Alternatieven F1 verslaggeving

Gestart door Forza F1, 09 maart 2008 - 21:41:18

« vorige - volgende »

Forza F1

Nog een week en het is eindelijk weer zo ver: een nieuw F1 seizoen! Nu besef ik wel dat ik met een groot probleem zit om het allemaal goed te kunnen volgen. Ik heb sinds enkele maanden geleden mijn kabelabonnement ingeruild voor een TV Vlaanderen satelietpakket... Probleem: TV Vlaanderen heeft La Une/La Deux niet opgenomen in z'n zenderaanbod. Aangezien ik niet zo'n fan ben van de Sporza-verslaggeving zou ik hiervoor graag een alternatief vinden. Ik heb al veel goede dingen gehoord en gelezen over ITV, maar voor zover ik weet biedt TV Vlaanderen ook deze zender niet aan!

Zijn er hier soms nog mensen die F1 via de sateliet volgen? Indien ja zou ik graag te weten komen via welke zender...
(Nogmaals: Sporza is geen optie vanwege de saaie, amateuristische verslaggeving en het feit dat ze geen kwalificaties uitzenden!)

Alvast bedankt !!

Raikkie

Hoi,

Wij hebben thuis ook TV Vlaanderen en ik kijk altijd naar RTL voor de lange voor- en nabeschouwing. Het grootste nadeel aan RTL zijn de lange reclameblokken én het feit dat ze na Schumacher een nieuwe Duitse God nodig hadden en daarvoor niemand minder dan Nick Heidfeld hebben gekozen... Tijdens de race moeten ze dus constant weten waar Quick (not!) Nick rondrijdt en voor en na de race willen ze hem zo veel en zo lang mogelijk interviewen... Voor de rest is het duo dat commentaar geeft best in orde. In Duitsland zeuren ze er wel over, maar ik vind ze beter dan Bas Leinders  ;) Voor de interviews voor de race heb je Kai Ebel, echt een leuke man, en voor het commentaar errond staan Florian König én Niki Lauda in, wat altijd wel lachen is!

RTL zendt op zaterdag de trainingen en de kwalificatie uit en op zondag de race. Voor de trainingen van vrijdag kan je met satelliet terecht bij n-tv.

Ik vrees dat je bij TV Vlaanderen dus zult moeten afwisselen tussen RTL en Sporza. Bij mijn weten is er geen andere zender die ook de race live uitzendt.

Ferrari 2010

Ik zou zeggen: schuim de Duitse zenders wat af op vrijdag en zaterdag tijdens de testsessies, of gewoonweg even voor de GP. Ik heb hier ook tv vlaanderen, eender welke sessie van een GP weekend is wel ergens te volgen, inclusief zovele samenvattingen en herhalingen en noem maar op. Ik heb net evene gekeken, RTBF sat staat er el op, maar ik weet niet of ze hierlangs de F1 (mogen) uitzenden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

cookie

Als je tv vlaanderen hebt kan je ook het duitse DSF en RTL gratis ontvangen op astra satelliet.
DSF zend vrijdag om 13:00 uur een samenvatting uit van de vrijdagtrainingen, en rtl zend de derde training van zaterdag uit vlak voor de kwalificatie.
Vanaf Bahrein zend DSF de vrijdag trainingen live uit

Racingbert

Hoi

Ikzelf kijk alles via premiere, ok het is wel een betaal zender maar je hebt geen enkele reclame.  Alle oefenritten live, race begint een uur voor de race live, en achteraf krijg je nog een hoop interviews (meestal wel van Norbert Haug, en een aantal andere duitsers).  Daarbij zie je ook nog de porsche super cup, GP2 enz........
Ik ben blij dat ik niets moet missen.

Raikkie

Oh *jaloers* Is dat dan geen probleem om dat in België te krijgen?

TimoGlockfan

Wat vinden julie eigenlijk van het commentaar op tf1?
Timo's nieuwe helm.

meatball

Citaat van: TimoGlockfan op 14 maart 2008 - 22:15:42
Wat vinden julie eigenlijk van het commentaar op tf1?
ik versta dat niet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TimoGlockfan

Ik keek voor het eerst naar TF1 en ik vond het commentaar best goed hoor.
Timo's nieuwe helm.

Forza F1

Citaat van: cookie op 13 maart 2008 - 19:28:26
Als je tv vlaanderen hebt kan je ook het duitse DSF en RTL gratis ontvangen op astra satelliet.
DSF zend vrijdag om 13:00 uur een samenvatting uit van de vrijdagtrainingen, en rtl zend de derde training van zaterdag uit vlak voor de kwalificatie.
Vanaf Bahrein zend DSF de vrijdag trainingen live uit

Bedankt voor de tip, DSF ga ik volgende keer zeker proberen.

FerrariMan

Vanaf volgend jaar terug op de BBC. Wil dat zeggen dat wij daar ook op kunnen inpikken??

Supermariobros

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2008 - 09:18:00
Vanaf volgend jaar terug op de BBC. Wil dat zeggen dat wij daar ook op kunnen inpikken??

Yep

McChouffe

Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2008 - 09:18:00
Vanaf volgend jaar terug op de BBC. Wil dat zeggen dat wij daar ook op kunnen inpikken??

Da's nog eens goed nieuws :-)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Schumi nr1

Citaat van: McChouffe op 20 maart 2008 - 14:02:54
Citaat van: FerrariMan op 20 maart 2008 - 09:18:00
Vanaf volgend jaar terug op de BBC. Wil dat zeggen dat wij daar ook op kunnen inpikken??

Da's nog eens goed nieuws :-)

Ik vind het zeer leuk dat de Engelse verslaggeving nu voor iedereen zal te zien zijn, maar ik sta er tegelijkertijd ook wat wantrouwig tegenover. De BBC zal namelijk heel wat uit de kast mogen halen om het niveau van ITV te evenaren, laat staan te verbeteren. Het zou een uitstekende zaak zijn moesten ze het concept dat ITV uitvoert kunnen overnemen en verder zetten.

meatball

De BBC heeft een topreputatie op het gebied van verslaggeving,wees maar gerust dat die geen lessen nodig hebben het zal weer top zijn :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat