Inschrijving open voor nieuw team 2016/2017

Gestart door Zeeuw, 29 mei 2015 - 09:44:44

« vorige - volgende »

Zeeuw

De inschrijvingen zijn weer geopend door FIA voor een nieuw team.

Renault wat met een eigen team komt of toch ART wat doorschuift als McLaren Junior team? Er moet toch een reden zijn waarom dit bekend gemaakt wordt, al lijkt de tijdlijn te hinten naar 2017 als mogelijk eerste race.

Bronnen:
http://adamcooperf1.com/2015/05/28/fia-opens-up-f1-entry-tender-process-for-2016-17/
http://www.motorsport.com/f1/news/fia-seeks-new-formula-1-team-entry-for-as-soon-as-2016

lieven

kweet niet of ze mijn inschrijving gaan accepteren.

ik heb wel al een auto! :D


Hamilton#44

Zou mooi zijn als Renault met een eigen team inschrijft, dan heb je tenminste een solide team wat in ieder geval de rekeningen kan betalen.

Het lijkt me daarentegen niet logisch, dan kunnen ze beter STR kopen. Dat is ook meer de handelswijze van fabrikanten.
Een bestaand team kopen en dat een kapitaal- en personeels injectie geven zoals Renault zelf ook al eerder gedaan heeft met Benetton destijds.

Volgens mij is de laatste jaren alleen Toyota vanuit 'het niets' begonnen. En dat was ook geen groot succes.

Robbert65

Nou, ik lees dat het inschrijfgeld 'maar' 70 miljoen is. http://www.nu.nl/formule-1/4058048/fia-zoekt-nieuw-team-wil-toetreden-formule-1.html Laten we dat ff bij elkaar leggen en vast een taakverdeling maken.



Maar serieus, dat alleen al maakt het overnemen van een achterhoedeteam natuurlijk aantrekkelijker. Daarom is het toch gek, dat er nu over nieuwe teams (behalve Haas) gesproken wordt, terwijl Caterham, mét toegang tot de F1 voor het grijpen lag een paar maanden geleden.



"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Vorige twee keer dat er een tender is uitgeschreven, was dat omdat er al een team met interesse was. Haas de vorige keer, US F1 de keer daarvoor. Dat er nu een tender is met weer maar een maand de tijd om je in te schrijven, zegt mij wat dat betreft genoeg. Of het dan om Renault of ART gaat, maakt me vrij weinig uit, het zijn beide capabele teams. Maar goed, dat was Campos ook, dus dat zegt misschien niet alles.

Verder hoop ik uiteraard op Stefan GP.

Hamilton#44

Geldt dat inschrijfgeld nog steeds? Dat is allang van de baan toch sinds Caterham, Virgin en HRC toetraden?

Perton

Nu je het zegt, dat idee heb ik ook inderdaad

gloudiesaurus

ART als McLaren junior-team zou wel een toevoeging zijn.
Soort Toro Rosso van Red Bull.

Dan zouden Vandoorne en Magnussen ook een kans kunnen krijgen om Formule 1 te rijden, dat verdienen ze wel.

Wat misschien helpt is dat ART geleidt wordt door de zoon van FIA-president Jean Todt, Nicolas Todt  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 29 mei 2015 - 15:58:35
Geldt dat inschrijfgeld nog steeds? Dat is allang van de baan toch sinds Caterham, Virgin en HRC toetraden?

Zie hier mijn bron van afgelopen week: http://www.nu.nl/formule-1/4058048/fia-zoekt-nieuw-team-wil-toetreden-formule-1.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Nu.nl bestaat uit stagières. Op de professionele sites heb ik niets gelezen over inschrijfgeld. Ik heb daarom hetzelfde idee als Hamilton#44, dat het niet klopt wat er in dat artikel staat.

Robbert65

Zou zo maar kunnen Perton, ik heb het verder ook nergens gezien. Maar: Nu heeft geen redactie meer? hoe is dat zo gekomen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

O nu heeft ongetwijfeld wel een redactie hoor voor het gewone nieuws, maar qua Formule 1 kan je het niet echt hoog niveau noemen. Stagières was in dat opzicht uiteraard een beetje overdreven van me, maar er zit daar absoluut geen professioneel autosportjournalist die stukken te schrijven. Dat is verder prima, want het is ook geen autosportwebsite, en het zal daar dan ook uiteindelijk gaan om de grote lijnen in het nieuws, dus 99 vd 100 keer merk je er eigenlijk niks van, maar soms wel. Ik bedoel het dus ook niet negatief naar Nu.nl toe, ik wil er alleen maar mee zeggen dat je waar het gaat om dit soort verhalen, beter naar de wat professionele media kan kijken dan naar nu.nl

Robbert65

#12
ja, dat ben ik met je eens. Slim dat ze voor het gewone autonieuws een 1 op 1 samenwerking hebben met [Autoweek], maar voor het autosportnieuws helpt dat niet. Ik neem aan, dat zij dat bericht dat ik eerder aanhaalde dan ook gewoon van de telex geplukt hebben. Overigens is 70 miljoen voor Renault peanuts, waar het voor Marrushia / MAnor een godsvermogen is. Ik bedoel, Van Amersfoort Racing of een soortgelijk team in F3 of GP 2 en 3 hoest dat niet zomaar op, een autofabrikant wel. Of COca Cola moet ineens de geest krijgen en een voorbeeld willen nemen aan Mateschidz :-D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Perton

Dat laatste verwacht ik niet. Overigens als je ook de voorwaarden ziet die de fia stelt, dan lijkt me dat je als eventueel nieuw team voldoende bewijst mee te kunnen komen en is inschrijvgeld overbodig.

Maar goed zoals ik eerder al zei: dit is zo ontzettend kort dag, ze moeten (net als haas vorig jaar) al wel een team in de wachtkamer hebben staan. Of dat dan Renault is of iets anders, merken we vanzelf.

Robbert65


ik zou 't eigenlijk wel top vinden als Renault terugkeert... In potentie rijden ze binnen de kortste keren mee om de prijzen. Lastig alleen, dat het oude team, met alle spullen en mensen Lotus heet... Helemaal opnieuw beginnen is wel heftig. Welk team heeft dat gedaan in de afgelopen 25 jaar en is succesvol geweest ook? Toyota, niet. Jordan, in verhouding wel, maar meer dan 2 grand prix heeft Eddie niet gewonnen dacht ik zo uit m'n hoofd. Even nagekeken, 1x Damon Hill, 2x Frentzen, 1x Fisichella, het zijn er vierrrrr) Overigens, als je naar de cijfertjes kijkt, dan is het eerder achteruit dan vooruit gegaan met dit team nadat het van Eddie Jordan overgenomen werd...

Goed, welk team dan? Stewart via Jaguar naar RBR, dat is natuurlijk uiteindelijk wel zeer succesvol geweest, maar toch niet zoals Sir Jackie en Paul het bedacht hadden.  Die hadden toch gehoopt, dat ze zelf in de pitstraat zouden hebben gestaan toen al die successen voor Red Bull binnenliepen. Het verschil is natuurlijk: Heul veul geld en nog een beetje meer...

Toyota, Super Aguri, HRT, Caterham zijn de afgelopen jaren gewoon genokt of failliet gegaan. Dan kun je Mercedes noemen, maar dat is een voortzetting van BrawnGP / Honda/ BAR/ Tyrrell.

Nieuw toetreden tot F1 én binnen een paar jaar succesvol wezen... nog niet zo makkelijk?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel