Wie is wie? (6)

Gestart door Doefie, 25 december 2007 - 00:33:49

« vorige - volgende »

Doefie

1. Wie is Doefie?
Doefie is Daan Vanhamme, geboren en getogen in Zaventem en sinds zaterdag 20 jaartjes oud.

2. Wat doe je van werk / hobby?
Werk niets, ik studeer nog in Leuven, Multimedia aan het CVO.

Hobby's zijn vrij gevarieert. Ik ben half-professioneel karter, rij onder andere mee in het Belgisch kampioenschap én ben in de zomer met het Belgische team wereldkampioen geworden. Sinds september ben ik ook voorzitter van het jeugdhuis hier in Zaventem (voor de mensen die het hier wat kennen, Jeugdhuis Basement) en slorpt zowat 70% van mijn tijd op. Voorts hou ik mij bezig met reenactment en geschiedenis (het reconstrueren van de geschiedenis, of simpel gezegd zo authentiek mogelijk "harnas" kopen en met zwaarden op elkaar beginnen meppen), beetje muziek, films en documentaires bekijken, beetje vanalles dus.

3. Hoe ben je op F1Pits terecht gekomen?
Is al een tijdje geleden. Sinds we in 2001 internet in huis gehaald hebben surfte ik af en toe eens op zoek naar nieuws. Op de magische datum 20 februari 2002 heb ik me dan uiteindelijk lid gemaakt van het forum en ben blijven plakken he. Sinds juli 2003 ben ik ook redactielid, en 'k blijf het vreemd genoeg volhouden ;D

4. Hoe lang kijk je al Formule 1 en wat betekend het voor u?
Ik kijk "bewust" Formule 1 sinds San Marino 1999, weet nog dat er dat weekend zoveel te doen was rond de vijfjarige verjaardag van het weekend van 1994. "Onbewust" heb ik al sinds begin jaren '90 races gekeken, samen met de familie. Mijn ooms en moeder zijn ook Formule 1-fans en zo heb ik vaak meegekeken. Zo kan ik mij nog de crash van Senna herinneren, en de jaren nadien de duels tussen Hill, Schumacher en daarna ook Villeneuve er bij. Ik en mijn neefjes speelden de races dan altijd na in de tuin, als klein mannekes van een jaar of 9-10. Ik koos altijd voor Villeneuve, geen idee waarom. Zo ben ik ook voor hem beginnen supporteren toen ik Formule 1 begon te zien, en ook voor Häkkinen. Schumacher heb ik altijd afgezworden, waarom weet ik niet :)

Wat het voor mij betekend... vrijwel alles. Ik doe de nacht door voor races in Australië of sta om 5u 's morgens op voor Japan, China, Maleisië, enz. Afspraken vraag ik om na een Formule 1-kwalificatie of race te maken zodat ik die kan volgen, ben elke dag bezig met de geschiedenis van de Formule 1. De races, coureurs, kampioenschappen, ... jaja, als ge het zo leest ben ik wel vrij erg ;D

5. Is er nog andere autosport die je volgt buiten de Formule 1, of interesseert het u niet zo?
Alles. Althans, probeer ik toch. Ik kan evenveel genieten van een plaatselijke kartrace of Formule Renault 1600-race dan van de Formule 1, al blijft het laatste natuurlijk het meest magische dat er is. Ook in het buitenland volg ik de kampioenschappen, Formule Renault in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Formule 3 over de hele wereld, Touring Car, GT, LeMans, American LeMans, Dakar, WRC, DTM, MotoGP, ... alles op een circuit of rally-etappe volg ik.
De droom is er om er ooit zelf ergens te geraken, het talent geloof ik best ook wel (als ik even mezelf mag ophemelen), maar het geld niet en daar draait het tenslotte allemaal om. De grote droom is om de grootste races te winnen die er zijn; Formule 1, Indy500, 24u van LeMans én Dakar.

Bruno

Hey Daan,

Ook een druk persoontje blijkbaar ;-)

Tja, met talent alleen kom je er niet (altijd). De juiste contacten hebben én een pak geld achter je is héél belangrijk. Ik heb in al die jaren genoeg mensen weten rijden die echt heel goed waren maar wegens geldgebrek kwamen die er gewoon niet. Als je zag wat die presteerden met het povere materiaal dat ze hadden en dan zeker ten opzichte van sommige anderen die over het laatste en het beste beschikten leer je al snel wie er de beste is.

Jaren nadien zie je wie er uiteindelijk wél in de hogere klasses rijdt en van wie je niets meer hoort en dan weet je zo wat er écht telt in sommige sporten -> $€$€$€$€$!!!! De obligate uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Ik wens je in elk geval alle succes toe in het navolgen van je dromen.  ;) 

-----<
O O
-(_)-Ooo--- Bruno

Doefie

Hehe dank u :)

Heb mij voor februari ingeschreven voor de Rally Contest, is zien hoever ik daar geraak :)