Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - maartenf1

#1
Citaat van: Wings op 20 oktober 2014 - 19:24:32
Citaat van: maartenf1 op 20 oktober 2014 - 09:31:45
Bij bijvoorbeeld 2008 heb ik nog altijd het idee dat, indien Massa kampioen was geworden, altijd de smet van de controversiële race op Spa aan die titel bleef kleven. Daarom was ik destijds ook wel blij  dat Hamilton toch kampioen werd. Zulke controversiële momenten waren er in 2007 gelukkig niet, want dat blijft altijd moeilijk als de titel op slechts één puntje beslist wordt.

Waarom? Er kleeft toch ook geen smet op de titel van Kimi?

Klopt, er kleeft geen smet op die titel. Wat ik hiermee bedoelde, was dat wanneer er coureurs zo ontzettend dicht bij elkaar eindigen in het klassement zoals in 2007 en 2008 je algauw controversiële momenten kan vinden om de 'eerlijkheid' van een titel te ontkrachten. Daarom gaf ik het voorbeeld van 2008, toen iedereen het tot de laatste minuut had over de 'oneerlijke straf' in Spa. Daarom ben ik nu ook wel bang om die dubbele punten in Abu Dhabi, dan kan iemand dmv die dubbele punten alsnog kampioen worden, terwijl deze regeling nou niet direct op een bijster mooi circuit wordt toegepast. Stel dat Rosberg dankzij deze dubbele punten kampioen wordt, reken maar dat de f1-wereld op zijn kop staat.

Om hier nog verder over door te gaan: toen vroeger alleen je beste zoveel races meetelden voor het klassement zijn er toch enkele keren kampioenen geweest, die eigenlijk niet de meeste punten hadden.
#2
Natuurlijk is het woord wereldklasse misschien een beetje overdreven, maar ik denk dat 2007 een van de meest competitieve jaren was van de laatste decennia, als je kijkt naar het aantal coureurs die aan elkaar gewaagd waren. Dit leverde een buitengewoon spannende titelstrijd op, met Raikkonen als kampioen. Natuurlijk had hij op Interlagos een beetje mazzel dooor het geblunder van/bij Hamilton. Maar over het gehele jaar gezien had Kimi de meeste overwinningen en de meest constante resultaten, dus terecht kampioen.

Bij bijvoorbeeld 2008 heb ik nog altijd het idee dat, indien Massa kampioen was geworden, altijd de smet van de controversiële race op Spa aan die titel bleef kleven. Daarom was ik destijds ook wel blij  dat Hamilton toch kampioen werd. Zulke controversiële momenten waren er in 2007 gelukkig niet, want dat blijft altijd moeilijk als de titel op slechts één puntje beslist wordt.
#3
mooi topic om je herinneringen weer eens op te halen!
Ik volg de formule 1 intensief vanaf 2004 en als ik dan de laatste 10 jaar overzie, zijn er een paar momenten die bij me inschieten.

Indrukwekkend in negatieve zin: Indianapolis 2005. Dit zijn beelden van een gitzwarte dag in sportieve zin die je nooit vergeet. Een nagenoeg kale grid en het boegeroep op de tribunes klinkt luider dan de loeiende motorgeluiden (die er toen nog waren). Een trieste gebeurtenis, waarvan we allemaal slachtoffer zijn geworden. De bandenoorlog is immers grotendeels hierdoor verdwenen. Iets wat echt een gemis is in het Pirelli-tijdperk.

Indrukwekkende in positieve zin: als Raikkonen-fan dan toch Interlagos 2007. Uit een bij voorbaat kansloze positie vanuit een derde plek in het klassement dan toch op wereldklasse niveau wereldkampioen worden. Ik kan de spanning die ik toen voelde nog goed herinneren. Hopelijk zie ik Kimi gauw weer in de vorm van toen, zoals hij  ook de laatste jaren bij Lotus liet zien.

Dan nog een soort van bonus, de mooiste inhaalactie die ik ooit live heb gezien (dus de laatste 10 jaar): dan zeker Spa 2011. Webber haalt daar op briljante wijze Alonso buitenom op Eau Rouge in. Toch heel wat anders en vooral mooier, dan nu inhalen door middel van DRS.

