GP van Europa

Gestart door Supermariobros, 12 augustus 2009 - 09:28:23

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Beco op 26 augustus 2009 - 10:39:51
Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor. De prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.
Kinderen onder 12 waren toen wel de helft van de prijs, hoe dat nu zit weet ik niet. Ik ben toen trouwens als -12jarige binnen geraakt, hoewel ik reeds 16 was en een sik op mijn kin had.  ;D

Volgens mij is die controle ook niet heel erg goed ;D. Ben er paar jaar gweest nu en het is zo'n chaos dat ze amper weten wat er gebeurd volgens mij.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 26 augustus 2009 - 10:39:51
Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor.

Zeg ik dat dan?

CitaatDe prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.

Je hebt te maken met een omslagpunt, op een gegeven moment wordt het mensen gewoon te gek om zoveel geld uit te geven. Dan kan 10 euro bij wijze van spreken net de druppel zijn. Helemaal voor mensen die geen die hard fans zijn en alles volgen.

Kijk naar de MotoGP in Assen, Nederland. Kom ik elk jaar. Daar zitten ook mensen die lang niet alle races zien of super fan zijn maar omdat je voor 40 euro al een kaartje hebt vinden ze het wel een gezellig dagje uit en willen ze het wel eens zien. Dat doe je niet als je rond de 200 euro voor een normale ticket moet neertellen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

#167
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 16:41:26
Citaat van: Beco op 26 augustus 2009 - 10:39:51
Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor.

Zeg ik dat dan?

CitaatDe prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.

Je hebt te maken met een omslagpunt, op een gegeven moment wordt het mensen gewoon te gek om zoveel geld uit te geven. Dan kan 10 euro bij wijze van spreken net de druppel zijn. Helemaal voor mensen die geen die hard fans zijn en alles volgen.

Kijk naar de MotoGP in Assen, Nederland. Kom ik elk jaar. Daar zitten ook mensen die lang niet alle races zien of super fan zijn maar omdat je voor 40 euro al een kaartje hebt vinden ze het wel een gezellig dagje uit en willen ze het wel eens zien. Dat doe je niet als je rond de 200 euro voor een normale ticket moet neertellen.
Hij zegt ook niet dat jij dat zegt ;) Enige wat hij zegt is dat het volgens hem met nog meer zaken te maken heeft of iets goed bezocht word of niet. :) Daarnaast heb ik ook niet het idee dat hij echt alleen op jou reageert want meer mensen hebben het over de prijs gehad ;)

Zelf denk ik dat de opkomst inderdaad hoger zal worden als de prijzen lager worden. En net zoals jij zegt komen er denk ik veel meer casual fans langs. Gewoon voor gezelligheid. In plaats van 30 euro pp voor een pretpark, ga je nu dagje circuit. En waarom niet, opzich is de hele sfeer rond het circuit leuk, vooral als je in een ander land zit. Word een dagje uit wat moeilijker, want Spanje is niet naast de deur. (voor buitenlanders dan). Maar de lokale bevolking kan makkelijk wel denken: waarom niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 02:31:35
Citaat van: robbert op 25 augustus 2009 - 23:42:31
Citaat van: flupke3 op 25 augustus 2009 - 23:36:54
Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

maar er zijn toch al kortingen geweest ook. Maar je hebt gelijk, ze zijn te duur, desondanks heb ik ervoor over om live te gaan kijken. Want het is maar 1keer per jaar in belgie é
Je krijgt ook waar voor je geld vind ik. 3 dagen zie je autosport van het hoogste niveau en er hangt een sfeer waar je thuis in je zetel nooit in geraakt.

daar geef ik u gelijk in. Wie nog nooit geweest is kan gewoonweg niet weten wat voor een sfeer daar is, ongelooflijk. Vorig jaar ook eerst zaten de hamiltonfans te feesten en dan was het weer de beurt van de raikkonenfans, en dan terug weer aan hamilton. Marginale sfeer !!!

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 16:51:53
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 02:31:35
Citaat van: robbert op 25 augustus 2009 - 23:42:31
Citaat van: flupke3 op 25 augustus 2009 - 23:36:54
Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

maar er zijn toch al kortingen geweest ook. Maar je hebt gelijk, ze zijn te duur, desondanks heb ik ervoor over om live te gaan kijken. Want het is maar 1keer per jaar in belgie é
Je krijgt ook waar voor je geld vind ik. 3 dagen zie je autosport van het hoogste niveau en er hangt een sfeer waar je thuis in je zetel nooit in geraakt.

daar geef ik u gelijk in. Wie nog nooit geweest is kan gewoonweg niet weten wat voor een sfeer daar is, ongelooflijk. Vorig jaar ook eerst zaten de hamiltonfans te feesten en dan was het weer de beurt van de raikkonenfans, en dan terug weer aan hamilton. Marginale sfeer !!!
Sorry, maar de marginale sferen zoek ik liever niet op hoor :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 26 augustus 2009 - 16:56:00
Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 16:51:53
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 02:31:35
Citaat van: robbert op 25 augustus 2009 - 23:42:31
Citaat van: flupke3 op 25 augustus 2009 - 23:36:54
Waarom denk je dat het in spa voor het 3 e jaar na elkaar niet uitverkocht zal geraken en ze opnieuw verlies zullen maken..
Voor die prijs ga ik niet gaan kijkken in ieder geval!Voor de helft van de prijs zou ik het nog overwegen maar anders niet.
Dat gaat niet blijven duren dat verlies.

maar er zijn toch al kortingen geweest ook. Maar je hebt gelijk, ze zijn te duur, desondanks heb ik ervoor over om live te gaan kijken. Want het is maar 1keer per jaar in belgie é
Je krijgt ook waar voor je geld vind ik. 3 dagen zie je autosport van het hoogste niveau en er hangt een sfeer waar je thuis in je zetel nooit in geraakt.

daar geef ik u gelijk in. Wie nog nooit geweest is kan gewoonweg niet weten wat voor een sfeer daar is, ongelooflijk. Vorig jaar ook eerst zaten de hamiltonfans te feesten en dan was het weer de beurt van de raikkonenfans, en dan terug weer aan hamilton. Marginale sfeer !!!
Sorry, maar de marginale sferen zoek ik liever niet op hoor :-\

tja, ieder zijn keuze, maar toch het is de moeite om mee te maken. Ik geloofde het ook niet tot dat ik de eerste keer ging

meatball

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 16:41:26
Citaat van: Beco op 26 augustus 2009 - 10:39:51
Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor.

Zeg ik dat dan?

CitaatDe prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.

Je hebt te maken met een omslagpunt, op een gegeven moment wordt het mensen gewoon te gek om zoveel geld uit te geven. Dan kan 10 euro bij wijze van spreken net de druppel zijn. Helemaal voor mensen die geen die hard fans zijn en alles volgen.

Kijk naar de MotoGP in Assen, Nederland. Kom ik elk jaar. Daar zitten ook mensen die lang niet alle races zien of super fan zijn maar omdat je voor 40 euro al een kaartje hebt vinden ze het wel een gezellig dagje uit en willen ze het wel eens zien. Dat doe je niet als je rond de 200 euro voor een normale ticket moet neertellen.
Nu moeten ze om uit de kosten te komen 70.000 tickets verkopen aan zoals jij zegt 200 euro aan 40 euro zijn dat er dus 350000,je ziet toch zelf dat dat zeker niet lukt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

F_A_Diaz

Ik zei 60 euro.

En het is niet alleen de ticketverkoop, hoe meer volk er is hoe meer patat bier en T-shirts er verkocht worden. Hoe meer geld er binnen komt in de regio, hoe meer geld de overheid dan ook ter beschikking kan stellen.

Meer volk voor een lagere prijs is altijd beter dan weinig volk voor een hoge prijs, ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.

Volk wat 200 euro voor een ticket moet neertellen gaat al snel de hand op de knip houden voor de rest van de dag.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: Burorri op 26 augustus 2009 - 16:46:30
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 16:41:26
Citaat van: Beco op 26 augustus 2009 - 10:39:51
Het heeft volgens mij niet enkel en alleen met de prijs te maken hoor.

Zeg ik dat dan?

CitaatDe prijs die mijn vader betaalde in 1996 voor een bronzen ticket voor Spa was ongeveer 4500 Bef als ik me niet vergis wat neerkomt op een kleine 140 euro. Dus zo explosief zijn de prijzen niet gestegen.

Je hebt te maken met een omslagpunt, op een gegeven moment wordt het mensen gewoon te gek om zoveel geld uit te geven. Dan kan 10 euro bij wijze van spreken net de druppel zijn. Helemaal voor mensen die geen die hard fans zijn en alles volgen.

Kijk naar de MotoGP in Assen, Nederland. Kom ik elk jaar. Daar zitten ook mensen die lang niet alle races zien of super fan zijn maar omdat je voor 40 euro al een kaartje hebt vinden ze het wel een gezellig dagje uit en willen ze het wel eens zien. Dat doe je niet als je rond de 200 euro voor een normale ticket moet neertellen.
Hij zegt ook niet dat jij dat zegt ;) Enige wat hij zegt is dat het volgens hem met nog meer zaken te maken heeft of iets goed bezocht word of niet. :) Daarnaast heb ik ook niet het idee dat hij echt alleen op jou reageert want meer mensen hebben het over de prijs gehad ;)

Idd Burorri! thx  ;)
Het was vooral op Eric die zegde dat het enkel en alleen met de prijs te maken had.

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:41:36
En het is niet alleen de ticketverkoop, hoe meer volk er is hoe meer patat bier en T-shirts er verkocht worden.
Goed voor de lokale mensen. Maar ik denk niet dat de organisatoren, Bernie Eikelstone dus, wakker liggen van een bakske frieten en een pint bier meer of minder.

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:41:36
Hoe meer geld er binnen komt in de regio, hoe meer geld de overheid dan ook ter beschikking kan stellen.
Jij bent duidelijk niet bekend met hoe Wallonië zijn geld beheert en uitgeeft.  ;)

Persoonlijk ga ik liever kijken naar de Le Mans Series, Renault Worls Series of iets dergelijks. Je kan eender waar plaatsnemen op het circuit en je hebt 6u autosport en toegang tot de paddock voor een kleine 20 à 30 euro. Daar komt dan nog eens bij dat het veld dubbel zo groot is als in de F1. Ben er nu al 2 jaar na mekaar bij geweest en er heerst een gezellige ongedwongen sfeer en die vind ik helemaal niet terug bij de F1.

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 27 augustus 2009 - 08:23:24
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:41:36
En het is niet alleen de ticketverkoop, hoe meer volk er is hoe meer patat bier en T-shirts er verkocht worden.
Goed voor de lokale mensen. Maar ik denk niet dat de organisatoren, Bernie Eikelstone dus, wakker liggen van een bakske frieten en een pint bier meer of minder.

Wat heeft Bernie Ecclestone ermee te maken dan? Die vraagt een bedrag van een paar miljoen zodat zijn circus op SPA komt, voor de rest heeft Ecclestone niets met het circuit te maken. Dat regelt het circuit gewoon allemaal zelf. Ecclestone heeft een product en dat verkoopt hij aan het circuit, SPA in dit geval.

Friet- en biertenten moeten geld betalen aan het circuit voor een standplaats, als er meer friet en bier verkocht kan worden stijgt de waarde van die standplaatsen dus kan het circuit meer geld vragen.

Citaat
Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 23:41:36
Hoe meer geld er binnen komt in de regio, hoe meer geld de overheid dan ook ter beschikking kan stellen.
Jij bent duidelijk niet bekend met hoe Wallonië zijn geld beheert en uitgeeft.  ;)

Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

CitaatPersoonlijk ga ik liever kijken naar de Le Mans Series, Renault Worls Series of iets dergelijks. Je kan eender waar plaatsnemen op het circuit en je hebt 6u autosport en toegang tot de paddock voor een kleine 20 à 30 euro. Daar komt dan nog eens bij dat het veld dubbel zo groot is als in de F1. Ben er nu al 2 jaar na mekaar bij geweest en er heerst een gezellige ongedwongen sfeer en die vind ik helemaal niet terug bij de F1.

Tsja, dat is logisch als je Champions league niveau gaat vergelijken met Tweede Klasse niveau om een vergelijking met voetbal te maken. Hoe lager het niveau, hoe losser het is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:17:33
Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

Na deze post gelezen te hebben neem ik aan dat jij afkomstig bent uit Nederland? Het is Vlaanderen die de Belgische GP recht houdt. Zonder de hulp van Vlaanderen spraken we al lang in de verleden tijd over Spa Francorchamps.

RadioActiveMan

@ F_A

1) Ecclestone heeft enkele jaren geleden de organisatie van de Belgische GP op zich genomen nadat de Belgische promotor failliet is gegaan. Nu besteed hij de organisatie van de Belgische GP uit maar is nog altijd houder van de rechten op de organisatie ervan. Bernie heeft dus wel degelijk iets met dat alles te maken.

2) Jij ben duidelijk echt niet bekend met hoe Wallonië zijn geld beheerd en uitgeeft!

3) Ja en?

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 27 augustus 2009 - 10:33:55
Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:17:33
Hoe meer geld er binnenkomt aan belastingen voor Wallonië, hoe meer ze ook bereid zullen zijn om te investeren en de GP te houden. Als er 150.000 man naar een GP komen, heb je zo extra inkomsten van 5 miljoen over die drie dagen. Dat volk moet allemaal overnachten, eten, drinken, souvenirs ect. Als de inkomsten 5 miljoen zijn, zullen ze best 3 miljoen willen investeren als dat nodig is, dan houden ze nog 2 miljoen over.

Na deze post gelezen te hebben neem ik aan dat jij afkomstig bent uit Nederland? Het is Vlaanderen die de Belgische GP recht houdt. Zonder de hulp van Vlaanderen spraken we al lang in de verleden tijd over Spa Francorchamps.

Ik woon sinds mijn 6e in Nederland, toen ik nog niet op mezelf woonde, verbleef ik een paar maanden per jaar in België bij mijn vader. kom oorspronkelijk uit Spanje. Ik reageerde op iemand die het over Wallonië had dus ging ik ervan uit dat dat zou kloppen. Maakt verder ook niet uit voor het punt wat ik maak, dat geld dan evengoed voor Vlaanderen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 27 augustus 2009 - 12:17:54
@ F_A

1) Ecclestone heeft enkele jaren geleden de organisatie van de Belgische GP op zich genomen nadat de Belgische promotor failliet is gegaan. Nu besteed hij de organisatie van de Belgische GP uit maar is nog altijd houder van de rechten op de organisatie ervan. Bernie heeft dus wel degelijk iets met dat alles te maken.

Goed, in dit specifieke geval van SPA dan tot op zekere hoogte omdat hij de boel wilde redden maar normaal gesproken heeft Ecclestone geen directe binding met de circuits op de F1 kalender. Het circuit betaalt hem geld en hij komt langs met zijn circus.

Verder reageer je nu niet op mijn argument, dus moet je niet net doen alsof je het nu weerlegd hebt.

Citaat2) Jij ben duidelijk echt niet bekend met hoe Wallonië zijn geld beheerd en uitgeeft!

Het lijkt mij dat iedere overheid zoveel mogelijk inkomsten wil voor zichzelf en haar inwoners. Als F1 veel inkomsten genereert dan zal elke overheid bereid zijn daar in te investeren. Nu doen ze dat logischerwijs niet omdat er geen rendement is, SPA draait immers verlies.

Citaat3) Ja en?

Nou ja, het lijkt me logisch dat een sport met de media aandacht en belangen van F1 moeilijker toegankelijk is dan bijvoorbeeld de Renault World Series. Het is niet zo dat de F1 dat wil, dat kan nu eenmaal niet anders.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Jou argument van bier en frieten? Ik weet ook dat deze plaatsen worden verhuurd aan wie snacks en drinken wil verkopen en ik weet evengoed dat het circuit dat aan een zo'n duur mogelijke prijs wil doen. Ik zou dus niet weten waarom ik dat zou moeten weerleggen en ik heb ook nergens in mijn comment beweert jou argument weerlegt te hebben. Ik zou dus ook niet weten waaruit jij dat haalt.
Wat ik wel weerleg is de stelling dat Ecclestone niets met de organisatie van de Belgische GP te maken heeft.

De situatie in België is helemaal anders dan in andere landen. Sport is in dit land van ondergeschikt belang en de overheid (Federaal, Waals en Vlaams) doet weinig om sport in België te promoten laat staan erin investeren. Als de overheid toch wil investeren moet het eerst bij wijze van spreken 10jaar palaveren over vanalles en nog wat voor er actie wordt ondernomen.

Ja dat weet ik. Maar ik sprak over een persoonlijke mening over de sfeer meer niet.

Verder is het gewoon Spa hoor en niet SPA. Lijkt iedere keer wel één of andere strijdkreet.

TSJAKKA!