Vettel VS Hamilton

Gestart door Folkert, 17 november 2010 - 00:34:13

« vorige - volgende »

Folkert

Kersverse wereldkampioen van 2010 heeft veel kritiek gehad afgelopen jaar. Terecht of onterecht?

Hij heeft zijn titel gehaald, maar had hij geluk of was het pure kunde? Of alle bei.


Hamilton, stormachtig debuut, bijna WK, en dan het jaar erna WK binnen halen. Jongste WK ooit, op dat moment. Zelfde als Vettel nu.EDIT:  Haalde zijn WK ook in een wat matig jaar voor hem zelf. Domme fouten, maar ook goede wedstrijden. Titel gehaald met geluk en kunde

Beiden worden het coureurs van de toekomst genoemd, beide rijden ze snoeihard, en gaan bijna zeker ngo keer WK worden.


Maar wie vinden jullie beter en waarom?





Was ik benieuwd naar, aangezien dit de 2 jongste WK's zijn die er rond rijden en beide word geacht rijders van de toekomst te zijn. Brand los, wat vinden jullie er van?

EDIT: Even aan gepast voor Sebastian.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Mijn voorkeur wat rijstijl betreft is zeker Hamilton,maar in de huidige f1 is tellen belangrijker geworden dan inhalen of racen dus zal Vettel na zijn f1 loopbaan waarschijnlijk hoger in de tabellen staan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Dat ligt aan de teams waar ze voor zullen gaan rijden.

Maar ik ga voor Hamilton. Vettel is qua snelheid zeker zijn gelijke, daar niet van, en beiden maken nog wel eens een slippertje mee. Maar vooral als hij in druk verkeer komt is Lewis Hamilton op zijn best terwijl Vettel daar nog niet zo in heeft uitgeblonken. Lewis kan dan echt het verschil maken. Eigenlijk al vanaf 2007. Hij is wat mij betreft puur racend, de beste van het veld.

Dus ik ga voor Lewis.

Gerard

Moeilijk te zeggen!
Ik vind ze allebei steengoed, en allebei hebben ze MEGA veel talent..

Kijkend naar het F1 verloop, neig ik naar Hamilton. Beide hebben ze briljante races laten zien,maar ook fouten die discutabel zijn
maar...
Vettel heeft eerst een paar jaar kunnen " rijpen" als testcoureur bij BMW en later als racer bij Torro Rosso
Hamilton stapte meteen in bij McLaren, en reed ook meteen de sterren van de hemel..

BTW, was Alonso in 2004niet ook al jongste coureur ooit die WK werd?

sebastian

had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Dat Hamilton in druk verkeer op zn best is weet ik zo net nog niet, heb m daar ook al behoorlijk zien stuntelen, vooral in 2008 (uit mn hoofd, Frankrijk, Canada, Japan, Brazilie). In 2010 had ie vooral de eerste races een enorm voordeel van het F-duct, waardoor hij natuurlijk veel makkelijker in kon halen. In 2009 had ie als één van de weinigen KERS, dat zijn wel dingen die je mee moet wegen.
Maar goed, wie van de 2 het beste is?? ik heb geen idee, k zal zeker niet gaan roepen dat Vettel dat is, dat moet nog maar blijken de komende jaren. Vettel is natuurlijk wel paar jaartjes jonger nog en heeft een hele andere carriere opbouw

Folkert

Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 10:54:09
had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Dat Hamilton in druk verkeer op zn best is weet ik zo net nog niet, heb m daar ook al behoorlijk zien stuntelen, vooral in 2008 (uit mn hoofd, Frankrijk, Canada, Japan, Brazilie). In 2010 had ie vooral de eerste races een enorm voordeel van het F-duct, waardoor hij natuurlijk veel makkelijker in kon halen. In 2009 had ie als één van de weinigen KERS, dat zijn wel dingen die je mee moet wegen.
Maar goed, wie van de 2 het beste is?? ik heb geen idee, k zal zeker niet gaan roepen dat Vettel dat is, dat moet nog maar blijken de komende jaren. Vettel is natuurlijk wel paar jaartjes jonger nog en heeft een hele andere carriere opbouw

Ok, dan speciaal vragen voor jou: Heeft hij de titel gehaald omdat hij zaterdag Bami heeft gegeten? Of haalde hij het WK omdat zijn naam rijmt op Kettel?

