Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Robbert65

#3451

ik zou 't eigenlijk wel top vinden als Renault terugkeert... In potentie rijden ze binnen de kortste keren mee om de prijzen. Lastig alleen, dat het oude team, met alle spullen en mensen Lotus heet... Helemaal opnieuw beginnen is wel heftig. Welk team heeft dat gedaan in de afgelopen 25 jaar en is succesvol geweest ook? Toyota, niet. Jordan, in verhouding wel, maar meer dan 2 grand prix heeft Eddie niet gewonnen dacht ik zo uit m'n hoofd. Even nagekeken, 1x Damon Hill, 2x Frentzen, 1x Fisichella, het zijn er vierrrrr) Overigens, als je naar de cijfertjes kijkt, dan is het eerder achteruit dan vooruit gegaan met dit team nadat het van Eddie Jordan overgenomen werd...

Goed, welk team dan? Stewart via Jaguar naar RBR, dat is natuurlijk uiteindelijk wel zeer succesvol geweest, maar toch niet zoals Sir Jackie en Paul het bedacht hadden.  Die hadden toch gehoopt, dat ze zelf in de pitstraat zouden hebben gestaan toen al die successen voor Red Bull binnenliepen. Het verschil is natuurlijk: Heul veul geld en nog een beetje meer...

Toyota, Super Aguri, HRT, Caterham zijn de afgelopen jaren gewoon genokt of failliet gegaan. Dan kun je Mercedes noemen, maar dat is een voortzetting van BrawnGP / Honda/ BAR/ Tyrrell.

Nieuw toetreden tot F1 én binnen een paar jaar succesvol wezen... nog niet zo makkelijk?
#3452
ja, dat ben ik met je eens. Slim dat ze voor het gewone autonieuws een 1 op 1 samenwerking hebben met [Autoweek], maar voor het autosportnieuws helpt dat niet. Ik neem aan, dat zij dat bericht dat ik eerder aanhaalde dan ook gewoon van de telex geplukt hebben. Overigens is 70 miljoen voor Renault peanuts, waar het voor Marrushia / MAnor een godsvermogen is. Ik bedoel, Van Amersfoort Racing of een soortgelijk team in F3 of GP 2 en 3 hoest dat niet zomaar op, een autofabrikant wel. Of COca Cola moet ineens de geest krijgen en een voorbeeld willen nemen aan Mateschidz :-D
#3453
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
01 juni 2015 - 13:15:58
wat Kootje zegt. En Silverstone.
#3454
Zou zo maar kunnen Perton, ik heb het verder ook nergens gezien. Maar: Nu heeft geen redactie meer? hoe is dat zo gekomen?
#3455
Citaat van: Hamilton#44 op 29 mei 2015 - 15:58:35
Geldt dat inschrijfgeld nog steeds? Dat is allang van de baan toch sinds Caterham, Virgin en HRC toetraden?

Zie hier mijn bron van afgelopen week: http://www.nu.nl/formule-1/4058048/fia-zoekt-nieuw-team-wil-toetreden-formule-1.html
#3456
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
01 juni 2015 - 10:33:42
Citaat van: Wings op 31 mei 2015 - 21:16:45
Citaat van: Wallie op 31 mei 2015 - 18:21:38
Papa Jos mocht nog een rondje met Max mee:
http://nos.nl/video/2038717-max-laat-jos-weer-peentjes-zweten.html
Dit keer op Spa: 'Pas op, ik sla je!' ;D

En dat doet die! Vraag maar aan zijn ex.


Dat moet je niet zo doen man, je weet niet wat er bij mensen achter de voordeur speelt. Jos is twee keer beschuldigd en beide keren vrij gesproken of de zaak werd geseponeerd...

Over dat filmpje, ik heb Max dat eerste rondje in zijn ogen zitten kijken. Die gast is wel relaxed zeg... Jos iets minder volgens mij :-)






(flauw maar kon deze niet laten liggen)
#3457
Formule 1 forum / Re: Max Verstappen topic
29 mei 2015 - 13:54:49
Citaat van: Perton op 29 mei 2015 - 12:41:18
Voor beide Toro Rosso-coureurs dus een race waarin ze iets te veel wilden.

Als topsporter kun je nooit teveel willen toch?
#3458
Nou, ik lees dat het inschrijfgeld 'maar' 70 miljoen is. http://www.nu.nl/formule-1/4058048/fia-zoekt-nieuw-team-wil-toetreden-formule-1.html Laten we dat ff bij elkaar leggen en vast een taakverdeling maken.



Maar serieus, dat alleen al maakt het overnemen van een achterhoedeteam natuurlijk aantrekkelijker. Daarom is het toch gek, dat er nu over nieuwe teams (behalve Haas) gesproken wordt, terwijl Caterham, mét toegang tot de F1 voor het grijpen lag een paar maanden geleden.



#3459
Formule 1 forum / Re: TV tips topic
29 mei 2015 - 07:31:56
http://www.cpz.nl/nl/pitcam

's morgens vroeg al volop activiteiten in de pits...
#3461
Citaat van: Kootje op 29 mei 2015 - 06:18:45
Citaat van: Robbert65 op 28 mei 2015 - 21:56:04
Citaat van: Kootje op 28 mei 2015 - 20:57:48
De broertjes Klytsjko komen idd uit Oekraïne, maar ach .... kniesoor die daarop let. ;)

Ik had geen idee, werkelijk :-) Maar ja, ik ben dan ook nog van de tijd dat je voor boxen 's nachts opstond. Da's echt heel lang geleden hoor...

Zo'n vermoeden had ik al en bedoelde dan ook niet dat jij 'n kniesoor bent. Excuus als dat zo overkwam. :-[

Ach welnee, geen probleem. Wat vond Babuska Klytsjko er trouwens van, dat haar jongens elkaar op de muil peerden?
#3462
Citaat van: Perton op 28 mei 2015 - 22:08:03
Maar waarom vind je het onaantastbaar? Omdat er historie is op die plekken? Omdat de races goed bezocht worden? (Wat in het geval van Duitsland niet klopt, overigens, maar goed, die noem je ook niet)? Of omdat je geniet van de races die daar plaatsvinden? Dat wordt me niet echt duidelijk.

Uiteindelijk gaat het mij erom dat ik een leuke race zie. Als dat op een klassieke baan kan, heeft dat mijn voorkeur. Als dat op een modern circuit moet, so be it.

Ik kan dat ook niet rationeel uitleggen, het zijn de races waar ik voor thuis blijf. De rest is toch minder belangrijk. Voor zover TV kijken belangrijk kan zijn. Ik vergat in mijn lijstje Maleisië trouwens.

Die onaantastbaarheid heeft iets met historie te maken, er zelf eens geweest zijn, als kind al reed ik achterin de Skoda van paps over Francorchamps  en het Monaco traject achterin de 316 (nee, geen i). En ik wéét dat nog. al was het in de eerste jaren van de lagere school. Monza vind ik gaaf omdat het zoveel van de machine eist en om de geweldige Gkrachten die het trekt. Maar ook speelt de geschiedenis van wedstrijden die ik zag een rol. En hoe goed ik het verloop, de namen van de bochten ken. Dat soort dingen...
#3463
Citaat van: Perton op 28 mei 2015 - 20:38:40
Als ik heel eerlijk ben, kan me dat ook eigenlijk vrij weinig schelen. Ik denk dat als mensen heel objectief kijken (wat natuurlijk weer een subjectieve mening van mij is, dat geef ik toe) Spa, Silverstone en Monza de laatste jaren eigenlijk niet zo heel interessante races opleveren wanneer het niet regent. Het zijn hartstikke mooie circuits, maar de uitdagingen ervan zijn ten dele verdwenen door de moderne auto's.

Dus ja, historisch gezien en voor de vele fans die er nog wel op afkomen, hebben die races nog een meerwaarde, maar qua racespektakel kan ik er eigenlijk geen traan om laten. Waarmee ik overigens totaal niet wil zeggen dat ik het prima vind dat er alsmaar Aziatische races bijkomen, ik heb dan liever dat de Engelse, Belgische, Duitse, Italiaanse (en ook Franse) GP's naar een locatie elders in die landen verschuiven. Het ging mij er alleen even om dat het verdwijnen van bepaalde circuits in mijn ogen niet zo'n ramp is. Ik weet niet of dat ook is wat je bedoelde met je post, en zo nee, dan was mijn post volstrekt overbodig en mag je em negeren.

Voor mij zijn Monaco, Spa, Siverstone, Monza, Canada, Suzuka en de Braziliaanse GP, hoe heet die baan ookweer, de onaantastbare. Nou, Japan.... Spa is ook al een keer de l*l geweest, en omdat geld de drijfveer is en niet de sport kan dat allemaal nog erger worden. Het is alsof je De Nachtwacht uit het oeuvre van Rembrandt haalt, of Die Winterreise uit dat van Schubert. Dat gaat toch niet? En al helemaal niet om je gvd'se zakken te vullen. Ik moet een beetje spugen van al die 85 jaar oude mannetjes die aan de touwtjes trekken in de sport....
#3464
Citaat van: Kootje op 28 mei 2015 - 20:57:48
De broertjes Klytsjko komen idd uit Oekraïne, maar ach .... kniesoor die daarop let. ;)

Ik had geen idee, werkelijk :-) Maar ja, ik ben dan ook nog van de tijd dat je voor boxen 's nachts opstond. Da's echt heel lang geleden hoor...
#3465
Dat is ook waar. Het gaat goed met een sport als de helden goed zijn. (Welke russische broers trouwens?) Punt is, dat destijds de Belgen en nu de Duitsers de GP niet organiseren, omdat ze de prijs van Ecclestone niet betalen kunnen zonder enorm verlies te maken. dit, wat nu in Duitsland gebeurt gebeurde een paar jaar geleden precies zo in België. Op zo'n korte termijn krijgen ze de extra sponsoring -of de bezuinigingen- niet voor elkaar om exploitatie rond te breien. Zeker niet met dalende toeschouwersaantallen, want dat was ook nog aan de orde.