GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Beco op 27 augustus 2009 - 13:00:33
Jou argument van bier en frieten? Ik weet ook dat deze plaatsen worden verhuurd aan wie snacks en drinken wil verkopen en ik weet evengoed dat het circuit dat aan een zo'n duur mogelijke prijs wil doen. Ik zou dus niet weten waarom ik dat zou moeten weerleggen en ik heb ook nergens in mijn comment beweert jou argument weerlegt te hebben. Ik zou dus ook niet weten waaruit jij dat haalt.
Wat ik wel weerleg is de stelling dat Ecclestone niets met de organisatie van de Belgische GP te maken heeft.

De situatie in België is helemaal anders dan in andere landen. Sport is in dit land van ondergeschikt belang en de overheid (Federaal, Waals en Vlaams) doet weinig om sport in België te promoten laat staan erin investeren. Als de overheid toch wil investeren moet het eerst bij wijze van spreken 10jaar palaveren over vanalles en nog wat voor er actie wordt ondernomen.

Ja dat weet ik. Maar ik sprak over een persoonlijke mening over de sfeer meer niet.

Verder is het gewoon Spa hoor en niet SPA. Lijkt iedere keer wel één of andere strijdkreet.

TSJAKKA!

SPAAAAAAAA, en dan valt William of Wallece Bernie aan
hahaha.



De opkomst van een GP is in mijn ogen voor het grootste deel afhankelijk van prijs, de spanning in het WK/of op de baan(veel inhalen of niet.) en een land genoot die goed rijd(of iig rijd.) helpt ook altijd. Maar denk het allerbelangrijkste is wat er allemaal te doen is. De sfeer moet beter zijn of iig de 200 euro waard zijn om er naar toe te gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 27 augustus 2009 - 10:33:55
Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:17:33
Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

Na deze post gelezen te hebben neem ik aan dat jij afkomstig bent uit Nederland? Het is Vlaanderen die de Belgische GP recht houdt. Zonder de hulp van Vlaanderen spraken we al lang in de verleden tijd over Spa Francorchamps.
;D ;D ;D
Het is misschien wel Vlaanderen dat probeert om Wallonië terug op het juiste pad te helpen, maar het is toch echt wel de Waalse regering dat de GP verliezen betaald hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Schumi 2009 op 27 augustus 2009 - 18:04:24
Citaat van: Makke op 27 augustus 2009 - 10:33:55
Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:17:33
Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

Na deze post gelezen te hebben neem ik aan dat jij afkomstig bent uit Nederland? Het is Vlaanderen die de Belgische GP recht houdt. Zonder de hulp van Vlaanderen spraken we al lang in de verleden tijd over Spa Francorchamps.
;D ;D ;D
Het is misschien wel Vlaanderen dat probeert om Wallonië terug op het juiste pad te helpen, maar het is toch echt wel de Waalse regering dat de GP verliezen betaald hoor.

Een paar jaar geleden heeft de federale regering het geld bijgepast (aangezien het de GP van België is en niet de GP van Wallonië, vind ik dat overigens misschien wel terecht).

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 augustus 2009 - 20:27:14
Citaat van: Schumi 2009 op 27 augustus 2009 - 18:04:24
Citaat van: Makke op 27 augustus 2009 - 10:33:55
Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:17:33
Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

Na deze post gelezen te hebben neem ik aan dat jij afkomstig bent uit Nederland? Het is Vlaanderen die de Belgische GP recht houdt. Zonder de hulp van Vlaanderen spraken we al lang in de verleden tijd over Spa Francorchamps.
;D ;D ;D
Het is misschien wel Vlaanderen dat probeert om Wallonië terug op het juiste pad te helpen, maar het is toch echt wel de Waalse regering dat de GP verliezen betaald hoor.

Een paar jaar geleden heeft de federale regering het geld bijgepast (aangezien het de GP van België is en niet de GP van Wallonië, vind ik dat overigens misschien wel terecht).
Dat kan inderdaad zijn, en ik vind het ook niet verkeerd dat we daarin bijpassen om de door jou gegeven reden. Zolang men maar niet gaat beweren dat Vlaanderen de rechtstreekse sponsor is, is het voor mij ok ;) Men mag Wallonië zoveel afbreken als men wil, maar dan wel met feiten en niet met een paar domme fantasietjes.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 27 augustus 2009 - 13:00:33
Jou argument van bier en frieten? Ik weet ook dat deze plaatsen worden verhuurd aan wie snacks en drinken wil verkopen en ik weet evengoed dat het circuit dat aan een zo'n duur mogelijke prijs wil doen. Ik zou dus niet weten waarom ik dat zou moeten weerleggen en ik heb ook nergens in mijn comment beweert jou argument weerlegt te hebben. Ik zou dus ook niet weten waaruit jij dat haalt.

Dus meer volk is meer inkomsten voor het circuit. Jij zei dat het circuit daar geen voordeel van had.

CitaatWat ik wel weerleg is de stelling dat Ecclestone niets met de organisatie van de Belgische GP te maken heeft.

Dat was niet zozeer mijn stelling. Mijn stelling is dat Ecclestone normaal gesproken niets meteen circuit organisatie te maken heeft behalve dan dat hij een contract heeft dat hij langs komt met zijn circus. Dat werd nu betrokken op SPA omdat dat circuit in dit topic centraal staat. Je hebt inderdaad gelijk dat het voor SPA niet meer helemaal geldt omdat Ecclestone een tijd geleden een bedrijf heeft geregeld wat de organisatie verzorgd. Dat is echter de uitzondering die de regel bevestigd en de invloed van Ecclestone is dan nog minimaal. Hij regelt alleen een organisator, verder niets.

CitaatDe situatie in België is helemaal anders dan in andere landen. Sport is in dit land van ondergeschikt belang en de overheid (Federaal, Waals en Vlaams) doet weinig om sport in België te promoten laat staan erin investeren. Als de overheid toch wil investeren moet het eerst bij wijze van spreken 10 jaar palaveren over vanalles en nog wat voor er actie wordt ondernomen.

Zo goed ben ik niet op de hoogte van de situatie sport en politiek in België. Het lijkt mij echter wel dat winstgevendheid van een GP een bepalende factor is in het wel of niet deelnemen van de overheid. Als de overheid het geld terug kan verdienen lijkt er mij geen enkele belemmering om geld te investeren aangezien het nog een nationaal evenement is ook.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."