Maar ik zeg toch nergens dat ik de titel alleen maar geluk vind? Ja hij had Zondag best veel geluk met de SC en de slechte stop van Alonso en Webber. Maar ik zal ook direct toegeven dat hij dit jaar ook sterk heeft gereden. Hij was zeker 1 van de beste rijders dit jaar en verdiend de titel ook. Zonder zijn pech was hij waarschijnlijk ook eerder WK geworden.
Ik heb trouwens nooit gezegd dat Vettel slechte rijder is en deze titel nooit verdiend heeft.

Wat ik wel vind is dat hij wel wat geluk had bij de keuze van RBR. Ik vraag me echt af of ze Webber ook dezelfde kans zouden geven als Vettel voor stond in het WK na Korea.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Persoonlijk ga ik voor Hamilton. Was bij zijn debuut bijna WK geworden en versloeg 2voudig WK Alonso. Niet alleen in de titelstrijd, maar soms ook op de baan. Kende 2 zwakke races aan het eind en maakte daar wat domme fouten. China vind ik nog steeds combinatie van eigen fout en inschatting en fout van  het team om hem niet eerder naar binnen te halen. Brazilie lag hij hij te harken op de baan als een vis op het droge.
2008 kende hij matig jaar, wat hem wel de titel opleverde door falen en fouten van anderen. Zoals Sebastian al zei, kende hij sommige races met grote fouten. Al ben ik het niet eens met Frankrijk, Japan en Brazilië. Frankrijk was hij redelijk kansloos door zijn eigen fout in Canada. Maar kreeg ook drive through voor afsnijden Chicane geloof ik? (ok wel eigen fout)
Japan heeft hij niks fout gedaan, behalve dan een wat twijfelachtige start, waar voornamelijk Kovaleinen de fout maakte. En werd nog eens door Massa in de rondte getik.
Brazilie reed hij niet sterk, maar deed wel wat hij moest doen. Maar kon hem daar niet echt op een fout betrappen.
Al met al was dat ook een matig jaar, met een beetje geluk de titel

Vettel is steen goeie rijder, die dit jaar en vorig jaar in mijn ogen iets te veel wilde en fouten maakte. Reed hele jaar sterk, af gewisseld met paar zwakke races, met als diepte punt Turkije.
Heeft veel pech gekend met de mechaniek, maar maakte zelf ook domme fouten die andere rijders hun race koste.
Is zeker coureur van de toekomst, samen met Hamilton, Rosberg, Alonso en Guido ;).
Heeft daarnaast ook wat gelukjes gehad, zoals uitval van Hamilton in Monza(Eigenschuld), Singapouer(Webber en zich zelf). Titel heeft hij dit jaar zeker verdiend, maar had ook wel veruit de snelste auto. Juist door geen fouten te maken kon hij compenseren door punten te pakken waar de mechaniek het afliet weten. MAar hij is ook nog maar jong en heeft nog tijdzat om nog meer titels te kunnen halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Een vergelijk is moeilijk te maken omdat het beide andere type coureurs zijn.
De enige echte overeenkomst is dat het materiaal het bij beide zwaar te verduren krijgt ,en dit ze vaak pech brengt.
Bij Vettel resulteert dit in geplofte motoren en remproblemen ,terwijl Hamilton zijn banden letterlijk opvreet waardoor hij te snel tempo in moet leveren en er nog weleens afschiet.

Vettel is op zijn best als hij vooraan mag starten en alleen maar zijn rondjes hoeft te draaien.
Zodra hij echter het gevecht aan moet gaan maakt hij echter domme fouten.  (bv Australie '09 ,Turkije '10)

Hamilton exceleert wanneer hij moet knokken voor positie.
Hierin is hij soms ietwat enthousiast (bv Italie '10) ,maar gaat het toch vaker mis door anderen. (bv Australie '10 ,Singapore '10)

Juist vanwege deze vechtersmentaliteit gaat mijn voorkeur naar Hamilton.
Niets ten nadele van Vettel (terecht kampioen) maar ik zie liever coureurs die ook kunnen knokken ipv alleen hard rondjes rijden.
En daarin is Hamilton nu eenmaal beter.

