Poll
Vraag:
Wat vond je ervan?
Optie 1: 10
stemmen: 1
Optie 2: 9
stemmen: 2
Optie 3: 8
stemmen: 13
Optie 4: 7
stemmen: 5
Optie 5: 6
stemmen: 0
Optie 6: 5
stemmen: 0
Optie 7: 4
stemmen: 0
Optie 8: 3
stemmen: 0
Vonden jullie ervan? Ik heb me wel vermaakt. Gewoon een leuke race: 8.
ook een 8. t was niet superspannend, maar wel veel actie.
Vanaf de start boordevol actie..8,5...wordt een acht, dus!
Een 8! Heb me prima vermaakt, leuke gevechten en een Hamilton die zich naar het podium knokt. Volgende week Rosberg op P20 en soortgelijke race ;D
8. Leuke race met leuke gevechten.
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:24:09
Een 8! Heb me prima vermaakt, leuke gevechten en een Hamilton die zich naar het podium knokt. Volgende week Rosberg op P20 en soortgelijke race ;D
Dat zal lastig worden in Hongarije vanaf p20
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:25:41
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:24:09
Een 8! Heb me prima vermaakt, leuke gevechten en een Hamilton die zich naar het podium knokt. Volgende week Rosberg op P20 en soortgelijke race ;D
Dat zal lastig worden in Hongarije vanaf p20
Dat zal Hamilton niet erg vinden ;)
Strijd om de kop was er helaas niet.
Verder een leuke race. Volop actie.
Heb me goed vermaakt.
Daarom een 7.
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:26:27
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 16:25:41
Citaat van: Arthur op 20 juli 2014 - 16:24:09
Een 8! Heb me prima vermaakt, leuke gevechten en een Hamilton die zich naar het podium knokt. Volgende week Rosberg op P20 en soortgelijke race ;D
Dat zal lastig worden in Hongarije vanaf p20
Dat zal Hamilton niet erg vinden ;)
;D ;D ;D
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
maar je Duits gaat er wel door op vooruit zo te zien ;)
;D
Dat wel ja, en das al erg genoeg. >:(
Overigens prima in beeld gebracht, P1 was absoluut niet interessant [maakt me ook niet uit] dus focus op gevechten daarachter. Prima! P1 is alleen leuk als er een gevecht is. Maar dat geldt altijd overal op de baan.
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
niet meer luisteren naar die duitse commentaren é ;)
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 16:49:52
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
niet meer luisteren naar die duitse commentaren é ;)
Ik vond een stuk beter dan het Engelse commentaar bij Silverstone dat heb ik gewoon uitgezet terwijl ik ze normaal prima vind . Die waren erg chauvinistisch.
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 16:49:52
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
niet meer luisteren naar die duitse commentaren é ;)
Nog 3x helaas, de rest is gelukkig via de Beeb en Veronica te volgen.
Citaat van: SabaïIk vond een stuk beter dan het Engelse commentaar bij Silverstone dat heb ik gewoon uitgezet terwijl ik ze normaal prima vind . Die waren erg chauvinistisch.
Oh ... ze zijn ook zeker niet slecht, al zijn ze niet minder chauvinistisch dan de Britten, maar ik vind dat Duits gewoon 'n irritante taal. De vele reclames maken de lijdensweg compleet.
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2014 - 16:27:20
Strijd om de kop (+ top 3, by Wings) was er helaas niet.
Verder een leuke race. Volop actie.
Heb me goed vermaakt.
Daarom een 7.
Agree, met een kleine toevoeging.
Ook een 7 vond het een prima race.
Quali zonder commentaar was SUPER!!!! Vooral die klapper van Hamilton was qua geluid geweldig. Een race zonder commentaar vind ik prima hoor!! Ik kan het zelf uitstekend volgen zonder commentaar...
Een dikke 9 voor mij. Ricciardo, Hamilton, Alonso, Massa en Magnussen, Button allemaal mooie gevechten voor posities. Jammer dat de regen en SC niet kwamen in ronde 50, anders hadden we super einde gehad.
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
Dwars door boordradio en pers conferentie heen praten ::)
Normaal zoek ik er een stream bij voor audio maar ik was lui vandaag.
Citaat van: F1fan2987 op 20 juli 2014 - 17:27:44
Een dikke 9 voor mij. Ricciardo, Hamilton, Alonso, Massa en Magnussen, Button allemaal mooie gevechten voor posities. Jammer dat de regen en SC niet kwamen in ronde 50, anders hadden we super einde gehad.
Laten we die regen en SC bewaren voor de Hungaroring, wordt dat misschien ook nog een leuke race [maar ik vrees het ergste]....
Citaat van: Sabai op 20 juli 2014 - 17:09:14
Citaat van: robbert op 20 juli 2014 - 16:49:52
Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 16:30:06
Volgens mij was het best 'n leuke race, maar .... omdat ik me 3/4 race heb lopen irriteren aan de Duitse commentatoren en 1/4 aan die scheissewerbung heb ik teveel gemist om 'n eerlijk cijfer te geven.
niet meer luisteren naar die duitse commentaren é ;)
Ik vond een stuk beter dan het Engelse commentaar bij Silverstone dat heb ik gewoon uitgezet terwijl ik ze normaal prima vind . Die waren erg chauvinistisch.
bedoel je de commentaar van de bbc dan? Daar luister ik een tijdje niet meer naar, sedert sky sports erbij gekomen is, zijn ze wel wat achteruit gegaan
Citaat van: Dimensie op 20 juli 2014 - 17:30:19
Dwars door boordradio en pers conferentie heen praten ::)
Dat heb ik maar 2x zien gebeuren en in beide gevallen kan ik het ze vergeven. Als ze net 'n interview aan het houden bent met Toto Wolff kun je moeilijk van hen verwachten dat ze tegen Wolff zeggen: "Stil is, Kimi is op de boordradio" ::)
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
*slikt zijn woordjes toch maar in* :D
;)
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
*slikt zijn woordjes toch maar in* :D
;)
Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het
boring as ever.
In mijn ogen was het een fenomeen van een baan. Eentje met smoelwerk, waar echte mannen van de jochies gescheiden werden. Van de lange rechte lappen, tot de chicanes, tot de stadionsectie. Een echte racebaan.
Wat we nu zien is een flutbaantje. Niemendalletje die niet van de vele andere niemendalletjes te onderscheiden is. Niet dat daar geen goede races op te zien zijn (goede races worden evenvaak op slechte banen gereden dan op goede, zie Spa dat vaak saai is), maar als circuit is dit identietijdsloos.
Maar ja, dat is ook smaak natuurlijk. Net zoiets als: vind jij Yolanthe een lekker wijf of doe je het liever met Rihanna?
Allebei en tegelijk. ;) Verder mee eens.
Tegelijk? ;D
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
*slikt zijn woordjes toch maar in* :D
;)
Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.
Ik vind het huidige Hockenheim ook 10x beter dan het oude.
racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.
Ik kan me er 1 race herinneren. En dat was toen Barrichello er zijn eerste overwinning pakte op een half natte baan. Dat was wel een leuke race.
Deze was zoooo mooi.
F1 Battles Alan Jones v's Alain Prost Germany 1981 (http://www.youtube.com/watch?v=QzyNJWXwBlI#ws)
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 20:38:38
racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.
Dit is dus sowieso waar. Althans, voor mij dan.
23 inhalen
9 dus
Een 8 van mij, heb uitgesteld moeten kijken maar dat maakte de race niet minder leuk, genoten, en dat is al vaker dit seizoen gebeurt dan in 2013 :D
Over hockenheim kan ik alleen maar de mening van Jeroen delen, deze herwerkte versie mist wat karakter. Wat niet wil zeggen dat ik het geen leuke baan vindt, vond het oude alleen stukken fijner en gewaagder.
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
*slikt zijn woordjes toch maar in* :D
;)
Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.
Het was dan ook een humorvolle reactie... ::)
Daar zijn smileys doorgaans voor bedoeld. Tevens bekijk ik de oude baan als rijder, daar ik zelf op die oude track had gereden.
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
amai, leuk dat er nog iemand is die het positieve inziet van de baan. Akkoord het is ergens wel jammer dat de rechte stukken verdwenen zijn, maar ik vind deze baan ook leuk. Lekker modern ;)
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 19:54:05
Citaat van: Franky R. op 20 juli 2014 - 18:46:57
Citaat van: Fietser op 20 juli 2014 - 18:42:52
Ik geef een 8. Overal fraaie gevechten. Minpuntje voor echte topspanning is en blijft het enorme verschil tussen de Mercedessen en de rest. Dat Hamilton achter Bottas eindigde, is sterk vertekend.