#4
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
17 januari 2014 - 16:26:22
Mooi, hoopgevend artikel op de site dat Caterham voor vd Garde en Kobayashi gaat. De bedragen die zijn meenemen verbazen me ook niets, bij vd Garde zal dat dan ietsje meer zijn dan afgelopen jaar. Zal sowieso al positief zijn als Ericsson er niet in komt.
Maar een puntje verbaast me wel enorm in het artikel: hoe komt Frijns aan 6 miljoen?
Als het klopt, vind ik het evengoed nog wel zonde. 6 miljoen is beetje veel geld voor die afgedankte functie.

Wel positief, Frijns blijft wel in beeld en kan testen, wel maar in een Caterham, maar is in ieder geval iets.
#5
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
18 december 2013 - 16:18:52
Hetgeen dat je over Pic zegt is interessant zeg, dat had ik nog niet meegekregen. Mooi om te horen dat zijn carrière dan voorbij lijkt te zijn, kan ik niet van wakker liggen. Giedo staat er blijkbaar dus hoog op binnen het team. Ben wel echt heel nieuwsgierig hoe groot zijn kansen bij Sauber nu zijn.

En over Frijns vind ik het persoonlijk een beetje gissen. Ik heb er nog geen sterke bronnen over praten, alleen paar keer geruchten op GPupdate (of heeft iemand die wel?). Maar we zullen zien, in ieder geval goed dat hij verandering in zijn management heeft doorgevoerd.

Hopelijk maken Sauber en Caterham gauw hun line up bekend, want het zou voor Giedo ook niet goed zijn als hij weer op het laatste moment wordt bekendgemaakt, zoals afgelopen jaar.
#6
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
17 december 2013 - 22:10:58
Gezien de dingen die Boekhoorn in het verleden heeft gedaan, verbaast het me niets.
Maar toch Boekhoorn heeft liever een stoeltje in de punten voor zijn schoonzoon dan twee ' halve'  stoeltjes.
Dus het verhaal van Frijns lijkt me vrij kansloos.

Giedo bij Sauber zou fantastisch zijn, eerlijk is eerlijk, Giedo is niet de beste coureur van het veld, maar de enige drie coureurs die echt kans maken op dat stoeltje zijn Giedo, Guitierez en Sirotkin (laatsgenoemde lijkt niet meer serieus). Van deze drie  is Giedo toch echt de beste.
En zeker qua prijs-kwaliteit verhouding, waar het bij Sauber toch om draait.
#7
Formule 1 forum / Re: Silly Season 2013/2014
17 december 2013 - 21:13:46
Nu mogen mijn activiteiten op het forum weer groeien, al zeg ik het zelf.

Ik volg de stoelendans met veel belangstelling, ondanks dat bijna alle stoeltjes vergeven zijn, houdt onze Giedo het wel spannend nu.
Wat wel des te opvallender is, is dat de naam van Pic steeds minder voorkomt in het hele verhaal. Heeft iemand daar nog wat van gehoord? Ik bedoel hij reed op hetzelfde niveau als Giedo en meen me te herinneren dat ook hij behoorlijk wat geld meenam. Of lijkt zijn zak nu leeg te zijn?

Ik gun Frijns het van harte, maar de berichten dat hij naar Caterham gaat kunnen we toch niet serieus nemen denk ik, Caterham is ruim 10 miljoen misgelopen door laatste te worden, dus rijders met veel geld zijn noodzakelijk.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Boekhoorn bij Caterham al een stoeltje heeft gekocht. Lukt het Giedo naar Sauber te krijgen, is deze voor Frijns en anders blijft Giedo waar hij zit. Daardoor is Boekhoorn dus ook zo zeker van zijn zaak, door te zeggen dat Giedo 100% zeker rijdt.

Maar dit zijn ook maar dwaze hersenspinsels van mij, en het lijkt me heel stug dat Boekhoorn -ondanks zijn 1,5 miljard piek-  bereidt is twee jongens in de F1 te stoppen. Suikeroom spelen voor schoonzoon lijkt me toch voldoende?
#8
Formule 1 forum / Re: Gevaar? Welk gevaar?
18 september 2013 - 19:37:06
In deze tijd is het sowieso onredelijk dat er in de topsport zoveel geld omgaat (die 100 miljoen voor voetballertje Bale slaat natuurlijk kant noch wal). Een normale burger in Europa moet veel moeite doen om 1000 euro bij elkaar te schrapen, maar vindt vaak gewoon dat hun 'helden' het duizendvoudige verdienen.