Dus als er dan toch 'n keus gemaakt moet worden : HAMILTON !

0634

Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 10:54:09
had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Het is gewoon een normaal topic en over het onderwerp kan je gewoon de discussie aangaan. Als je dat niet wilt omdat je het onderwerp niet leuk vind, geen probleem.

Maar het is nergens voor nodig om overal je vraagtekens bij te zetten en conclusies te trekken over het waarom van de topicstarter. Laten we het een beetje leuk houden hier. :)

sebastian

wat betreft de keus van Red Bull om beide rijders volledige kansen te geven; zo gek is dat toch niet? Vettel is gewoon net ff wat beter als Webber, Webber valt in Korea uit door een eigen fout, Vettel kon er zelf weinig aan doen, als het andersom was geweest was Red Bull denk ik wel voor Webber gegaan. Ik vraag me ook af of ze het omgekeerde hadden gedaan als Vettel er beter voor had gestaan, maar ik denk dat het ook gewoon iets is wat je zelf afdwingt. Als Red Bull zeker zou weten dat ze in Brazilie en Abu Dabi een 1-2 in de wacht zouden slepen, dan hadden ze gewoon voor Webber moeten kiezen, maar zo zeker als het voor iedereen leek, bleek het niet te zijn en wat dat betreft heeft Red Bull gewoon de goede keuze gemaakt.
Wat betreft Hamilton en 2008, dat was alleen maar ff om aan te geven dat Hamilton ook niet altijd zo sterk is in verkeer. In Japan miste ie compleet de 1e bocht en verknalde daarmee oa Raikkonen zn race. In Frankrijk reed ie volgens mij ook nog achterop Alonso. Ook in 2007, 2009 en 2010 kan ik me wel dat soort foutjes herinneren. Hij schijnt wat dat betreft ook niet zou heel populair te zijn bij zn collega's. Ik vind het mooi om te zien, zeker als het ook af en toe eens mis gaat ;)
Wat betreft de snelste auto, in kwalificatie zeker, maar volgens mij heb je zelf (en anderen) dit jaar ook wel eens geroepen dat de racepace van McLaren (en Ferrari) beter waren. Ik denk dat dat voor een aantal races ook zeker zo was en dat daar gemiddeld genomen weinig verschil in zat. k geloof dat Red Bull uiteindelijk ook 'maar' 9 van de 15 poles heeft weten te verzilveren. Maar goed, die auto heeft m zeker geholpen, zeker de laatste races was ie eigenlijk niet te kloppen

sebastian

Citaat van: Jeroen op 17 november 2010 - 12:38:20
Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 10:54:09
had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Het is gewoon een normaal topic en over het onderwerp kan je gewoon de discussie aangaan. Als je dat niet wilt omdat je het onderwerp niet leuk vind, geen probleem.

Maar het is nergens voor nodig om overal je vraagtekens bij te zetten en conclusies te trekken over het waarom van de topicstarter. Laten we het een beetje leuk houden hier. :)
het is op zich ook een normaal topic, ik merk alleen op dat het door een grote Hamilton fan wordt gestart 3 dagen na dat Vettel (die hij niet mag) wk is geworden. Als bv jij m had gestart had ik er zeker niks over gezegd, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet zo goed tegen, vind het een beetje kinderachtig, maar dat is mijn reactie misschien ook wel. Vind dit meer een komkommertijd discussie, als er uberhaupt al wat zinnigs over valt te zeggen

Folkert

Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 13:24:46
Citaat van: Jeroen op 17 november 2010 - 12:38:20
Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 10:54:09
had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Het is gewoon een normaal topic en over het onderwerp kan je gewoon de discussie aangaan. Als je dat niet wilt omdat je het onderwerp niet leuk vind, geen probleem.

Maar het is nergens voor nodig om overal je vraagtekens bij te zetten en conclusies te trekken over het waarom van de topicstarter. Laten we het een beetje leuk houden hier. :)
het is op zich ook een normaal topic, ik merk alleen op dat het door een grote Hamilton fan wordt gestart 3 dagen na dat Vettel (die hij niet mag) wk is geworden. Als bv jij m had gestart had ik er zeker niks over gezegd, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet zo goed tegen, vind het een beetje kinderachtig, maar dat is mijn reactie misschien ook wel. Vind dit meer een komkommertijd discussie, als er uberhaupt al wat zinnigs over valt te zeggen
Kerel, jij ziet dingen die er niet zijn. Omdat ik Vettel niet zo heel erg mag(valt op zich ook wel mee, het is niet dat ik een hekel aan hem heb.) wilt nog niet zeggen dat ik me ga blindstaren op zijn persoonlijke eigenschappen en hem daarom ook als coureur ga afkraken, want daarin is hij gewoon goed. In mijn ogen net iets minder dan Hamilton, omdat hij in zijn eerste jaar toch iets betere prestatie neer zet dan Vettel in zijn 2de jaar in een titel strijd. Hamilton had enorm veel geluk dat Alonso hem kon helpen met afstellen(afkijken) maar hij reed toch snaar strak groot gedeelte van dat jaar aan de leiding. Ik vind vooral dat Hamilton sneller volwasser ging rijden en dat het bij Vettel nog wat wisselvallig ging, maar dat gaat er denk ik zeker wel uit in zijn aankomende jaren.

En hoezo is het kinderachtig? Ik vind het prima discussie, want waarom is een discussie over Schumacher dan niet kinderachtig? En er valt genoeg over te zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

marlboro

Ik vind ook sowieso je nooit echt kan gaan vergelijken vanwege de ene meer pech heeft met z'n wagen en ga zo maar door.

Maar soit; vettel en hamilton, ik houd van beiden en elk heeft z'n sterktes.

Vettel & hamilton; tja, vettel die kan echt aan een retestrak tempo blijven racen, zo strak het moeilijk is om deze in te halen. Hamilton kan dat ook maar bij deze is het meer op vechtlust en agressiviteit vind ik maar dat is leuk om zien, z'n inhaal akties op het circuit zijn dan ook super, bij vettel is dat wel wat minder maar als het erop aan komt deed vettel het ook wel maar kreeg dan zeer snel het verwijt dat hij hetzelfde doet als schumacher ;) (mij niet gelaten).
Beiden zijn volgens mij ong evensterk maar op hun manier.
Hamilton heeft wel ene alonso opzij gezet, oke, ze eindigden wel met gelijke punten maar dat kwam alleen maar door hamilton z'n rookie fouten, over heel het seizoen bekeken was hamilton duidelijk beter dan alonso en dat is niet niks vind ik, men komt wel af van hamilton keek af van alonso enz....tja, alles rijders doen dit hoor maar bij hamilton werd dit allemaal extra uitvergroot,bah.Je moet het dan wel nog steeds doen, zie webber, webber keek ook van vettel af omdat webber niet zo snel kon gaan dan vettel maar zelfs dat heeft niet geholpen ;).

Ik zie hamilton en vettel zeker nog een paar titels nemen, alonso ook wel denk ik want ferrari is toch een team die altijd bijna meedoet vooraan.
Maar er zijn er nog maar dat hangt af of ze eens naar een echt goed team kunnen gaan zoals oa kubica en rosberg enz....
Mercedes kan mss wel een rol spelen volgend seizoen maar wie weet krijgen we alle wereldkampioenen inclusief schumacher er zelfs bij die voor de titel gaan :-).
Bende kinders

sebastian

Citaat van: Burorri op 17 november 2010 - 14:09:30
Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 13:24:46
Citaat van: Jeroen op 17 november 2010 - 12:38:20
Citaat van: sebastian op 17 november 2010 - 10:54:09
had hij geluk? of was het pure kunde?? wat zijn dat nou voor vragen? volgens mij heeft hij verreweg de meeste mechanische pech gehad, dus hoe kun je dan van geluk spreken?? de laatste race zat het hem eindelijk eens mee, maar verder weinig 'geluk' gehad.
Vettel vs Hamilton? die discussie wil ik me eigenlijk helemaal niet aan wagen, zeker niet met een uitgesproken Hamilton fan die het duidelijk niet kan verkroppen dat Vettel WK is geworden, want dat straalt er weer aan alle kanten van af, ook niet voor niks dat je deze discussie wilt startenl
Het is gewoon een normaal topic en over het onderwerp kan je gewoon de discussie aangaan. Als je dat niet wilt omdat je het onderwerp niet leuk vind, geen probleem.

Maar het is nergens voor nodig om overal je vraagtekens bij te zetten en conclusies te trekken over het waarom van de topicstarter. Laten we het een beetje leuk houden hier. :)
het is op zich ook een normaal topic, ik merk alleen op dat het door een grote Hamilton fan wordt gestart 3 dagen na dat Vettel (die hij niet mag) wk is geworden. Als bv jij m had gestart had ik er zeker niks over gezegd, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet zo goed tegen, vind het een beetje kinderachtig, maar dat is mijn reactie misschien ook wel. Vind dit meer een komkommertijd discussie, als er uberhaupt al wat zinnigs over valt te zeggen
Kerel, jij ziet dingen die er niet zijn. Omdat ik Vettel niet zo heel erg mag(valt op zich ook wel mee, het is niet dat ik een hekel aan hem heb.) wilt nog niet zeggen dat ik me ga blindstaren op zijn persoonlijke eigenschappen en hem daarom ook als coureur ga afkraken, want daarin is hij gewoon goed. In mijn ogen net iets minder dan Hamilton, omdat hij in zijn eerste jaar toch iets betere prestatie neer zet dan Vettel in zijn 2de jaar in een titel strijd. Hamilton had enorm veel geluk dat Alonso hem kon helpen met afstellen(afkijken) maar hij reed toch snaar strak groot gedeelte van dat jaar aan de leiding. Ik vind vooral dat Hamilton sneller volwasser ging rijden en dat het bij Vettel nog wat wisselvallig ging, maar dat gaat er denk ik zeker wel uit in zijn aankomende jaren.

En hoezo is het kinderachtig? Ik vind het prima discussie, want waarom is een discussie over Schumacher dan niet kinderachtig? En er valt genoeg over te zeggen.
nou, dat hamilton volwassener is of rijdt dat vind ik dan ook alweer zwaar overdreven. Ik vond de manier waarop Vettel zijn titel binnenhaalde een heel stuk volwassener dan de manier waarop Hamilton dat deed. Vettel komt buiten de baan misschien nog als een jochie over, op de baan vind ik m erg volwassen. Hamilton heeft zoveel meer foutjes gemaakt in zn carriere als Vettel. Zn eerste seizoen was misschien wel zn beste, ik zie daarna echt geen stijgende lijn. Ik was het 1e seizoen ook eigenlijk wel Hamilton fan, zeker ook omdat ie het Alonso zo moeijlijk maakte, maar in de loop van de tijd is dat bij mij toch een stuk minder geworden.
En wie van de 2 nou de betere coureur is?? ik heb echt geen idee.
Wat betreft openen van de discussie, tja, wat mij betreft heb je de schijn behoorlijk tegen, maar ik zal er over ophouden.

Folkert

Je bedoelt dat jij de schijn behoorlijk tegen hebt, door altijd te zeuren dat ik een blinde Hamilton fan ben? Ik ben inderdaad Hamilton fan en zie dingen soms wel eens door gekleurde bril, maar sommige leden hier kijken ook door een anti Burorri bril ofzo, en alleen de slechte dingen lezen die ik over een coureur zeg en dat ik niet objectief kan bekijken.

2008 was inderdaad niet top en best geluk nog aan het eind. Japan ben ik het trouwens niet over eens, want het was voornamelijk kovaleinen die de bocht miste en niet Hamilton. En stijgende lijn? Niet super nee, maar vergeet niet dat hij in 2009 de auto niet had om mee te strijden, knokte wel 2 overwinningen binnen en had Abu Dhabi wel kunnen winnen tot zijn auto er mee ophield.
2010 had hij niet de auto om altijd de snelste te zijn of RBR echt moeilijk te maken. Heeft ook fouten gemaakt, maar heeft ook materiaal pech gekend. Is dit jaar nog best heel lang in strijd geweest om de titel, met een auto die echt niet de beste was. Kan ik wel stijgende lijn in zien hoor.

Verschil met Hamilton is dat hij moest aanvallen, omdat hij in pure snelheid te kort kwam. Vettel was snel en had de snelste auto. Ging inderdaad wel kapot af en toe, geef ik toe. En ik zeg trouwens ook niet dat Hamilton veel beter is, of überhaupt echt beter is. Ik ben van mening dat hij wel net iets beter rijd en durft en kan inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)