Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - jandr

#1
Formule 1 forum / Pirelli Test Francorchamps
04 juni 2012 - 18:50:01
Op de kalender van Francorchamps zie ik dat er op 26 en 27 juni testen zijn van Pirelli voor de F1.

Heeft er iemand meer info?

http://www.spa-francorchamps.be/nl/pdf/Franco-cal-exploitation-2012.pdf
#2
Formule 1 forum / Re:Keert Schumacher terug?
13 december 2009 - 20:39:03
Citaat van: campos op 13 december 2009 - 19:29:49
Tuurlijk zijn Mercedes en BMW concurrenten van elkaar, discussie daarover lijkt me vrij zinloos.

amen
#3
Formule 1 forum / Re:Vreemd ding boven op de auto's.
13 december 2009 - 20:38:22
Citaat van: KVDracer op 13 december 2009 - 19:40:37
Het is blijkbaar meer voor de aerodynamica te meten zoals ik het kan lezen op de McLaren site.


'aerodynamica meten'...

door de luchtsnelheid op verschillende plaatsen te meten kunnen ze inderdaad verschillende luchtstromen in kaart brengen en zien of het theorie en windtunnel gelijk heeft in de praktijk.
#4
Formule 1 forum / Re:Vreemd ding boven op de auto's.
13 december 2009 - 19:14:26
Citaat van: Schumi 2009 op 13 december 2009 - 16:19:48
Que? Om de snelheid te meten? Op een F1 wagen zitten banden, en die hebben een diameter, en zo kan je perfect de snelheid berekenen. Voor een vliegtuig kan ik goed begrijpen dat ze zo snelheid meten, maar op een F1 wagen? In een vol trillingen zittende F1 wagen denk ik dat je toch preciezere resultaten gaat krijgen met de bandendiameter hoor.
Ik wil niet ontkennen wat je zegt, ik weet het ook niet, het kan uiteraard, maar ik geloof het niet tot ik ergens op een geloofwaardige site lees wat jij zegt hoor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Pitot

http://adsabs.harvard.edu/abs/2008arXiv0809.3194A

http://www.racecar-engineering.com/articles/other/301744/how-to-use-pitot-tubes.html

http://www.geonet.nl/pdf/KBP2009/tissink2009ploffen.pdf

Dit vind ik de mooiste:

https://www.mclarenshop.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_10001_10551_-1_38697_VMM1001
#5
Er is maar 1 team dat zwaar heeft gefraudeerd met TC: McLaren eind jaren 90.
#6
Formule 1 forum / Re:Keert Schumacher terug?
13 december 2009 - 14:46:13
Citaat van: robbert op 13 december 2009 - 14:20:27
Volgens button neemt schumacher een groot risico als hij een comeback neemt. Als hij niet succesvol kan zijn, kan dit zijn reputatie schenden. Dat is ook zo, als hij niet zo snel is als in 2006 dan zal er heel wat kritiek kunnen zijn op de persoon schumacher.
Maar ja met een team Brawn-Schumacher kunnen ze mooi ferrari afkuisen en een heel seizoen dominant zijn.
Stel je voor, Schumacher dat zijn exteam ferrari verslaat en Massa op het nakijken zet. Wordt een zware deuk voor het hele ferrari-team. Schumacher zal massa en alonso verslaan let op mijn woorden

Cijfermatig (dus objectief) is Schumacher sowieso de grootste, dat kunnen ze hem niet afpakken. Tenzij iemand als Vettel over een jaar of 10...

Subjectief gezien heb je pro en contra die pro en contra zullen blijven, los van zijn prestaties in 2010.

Dus volgens mij is het risico klein.
#7
Formule 1 forum / Re:Vreemd ding boven op de auto's.
13 december 2009 - 13:03:04
mannekes...

Dit zijn pitot buizen --> om de snelheid te meten. Deze worden ook op vliegtuigen gebruikt.


correctie: pivot --> pitot (excel misvorming  ;))
#8
Formule 1 forum / Re:Keert Schumacher terug?
13 december 2009 - 10:46:12
Citaat van: Schumi 2009 op 13 december 2009 - 09:58:20
Citaat van: jandr op 13 december 2009 - 09:51:44
Ik denk dat Mercedes hier gretig zijn portefeuille voor opent. Dit zou voor hen een onmiddelijk effect hebben op hun autoverkoop, zeker nu concurrent BMW van het toneel verdwijnt.
Dat weet ik zo nog niet. Is Mercedes dan een concurrent van BMW, op gewoon autovlak? Ze hebben voor mij toch een totaal verschillend imago. En van Ferrari zijn ze al helamaal geen concurrent. Waarschijnlijk kunnen enkel hun echte topwagens, SLR en AMG versies dus, naast de prestaties van Ferrari gezet worden.

"Is Mercedes dan een concurrent van BMW, op gewoon autovlak?" --> dit is wel de vraag van het jaar denk ik... Ik denk dat je concurrentie tussen 2 niet mag onderschatten. Zeker op de Duitse thuismarkt.
Ferrari heeft hier inderdaad niets mee te maken.
#9
Nick Heidfeld en Lewis Hamilton. De laatste is zéér goed, maar niet zo goed/goddelijk als sommigen beweren/verwachten.
#10
Formule 1 forum / Re:Keert Schumacher terug?
13 december 2009 - 09:51:44
Ik denk dat Mercedes hier gretig zijn portefeuille voor opent. Dit zou voor hen een onmiddelijk effect hebben op hun autoverkoop, zeker nu concurrent BMW van het toneel verdwijnt.
#11
Citaat van: AlainM op 13 augustus 2009 - 13:31:32
Hallo,

Weet er iemand waar je tickets kunt kopen voor alleen maar de zaterdag ?
Ik zag ergens een website waar dat kon maar vind die niet meer terug. Op de officiële website lijkt het niet te kunnen.

mvg
Alain

Ik heb nog nooit geweten dat je tickets voor enkel zaterdag kunt kopen --> impossible.
#12
Formule 1 forum / Re:Vraagje m.b.t. Spa!
16 augustus 2009 - 13:05:16
Citaat van: Beco op 16 augustus 2009 - 12:05:18
noem mij één helpdesk die je helpt via email.  ::)
mij hebben ze redelijk snel geholpen. Hier het direct mail adres:

info@spagrandprix.com


Algemeen denk ik dat met openbaar vervoer niet ideaal is om naar francorchamps te gaan. Tenzij je veel tijd hebt (zou normaal moeten als je geen auto hebt en dus nog studeert...)

In dat geval zou ik donderdagmorgen vertrekken, je geraakt sowieso in Francorchamps. In het slechtste geval is het dan donderdagavond... Voor één dag op en af zou ik niet direct riskeren.
#13
Formule 1 forum / Re:Vraagje m.b.t. Spa!
10 augustus 2009 - 21:33:16
- Hoe laat moet ik op de dag zelf van huis rijden om gewoon netjes op tijd te zijn om een parkeerplek te vinden/een ok staan plaats (tijdstip maakt me niet uit, als ik maar op tijd ben)

--> circuit gaat open denk ik om 6u 's morgens. Dus voor een goede plaats (+ parkeerplaats) ben je er best zo vroeg

- Op sommige van de kaartjes van het circuit in Spa lijkt het alsof je tussen de bronze gebieden kunt rondlopen, klopt dit??

--> ja, dit klopt. Maar onderschat de afstanden niet. Tracht te parkeren in de buurt waar je wil staan

- Iemand eventueel nog goede hotel tips voor in de omgeving (mocht het niet werken om de dag zelf te gaan rijden)??

--> dan zou ik niet directe omgeving nemen, daar ga je niks meer vinden

- Of eventueel parkeertips op en rond het circuit??

--> als je zo vroeg komt, ga je geen parkeerprobleem hebben
#14
Citaat van: Beco op 06 augustus 2009 - 12:40:30
Je kan vanaf vandaag  tot 12 augustus op www. nieuwsblad.be VIP-kaartjes F1 winnen voor de Francorchamps.
Je kan elke uur meedoen tussen 10 en 22u. ik doe alvast mee onder het motto " Wie niet waagt, niet wint."



Bedankt voor de tip!

Maar ik denk dat je "VIP ticket" wel met korrel zout moet nemen... Zo'n ticket kost meer dan 2000€, dat gaan ze niet elk uur weggeven denk ik...

Ah... ik ziet het al: ze verwarren "gold" met "vip"...
#15
Citaat van: F_A_Diaz op 08 augustus 2009 - 11:14:53
Het testverbod is geen slecht idee, het bespaart enorm veel geld en je wordt er in principe niks sneller van, de onderdelen die je test kan je immers ook tijdens GP weekenden testen.

Volgens mij klopt dat niet. Ik denk dat de enige manier om geld te besparen is door een budgetlimiet in te stellen (hoewel ik daar tegenstander van ben).

Het is gewoon vraag en aanbod. Gaat Ferrari minder geld aannemen van de sponsors omdat ze minder kosten hebben voor de testen?? Dan steken ze dat geld toch gewoon in windtunneltesten?