Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Topics - MisterY

#1
Autoforum / Spectaculaire Audi Le Mans!
09 september 2003 - 02:01:16


CitaatOok bij de Audi is de koek nog niet op. In Frankfurt wordt de Le Mans quattro concept car ten tonele gevoerd met de V10 biturbo FSI middenmotor met 610 pk.

Drie keer een 24-uursrace winnen is al een hattrick, die Audi de laatste jaren tijdens in Le Mans heeft volbracht. Op dat succes borduurt Audi lustig voort met de Le Mans quattro concept car. De blauwe racewagen ziet eruit alsof hij zó weer goed zal zijn voor nieuwe successen. De nieuwe versie is 4,37 m lang, 1,90 m breed en 1,25 m hoog. De wielbasis meet 2,65 m en biedt plaats aan een verrassend ruime cockpit en daarachter de in de lengterichting geplaatste V10 biturbomotor met FSI directe injectie. De motor levert 610 pk bij 6800 tpm en heeft een maximum koppel van 750 Nm bij 1750 tpm tot maar liefst 5800 tpm.Aan de achterzijde van de deuren zitten grote luchtinlaten voor de motor, remmen oliekoeler en intercooler. De auto heeft permanente vierwielaandrijving, die de aandrijfkracht varieert, gebaseerd op een verhouding van 40:60. De snelle Audi accelereert in 3,7 s van 0-100 km/h en in 10,8 s van 0-200 km/h.
Opvallend is de grille in trapezevorm, die wordt geflankeerd door grote luchtinlaten. De auto is gebouwd op een aluminium space frame en de body is van aluminium en koolstofvezel. Ondanks het gebruik van deze lichte materialen weegt de auto altijd nog 1530 kg.
bron: www.autoweek.nl
#2
Autoforum / De Golf GTI komt terug!
09 september 2003 - 01:56:27





CitaatEr is over de nieuwe Golf al heel wat geschreven, nog vóór hij in Frankfurt op het podium staat. Maar VW laat er geen gras over groeien en geeft aan dat er ook weer een GTI op komst is aan de hand van een studiemodel, dat óók op de IAA te zien is.

De eerste Golf GTI kwam al weer bijna 30 jaar geleden op de markt, in 1975. Hij was de oervader van alle GTI's van andere merken. Geen wonder natuurlijk dat Volkswagen ook van de Golf V weer een GTI-versie gaat uitbrengen. De voorloper van die nieuwe versie laat VW nu zien in de vorm van een ontwerpstudie. Daarbij is de geschiedenis niet vergeten en is de concept car gespoten in dezelfde kleur rood als de eerste GTI. Daarom ook heeft hij een zwarte grille met een rode rand en is hij duidelijk te onderscheiden van de andere versies van de Golf V. Net als destijds heeft hij zwarte bumpers en spatbordverbreders, zwarte strepen op de zijkanten,  en een zwarte omranding van de achterruit, en een sterk geaccentueerde dakspoiler en verchroomde uitlaateindstukken.
Net als bij de concept R die op 1 september werd onthuld, heeft de GTI een voorpartij met een duidelijke v-vorm. Grote luchtinlaten in de bumper moeten zorgen voor de luchttoevoer naar de nieuwe FSI-Turbomotor.
In deze ontwerpstudie heeft VW ook het interieur van de nodige retro-GTI-trekjes voorzien. Zo zijn de sportstoelen bekleed met zwarte stof met gekleurde strepen, heeft het sportstuur drie dubbele spaken en heeft de knop van de schakelpook de vorm van een golfbal.
De dorpellijsten, pedalen en voetensteun zijn van geborsteld aluminium. GTI-logo's ontbreken in dit showmodel evenmin. Ze zijn verwerkt in de hoofdsteunen en in de verticale spaken van het net leer beklede stuur.
Welke krachtbron Volkswagen precies voor ogen heeft om in de GTI te bouwen, is nog niet bekend. Wél zegt VW dat het een FSI-turbomotor is met 200 pk, die is gekoppeld aan de DSG-bak  Hoe groot de kans is dat hij komt? Groot. Volkswagen is bezig met tests en voorbereidingen en hoopt op de Salon in Parijs, volgend jaar september de productieversie te laten zien.
bronnen: www.autoweek.nl en www.autovisie.nl
#3
Autoforum / Volkswagen Roadster Concept-R
03 september 2003 - 03:05:20
Op het IAA-autosalon in Frankfurt presenteert Volkswagen een roadster op basis van de nieuwe Golf. Voorlopig is het nog een conceptcar, maar de kans op productie zit er dik in.




