Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Terminator

#16
Snap de keuze voor Hamilton niet zo goed. Goed, voor F1-leken leek het allemaal fantastisch en superieur hoe hij van 20 naar 3 reed, maar als je goed kijkt dan valt het allemaal wel mee. De Mercedes is gewoon zoveel sneller als de rest, dat ik vooraf al verwacht had dat hij met twee vingers in de neus naar de tweede plek zal rijden. Zeker op een baan als Hockenheim waar inhalen erg makkelijk is. De inhaalacties kwamen allemaal vanzelf. Gewoon DRS open zetten, en met een superieure krachtbron en grip is het erg makkelijk om Renaults en Ferrari's in te halen. Er zaten weinig spectaculaire acties in. Ja, hij haalt er een keer twee tegelijk in, maar dat is ook puur te danken aan de krachtbron en de snelheid van de Mercedes. Dan is het makkelijk rijden hoor. Maar de enige die echt tegenstand bood op het eind, daar kwam hij niet voorbij. Dus heeft hij een tweede plek verloren, en niet een derde plek gewonnen.

Nee, die enige die ik echt geweldig vond rijden was Ricciardo. Een erg sterke race, met erg fraaie gevechten. Met name in de slotfase met Alonso. En dat was zonder DRS! Briljante race, en zoals Horner het noemde : Mansell-actige klasse.
#17
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
21 juni 2014 - 00:49:27
Overigens vind ik het sowieso niet nodig dat achterblijvers de leiders voorbij mogen.

Dat is ook zoiets als fake sensatie zoeken, omdat men graag wil dat er direct strijd is achter de SC.
#18
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
20 juni 2014 - 20:53:07
Jup. Heeft iemand er al over nagedacht hoeveel rubber er tijdens de race op de baan komt te liggen, waarbij iedereen op de vuile baan dus nog veel meer hinder gaat ondervinden?

Horner heeft overigens al aangegeven heel verbaasd te gaan zijn als deze regel door zou gaan.
#19
Schaf DRS hier af! De Drs zone na de 2e bocht is een verschrikking.
#20
Formule 1 forum / Re: Formule 1 in de toekomst
20 juni 2014 - 18:59:25
Ik hoop dat deze regel toch echt niet doorgaat.
De dubbele puntentelling is al stom en oneerlijk, maar dit slaat helemaal nergens op.

Ze maken daar 1 fout met zijn allen. Natuurlijk is er wat mis met de F1 . Maar dat moet je niet oplossen met nep-wijzigingen, want dan maak je het alleen maar erger.

De geloofwaardigheid van de sport gaat totaal verloren met deze regels.
#21
Citaat van: Jozef op 09 juni 2014 - 16:08:06
Er is wel een verschil tussen de MGU-K zelf (d.w.z. de elektromotor) en de elektronica die dit beheert. Zowel op de MGU-K als op de elektronica staat een maximum van 5 units, maar ze staan dus wel los van elkaar. Volgens Lowe was het deze keer de elektronica die het begaf (ik weet niet of de MGU-K daardoor ook gefrituurd is, dat zou natuurlijk kunnen). Was dat de vorige keren ook zo? Ik zie graag een bron, ik ben wel benieuwd. :)

Zou wel pijnlijk worden voor Hamilton, de gridstraffen zijn niet mals. De eerste keer dat je ergens een zesde element van gebruikt is het 10 plaatsen, daarna voor elke andere component waarvan je een zesde gebruikt telkens 5. De eerste keer dat je een zevende stuk van iets gebruikt zijn het dan weer 10 plaatsen, en de volgende keren dat je ergens een zevende van gebruikt weer 5 plaatsen. Enzovoort.

Het is met name pijnlijk als je zo'n straf in de laatste wedstrijd krijgt met december punten.
#22
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:29:36
Citaat van: Wings op 09 juni 2014 - 00:16:38
Citaat van: Tuesday op 09 juni 2014 - 00:08:55
hij stuurt niet echt naar links, hij stopt op een gegeven moment alleen met naar rechts sturen (in de knik naar rechts). Massa stuurt meer op Perez in,  maar ook weer vanwege die knik, wat normaal idd de racelijn is. Maar een coureur die verdedigd rijdt nou eenmaal andere lijnen, daar moet je als achterliggende partij gewoon rekening mee houden. Ik denk dat Massa zich iets te vroeg rijk rekent en m ernaast wil zetten terwijl Perez toch nog een verdedigende lijn neemt. Maar echt van richting veranderen doet ie niet.

Hij wijkt van zijn lijn af. Of hij dat nu doet door te sturen of door niet te sturen veranderd weinig aan dat feit. En er is gewoonweg geen aanleiding om daar van de lijn af te gaan en te vroeg te vertragen.
je mag toch een verdedigende lijn rijden of niet soms?? Maar goed, de stewards hebben geoordeeld dat Perez de schuldige is, dus laten we het daar maar bij houden. Ik kan me er deze keer niet in vinden, maar heb ook weinig behoefte aan eeuwige discussie's over dit soort dingen. In geen geval gaat Massa voor mij vrij uit iig.

Je verandert niet van lijn in een remzone.
#23
Rosberg vroeg ook een keer tijdens de race naar de brake-settings van Hamilton. Misschien was dat wel daarom.
#24
Dit was toch altijd mijn favoriete circuit om zelf op te racen met games vroeger.
Fijn dat het weer terug is. Genoeg inhaalacties mogelijk hier. DRS moeten ze hier verbieden.
#25
Citaat van: Tuesday op 08 juni 2014 - 23:56:22
Citaat van: Terminator op 08 juni 2014 - 23:51:50
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
Perez rijdt misschien een andere lijn dan Massa verwacht, maar echt naar links sturen doet ie niet. Bovendien knalt Massa er wel als een dolle stier bovenop.

Jawel hoor. Perez stuurt naar links. Zowel op zijn onboard als in de helicopterview te zien. Daarom knalt Massa er tegen aan.
#26
Vettel had ook DRS. Maar Massa leek ook bij het uitkomen van de bochten niet heel lekker, waardoor ie wat tijd verloor.

Het incident met Perez... Tja, Perez gaat opeens naar links.. Lijkt niet op een fout van Massa.
#27
Massa had hier natuurlijk moeten winnen.

Maar ja:
- Probleem bij pitstop
- Was het nodig om een 2e keer te stoppen?
- Te lang achter Bottas vast. Dom van Williams om niet in te grijpen.
#28
Als het bewust was, had Rosberg zijn auto wel anders neer gezet. Rosberg reed nu zelfs nog een stukje verder door, waardoor je zelfs kunt afvragen waarom er nog met geel werd gezwaaid, want zijn auto stond niet meer gevaarlijk in de weg.

#29
Mja, Ze zijn een seconde per rondje sneller. Daar mag best verandering inkomen.
#30
Prima race. Eindelijk weer eens een toprace.
maar ik blijf me zorgen maken over het banden en benzine-sparen.
en natuurlijk de ongelooflijke dominantie van Mercedes.