Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - f1columns.nl

#121
Formule 1 forum / Re: GP van Maleisië
03 april 2007 - 19:24:11
Met respect voor alle teams en rijders wordt een open discussie wel wat lastig.  ;) Maar goed, de taak van het stevig aanzwengelen van discussiedie heb ik mezelf inmiddels al toebedeeld en ik geloof dat het me aardig lukt...

Waar een columnist al niet toe in staat is...!
#122
Formule 1 forum / Re: Haaaallelujah! Hallelujah!
03 april 2007 - 19:09:28
Geweldige foto!
Dit soort actie is ook leuk om te zien, maar toch niet helemaal wat ik bedoelde... Maar evengoed bedankt voor deze practbijdrage aan de discussie!
#123
Formule 1 forum / Re: Nachtraces
03 april 2007 - 18:48:21
Citaat van: Tim C op 02 april 2007 - 22:31:15
Het probleem met de "mondiale" sport F1 is dat het geen mondiale sport is.

Het gros van de fans woont in Europa...

Volgens mij is de sport wel aardig mondiaal, maar de kijkers inderdaad iet. De meerderheid is Europees en dat zal voorlopig nog zo blijven. Amerika ziet niet veel in F1, die zien liever Champcar en NASCAR. Azië heeft niet heel veel binding met F1, al hebben ze rijdrs en teams i de sport vertegenwoordigd. Maar het grootste gemis is toch wel een GP op Afrikaanse bodem, Zuid Afrika Kyalami, dat was de laatste GP in dat continent. Dat is een markt die Ecclestone nog niet aan het ontginnen is, terwijl dat een grote groeimarkt is en wat betreft de tijdsverschillen gunstiger dan Azië.
Maar goed Ecclestone kijkt met $ in de ogen en ziet vooral in Azië heel veel geld voor het oprapen liggen. Nachtraces zijn voor Europa gunstig wat betreft uitzendtijden en daar zal het voorlopig allemaal wel op gericht blijven. Europa is de bakermat van F1 en autosport, dus die markt kan Ecclestone niet zo maar laten vallen, dan zou de basis van F1 afkalven.
#124
Formule 1 forum / Re: Haaaallelujah! Hallelujah!
03 april 2007 - 18:47:21
 :) hahahah, gewldig! Bij welke gelegenheid is dit geweest emt welke rijders?
#125
Formule 1 forum / Re: Haaaallelujah! Hallelujah!
03 april 2007 - 18:11:32
Beste 0634,

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Natuurlijk moet ieder team z'n eigen motor en chassis behouden, maar meer inhalen op de baan dan in de pits lijkt mij spannender. Zo was het in het verleden toch ook? Gevechten tussen de rijders wil je als fan zien en niet de strijd der tienden in de pits. Ik wil niet weten of monteut A 0.01 seconde sneller een wielmoer aandraait dan monteur B!
Ik wil knokpartijen op de baan, wielbanging all the way, bocht na bocht strijden voor de winst, uitremmen aan het eind van het rechte stuk, mannen met ballen die volgas Eau Rouge nemen en ter nauwernood op de baan blijven! Daar gaat de autosport toch om?
Beperk dan de aero zodat slipstreamen weer een optie wordt en dat de wagens dichter bj elkaar zitten. Wie is er geinteresseerd in de pitstopcrew die net ff sneller is dan de concurrentie? Als dat hetgeen is waarvoor je kijkt, koop dan een doosje lego met een pitbox en een F1 speelgoedauto en ga lekker zelf oefenen, of ga kijken naar de pitstopwedstrijden die regelmatig bij autosportfestivals gehouden worden.

F1 gaat om strijd op het hoogste niveau, ook een stuk strijd in de pits en een stuk strategie, dat hoort er ook bij, maar de hoofdmoot van de strijd moet op de baan plaatsvinden!

Ferrari met eigen motor en chassis, McLaren chassis met Mercedes motor, BMW met eigen motor en chassis enz. allemaal prima, maar met minder aerodynamica, dus meer gelijkheid en eindelijk weer eens een strijd op dat stuk zwarte gras tussen de witte lijnen...

Ik hoop dat m'n punt nu duidelijk is
#126
Citaat van: 0634 op 02 april 2007 - 22:50:33
Citaat van: McChouffe op 02 april 2007 - 22:20:40
Citaat van: f1columns.nl
De combi was erg sterk, maar er wordt wel altijd vergeten dat ook Brawn en Todt in '96 bij Ferrari aantraden.

Citaat van: f1columns.nl op 31 maart 2007 - 14:59:23
De combi MS en Ferrari was sterk, maar de combi MS en Benetton destijds ook. Overeenkomst tussen beide combi's was dat ook Brawn en Todt eraan deelnamen.

Als je iets zegt, zorg dan wel liefst dat het juist is.

Zoals hij zelf al zegt, hij schrijft columns.

En columnisten hebben nou eenmaal de ietwat irritante eigenschap zo af en toe de waarheid enigzins in het eigen voordeel om te draaien, louter en alleen om hun punt kracht bij te zetten.

Maar goed, het voordeel daarvan is dat het doorgaans wel vermakelijk is.

Bedankt voor de bijval en het begrip voor een columnist en diens werk. De waarheid is slechts een deel van dat wat ik schrijf, de fantasie doet de rest... Voor journalistieke waarheid deinst een columnist terug, daar zijn andere schrijvers voor. :-) Columns zijn er louter ter vermaak en bevatten niet meer dan een kern van waarheid.
#127
Formule 1 forum / Re: Haaaallelujah! Hallelujah!
01 april 2007 - 19:59:41
Citaat van: meatball op 01 april 2007 - 08:29:28
f1 moet wel de top blijven zowel van auto als van racer.
Dus geen t.c. maar ook niet allemaal dezelfde wagens,zo zijn er al genoeg voorbeelden in de lagere klasses

mee eens, het moet top blijven en niet helemaal gelijk zijn, maar meer gelijkheid kan geen kwaad toch? F1 is F1 en geen A1GP of DTM, dus verschillende motoren en chassis' uiteraard, maar binnen de regeles van beperkte aero zodat de actie terug naar de baan gaat ipv de pits.
of is de algemene mening dat er wel meer op de baan wordt ingehaald dan gedurende de stops?

vandaag was ik in zandvoort bij de Seat endurance Cup. wel gelijk materiaal en typisch cup racen, speiegel aan spiegel en de rijder maakt het verschil, is toch ook wel leuk hoor.
#128
Formule 1 forum / Re: Nachtraces
01 april 2007 - 19:54:49
hahahaha, en hoe dan als t regent? hebben de heren bearfoot coureurs dan nog wel afdoende grip?
#129
hahaha, mij ook niet opgevallen dat ie sportiever is geworden. zoals MS nu functioneerd kan ik m wel pruimen, af en toe in een reclame voor Fiat, maar dan kan ik tenminste wegzappen.

het is inderdaad wel waar dat de meeste kampioenen controversiele acties niet schuwen, maar MS heeft t wel heel bont gemaakt. maar goed, mijn mening is duidelijk. en ik moet inderdaad toegeven dat ederlanders en Duitsers nog steeds niet echt goed bevriend zijn, al hebben Verstappen en MS wel een warme band onderhouden. maar ja Verstappen is mijn vriend ook niet, dus dat verklaard het weer.  ;)
#130
Citaat van: Doefie op 19 maart 2007 - 22:12:41
Citaat van: meatball op 19 maart 2007 - 20:52:53
Ik ga ook zeker kijken.
Helaas zijn de tijden met belgen in de f1 al een tijdje voorbij :'(
Ik hoop echt dat het ooit nog eens terugkomt maar ik vrees van niet

Jérôme d'Ambrosio staat momenteel het dichtste bij de Formule 1, hij rijdt aan de top in de World Series dit jaar.

Wij Belgen hebben massa's talent. De Belkart rijdt vol met jongens die het absoluut niet slecht zullen doen in een eenzitter. In het buitenland hebben we Jan Heylen, Bertrand Baguette, Pieter Belmans, ... Het enige wat hier in België moet veranderen is die fucked up mentaliteit bij de bedrijven van "Autosport is niks". Ik weet het ook, ik ben er ook al genoeg mee geconfronteerd. Sinds vorig jaar ben ik aan elk mogelijk bedrijf hun deuren gaan staan achter sponsoring gaan vragen. Of ze antwoorden niet eens, of je krijgt een nee. "Niet genoeg publiciteit", "niet genoeg budget", "kunnen niet meer uitgeven", "kunnen enkel sponsoren via goederen". Ook grote bedrijven reageren zo, als ze dan al reageren. Cola "steunt enkel wetenschappelijk onderzoek", Red Bull "steunt door middel van drankjes te geven voor de wedstrijden en kunnen nadien talenten aankaarten bij Red Bull International", maatschappijen als Belgacom of Telenet ofzo reageren niet eens op aanvragen. Volgens VT4 is er niet eens genoeg publiciteit (100 000 bezoekers is blijkbaar niet goed genoeg).

Het is hier in België gewoon onmogelijk om als autosport te beginnen, tenzij je ofwel steenrijk bent (vind maar eens €50 000... om gewoon te beginnen ::) ) ofwel meteen in het buitenland gaat rijden.

Wanhoop niet Zuiderbuur!
Nederland kende hetzelfde probleem, Verstappen kon nooit echt budget vinden, maar kijk nu eens aar de Nederlandse autosport. Spyker in F1, Giedo van der Garde als testrijder, Christijan Albers in een racestoeltje, Robert Doornbos als F1 testrijder en Champcar coureur, Nicky Pastorelli in Champcar, een A1GP Team en wedstrijd, ING als hoofdsponsor van Renault en GP Australië.
"De aanhouder wint!" zeggen wij in Nederland (ik weet niet of de Vlaamse taal deze uitdrukking ook kent) en het blijkt wederom waar te zijn. Nederland staat internationaal op de autosportkaart door de inspaningen van diverse rijders en enthousiastelingen. In België moet de mentaliteit ook langzaam veranderen, maar dat zal net zo goed gaan gebeuren als het in NL is gebeurd! Ik ben het met je eens dat het erg jammer is dat België de sport nog niet echt heeft otdekt als marketingtool, maar de eer is mede aan jou om de mentaliteit te veranderen. Het kost tijd en energie, maar het komt ongetwijfeld goed. Wijs Belgische bedrijven op de marketing die ze kunnen plegen op en rond de circuits, de bezoekersaantallen die ze zo kunnen bereiken en wellicht ook exposure in andere landen, zodat de handel kan worden uitgebreid naar nieuwe markten! Die argumenten hebben in NL ook geleid tot het huidige klimaat waarin autosprt "hot" is.
#131
Citaat van: meatball op 08 maart 2007 - 20:36:41
Citaat van: janke op 07 maart 2007 - 18:27:01
Ik zal hem niet missen, maar hij heeft Ferrari gebracht waar ze nu zijn, een groot kampioen dat zeker, maar ben nooit fan van hem geweest.En wens hem het alle beste.
ik wel vrees ik elke race opnieuw hij gaf de f1 fans toch echt prachtige momenten autosport

en momenten van schaamte! dat een groot kampioen zich van tijd tot tijd verlaagd tot oneerlijk spel heeft me altijd vervuld met afschuw van de man! niemand rept van de recordlijst die hij aanvoerd waar de lange reeks incidenten op staat waarvan MS deel uitmaakte. illegale brandstof en bodemplaat bij Benetton, illegale bargeboards, flexwings voor en achter, bewegende bodemplaten, allemaal bij Ferrari. Kwalificatie incident Monaco '06, Villeneuve en Hill in de jaren 90, Herbert met 300+ van de baan geramt in de vangrail op het rechte stuk en zo nog wel een paar!

een begeadigd coureur die zich met zijn talent niet had moeten en hoeven verlagen tot dit soort zielige acties en die daarom nooit op mijn respect heeft mogen rekenen.

ik zal m niet missen, ook zijn prachtige acties niet, want die werden overschaduwd door de reeks illegaliteiten die hij in zijn lange carriere beging.
ik wens m evengoed t beste, maar wat mij betreft graag buiten F1. ga lekker karten met Jos Verstappen en val mij als fan niet meer lastig...
#132
Formule 1 forum / Re: Nachtraces
01 april 2007 - 00:44:53
Citaat van: Jasper op 18 maart 2007 - 17:19:27
Redenen waarom niet zijn er genoeg gegeven, waarom wel heb ik minder gezien. :)

Iedereen gaat voorbij aan de prachtige Marketingstunt die het zou zijn. Wereldwijd zal het opzien baren en dat is goed voor de kijkcijfers, die weer goed zijn voor de bestaande investeerders en voor het aantrekken van nieuwe investeerders. Een bedrijf als Hella lampen zal graag bijdragen!
En wat betreft de veiligheid zal het wel meevallen allemaal. De baan wordt zo verlicht dat het net daglicht is. Wat is dan de grap va een nachtrace vraag je je dan af. Da's niet zo moeilijk, pure marketing! 's Nachts racen in Singapore geeft extra aandacht en sfeer en is voor Europa heel interessant vanwege het tijdstip waarop het dan wordt uitgezonden. Ik denk dat dit dichterbij is dan wij fans denken en dat het de toekomst is. Meer races in Azië, maar dan wel 's nachts en 's avonds, zodat het voor Europa op gunstige tijden is.
Veel fans zullen afhaken als er alleen nog maar gereden wordt op tijdstippen dat Europa normaal gesproken zou slapen, dus is dit dé oplossing!

Het eerste zinnige idee dat ik sinds tijden van Ecclestone heb gehoord en het enige dat F1 weer een stuk extra positieve aandacht zal geven.
#133
Formule 1 forum / Re: Nachtraces
01 april 2007 - 00:35:09
Citaat van: McChouffe op 17 maart 2007 - 19:19:48
Citaat van: Alan Blues op 15 maart 2007 - 17:08:40
Wat gaan ze nog uitvinden? F1 races in twee richtingen?  ::)

Ik zie wel iets in een soort Flinsones-F1, waarbij de piloot in zijn wagen moet lopen. Het lost een aantal "problemen" van de huidige F1 netjes op:
- F1 krijgt een zeer groen karakter
- F1 wordt veel goedkoper, wat de kleine teams ten goede komt
- De snelheid wordt drastisch verlaagd wat de veiligheid ten goede komt
- De coureur wordt terug belangrijker dan de wagen
- De F1-fans op het circuit zien de wagens niet meer voorbijflitsen
- De lawaaihinder wordt beperkt (mogelijkheid tot nachtraces in een stad!)



Je gaat alleen wel ff voorbij aan de vervuiling door extra rubber verbuik, van de schoenzolen dan hé...
#134
Formule 1 forum / Re: Nachtraces
01 april 2007 - 00:32:18
Citaat van: Alan Blues op 16 maart 2007 - 15:26:01
Ja, of eens een snelweg afzetten. De GP van Europa. Starten op de Brusselse Ring en eindigen in Madrid. Pitstop in Dijon en dan verder 'panchen' tot Madrid... Ik zie ze al door de peage's rijden... :)

Laten we dan gelijk maar doorsteken naar Dakar, als we toch op weg zijn richting zuiden... maar mogen wij Hollanders dan ook eens de start binnen onze grenzen hebben? GPWorld Breda lijkt me een mooie startplaats...!
#135
Citaat van: SaffierFM op 24 februari 2007 - 23:23:45
Wat bewijst dat ? Meer sponsorgeld? Meer talent? Een grotere bek?
Albers is gewoon een arrogant kereltje met een dikke nek en een opvliegend karakter.

Helemaal mee eens! een ongegronde arrogantie zelfs.
Voor hen die het niet weten, ik ben een overtuigd "anti-Schumacheriaan", maar ik moet toegeven dat MS meer reden tot arrogantie heeft/had dan Albvers ooit zal hebben. MS bewees meermaals de beste rijder te zijn, Albers bewijst dat hij een over het paard getilde Larense sukkerl is die in z'n kinderjaren waarschijnlijk veel gepest werd en vaak van z'n trapautootje werd beroofd door de echte stoere kids. Daarom probeerd hij nu te tonen dat hij met de grote jongens mee durft te doen... Zie hem eens stoer zijn...