Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Wizard

Zielig doen vind ik wat te veel gewicht in de schaal. Ze ventileren hun mening zonder blad voor de mond te nemen. Prima toch? Moet kunnen.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 06 augustus 2009 - 16:56:56Als Ferrari zo fair en sportief was, hadden ze de diffusurs ook laten rusten en niet moeilijk over gaan doen.
Waar blijf je toch met die link die bewijst dat Ferrari daar zo'n groot probleem van maakte? Ik heb ze er nooit echt over weten klagen. Ze wilden enkel een verduidelijking van de regels en, uiteraard, hoopten ze dat die tegen de speciale diffuser zou spreken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 15:58:39
Dan kunnen er inderdaad beter mee ophouden.
Dat lijkt mij inderdaad beter. Verder laat ik het hierbij, want dit is niet te doen.

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 06 augustus 2009 - 18:19:27
Citaat van: Burorri op 06 augustus 2009 - 16:56:56Als Ferrari zo fair en sportief was, hadden ze de diffusurs ook laten rusten en niet moeilijk over gaan doen.
Waar blijf je toch met die link die bewijst dat Ferrari daar zo'n groot probleem van maakte? Ik heb ze er nooit echt over weten klagen. Ze wilden enkel een verduidelijking van de regels en, uiteraard, hoopten ze dat die tegen de speciale diffuser zou spreken.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet gevonden heb. Misschien dat ik inderdaad fout was, mijn excuus daarvoor.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Beco op 06 augustus 2009 - 16:35:34
Ik zou het nu niet schering en inslag noemen. Maar dit zijn er toch 5 al is het op 6jaar.
Lijkt me rede genoeg om rekening te houden met een rijder te moeten vervangen gedurende het jaar.
Exact! :)

Wizard

Citaat van: 0634 op 06 augustus 2009 - 18:54:30
Citaat van: Wizard op 06 augustus 2009 - 15:58:39
Dan kunnen er inderdaad beter mee ophouden.
Dat lijkt mij inderdaad beter. Verder laat ik het hierbij, want dit is niet te doen.

Alweer? Na de eerste keer was het me ookwel duidelijk.

jandr

al die zever over dat testen hier...

Het probleem is gewoon de regel zelf --> afschaffen!!!! Autosport zonder testen...

Enzo

Wat mij betreft gaan ze ook weer gewoon testen!!
Het hoort er gewoon bij, zal mij niet verbazen als dat vanaf volgend jaar weer gewoon mogelijk is.
Dit is ook één van de redenen dat de dubbele difuser van de teams die hem tijdens het seizoen moesten ontwikkelen, minder goed lijkt te werken.

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 07 augustus 2009 - 20:21:36
Wat mij betreft gaan ze ook weer gewoon testen!!
Het hoort er gewoon bij, zal mij niet verbazen als dat vanaf volgend jaar weer gewoon mogelijk is.
Dit is ook één van de redenen dat de dubbele difuser van de teams die hem tijdens het seizoen moesten ontwikkelen, minder goed lijkt te werken.
Volgens mij is de voornaamste reden dat die minder goed werkt, het feit dat hun wagen niet is gebouwd met het idee van een dubbele diffuser. Je kan niet gewoon iets eronder plakken en hups het werkt. Ook zonder testverbod, zou er denk ik nog steeds een kloof zijn.

Maar testen hoort er inderdaad doodgewoon bij, je ziet het in elke klasse van de autosport, zelfs in kleinere regionale raceklasses, wordt er getest. En de F1 dan niet, dat is vreemd te noemen. De reden waarom is natuurlijk wel duidelijk, het geld wordt bij zo'n tests naar buiten gegooid, maar als je afspreekt om bijvoorbeeld 4 keer 3 dagen te testen, dan valt het toch nog mee?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Werkten ze vorig seizoen niet met een testlimiet? Dat het team maar in 1 jaar een beperkt aantal testkilometers mochten hebben.
Dat zou toch veel beter zijn dan een volledige testverbod

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 08 augustus 2009 - 10:33:35
Werkten ze vorig seizoen niet met een testlimiet? Dat het team maar in 1 jaar een beperkt aantal testkilometers mochten hebben.
Dat zou toch veel beter zijn dan een volledige testverbod
Jeps, er is al vanalles geweest, ik herinner me iets van een testlimiet van 3000km (waar Ferrari zich niet aan hield omdat ze de enigen waren die echt voor Bridgestone konden testen) en iets van 30 dagen met 2 wagens, waar Renault denk ik dat het was uit besloot dat ze 60 dagen mochten testen met 1 wagen :) Waren puur gentlemen akkoorden, terwijl het testverbod denk ik officieel is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Het testverbod is geen slecht idee, het bespaart enorm veel geld en je wordt er in principe niks sneller van, de onderdelen die je test kan je immers ook tijdens GP weekenden testen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

ja als je het zo bekijkt is het wel juist. En met die crisis is dat inderdaad eigenlijk zo slecht niet. Zou mss toch beter zijn dat ze het zo laten, dan is het voor iedereen gelijk voor de wet

jandr

Citaat van: F_A_Diaz op 08 augustus 2009 - 11:14:53
Het testverbod is geen slecht idee, het bespaart enorm veel geld en je wordt er in principe niks sneller van, de onderdelen die je test kan je immers ook tijdens GP weekenden testen.

Volgens mij klopt dat niet. Ik denk dat de enige manier om geld te besparen is door een budgetlimiet in te stellen (hoewel ik daar tegenstander van ben).

Het is gewoon vraag en aanbod. Gaat Ferrari minder geld aannemen van de sponsors omdat ze minder kosten hebben voor de testen?? Dan steken ze dat geld toch gewoon in windtunneltesten?

Enzo

Citaat van: Schumi 2009 op 08 augustus 2009 - 09:12:08
Citaat van: Enzo op 07 augustus 2009 - 20:21:36
Wat mij betreft gaan ze ook weer gewoon testen!!
Het hoort er gewoon bij, zal mij niet verbazen als dat vanaf volgend jaar weer gewoon mogelijk is.
Dit is ook één van de redenen dat de dubbele difuser van de teams die hem tijdens het seizoen moesten ontwikkelen, minder goed lijkt te werken.
Volgens mij is de voornaamste reden dat die minder goed werkt, het feit dat hun wagen niet is gebouwd met het idee van een dubbele diffuser. Je kan niet gewoon iets eronder plakken en hups het werkt. Ook zonder testverbod, zou er denk ik nog steeds een kloof zijn.

Maar testen hoort er inderdaad doodgewoon bij, je ziet het in elke klasse van de autosport, zelfs in kleinere regionale raceklasses, wordt er getest. En de F1 dan niet, dat is vreemd te noemen. De reden waarom is natuurlijk wel duidelijk, het geld wordt bij zo'n tests naar buiten gegooid, maar als je afspreekt om bijvoorbeeld 4 keer 3 dagen te testen, dan valt het toch nog mee?

Daar heb je gelijk in, maar zij hebben het wel op de auto kunnen testen voordat ze ermee gingen racen.
Dit konden de andere teams niet, waardoor hun race weekend tevens één grote test is voor de difuser.
Als je een verkeerde afslag maakt met het ontwerpen van je auto is het heel moeilijk dit tijdens het seizoen nog goed te maken. Bij voorbaat een verloren wedstrijd.
Dat maakt het een stuk minder spannend en is dus per definitie niet wenselijk... ::)