CitaatVolkswagen zal volgende week in Frankfurt een prototype van een roadster onthullen. De motor van de Concept R zit achter de inzittenden.

De Concept R laat zien welke richting Volkswagen op wil met sportief getinte auto´s. De roadster zou binnen een paar jaar productierijp kunnen zijn, maar over eventuele productieplannen is nog niets bekend.
De 265 pk sterke 3,2-liter V6-middenmotor drijft de achterwielen aan en dat is tamelijk uniek voor een Volkswagen. De 3,2-liter V6 is gekoppeld aan Volkswagen"s en Audi´s nieuwe DSG-bak, die onlangs al in de Audi A3 en TT werd voorgesteld. Deze 6-trapsautomaat is dankzij een dubbele koppeling in staat razendsnel op te schakelen. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in slechts 5,3 seconden afgewerkt worden. De topsnelheid is afgeregeld op 250 km/h, zonder begrenzer is een theoretische 269 km/h mogelijk.
De 4,16 meter lange en 1,78 meter brede tweezitter heeft ongeveer de afmetingen van een Golf, maar is met een hoogte van 1,25 meter natuurlijk een stuk lager. De stoelen in de auto laten zich met geen mogelijkheid verstellen. In plaats daarvan zijn het instrumentencluster, het stuurwiel en de pedalen verstelbaar. De stoelen zijn opgevuld met een speciaal soort foam dat zich aangepast aan de vorm van het lichaam. Bovendien is de hardheid van de stoelen instelbaar.
Verantwoordelijk voor het ontwerp is de 44-jarige Murat Günak, die eind vorig jaar het nieuwe hoofd van de ontwerp-afdeling bij VW, Skoda en Bentley is. Hij heeft hiervoor bij Mercedes meegewerkt aan het ontwerp van de Maybach, SLR, SLK, M-klasse en A-klasse. Ook werkte hij bij Peugeot, waar hij verantwoordelijk was voor het ontwerp van de 206 en 607.
bron: www.autoweek.nl
#4
Autoforum / Volkswagen kiest voor de fun!
21 augustus 2003 - 00:02:34
Nieuwe versies van de VW Polo: de Polo "Fun" en de Polo "Berline"

De Polo Fun is te herkennen aan zijn bijzondere bumpers en chroomkleurige dakrails. In tegenstelling tot de gewone Polo, krijgt de Fun stoere, grijze bumpers, wielkastbescherming en dorpems. Hij staat ook 20mm hoger op zijn poten. Verder krijgt hij 17-inch lichtmetalen wielen met banden in de maat 215/40 ZR17. Het interieur van de Fun is onder meer uitgerust met bijzondere stoffen en sportstoelen. Deze uitvoering komt beschikbaar met vier benzinemotoren met een vermogen van 40 kW/55 pk tot 74 kW/100 pk (waaronder ook een FSI) en met twee diesels met 55 kW/75 pk en 74kW/100 pk.





Een andere nieuwe Polo-versie, met wat minder fun, is de berline. Het is nog niet zeker of hij naar België komt, maar hij zal toch te zien zijn op de IAA in Frankfurt binnen 2 weken. Vanaf de B-stijl is deze versie opnieuw ontwikkeld. Daardoor was het mogelijk de lijn onder de zijruiten iets naar achteren te laten oplopen, wat bijdraagt aan een dynamischer uiterlijk. De 28 cm grotere lengte van de Polo sedan komen volledig ten goede aan de achterpassagiers en aan de bagageruimte, die een inhoud heeft van 432 liter. De nieuwe versie komt vanaf de herfst al op de markt met vier motoren: twee diesels met 47 en 55 kW en twee benzinemotoren met 55 en 74 kW.



Ander Polo-nieuws: de Polo is nu ook verkrijgbaar met de TDI-motor met 130 pk!

bron: www.autoweek.nl
#5
Autoforum / De nieuwe VW Golf V
22 juli 2003 - 18:08:31
Dit zijn ze dan, de eerste officiële foto's van de nieuwe VW Golf:





foto's: www.autoweek.nl en www.autovisie.nl

De Golf V is, zoals te verwachten was, een evolutionair model. Geen Mégane-achtige fratsen bij Volkswagen. Of zoals designer Murat Günak (die voor hij bij Volkswagen werkte bij Peugeot medeverantwoordelijk w as voor de 307!) het zei: ,,We wilden een nieuwe Golf ontwerpen, en niet een nieuwe auto."

En onmiskenbaar Golf is de boreling uit Wolfsburg, met het kenmerkende profiel en de karakteristieke C-stijl als bakens. De koplampclusters en achterlichten vertonen de nodige overeenkomsten met die van de Phaeton. De motorkap heeft twee opvallende welvingen gekregen die van de A-stijl breed uitlopen naar de grote koplampen. Beide elementen zouden de opmaat vormen naar een nieuwe Volkswagen-designtaal. Hoewel het uiterlijk anders doet vermoeden – van voren doet de Golf slank aan – groeide de nieuwe VW aan alle kanten. Zo is hij bijna 6 cm langer en 2,4 cm breder. Bovendien is hij 3,9 cm hoger dan voorheen.

Volkswagen heeft de voorwielophanging van de nieuwe Golf verbeterd en achter een nieuwe onafhankelijke wielophanging toegepast. Nieuw is verder de elektromechanische stuurbekrachtiging, terwijl ook het remsysteem is vernieuwd en voorzien van een remassistent.
Standaard wordt de nieuwe Golf uitgerust met zes airbags, vijf hoofdsteunen, waarvan die voor de bestuurder met anti-whiplashfunctie, vijf driepuntsgordels, een veiligheidsstuurkolom en pedalen die bij een aanrijding wegklappen. Nieuw voor VW is de neerklapbare rugleuning van de passagiersstoel (optie) en de mogelijkheid om de voorstoelen uit te rusten met een elektrisch verstelbare lendensteun.

Volkswagen heeft zich wat het motorgamma betreft vooral geconcentreerd op direct ingespoten motoren. Zo krijgt de Golf de beschikking over de in de Audi A3 geïntroduceerde 2.0 TDI met 140 pk die wordt gecombineerd met een handgeschakelde zesbak (of als optie met Direct Shift Gear DSG) en de 105 pk en 140 pk TDI-diesels Ook de beschikbare benzinemotoren hebben directe inspuiting (FSI). Zo wordt de uit de Touran afkomstige 1.6 FSI met 115 pk leverbaar. Deze motor is eveneens gekoppeld aan een zesbak, maar kan ook met een zestraps automaat worden geleverd.

De nieuwe Golf komt tegen het eind van dit jaar op de markt in vijfdeursuitvoering. Later volgt de driedeursversie, terwijl we ook nog een variant kunnen verwachten.

De nieuwe Golf beleeft zijn debuut op de IAA in frankfurt in september. Het autosalon waar ook de nieuwe Astra staat. De strijd kan beginnen!
#6
Het houdt niet op bij Porsche, daar regent het momenteel 911-varianten. Dit is de laatste nieuwe, de cabrio-versie van de 911 Turbo.



foto's: www.autoweek.nl

Na de 911 Cabrio 4S met Turbo-look is er nu de echte cabrio-versie van de 911 Turbo. De motor is een 6-cilinder boxer met 420pk en twee turbo's en twee intercoolers :!: Hij wordt op de vier wielen aangedreven, behaalt een topsnelheid van 305 km/h. :shock:  :twisted:  en spurt van 0 naar 100 km/h. in slechts 4,3 seconden :!:  Het cabriodak opent in 20 seconden en het leuke eraan is dat je niet hoeft stil te staan om het te openen. Tot 50 km/h. kun je de kap openen en sluiten.
#7
Formule 1 forum / Loterij-kwalificatie?
03 juni 2003 - 21:21:08
Bernie Ecclestone en Max Mosley zijn het oneens over het kwalificatiesysteem. Bernie wil dat de tien snelste rijders door middel van een loterij hun startplaats toebedeeld krijgen. Wat vinden jullie hiervan? Moeten de kwalificaties een loterij worden?  :?
#8
gelezen op de site van AutoVisie (www.autovisie.nl)

Citaat911 CONCURRENT VAN AUDI OP BASIS GALLARDO
01-juni-2003
Lamborghini-zustermerk Audi zal op de IAA in Frankfurt een concept car onthullen die de strijd moet aanbinden met de Porsche 911.

De showauto is deels gebaseerd op de Lamborghini Gallardo (foto): hij zal in elk geval het aluminium spaceframe met de baby-Lambo delen, zo heeft Audi-voorzitter Winterkorn bevestigd. De 5.0 V10 krijgt de Audi zeker niet. Binnen het VW-concern hebben we keuze genoeg, merkte Winterkorn fijntjes op in het vakblad Automotive News. Met de crossover op basis van de Pikes Peak Quatto concept car en de sportcoupé op Gallardo-basis denkt Audi een grotere vuist te kunnen maken op de Amerikaanse markt. Het merk uit Ingolstadt wil zijn Amerikaanse verkopen de komende zes jaar verdubbelen.

#9
Volgens FIA-voorzitter Max Mosley zijn er twee constructeurs die de Formule 1 op lange termijn vaarwel zeggen. Hij is daar erg bezorgd over. Van welke twee constructeurs denk jij dat ze zullen stoppen met Formule 1?
#10
Autoforum / De nieuwe Audi A3 als filmster
08 mei 2003 - 03:24:08
Voor de lancering van de nieuwe A3 heeft Audi een prachtig filmpje gemaakt die de kwaliteiten en het design van de A3 nog beter in de verf zetten :!:  8)

http://www.audi.be/minisite/newA3_2003/movies/player_nl.htm

ofwel: (je mag wel geen pop-up-killer hebben)
http://www.audi.de/a3

#11
Autoforum / Racemonster!!!
24 april 2003 - 19:57:14
Op de autotentoonstelling in Barcelona lanceerde Seat een prototype van een spectaculair racemonster, de Cupra GT.



    Nog een wereldpremiére die ons bereikt vanuit Barcelona is die van de Seat Cupra GT. Het prototype is exclusief ontwikkeld voor circuitraces en zijn definitieve versie zal dit seizoen debuteren in de Spaanse GT Serie. Er is zelfs de mogelijkheid dat de auto volgend jaar aan de 24 uren van Le Mans gaat deelnemen.
    Het prototpe heeft stylingdetails van de Salsa en de Tango concept cars en geeft ook een hint naar de toekomstige nieuwe Seat-ontwerpen. De Cupra GT is ontwikkeld door Seat Sport in het nieuwe ontwerpcentrum van het merk in Sitges en is uitgerust met een achterin geplaatste 3,0-liter V6 biturbo motor van Audi-origine, die na de inbreng van de Seat-ingenieurs een vermogen levert van 500 pk, dat via een sequentiële zesbak dat naar de achterwielen wordt overgebracht. Afhankelijk van de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak moet een topsnelheid van 295 km/h tot de mogelijkheden behoren. De acceleratie van 0 naar 100 km/h kan in 4,2 seconden afgewerkt worden.
    De productie van de Cupra GT start in de tweede helft van dit jaar, waarbij de auto´s uitsluiten op bestelling worden geleverd.[/list:u]

    bron:
www.autoweek.nl

#12
Formule 1 forum / Wie blijft de F1 trouw?
29 september 2002 - 02:34:40
Blijf je kijken naar de Formule 1, ondanks dat de actie en spanning de laatste jaren steeds minder wordt, gevolg: saaie races! Met de poll-vraag wil ik gewoon eens meten of er F1-fans zijn die al afgehaakt hebben of het in de toekomst zullen doen.
#13
Formule 1 forum / Volkswagen en Formule 1
29 augustus 2002 - 20:08:28
Peter Sauber hoopt in de toekomst op een samenwerking met Volkswagen in de Formule 1. Na allerlei geruchten heeft Volkswagen officieel meegedeeld om niet in de Formule 1 te stappen!  :?
Maar de geruchten blijven de ronde doen. Stel nu even dat Volkswagen daadwerkelijk zijn intrede doet in de Formule 1, met welk merk uit de groep zouden ze dat dan doen?  :?: