GP van Maleisie

Gestart door scho0634, 30 maart 2009 - 06:48:28

« vorige - volgende »

Wie wint er in Maleisie?

Button
16 (39%)
Barrichello
8 (19.5%)
Massa
6 (14.6%)
Raikkonen
2 (4.9%)
Kubica
1 (2.4%)
Heidfeld
0 (0%)
Hamilton
1 (2.4%)
Alonso
2 (4.9%)
Trulli
3 (7.3%)
Glock
1 (2.4%)
iemand anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 35

scho0634

Wint Button zijn 2e race op rij of gaat Rubens er nu met de buit vandoor? Wellicht komen de Ferrari's ijzersterk terug in Sepang? Of toch de Mac's?

Wie het weet mag het zeggen....

TheIceman

Geen idee :)

Alle KERS-wagens vallen uit, doordat ze geraakt worden door een bliksemstraal en onder hevige elektriciteit komen te staan ;)

sloggerke

Jammer dat ook hier de Toyota's reeds geboycot worden... ;)

Ik verwacht er eigenlijk wel wat van.

Opnieuw Button, met erna Trulli of Glock.

scho0634

Citaat van: sloggerke op 30 maart 2009 - 07:54:22
Jammer dat ook hier de Toyota's reeds geboycot worden... ;)
Nu niet meer.... ;)

Ferrari 2010

Rubens wint, denk ik. Hopelijk een Ferraritje mee op het podium, ik denk dat we daar al tevreden mee zullen moeten zijn.

Citaat van: TheIceman op 30 maart 2009 - 07:14:49
Alle KERS-wagens vallen uit, doordat ze geraakt worden door een bliksemstraal en onder hevige elektriciteit komen te staan ;)
Volgens mij moeten die wagens al door open woestijn rijden vooraleer ze geraakt worden door een bliksemstraal hoor :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

#5
Neerwaartse druk is in Sepang nog belangrijker dan in Melbourne. Denk dat de verschillen hier alleen maar groter zullen zijn.

1Button
2Barichello
3Rosberg

Tenzij de grote teams de snelle diffuser eronder monteren..... :-\

scho0634

Het lijkt mij dat alle teams een diffuser hebben... Alleen werkt de ene wat beter dan de andere ;).

sloggerke

1.Button
2.Barrichello
3.Trulli

Het is natuurlijk veel te vroeg om zoiets te voorspellen. Maar gokken is gokken.

De diffuser achteraan de wagen zullen ze heel snel kunnen kopiëren. Maar de "splitter" onder de wagen. (De zogenaamde "tweede diffuser") niet.
Rob Marshall van Red Bull beweerde immers dat je daar een halve nieuwe wagen voor moet ontwerpen. Het is dan ook een dragend element.

De beide Toyota's stonden ook vrij zwaar in Q3. Indien ze op hun respectievelijke startposities (6-8) waren vertrokken hadden we een andere race gezien denk ik.

Enzo

Vorig jaar was ook wel een gave race.
Hieronder een filmpje van 2008, toen de ferrari's nog snel waren....... :'(


r-tak

een diffuser kopieer je niet ff, dat moet helemaal in je auto passen, en het moet er ook nog op kunnen werken. Dan moet je dus je auto daarop helemaal aanpassen, én testen. en als ik me niet vergis mocht dat niet meer....... :P

F_A_Diaz

Ik denk dat wanneer andere teams ook zo'n diffuser gaan gebruiken we die pas op zijn vroegst in Spanje gaan zien. Eerder zie ik dat niet gebeuren of ze moeten er al een tijd mee bezig geweest zijn.

Ik heb het idee dat Button net iets sneller is dan Barrichello wanneer ze met veel brandstof rijden, ik zet mijn geld dus op Button. Met Trulli, Glock en Kubica als voornaamste concurrenten en Vettel en Rosberg als gevaarlijke outsiders. Ik heb het gevoel dat Barrichello een fout maakt, die wil zich te graag bewijzen nu Button de eerste GP gewonnen heeft, hij wil niet weer tweede man worden als hij in de beste auto van het veld zit. Dit is waarschijnlijk ook zijn laatste kans om ooit wereldkampioen te worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Alan Blues

In dit laatste kan ik me wel vinden...

Button
Glock
Vettel

Geen Ferrari's en geen McLarens in de punten. :(

Of, ja, toch wel...
Of, nee, toch niet...

;)

Enzo

Ferrari en Mclaren in de punten zou misschien wel kunnen.....
Ik denk dat KERS deze race nuttiger gebruikt kan worden, het circuit leent zich hier beter voor dan bijvoorbeeld Melbourne.
Op de lange rechte stukken kunnen ze hier als het goed is beter van profiteren.
Nadeel echter is toch de beroerdere gewichtsverdeling met snellere bandenslijtage als gevolg......
Bijzonder veel factoren spelen mee, en het is wederom erg moeilijk te voorspellen.

sloggerke

Allez... tzou er gaan gieten...
Dat gaat nog wat geven!

F_A_Diaz

Dan valt het voordeel voor de KERS teams helemaal weg.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."