Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - f1columns.nl

#16
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 20:52:23
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 20:00:30
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:55:42

Even voor jouw informatie: de punten die het jaar door worden vergaard tellen in de laatste race voor het kampioenschap. dat wil dus zeggen dat ieder punt belangrijk is. Op dit moment is het slechts een verschil van 6 of 5 punten voorsprong, maar aan het eind van de rit is het vaak net dat ene puntje waar het op aankomt. Overigens is Hamilton wat mij betreft nu al kampioen, gewoon om dat hem al meer punten dit jaar zijn ontzegd door FIA beslissingen. Moet ik Spa nog even in herinnering roepen? Het aantal punten telt in de eerste plaats, als dat gelijk si bij de 1 en 2 in het kampioenschap, dan telt het aantal overwinningen pas. Ook daarvan heeft Hamilton er 1 moeten afstaan door een dubeuze beslissing.

Op het einde van het seizoen komt alles terug in evenwicht, zegt men. Ik ben er rotsvast van overtuigt dat de FIA in eer en geweten handelt. Mocht jij dat niet denken, zou ik stoppen met te kijken naar de Formule 1. Massa heeft , mede door ongeluk of geklungel bij Ferrari ook al een stuk of 30 punten verloren. Hamilton doet dit door zijn arrogante oncontroleerde zelve te zijn. Dat jij daar een samenzwering achter zoekt, doet mij denken aan Kalimero. Die riep ook altijd : "Het is niet eerlijk!"

De laatste regel van deze reactie lijkt mij ingegeven door gebrek aan steekhoudende argumenten. Als je mij met Kalimero wilt vergelijken is het mij best hoor, maar dat zegt dan meer over jouw niveau dan over het mijne...
#17
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 19:55:42
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:51:06
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:43:41
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:38:33
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 17:21:34
Citaat van: kaisz op 12 oktober 2008 - 17:02:50
Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2008 - 15:58:53
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 15:55:17
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.
Fijne denkwijze, helaas iets té naief in mijn ogen.

Indien de wedstrijdleiding zo graag Massa wil helpen, verklaar me dan eens waarom hij dit seizoen ook al een aantal sancties heeft gekregen.

Ik ben benieuwd.

ja als je dat sancties mag noemen.
10.000 boete voor het BIJNA aanrijden van iemand in de pitstraat. (een ieder ander zou hier een drive trough krijgen)
stop and go voor het in gevaar brengen van de hele pitlane. (jos verstappen kreeg zwarte vlag +dikke boete)
drive trough voor het wegtikken Hamilton. (hamilton kreeg 25 seconden straf wat gelijk staat aan een stop en go)

Natuurlijk is neit alles massa(laars) eigen schuld, maar fouten van de team moet de coureur bekopen, want een geldboeten doet een Ferrari of Mclaren echt niets..

Het is dat ik moe ben en geen zin heb om alle sancties die positief voor hem uitkwamen op te noemen...



zoals ik al zei, ik denk niet dat Massa dat puntje zo heel hard nodig heeft.. 5 of 6 punten achter maakt voor zijn kansen op dit moment niet veel uit, hij heeft 1x de 'hulp' van Raikkonen (of iemand anders) nodig en moet gewoon zelf 2x winnen... over de straf van Bourdais valt te discussiëren idd.. wat mij betreft gewoon een race-accident... Bourdais had er wel duidelijk meer voordeel van dan Massa, maar wat mij betreft was straf niet nodig geweest, al gllijdt bourdais wel duidelijk wat naar buiten...

5 of 6 maakt geen verschil, 6 of 7 wel.

Dat ene puntje maakt wel degelijk verschil. Niet op dit moment, maar hoe vaak is het kampioenschap al niet gewonnen en verloren op 1 punt verschil? Afgelopen jaar nog, als ik me niet vergis. Ieder punt is belangrijk, dus 1 punt meer voor Massa nu en 1 punt minder voorsprong voor Hamilton kan de beslissing in het kampioenschap betekenen.

Niet met nog 2 races te gaan en Massa een overwinning meer heeft. Tenzij Hamilton en Massa in 1 van beide races 4 en 5 eindigen. OP zich heeft dat punt van Bourdais geen extra waarde. Tijd zal mijn ongelijk moeten toegeven.

Even voor jouw informatie: de punten die het jaar door worden vergaard tellen in de laatste race voor het kampioenschap. dat wil dus zeggen dat ieder punt belangrijk is. Op dit moment is het slechts een verschil van 6 of 5 punten voorsprong, maar aan het eind van de rit is het vaak net dat ene puntje waar het op aankomt. Overigens is Hamilton wat mij betreft nu al kampioen, gewoon om dat hem al meer punten dit jaar zijn ontzegd door FIA beslissingen. Moet ik Spa nog even in herinnering roepen? Het aantal punten telt in de eerste plaats, als dat gelijk si bij de 1 en 2 in het kampioenschap, dan telt het aantal overwinningen pas. Ook daarvan heeft Hamilton er 1 moeten afstaan door een dubeuze beslissing.
#18
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 19:43:41
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:38:33
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 17:21:34
Citaat van: kaisz op 12 oktober 2008 - 17:02:50
Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2008 - 15:58:53
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 15:55:17
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.
Fijne denkwijze, helaas iets té naief in mijn ogen.

Indien de wedstrijdleiding zo graag Massa wil helpen, verklaar me dan eens waarom hij dit seizoen ook al een aantal sancties heeft gekregen.

Ik ben benieuwd.

ja als je dat sancties mag noemen.
10.000 boete voor het BIJNA aanrijden van iemand in de pitstraat. (een ieder ander zou hier een drive trough krijgen)
stop and go voor het in gevaar brengen van de hele pitlane. (jos verstappen kreeg zwarte vlag +dikke boete)
drive trough voor het wegtikken Hamilton. (hamilton kreeg 25 seconden straf wat gelijk staat aan een stop en go)

Natuurlijk is neit alles massa(laars) eigen schuld, maar fouten van de team moet de coureur bekopen, want een geldboeten doet een Ferrari of Mclaren echt niets..

Het is dat ik moe ben en geen zin heb om alle sancties die positief voor hem uitkwamen op te noemen...



zoals ik al zei, ik denk niet dat Massa dat puntje zo heel hard nodig heeft.. 5 of 6 punten achter maakt voor zijn kansen op dit moment niet veel uit, hij heeft 1x de 'hulp' van Raikkonen (of iemand anders) nodig en moet gewoon zelf 2x winnen... over de straf van Bourdais valt te discussiëren idd.. wat mij betreft gewoon een race-accident... Bourdais had er wel duidelijk meer voordeel van dan Massa, maar wat mij betreft was straf niet nodig geweest, al gllijdt bourdais wel duidelijk wat naar buiten...

5 of 6 maakt geen verschil, 6 of 7 wel.

Dat ene puntje maakt wel degelijk verschil. Niet op dit moment, maar hoe vaak is het kampioenschap al niet gewonnen en verloren op 1 punt verschil? Afgelopen jaar nog, als ik me niet vergis. Ieder punt is belangrijk, dus 1 punt meer voor Massa nu en 1 punt minder voorsprong voor Hamilton kan de beslissing in het kampioenschap betekenen.
#19
Alonso is altijd een goed ecoureur geweest, ook toen zijn auto niet vooruit te branden was. Het was toen niet zo te zien, maar nu Renault de zaken weer aardig voor elkaar lijkt te hebben is weer duidelijk dat Alonso een race is, een echt snelle man.
Hij is inderdaad nooit echt weggeweest, alleen zijn auto was er nog niet klaar voor. Renault is nu weer goed bezig, dankzij Alonso. Zelfs Piquet kan nu met de auto aan de kop meekomen, dat zegt veel over de auto van nu.

Kortom: Alonso is idd nooit weggeweest, maar zeker helemaal terug!
#20
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 19:29:58
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 19:22:15
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:00:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 18:24:05
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 15:55:17
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.
In mijn beleving is dit eerder als: eens horen wat de 2 er zelf over te zeggen hebben. Wat Massa daar heeft gezegd vraag ik me echter wel af, want Bourdais was toch duidelijk degene in zen recht :-\ Als de FIA echt ferrari wilde helpen, hadden ze hem toch meteen een drive-trough gegeven?
Bovendien, nogmaals: de stewards zijn elke race andere personen, die niet heel dicht bij de FIA staan dacht ik overigens. En misschien dat jij eerder door een anti-rode bril kijkt dan dat wij door een rode kijken...

Ik zal niet ontkennen dat ik geen Ferrari fan ben, maar ik ben in de eerste plaats racefan.
De stewards staan onder leiding van de racedirecteur, Charlie Whiting, en die beslist over de straffen. Volgens mij is dat het systeem dat er wordt gebruikt

Het is de laatste paar races gewoon erg opvallend dat er veel straffen worden uitgedeeld, meer dan ooit tevoren volgens mij, en dat het altijd positief uitpakt voor Ferrari. Negen van de tien keer is het Hamilton die het onderspit delft door FIA ingrijpen. Een straf die hem steeds posities kost en wellicht aan het eind van het seizoen hem net een tekort aan punten oplevert.
Je zult ongetwijfeld nu als verdediging willen aanvoeren dat Massa nu ook een straf kreeg. dat is ook zeker waar, maar door Bourdais achteraf (waarom niet direct als ze wisten dat hij iets misdaan had?) te straffen konden ze weer mooi en puntje naar Ferrari overhevelen. Dat zal in Brazilië toevallig net dat ene puntje zijn dat Hamilton tekort komt, dan is dit toch behoorlijk zuur, niet waar?

Wat zou het toevoegen om achteraf eerst de coureurs te willen horen alvorens te straffen? Je kunt er donder op zeggen dat Massa en Bourdais zich allebei van geen kwaad bewust zijn. Geen van hen zal zeggen dat hij daadwerkelijk de ander van de baan wilde rammen... De stewards zien dat er een akkefietje is tussen beiden en zien dan toch ook wie de aansticher en dus de schuldige is? Dan moet er toch direct bestraft worden? Dat gebeurde immers ook met Hamilton en met Massa. Ik heb echt het idee dat de wedstrijleiding achteraf naar de resultaten kijkt en dan besluit hoe ze het minst opvallend het kampioenschap kunnen beïnvloeden.  :-\

Ik geloof dat dit mijn laatste seizoen F1 is, de politiek en onrechtvaardigheid van de FIA hangen me mijlenver de keel uit. Ferrari fan of niet, iedereen zal het toch met me eens zijn dat er wel heel erg vaak controversiele beslissingen genomen worden en dat er wel heel erg veel over gesproken wordt.  :(
Ik begin steeds meer en meer aan de eerlijkheid van FIA te twijfelen. En waarom zou het niet kunnen dat FIA inderdaad echt pro Ferrari is. We hebben in het verleden ook gezien dat Balestre Pro Prost was en ik zie hier zelfde patronen.

Daarnaast zijn het inderdaad de race stewards die de straffen geven, maar is de FIA niet eind verantwoordelijke? Zij kunnen toch beslissen dat het onterecht is?

Volgens mij constateren de stewards alleen mogelijk strafbare zaken en beslist de wedstrijdleiding over straffen. De stewards zijn de politie en de wedstrijdleider is Justitie, dat is toch het systeem?

Het is algemeen bekend dat de FIA pro Ferrari is. In het verleden heeft Ferrari bij de FIA gedreigt om het kampioenschap te verlaten en daar is de FIA bang voor. Zonder Ferrari zal de F1 instorten, denkt men. Ik baseer me hierbij niet op een vermoeden of een mening, maar op feiten die door diverse journalisten zijn uitgezocht en gepubliceerd. Journalisten overigens die geen belang hebben bij welk team dan ook, maar uitsluitend zoeken naar journalistieke onafhankelijkheid.
#21
Formule 1 forum / Re: GP van China
12 oktober 2008 - 19:23:55
Als liefhebber van de racesport hoop ik dat Massa en Hamilton niet scoren en Kubica wint, dan staat de top drie weer lekker dicht bij elkaar als we naar Brazilië gaan.
#22
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 19:14:34
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:03:30
Citaat van: Supermariobros op 30 september 2008 - 10:58:48
Kimi Raikkonen is hier het gespreksonderwerp van het forum. Wat scheelt er met hem? Is hij zijn motivatie kwijt of voelt hij zich niet goed in zijn vel bij Ferrari?

Bij McLaren reed hij ijzersterk, maar de onbetrouwbare Mercedes krachtbron zorgde voor roet in het eten. Vorig jaar zagen we niet de beste Kimi over het seizoen bekeken, maar dit jaar bakt hij er echt niks van.

Wat scheelt er toch met hem? Ik zie hem dit jaar geen races meer winnen, hij heeft gewoon geen vertrouwen meer.

Na de GP van Japan denk ik dat je gelijk hebt. Dit jaar ligt de auto hem niet, kan hij zich niet meer motiveren en wint hij geen wedstrijd meer. Vandaag settelde hij voor de derde plek, liet Kubica lopen en gaf zo z'n titel definitief op. Het zou me niet verbazen als hij toch deze winter besluit ermee te stoppen. Ik weet niet wat hem scheelt, maar misschien is het wel de dryuk van de media en de vele PR dingen die hij moet doen die hem de keel uithangen en zijn motivatie kosten.
Dat hij per direct stopt dan, dus in de winter van 2008-2009 of dat hij nog zijn contract uitzit. Beide zou kunnen, maar denk dat wanneer hij weer races wint en zijn ritme terug heeft hij besluit langer door te gaan.
Vandaag toonde hij iig aan dat hij weldegelijk snel nog is en nog steeds een waardig WK is. In tegen stelling tot wat Ray Den zegt, vond ik Kimi vandaag erg sterk rijden. Mooie start, mooie actie op Trulli en goed terug gevochten van 7 naar 3. Ookal vielen Massa, Hamilton en Kovaleinen er tussen uit, hij verloor ze ook bij de start dus.

Dat Kimi snel is staat wat mij betreft buiten kijf, al laat hij dat de laatste maanden maar erg weinig zien. Vandaag reed hij lekker mee, maar miste ik het vuur. Hij gaf al vrij snel op en liet Kubica lopen, terwijl hij er dicht achter zat aanvankelijk. Misschien had hij een probleempje met de auto waardoor hij gewoon niet kopn aanvallen, maar t leek of hij gewoon settelde voor P3 en zijn lot uit handen gaf. Jammer dat ik de racer pur sang niet meer in hem zie de laatste tijd.  :(
#23
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 19:16:03
Citaat van: ZoJa op 12 oktober 2008 - 19:08:43
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:00:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 18:24:05
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 15:55:17
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.
In mijn beleving is dit eerder als: eens horen wat de 2 er zelf over te zeggen hebben. Wat Massa daar heeft gezegd vraag ik me echter wel af, want Bourdais was toch duidelijk degene in zen recht :-\ Als de FIA echt ferrari wilde helpen, hadden ze hem toch meteen een drive-trough gegeven?
Bovendien, nogmaals: de stewards zijn elke race andere personen, die niet heel dicht bij de FIA staan dacht ik overigens. En misschien dat jij eerder door een anti-rode bril kijkt dan dat wij door een rode kijken...

Ik geloof dat dit mijn laatste seizoen F1 is, de politiek en onrechtvaardigheid van de FIA hangen me mijlenver de keel uit. Ferrari fan of niet, iedereen zal het toch met me eens zijn dat er wel heel erg vaak controversiele beslissingen genomen worden en dat er wel heel erg veel over gesproken wordt.  :(

Merk maar in dit forum, gaat het hier over de race of over de beslissingen van de FIA?

Dat bedoel ik maar. Iedereen heeft er een mening over. Dat er zo over gediscusieerd wordt betekend toch automatisch dat het discutabele beslissingen zijn? Als iedereen de straffen rechtvaardig zou vinden en er dus achter zou staan dan zou er geen discussie over zijn.
#24
Of Allard pro McLaren is of anti ferrari, dat weet ik niet. Is mij nooit opgevallen dat hij altijd partij trekt voor 1 coureur of team. Dit keer was het in ieder geval wel duidelijk dat hij anti Ferrari gevoelens had na de race en niet in zach wat Hamilton fout deed. Persoonlijk kan ik me hier wel in vinden, maar dat is net zo goed een mening als dat Allard heeft.

Overigens ken ik Allard een beetje en ben ik het volslagen met iedereen eens dat het een vervelende man is. Hij maakt altijd een hoop bombarie en wil wel erg graag laten weten dat hij er is omdat hij het nog al goed getroffen schijnt te hebben met zichzelf. Wat betreft Tom kan ik zeggen dat hij er absoluut niet de man naar is om ja te knikken op wat een ander zegt. Hij heeft zijn mening klaar, maar was het gewoon met Allard eens. Als twee coureurs (ja, ook Allard is coureur) het erover eens zijn dat Hamiltojn niets fout deed en Massa wel, dan moet iedereen toch eens nadenken of ze wellicht niet ergens een punt hebben.
#25
Citaat van: Supermariobros op 30 september 2008 - 10:58:48
Kimi Raikkonen is hier het gespreksonderwerp van het forum. Wat scheelt er met hem? Is hij zijn motivatie kwijt of voelt hij zich niet goed in zijn vel bij Ferrari?

Bij McLaren reed hij ijzersterk, maar de onbetrouwbare Mercedes krachtbron zorgde voor roet in het eten. Vorig jaar zagen we niet de beste Kimi over het seizoen bekeken, maar dit jaar bakt hij er echt niks van.

Wat scheelt er toch met hem? Ik zie hem dit jaar geen races meer winnen, hij heeft gewoon geen vertrouwen meer.

Na de GP van Japan denk ik dat je gelijk hebt. Dit jaar ligt de auto hem niet, kan hij zich niet meer motiveren en wint hij geen wedstrijd meer. Vandaag settelde hij voor de derde plek, liet Kubica lopen en gaf zo z'n titel definitief op. Het zou me niet verbazen als hij toch deze winter besluit ermee te stoppen. Ik weet niet wat hem scheelt, maar misschien is het wel de dryuk van de media en de vele PR dingen die hij moet doen die hem de keel uithangen en zijn motivatie kosten.
#26
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 19:00:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 18:24:05
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 15:55:17
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.
In mijn beleving is dit eerder als: eens horen wat de 2 er zelf over te zeggen hebben. Wat Massa daar heeft gezegd vraag ik me echter wel af, want Bourdais was toch duidelijk degene in zen recht :-\ Als de FIA echt ferrari wilde helpen, hadden ze hem toch meteen een drive-trough gegeven?
Bovendien, nogmaals: de stewards zijn elke race andere personen, die niet heel dicht bij de FIA staan dacht ik overigens. En misschien dat jij eerder door een anti-rode bril kijkt dan dat wij door een rode kijken...

Ik zal niet ontkennen dat ik geen Ferrari fan ben, maar ik ben in de eerste plaats racefan.
De stewards staan onder leiding van de racedirecteur, Charlie Whiting, en die beslist over de straffen. Volgens mij is dat het systeem dat er wordt gebruikt

Het is de laatste paar races gewoon erg opvallend dat er veel straffen worden uitgedeeld, meer dan ooit tevoren volgens mij, en dat het altijd positief uitpakt voor Ferrari. Negen van de tien keer is het Hamilton die het onderspit delft door FIA ingrijpen. Een straf die hem steeds posities kost en wellicht aan het eind van het seizoen hem net een tekort aan punten oplevert.
Je zult ongetwijfeld nu als verdediging willen aanvoeren dat Massa nu ook een straf kreeg. dat is ook zeker waar, maar door Bourdais achteraf (waarom niet direct als ze wisten dat hij iets misdaan had?) te straffen konden ze weer mooi en puntje naar Ferrari overhevelen. Dat zal in Brazilië toevallig net dat ene puntje zijn dat Hamilton tekort komt, dan is dit toch behoorlijk zuur, niet waar?

Wat zou het toevoegen om achteraf eerst de coureurs te willen horen alvorens te straffen? Je kunt er donder op zeggen dat Massa en Bourdais zich allebei van geen kwaad bewust zijn. Geen van hen zal zeggen dat hij daadwerkelijk de ander van de baan wilde rammen... De stewards zien dat er een akkefietje is tussen beiden en zien dan toch ook wie de aansticher en dus de schuldige is? Dan moet er toch direct bestraft worden? Dat gebeurde immers ook met Hamilton en met Massa. Ik heb echt het idee dat de wedstrijleiding achteraf naar de resultaten kijkt en dan besluit hoe ze het minst opvallend het kampioenschap kunnen beïnvloeden.  :-\

Ik geloof dat dit mijn laatste seizoen F1 is, de politiek en onrechtvaardigheid van de FIA hangen me mijlenver de keel uit. Ferrari fan of niet, iedereen zal het toch met me eens zijn dat er wel heel erg vaak controversiele beslissingen genomen worden en dat er wel heel erg veel over gesproken wordt.  :(
#27
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 16:42:06
Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 16:39:08
goeie race, maar hamilton heeft weer zijn kunnen getoond. En FIA bestraft Hamilton, toen was ik blij dat Massa ook een straf kreeg omdat er anders weer gezeur was van FIArarri. Raar hé, Fia is volgens velen tegen anti-mclaren en pro-ferrari en toch krijgt ferrari een straft :D

Zie het commentaar in de post hierboven van ZoJa
#28
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 16:11:48
De laatste races wordt het toch wel steeds duidelijker dat de organisatie aan alle kanten de helpende hand biedt aan Ferrari, of kijk je echt met een volslagen rode bril naar de races?

Je kunt toch niet ontkennen dat het waanzin is om Bourdais te straffen terwijl Massa hem doelbewust probeerde van de baan te drukken door geen enkele ruimte te geven? Bourdais komt de pits uit, maar daar ging het hele incident niet om. het gebeurde na de witte lijn, dus Bourdais stond vol op het gas, net als Massa, daarmee is het dus een racesituatie. Massa zat aan de buitenkant van Bourdais en had moeten oppassen, hij reed zelf tegen Bourdais aan en had daarmee zelf bestraft moeten worden. Mijns inziens heeft de FIA dit incident niet beoordeeld, maar aangegrepen om Massa dichterbij Hamilton te brengen.

Dit is alleen maar een kwesiet van de FIA die het kampioenschap zo spannend mogelijk wil maken en niet eerder wil laten beslissen dan in de laatste meters van de laatste GP. Om die reden wordt er de laatste races veel bestraft ten favuere van Ferrari die op t moment de onderliggende partij is ten opzichte van McLaren.
Laat ze het alsjeblieft zelf op de baan uitzoeken en laten we gewoon kijken wie de beste is aan de finish in Brazilië, dat zou sportief zijn. Niet zoals het nu gaat dat de FIA steeds de uitslag beïnvloed.

Als je vind dat de FIA niets beïnvloed, dan snap je het spelletje misschien niet zo goed, of moet je je Ferrari rode bril eens afzetten...  ;D
#29
Formule 1 forum / Re: GP van Japan
12 oktober 2008 - 15:55:17
Al deze reacties lezende kunnen we dus feitelijk wel concluderen dat men er het in het algemeen over eens is dat het wederom een race was waarin de FIA tracht de uitkomst van het kampioenschap te beïnvloeden.

Bourdais bestraffen omdat hij alles in het werk stelt om Massa niet te raken, die er wel op uit leek om Bourdais de muur in te dwingen, terwijl hij alle ruimte en snelheid had om buitenom de STR in te halen. het is op z'n minst een dubieus besluit van de stewards. Wat ik echter in de discussie mis is dat de straf na de race wordt uitgedeeld, ik vind dat toch ook heel raar.
In mijn beleving kan dit niet aders worden uitgelegd als afwachten wat er gebeurd en als Massa hulp nodig heeft om dichterbij Hamilton te komen, dan slachtofferen we Bourdais. zodat Ferrari een zo groot mogelijk voordeel zal behalen ten opzichte van McLaren.

Ik zou me goed kunnen voorstellen dat McLaren op een zeker moment uit de F1 stapt en zegt tegen de FIA: "Doe het maar zonder ons, we strijden niet alleen tegen Ferrari, BMW en Renault, maar ook tegen de wedstrijdleiding." De sport gaat naar de knoppen door de FIA!
#30
Formule 1 forum / Re: Kalender 2009
08 oktober 2008 - 23:04:16
Citaat van: 0634 op 08 oktober 2008 - 22:25:38
Citaat van: Jasper op 08 oktober 2008 - 22:18:23
Citaat van: Eric op 08 oktober 2008 - 19:16:06
Citaat van: Ferrari 2008 op 08 oktober 2008 - 15:55:06
Het probleem is dat er 30 landen een GP willen organiseren en er maar 18 plaatsen zijn op een kallender. Hoe kunnen die landen een front vormen? Niet, want Bernie geeft niets om circuits, als Spa niet kan betalen gaan ze gewoon van de kalender af, Bernie kijkt naar het geld, niet naar de traditie en faam. Zolang er meer kandidaten dan plaatsen zijn, zal er betaald moeten worden...

ergens waar, maar als al die landen een front vormen en ecclestone het mes op de keel zetten zal hij wel moeten bijdraaien. Maar dan moeten ze allemaal aan dezelfde kant staan

Hoe kun je met pakweg 25 circuits aan dezelfde kant staan, als er maar 18 gekozen gaan worden? Dat moet je me nu toch eens uitleggen...
Alleen in een ideale wereld strijden we voor elkaar zonder eigenbelang.

Dat gaat dus ook totaal niet werken natuurlijk. En dat maakt Bernie ieder jaar weer zo blij.

en rijk vooral...