Een terzijde: Wat is Hockenheim toch een stuk verbeterd t.o.v. van dat saaie recht-toe-recht-aan traject door de eeuwig zingende bossen, wat het ooit was. Later kwamen er van die rommelige chicanes, wat bepaald geen verbetering was. Nu gelukkig een grote verscheidenheid aan bochten en aardig wat inhaalmogelijkheden. Mede daardoor was de Duitse GP een plezier om naar te kijken.
ja, en anders was het gewoon, op de rechte stukken, passeren en was het ook weer niet goed :)
*slikt zijn woordjes toch maar in* :D
;)
Sorry, maar ik volg je niet. Wellicht ben ik niet mainstream genoeg, huil ik niet genoeg mee met de wolven, volg ik te veel mijn eigen inzichten.
Tja.
Ik vond het oude Hockenheim gewoon geef fluit aan. Er waren hooguit wat domme slipstreamgevechten, het was oneindig lang (dus minder ronden) en vanwege de hoge snelheden waren er ook gruwelijke ongelukken. Dat is nu gelukkig, met Hockenheim 2.0, wel even anders. En jawel, de mooiste acties deden zich deze zondag dan ook vooral voor op de vernieuwde stukken zoals Parabolica, Hairpin en Mercedes curve. Op de oude delen was het boring as ever.
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 20:38:38
racetechnisch gezien is het helemaal geen verkeerde baan, misschien wel beter dan het oude, al kan ik me daar niet zoveel van herinneren eerlijk gezegd. Maar het speciale karakter is er wel een beetje af. Je kunt op Monza ook wel een mooi bochtig Tilke circuit neerleggen waar je misschien wel veel mooiere races krijgt, maar toch zou ik altijd het huidige circuit verkiezen.
Voor zeer veel fans zijn oude banen, als Hockenheim, Silverstone, Monza, Francorchamps en Monaco, heilig. Heeft met conservatisme, sfeer en met het 'oude Europa' te maken. En ook met een vreemde aversie tegen Tilke, een naam die altijd weer opduikt.
Ik zie dat anders. Wat goed is mag blijven, wat minder goed is mag verbeterd worden, wat slecht is mag verdwijnen. Hockenheim valt voor mij in de 2e categorie. Het is gelukkig aangepakt. Nu Monza nog. Zandvoort is inmiddels volledig ongeschikt voor stevig formulewerk. Monaco eigenlijk ook, maar is wel een verhaal apart. Indien daar geen huizen omheen stonden, was het ook behoorlijk op de schop gegaan. Rondom het oude Hockenheimcircuit stonden vooral bomen, dus logisch dat men dat oude (test)circuit heeft aangepakt. En dus konden we gisteren genieten van inhaalacties in de Parabolica, de hairpin en de Mercedescurve. (I.p.v. dat ellenlange slipstreamen in het verleden.)
Mijn huiskamer ziet er trouwens ook anders uit dan in de jaren '80. Het heeft een totaal ander karakter, meer passend bij deze tijd. Datzelfde geldt voor de drie grote musea in Amsterdam.
Dat is wat flauw. Ik vond die baan van toen veel beter dan die van nu. Dat heeft niks te maken met leven in het verleden of een hang naar nostalgie. Soms zijn dingen ook gewoon mooier dan dat ze worden. In het geval van het Rijksmuseum is dat m.i. niet zo. In het geval van Hockenheim wel.
ik vond het vooral gaaf om die auto de bossen in te zien gaan en er dan ruim een minuut later weer uit te zien komen, door het autodrome en weer de bossen in. Dat hoef ik niet elke week te zien, maar het was echt een unieke baan. Nu is het gewoon een kartbaan XL. Jammer dat Fietser zelf redenen voor ons gaat verzinnen, soms is het ook gewoon een kwestie van smaak.
Daarbij komt dat ik die hogesnelheidsduels (of zoals Fietser zegt: het ellenlange slipstreamen) juist geweldig vond om te zien. De snelheid spatte er vanaf. Dus inderdaad: smaak is de bepalende factor.