Natuurlijk mag iemand die zeer geleerd of getalenteerd is in zijn vak wat meer verdienen, maar boven de miljoen is verdienen sowieso krijgen.

En het gevaar vind ik overigens ook redelijk voorbij, kijk natuurlijk hoe Kubica in 2007 uit zijn BMW kwam. De commissarissen daarentegen lopen veel meer gevaar omdat ze amper bescherming hebben.
Tenslotte Andretti's vergelijking met voetbal, sluit ik me bij  Breaktest aan, het echte gevaar zit in een sport als wielrennen.

Maar zolang de markt deze bedragen acceptabel vindt, zullen ze eerder stijgen dan dalen.
#9
Mooi eerbetoon aan Mark Robinson Franky Rein! Ik kreeg kippenvel tijdens het lezen.
Enorm verschil tussen een bericht van een overleden marshal of  het verhaal met gezicht erbij.

Diep triest en jammer dat de reguliere media er zo weinig aandacht aan hebben besteed.
#10
Citaat van: Maikel0230 op 09 juni 2013 - 22:39:57
3 voor mij want DRS was veel te fel hier, voor mij heeft dat de hele race kapot gemaakt  :-\

De 3 is dan nog voor de coureurs die eindelijk weer voluit konden gaan met de banden.

Ik heb de race nog een 6´je gegeven, misschien om het feit dat ik ´m gratis kon zien. Sluit me verder bij Maikel aan dat DRS te bepalend was.
Maar dat vind ik de laatste jaren wel vaker.
#11
Ligt het aan mij of spreekt Albers echt gebrekkig Nederlands?
#12
Ik kan me herinneren dat Perez in de tweede helft van het vorig jaar al regelmatig dit soort fratsen uithaalde. Abu Dhabi was daarin zijn hoogtepunt.

Nu hij bij McLaren zit weet ik zeker dat hij -wat mij betreft- rustig in het rijtje Maldonado, Grosjean en Bianchi geplaatst kan worden.
Dit rijtje zijn vier makkers die onwijs snel kunnen zijn, maar rijden met het verstand op 0. Dit kan in principe wel met die veilige wagens van tegenwoordig, maar er zijn topcoureurs die hier onwijs veel hinder aan ondervinden.

Beetje spektakel kan geen kwaad, zeker niet, als iedereen braaf zijn rondjes reed werden de races wel erg saai.
Maar als er zoveel commentaar is ook van collega's en helemaal van je teamgenoot, denk dan eens een keer langer na voor je een gat in duikt, dat er helemaal niet is!
#13
Ik hoop dat McLaren niet al te veel vertrouwen heeft in dit gevaar op vier wielen, want het is toch zonde dat hij dit stoeltje bezet houdt. Er kunnen immers veel betere coureurs rijden op die plek!
#14
Formule 1 forum / Re: Pirelli?
17 mei 2013 - 14:07:30
Kunnen Ferrari en Lotus hier nou echt niets anders tegen doen dan kwaad worden in de pers?
Als het reglementair niet klopt, kunnen ze Pirelli toch gewoon op de regels wijzen en gaat het RedBull-Mercedes feestje niet door.

Of zal dit niet zo makkelijk gaan?
#15
Formule 1 forum / Re: Pirelli?
17 mei 2013 - 13:37:56
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/294755/ferrari-helemaal-niets-mis-met-vier-pitstops/

Volledig met Ferrari eens, dit is echt niet de eerste keer dat men 4x moet stoppen in een race.
Red Bull kan er niet tegen dat Lotus en Ferrari beter zijn, en jawel hoor Bernie en Pirelli geven Red Bull hun zin.
Het voorgaande artikel uit de FIA bijbel wijst er nog op, geen verandering in compounds gedurende het seizoen.

Dit is gewoon competitievervalsing. Red Bull moet maar leren om te gaan met deze banden en anders uithuilen en volgend jaar opnieuw beginnen!