Helm

Gestart door Martin, 13 april 2008 - 23:12:59

« vorige - volgende »

Kootje

Correct

deze dan.

JimmySPA

Jean Alesi toen hij voor Prost reed

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

SDG

Citaat van: JimmySPA op 22 februari 2011 - 15:01:05
Jean Alesi toen hij voor Prost reed

Die gooide hij na zijn vijfde plaats in de GP van Canada 2001 van blijdschap in het publiek. Iets waar Alain Prost niet mee kon lachen, omdat er tamelijk dure radioapparatuur in zat...

Kootje

Citaat van: SDG op 22 februari 2011 - 15:07:38
Citaat van: JimmySPA op 22 februari 2011 - 15:01:05
Jean Alesi toen hij voor Prost reed

Die gooide hij na zijn vijfde plaats in de GP van Canada 2001 van blijdschap in het publiek. Iets waar Alain Prost niet mee kon lachen, omdat er tamelijk dure radioapparatuur in zat...
Jullie zijn goed  8)

Dan nu 'n moeilijke.  :P  .....althans ,dat denk ik.

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 22 februari 2011 - 15:45:28
Citaat van: SDG op 22 februari 2011 - 15:07:38
Citaat van: JimmySPA op 22 februari 2011 - 15:01:05
Jean Alesi toen hij voor Prost reed

Die gooide hij na zijn vijfde plaats in de GP van Canada 2001 van blijdschap in het publiek. Iets waar Alain Prost niet mee kon lachen, omdat er tamelijk dure radioapparatuur in zat...
Jullie zijn goed  8)

Dan nu 'n moeilijke.  :P  .....althans ,dat denk ik.


Idd een moeilijke. Maar een beetje zoekwerk doet wonderen. Ja zoekwerk sorry is zo'n 15 a 20 jaar voor mijn tijd.

Jean-Pierre Jarier


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Daar hoef je je niet voor te schamen.  ;)

Hij was nog net actief toen ik het begon te volgen ,maar ook ik had het niet zomaar geweten.
Heb toevallig 'n site gevonden waar zo'n 250 verschillende helmen van zo'n 50 coureurs opstaan.
Helaas verraad het URL adres bij de meeste het antwoord al ,maar is wel 'n handige site voor dit kwisje.

Maar goed ,de volgende mogen jullie weer bedenken.  ;D

JimmySPA

Voor de afwisseling...
Niet te moeilijk. Wel een topper van een coureur.


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

#397
Kevin Schwantz   in '88 of  '89 op de Pepsi Suzuki RGV 500

En dat voor iemand die niets met motorsport heeft.  ;)


Nieuw helmpje:
                           
                                                                                                             Hint: onlangs behandelt in 'n ander kwisje.
 ::)

Kootje

HINT 2:  180 GP's   -   6x winst  -  32x podium

KVDracer

Jacques Lafitte ??

SDG

Citaat van: Kootje op 25 februari 2011 - 12:19:46
HINT 2:  180 GP's   -   6x winst  -  32x podium

176 GP's. Raakte zwaar gewond aan beide benen bij een startcrash op Brands Hatch in 1986, ironisch genoeg net in de race waain hij het toenmalige record van Graham Hill wist te evenaren. Zijn recordrace werd daardoor meteen ook zijn laatste.

Kootje

#401
Jacques Henri Sabin Laffite (Parijs, 21 november 1943) is een voormalige Franse Formule 1-coureur.

Laffite reed tussen 1974 en 1986 180 Grands Prix* voor de teams van Iso Marlboro, Ligier en Williams F1, waarin hij 6 overwinningen, 32 podiumplaatsen, 7 pole positions, 6 snelste rondes en 228 punten scoorde. Met 180 Grands Prix was hij 3 jaar recordhouder van het meeste aantal gereden Grands Prix', totdat Riccardo Patrese in 1989 zijn 181e start maakte.

bron: Wikipedia

Jacques Laffite is dus het correcte antwoord.
*ondanks dat hij maar 176x startte deed hij wel mee aan 180 GP weekends   ;)

Kootje

'n Splinternieuwe  ;)


0634


Kootje

was ook vrij makkelijk  ;)

hopelijk iets moeilijker ,maar nog steeds niet te moeilijk