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
het oude spa ken ik niet, 14 km lijkt me ook weer teveel van het goede. Spa is racetechnisch misschien ook niet het mooiste circuit, maar het mooie is juist dat het is ingepast in de natuur, hoogteverschillen, bossen. Als ze er nu 2,5 km vanaf halen en er een kaal, bochtig Tilke circuit overblijft dan ben ik daar niet blij mee nee. Zelfs niet als het mooiere races opleverd. En om nog even op een vorige post terug te komen, het heeft niks met een afkeer van Tilke te maken, die heeft prima circuits afgeleverd. Maar voor de afwisseling vind ik circuits met historie en/of ingepast zijn in de natuur ook erg mooi. Ik kijk ook elk jaar weer (het meest) uit naar de combi Spa/Monza en vind het ook mooi dat er nu een moderne klassieker als Singapore achteraan komt. Baantjes zoals het huidige hockenheim zijn er wat mij betreft genoeg. En het ergste van alles is dat er maar 1 reden is voor het verkrachten van oude circuits en dat is commercie! Dan heb ik bij voorbaat al moeite met verandering.
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Ik vind het nieuwe Hockenheim ook prima. De oude ook overigens. Er staan veel mooie circuits op de huidige kalender. Wat ik echter wel mis is wat meer variatie in eigenschappen van de circuits. Je weet wel: high downforce versus low downforce (Monaco versus Monza), veel bochten versus weinig bochten (Singapore versus Red Bull Ring). Variatie is er wel (toon ik net aan), maar het mag wel iets meer. Dan krijg je misschien dat de ene coureur/auto het beter doet op circuit 1 maar twee races later niet voorin te vinden is.
Citaat van: Matthijs op 21 juli 2014 - 11:29:49
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Ik vind het nieuwe Hockenheim ook prima. De oude ook overigens. Er staan veel mooie circuits op de huidige kalender. Wat ik echter wel mis is wat meer variatie in eigenschappen van de circuits. Je weet wel: high downforce versus low downforce (Monaco versus Monza), veel bochten versus weinig bochten (Singapore versus Red Bull Ring). Variatie is er wel (toon ik net aan), maar het mag wel iets meer. Dan krijg je misschien dat de ene coureur/auto het beter doet op circuit 1 maar twee races later niet voorin te vinden is.
nou, daarom is het idd ook zo jammer dat het oude Hockenheim weg is. Je hebt nu alleen Monza nog als echt low downforce circuit. En het mooie van Hockenheim (hoorde ik deze week iemand zeggen) was dat stadiongedeelte, waar je eigenlijk veel downforce nodig hebt, maar wat vanwege de lange rechte stukken niet mogelijk was.
Ik moet zeggen dat ik zowel de oude als de nieuwe baan erg leuk vind. Beiden hebben leuke trekjes en beiden hebben genoeg gelegenheid om in te halen. Maar ik ben het met Jeroen eens dat de oude baan gewoon een stukje history heeft, maar ook enorm veel character. Ontzettend gaaf die auto's op het lange rechte stuk de bossen in te zien verdwijnen. En ja, crashes waren dan vaak wel heviger door de hoge snelheden, maar met de auto's van tegenwoordig zullen er niet meer zulke dramatische gevolgen zijn voor de rijder.
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
nee, je bent zeker niet de enige. Ik ben zelf van hetzelfde gedacht
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Dat is inderdaad wel wat aan de lange kant. Dan heb je maar 20 rondjes. Hoewel ik het sfeervol zou vinden, heb ik dan liever dit huidige circuit.
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.
Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.
Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.
Citaat van: Tuesday op 21 juli 2014 - 10:04:18
ik vond het vooral gaaf om die auto de bossen in te zien gaan en er dan ruim een minuut later weer uit te zien komen, door het autodrome en weer de bossen in. Dat hoef ik niet elke week te zien, maar het was echt een unieke baan. Nu is het gewoon een kartbaan XL. Jammer dat Fietser zelf redenen voor ons gaat verzinnen, soms is het ook gewoon een kwestie van smaak.
En met jouw goed gekozen woorden laat ik het bij...
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 10:19:46
Daarbij komt dat ik die hogesnelheidsduels (of zoals Fietser zegt: het ellenlange slipstreamen) juist geweldig vond om te zien. De snelheid spatte er vanaf. Dus inderdaad: smaak is de bepalende factor.
Maar door DRS is dat helaas niet meer mogelijk. Konden we gisteren ook weer duidelijk zien.
Ja, maar ver voor DRS was Hockenheim reeds aangepast.
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 12:52:00
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.
Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.
Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.
Vind je het oude Hockenheim dan wel kunnen i.v.m. veiligheid en dat soort dingen?
Je vindt wel gauw iets flauw he. Dat mag, het is een kwestie van smaak of gevoel voor ironie. Je kunt het ook gepeperd noemen.
Wat smaak betreft: ik heb een afkeer van die conservatieve en sentimentele hang naar vroeger toen alles zo kleurrijk was en vol karakter. Zogenaamd dan.
Gezien mijn leeftijd kan ik overigens beter oordelen over vroeger dan de meesten op dit forum. (Voor wie Nicky Lauda al de oertijd was.)
Trouwens weet je wat IK flauw vind: dat als een gerenommeerd architectenbureau na een uitgebreide studie de opdracht krijgt om met in acht neming van een heel eisen- en voorschriftenpakket een lay out van een circuit te ontwerpen en - mits het wordt goedgekeurd door allerlei commissies en instanties - het te realiseren, dat anderen uit de losse pols kritiek leveren omdat het een duf XL-kartbaantje is, en zo sfeerloos, dat de kaartjes zo duur zijn, dat je zo ver van het asfalt afzit, dat het in een derde wereldland is gebouwd, dat er te veel of juist te weinig grindbakken zijn, et cetera. Er valt altijd wel iets te mekkeren. En dat is ook precies wat de meesten op fora als deze doen. En als ik de huidige F1 een beetje probeer te verdedigen dat dan de beer los is. En hier laat ik het bij v.w.b. dit onderwerp.
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Ik begrijp die aversie niet jegens de mensen die een onderdeel van het racen uit een (recent) verleden mooier vinden dan nu. Het is sowieso smaakgebonden en er zullen toch ook wel veranderingen zijn die minder goed uitpakken of minder spectaculair zijn? Waar komt toch die drang vandaan om dat structureel tegen te spreken? Waarom mogen mensen het racen nu, of een onderdeel daarvan, niet minder waarderen? En is er niks dat jij vroeger leuker vond? Even los van 'het feit' dat mensen met de tijd mee 'moeten' en alles nu eenmaal verandert in de loop der jaren. Dat begrijp ik prima. Het structureel 'tegenspreken' weer niet (overigens bedoel ik dat vooral informatief. Niet snerend of denigrerend, je mag tenslotte vinden wat je wilt, maar kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die geen enkel onderdeel van het racen van vroeger leuker vinden dan nu).
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 17:39:44
Citaat van: Jeroen op 21 juli 2014 - 12:52:00
Citaat van: Fietser op 21 juli 2014 - 10:37:14
Willen de heren hierboven ook het oude Francorchamps terug? Dat rondje van 14 km. Lekker lange stukken door de onmetelijke Ardennen. Heerlijk dat oude karakter, vlak langs de bomen en boerderijen. Dat was pas sfeer!
Sorry, maar ik ben erg blij met het nieuwe. Maar ik zal ook hierin wel de enige zijn. Of toch niet?
Weer zo'n flauwe van je. Nog even en je haalt de Nordschleife erbij. Of Montjuich. Kom op he, dat zijn banen die niet meer kunnen ivm veiligheid en dat soort dingen.
Heeft bar weinig te maken met of je de oude baan of juist de nieuwe baan meer waardeert. Heeft meer te maken met een punt van een ander wat in het idiote trekken.
Ik vind de oude baan mooier, beter, echter. De nieuwe baan vind ik kleurloos en karakterloos. Jij vindt van niet. Prima. Smaak. Mening. Let it be.
Vind je het oude Hockenheim dan wel kunnen i.v.m. veiligheid en dat soort dingen?
Je vindt wel gauw iets flauw he. Dat mag, het is een kwestie van smaak of gevoel voor ironie. Je kunt het ook gepeperd noemen.
Wat smaak betreft: ik heb een afkeer van die conservatieve en sentimentele hang naar vroeger toen alles zo kleurrijk was en vol karakter. Zogenaamd dan.
Gezien mijn leeftijd kan ik overigens beter oordelen over vroeger dan de meesten op dit forum. (Voor wie Nicky Lauda al de oertijd was.)
Trouwens weet je wat IK flauw vind: dat als een gerenommeerd architectenbureau na een uitgebreide studie de opdracht krijgt om met in acht neming van een heel eisen- en voorschriftenpakket een lay out van een circuit te ontwerpen en - mits het wordt goedgekeurd door allerlei commissies en instanties - het te realiseren, dat anderen uit de losse pols kritiek leveren omdat het een duf XL-kartbaantje is, en zo sfeerloos, dat de kaartjes zo duur zijn, dat je zo ver van het asfalt afzit, dat het in een derde wereldland is gebouwd, dat er te veel of juist te weinig grindbakken zijn, et cetera. Er valt altijd wel iets te mekkeren. En dat is ook precies wat de meesten op fora als deze doen. En als ik de huidige F1 een beetje probeer te verdedigen dat dan de beer los is. En hier laat ik het bij v.w.b. dit onderwerp.
dat ik het oude Hockenheim mooier vind dan het nieuwe vind jij mekkeren? je moet de beredering wel lezen he en niet zelf gaan invullen. Kartbaan XL is helemaal niet negatief bedoeld, ik wil er alleen mee zeggen dat het een open veld is met een stuk asfalt en wat tribunes. Maar het is toch heel simpel, of je vind het oude mooier, of het nieuwe, of misschien beide even mooi. Zoals met alles. De ene keer pakt een vernieuwing goed uit (in mijn ogen) de andere keer niet. Doorgaans ben ik wel voor vernieuwing hoor, maar helaas wordt het er niet altijd beter op (vraag maar aan Marijke Helwegen)
Ik ben bang dat Marijke het daar niet mee eens is. :P
Citaat van: Kootje op 21 juli 2014 - 17:51:51
Ik ben bang dat Marijke het daar niet mee eens is. :P
diep in haar hart wel denk ik. Maar idd, ik zei het niet helemaal goed, het zou moeten zijn; kijk maar naar Marijke Helwegen. Maar goed, bij nader inzien misschien toch niet zo n goed voorbeeld ;)
10. Heb me gruwelijk vermaakt. Klapper van Massa voor m'n neus.
Jij was dus daar! Top! ;)
en? hoe was het geluid?
Ja ... daar ben ik nu ook wel benieuwd naar. Hoe is het geluid live?
Een 8 prima race gezien!
ja idd, hoe was het geluid. Is dat nu echt zo rampzalig?
Ik was daar inderdaad.
Ik vond het geluid persoonlijk zwaar klote. GP2 klinkt beter. Ik ben het geluid van voorgaande jaren gewend dus vond dit geluid compleet ruk. Helaas...
Citaat van: Fabian op 21 juli 2014 - 21:59:10
Ik was daar inderdaad.
Ik vond het geluid persoonlijk zwaar klote. GP2 klinkt beter. Ik ben het geluid van voorgaande jaren gewend dus vond dit geluid compleet ruk. Helaas...
Da's nie goed... :-X
ja, maar hoe zouden ze dat moeten oplossen? Terug 2 uitlaten ipv 1?
Nee, gewoon zo doorgaan. Geluid, vonken, begochelde neuzen. Het zijn allemaal randzaken. Focus je op de races. Als die genoeg te bieden hebben, dan komt het vanzelf goed. Ik vermaak me dit jaar weer prima met alles wat we links en rechts zien. Maar okee, dat is mijn persoonlijke mening, die uiteraard mede geholpen wordt door de heren Rosberg en Hamilton. Die houden elkaar in evenwicht en dus het WK spannend. Mocht één van beiden een zwakkere teamgenoot hebben was die factor natuurlijk weggevallen. Maar goed, dat heb je natuurlijk met élke regelgeving.
Blijkbaar was, ondanks dat het geluid 'compleet ruk' was, de race voor Fabian toch een 10! Dus dat onderschrijft toch wel een beetje het betoog van Jeroen boven mij.
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:34:48
Nee, gewoon zo doorgaan. Geluid, vonken, begochelde neuzen. Het zijn allemaal randzaken. Focus je op de races. Als die genoeg te bieden hebben, dan komt het vanzelf goed. Ik vermaak me dit jaar weer prima met alles wat we links en rechts zien. Maar okee, dat is mijn persoonlijke mening, die uiteraard mede geholpen wordt door de heren Rosberg en Hamilton. Die houden elkaar in evenwicht en dus het WK spannend. Mocht één van beiden een zwakkere teamgenoot hebben was die factor natuurlijk weggevallen. Maar goed, dat heb je natuurlijk met élke regelgeving.
voila, zo denk ik er ook over. Leuk dat er nog iemand is, die het racen (wat toch het belangrijkste is van de autosport) voorneemt op het geluid van de wagens. We moeten nu nog genieten want later gaan we allemaal naar elektrische wagens. Kijk maar naar de formule E
Citaat van: robbert op 22 juli 2014 - 11:46:57
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:34:48
Nee, gewoon zo doorgaan. Geluid, vonken, begochelde neuzen. Het zijn allemaal randzaken. Focus je op de races. Als die genoeg te bieden hebben, dan komt het vanzelf goed. Ik vermaak me dit jaar weer prima met alles wat we links en rechts zien. Maar okee, dat is mijn persoonlijke mening, die uiteraard mede geholpen wordt door de heren Rosberg en Hamilton. Die houden elkaar in evenwicht en dus het WK spannend. Mocht één van beiden een zwakkere teamgenoot hebben was die factor natuurlijk weggevallen. Maar goed, dat heb je natuurlijk met élke regelgeving.
voila, zo denk ik er ook over. Leuk dat er nog iemand is, die het racen (wat toch het belangrijkste is van de autosport) voorneemt op het geluid van de wagens. We moeten nu nog genieten want later gaan we allemaal naar elektrische wagens. Kijk maar naar de formule E
daar zijn er wel meer van hoor. Nu nog hopen dat het veld en zeker de voorhoede wat meer in elkaar schuift, dan kan het echt leuk worden. En je ziet maar dat er met normale banden ook prima geracet kan worden.
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2014 - 11:53:23
Citaat van: robbert op 22 juli 2014 - 11:46:57
Citaat van: Jeroen op 22 juli 2014 - 09:34:48
Nee, gewoon zo doorgaan. Geluid, vonken, begochelde neuzen. Het zijn allemaal randzaken. Focus je op de races. Als die genoeg te bieden hebben, dan komt het vanzelf goed. Ik vermaak me dit jaar weer prima met alles wat we links en rechts zien. Maar okee, dat is mijn persoonlijke mening, die uiteraard mede geholpen wordt door de heren Rosberg en Hamilton. Die houden elkaar in evenwicht en dus het WK spannend. Mocht één van beiden een zwakkere teamgenoot hebben was die factor natuurlijk weggevallen. Maar goed, dat heb je natuurlijk met élke regelgeving.
voila, zo denk ik er ook over. Leuk dat er nog iemand is, die het racen (wat toch het belangrijkste is van de autosport) voorneemt op het geluid van de wagens. We moeten nu nog genieten want later gaan we allemaal naar elektrische wagens. Kijk maar naar de formule E
daar zijn er wel meer van hoor. Nu nog hopen dat het veld en zeker de voorhoede wat meer in elkaar schuift, dan kan het echt leuk worden. En je ziet maar dat er met normale banden ook prima geracet kan worden.
inderdaad, maar wel dankzij de nieuwe regels. En daar hoort dus de neus en wellicht ook die ene uitlaat bij. Dus maw, we mogen nog tevreden zijn dat die nieuwe regels er zijn
Citaat van: Matthijs op 22 juli 2014 - 11:03:24
Blijkbaar was, ondanks dat het geluid 'compleet ruk' was, de race voor Fabian toch een 10! Dus dat onderschrijft toch wel een beetje het betoog van Jeroen boven mij.
Inderdaad, maar toch denk ik dat de beleving van de GP anders (en beter) is als je er echt bij bent. De GP's die ik heb mogen bijwonen vond ik allemaal ook een stuk geweldiger dan toen ik ze op tv terug zag. Al was dat wel met dikke v10 en v8 motoren, maar dan nog.
Citaat van: Matthijs op 22 juli 2014 - 11:03:24
Blijkbaar was, ondanks dat het geluid 'compleet ruk' was, de race voor Fabian toch een 10! Dus dat onderschrijft toch wel een beetje het betoog van Jeroen boven mij.
Ooo de race was zeker leuk. Is toch altijd vet om bij te wonen en je geniet toch wel. Geluid is een groot minpunt, maar daar kan ik niks aan veranderen dus gewoon lekker genoten van de race.
tja, ikzelf ga toch niet naar een f1 race voor het geluid hoor, maar gewoon om het racen ;)
Ik ga sowieso niet naar een race, mij te duur!