik nu niet in waarom hun Brit zijn nu ineens 'n issue zou zijn.

Gerard

#139
Inderdaad... Tweet van Lee McKenzee... 5 plaatsen straf op de grid voor Maldo en een reprimande voor Lewis..
tja, je kunt ervan vinden wat je wilt, er zal een reden zijn dat Maldo zwaarder bestraft is dan Ham...
terecht in mijn ogen!

monaco2011

wat een ongelofelijk waardeloze straffen. Het gaat er nog geen eens om wie wat doet, beiden hadden de mogelijkheid om dit te voorkomen en dat hebben ze beiden niet gedaan. Mensen die Hamilton vrijpleiten zijn wel erg kortzichtig, er is voor hem alle ruimte en Maldonado zit voor m, het is geen race en toch knalt hij tegen m aan. totaal onnodig. En voor Maldonado geld natuurlijk hetzelfde. Dit soort gedrag hoort niet op een racebaan thuis. Wat gaat er een volgende keer gebeuren als ze elkaar weer op de baan tegenkomen??

Wizard

@Gerard: Een reden is er zeker. ;)
@Kootje: Over het algemeen vind ik BBC te gekleurd. Vooral erg Brits. Dat wil niet zeggen dat ze nooit objectief zijn maar heel vaak niet. Het zelfde als de RAI of RTL D. In Monza werd Alonso bestraft (2006) en ook toen werd moord en brand geschreeuwd over de actie van Alonso. Terwijl Alonso niks verkeerds deed. De straf werd door de Italiaanse wedstrijdleiding gegeven en door krant en TV toegejuichd. Dus als zoiets voorvalt ga ik zulke mensen niet naar voren schuiven als argument. Maar goed, op naar morgen!!
@monaco: Onbegrijpelijk zijn de sancties niet. Sterker nog, ik vreesde al voor een commerciële beslissing. Het is niet de eerste keer dat op cruciale momenten in het seizoen, sancties vanuit commerciëel oogpunt worden bepaald.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 16:37:14
Jaja, en zo kunnen we door blijven leuren. Het verandert niks aan het feit dat Lewis A) een stuurbeweging maakt en B) instuurt op het moment dat Maldonado kort voorbij schiet. Dat was Maldonado's reactie, even knijpen om te laten zien dat hij er niet van gediend is. Het is Lewis die instuurt en beukt. Wat in hemelsnaam is hiet niet duidelijk aan?


Voor iemand die geen anti-Hamilton zegt te zijn, kom je wel er partijdig over. Ook ik heb op Youtube de beelden bekeken (niet live wegens werk), maar het was toch echt PM die instuurt op LH!


Ja, LH was eerder wat hardhandig maar waarom gaf PM hem niet de ruimte?


En nu heb je het weer over "Britten voor de Britten", maar je vergeet dat Williams ook een Brits team is?


Hamilton heeft nooit de intentie gehad om Pastor van de baan te rijden. Pastor reed langzamer en een zeer vreemde lijn (niet voor het eerst, overigens) waar dat niet nodig was.


Wel vond ik de stuurreactie naar rechts van Hamilton niet echt netjes. Het pleitte hem niet vrij, van daar die waarschuwing. Pastor is terecht bestraft vanwege zijn intentie, bewust inrijden op een andere auto, waar er geen noodzaak (race) was...

Wizard

Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2011 - 18:39:31
Voor iemand die geen anti-Hamilton zegt te zijn, kom je wel er partijdig over.

Gaan we weer op die toer?? Ik dicht de mensen met een McLaren/Hamilton avatar, onderschrift, of naam toch ook niet toe om partij te kiezen omdat Hamilton hun/jullie favoriet betreft? Ik vind dit zo verschrikkelijk slap en weiger hier nog op te reageren.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:33:15
@Gerard: Een reden is er zeker. ;)
@Kootje: Over het algemeen vind ik BBC te gekleurd. Vooral erg Brits. Dat wil niet zeggen dat ze nooit objectief zijn maar heel vaak niet. Het zelfde als de RAI of RTL D. In Monza werd Alonso bestraft (2006) en ook toen werd moord en brand geschreeuwd over de actie van Alonso. Terwijl Alonso niks verkeerds deed. De straf werd door de Italiaanse wedstrijdleiding gegeven en door krant en TV toegejuichd. Dus als zoiets voorvalt ga ik zulke mensen niet naar voren schuiven als argument. Maar goed, op naar morgen!!
@monaco: Onbegrijpelijk zijn de sancties niet. Sterker nog, ik vreesde al voor een commerciële beslissing. Het is niet de eerste keer dat op cruciale momenten in het seizoen, sancties vanuit commerciëel oogpunt worden bepaald.
nee, met Alonso op P8 en Button op P13 is het misschien ook niet heel verstandig om Hamilton van P2 af te halen. Maar goed, eigenlijk mogen dat soort dingen niet meespelen en ik durf ook niet te zeggen of dat wel meegespeeld heeft.
Ik zie trouwens totaal geen aanwijzingen dat Maldonado Hamilton aan wil rijden hij haalt m in en probeert m een beetje naar de buitenkant te drukken (wat trouwens geheel onnodig was natuurlijk) maar Hamilton wil zich niet weg laten zetten en stuurt zelf ook naar binnen. Het beeld vertekend misschien wat doordat het een flauwe bocht naar rechts is, maar goed. Wat mij betreft hadden ze toch minimaal beide coureurs gelijke straffen moeten geven. Dit is gewoon haantjesgedrag wat op deze manier iig niet op een racebaan thuishoort, van beide kanten!

Franky R.

Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:48:15
Citaat van: Franky R. op 27 augustus 2011 - 18:39:31
Voor iemand die geen anti-Hamilton zegt te zijn, kom je wel er partijdig over.

Gaan we weer op die toer?? Ik dicht de mensen met een McLaren/Hamilton avatar, onderschrift, of naam toch ook niet toe om partij te kiezen omdat Hamilton hun/jullie favoriet betreft? Ik vind dit zo verschrikkelijk slap en weiger hier nog op te reageren.


Jammer dat ik mijn mening niet mag geven?
Ik heb nochtans argumenten geschreven, maar kennelijk heb jij niet de moeite genomen om die te lezen?


Dat vind ik slap.

Wizard

Je mag je mening geven maar hoeft mij niet telkens weg te zetten als basher om zo mijn mening te ondermijnen.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 27 augustus 2011 - 18:50:58
Citaat van: Wizard op 27 augustus 2011 - 18:33:15
@Gerard: Een reden is er zeker. ;)
@Kootje: Over het algemeen vind ik BBC te gekleurd. Vooral erg Brits. Dat wil niet zeggen dat ze nooit objectief zijn maar heel vaak niet. Het zelfde als de RAI of RTL D. In Monza werd Alonso bestraft (2006) en ook toen werd moord en brand geschreeuwd over de actie van Alonso. Terwijl Alonso niks verkeerds deed. De straf werd door de Italiaanse wedstrijdleiding gegeven en door krant en TV toegejuichd. Dus als zoiets voorvalt ga ik zulke mensen niet naar voren schuiven als argument. Maar goed, op naar morgen!!
@monaco: Onbegrijpelijk zijn de sancties niet. Sterker nog, ik vreesde al voor een commerciële beslissing. Het is niet de eerste keer dat op cruciale momenten in het seizoen, sancties vanuit commerciëel oogpunt worden bepaald.
nee, met Alonso op P8 en Button op P13 is het misschien ook niet heel verstandig om Hamilton van P2 af te halen. Maar goed, eigenlijk mogen dat soort dingen niet meespelen en ik durf ook niet te zeggen of dat wel meegespeeld heeft.
Ik zie trouwens totaal geen aanwijzingen dat Maldonado Hamilton aan wil rijden hij haalt m in en probeert m een beetje naar de buitenkant te drukken (wat trouwens geheel onnodig was natuurlijk) maar Hamilton wil zich niet weg laten zetten en stuurt zelf ook naar binnen. Het beeld vertekend misschien wat doordat het een flauwe bocht naar rechts is, maar goed. Wat mij betreft hadden ze toch minimaal beide coureurs gelijke straffen moeten geven. Dit is gewoon haantjesgedrag wat op deze manier iig niet op een racebaan thuishoort, van beide kanten!

Inderdaad. Nagaan dat Lewis eerst om het minste geringste werd aangepakt. Nu stuurt hij vrij agresief in voor start/finish (hetgeen wat ik niet veroordeel), toucheert Maldonado en maakt bij zijn inlap tot 2 keer toe stuurbewegingen waarin hij Maldonado raakt. En nu komt Hamilton ermee weg. Daarmee wil ik aangeven dat de wedstrijdleiding zo inconsequent is als het maar kan. Nog steeds zijn de straffen op z'n minst discutabel. Sowieso, waar 2 vechten hebben 2 schuld, dus als Hamilton al wegkomt met een waarschuwing, is de straf voor Maldonado simpelweg belachelijk. En inderdaad, Lewis daar nu weghalen kan tekenend zijn voor het kampioenschap, vandaar dat ik het niet zag gebeuren. Vettel die met 2 vingers in de neus wint en een Hamilton (en Alonso) die wellicht geen eens podium halen, althans, een beperktere kans hebben is een no-go. Zou me niks verbazen als Vettel dit seizoen zwaar aangepakt wordt tijdens een toucher. Tenslotte draait het om geld.

Kootje

Hoewel ik het met je eens ben over de inconsequente houding van de wedstrijdleiding, heb je wel erg weinig vertrouwen in hun beweegredenen.  ::)

Gerard

Alle rijders mogen morgen deelnemen aan de GP, ondanks dat er 4 niet binnen de 107% regeling 'vielen'
ik blijf dat toch vreemd vinden... Die regel kunnen ze net zo goed afschaffen... ???