MP4-22 beste wagen van het seizoen 2007

Gestart door fawlty, 04 december 2007 - 14:27:40

« vorige - volgende »

Karre

Ferrari 2007 heeft gelijk, je kan discussiëren over de straf van de FIA van de volledige puntenaftrek, maar de straf aan het team opgelegd door de stewards voor Alonso's stunt in de pits is sluitend. Akkoord, alle straffen van Mclaren weggelaten hebben ze het meest punten, maar die straffen zijn er nu eenmaal. Ferrari heeft de beide titels op een eerlijke manier gewonnen. Hadden Alonso en Hamilton hun relatie wat beter onderhouden dan waren er geen problemen geweest om het constructeurskampioenschap binnen te halen, mss zelfs ook het rijderskampioenschap. Dat is natuurlijk zuiver hypothetisch gesproken. In mijn ogen is het duidelijk dat Ferrari en Mclaren beide de beste wagens hadden. De éne wagen was beter op het éne circuit, de andere beter op het andere cicruit. Er zijn trouwens zoveel omstandigheden waar je rekening mee moet houden. Feit is nu eenmaal dat Ferrari de constructeurstitel heeft binnengehaald. Of ze dan ook de beste wagen hadden kan ik niet zeggen. Ik ben Ferrarifan en kan gerust toegeven dat de Mclaren veel betrouwbaarder was dan de Ferrari. Soms was hij ook sneller dan de Ferrari. Lag dat aan de wagen, lag dat aan de coureur, wie zal het zeggen?

Jasper

De McLaren was gewoon duidelijk de beste wagen, constructeurstitel of niet.

Karre


scho0634

Citaat van: Jasper op 05 december 2007 - 14:11:18
De McLaren was gewoon duidelijk de beste wagen, constructeurstitel of niet.

Mee eens. De hele voorgeschiedenis doet er hier niet zo toe. De Mac had de meeste punten dus was de best auto.

Ferrari 2010

Citaat van: Karre op 05 december 2007 - 13:49:40Soms was hij ook sneller dan de Ferrari. Lag dat aan de wagen, lag dat aan de coureur, wie zal het zeggen?
Dat lag aan de wagen, doordat Ferrari hun wagens dit jaar langer en smaller waren, konden ze minder goed weg op circuits met veel trage bochten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2007 op 05 december 2007 - 17:30:42
Citaat van: Karre op 05 december 2007 - 13:49:40Soms was hij ook sneller dan de Ferrari. Lag dat aan de wagen, lag dat aan de coureur, wie zal het zeggen?
Dat lag aan de wagen, doordat Ferrari hun wagens dit jaar langer en smaller waren, konden ze minder goed weg op circuits met veel trage bochten.
Wat doet dat ertoe? Dan moeten ze maar zo geen auto bouwen he. Ik denk dat ook naar de betrouwbaarheid gekeken werd en daar kon Ferrari gewoonweg niet aan de McLaren tippen! Ferrari was in het begin zeer onbetrouwbaar, vooral met Massa dan. Het gaat om een betrouwbare, snelle wagen en dat bouwde McLaren. Ferrari heeft niet voor het gehele seizoen een betrouwbare, snelle wagen gehad. De Titel werd vooral behaald door het falen van Hamilton en McLaren in de laatste races. Daar heeft McLaren gewoon de titel uit handen gegeven. Als je het objectief bekijkt zal je dat ook herkennen. De MP4-22 was gewoon de betrouwbaarste/snelste wagen van 2007.

McChouffe

De "beste wagen" is ook zeer relatief. Hoe definieer je "beste"? De snelste? De efficiëntste op aërodynamisch vlak? De betrouwbaarste? Een combinatie, hoe zwaar weegt elk onderdeel dan door?
En punten zeggen ook niet alles. De beste wagen in de handen van een brokkenpiloot zal weinig punten scoren.
Wat uiteindelijk telt is dat wij een leuk seizoen te zien krijgen  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Karre

Citaat van: McChouffe op 06 december 2007 - 14:30:19
De "beste wagen" is ook zeer relatief. Hoe definieer je "beste"? De snelste? De efficiëntste op aërodynamisch vlak? De betrouwbaarste? Een combinatie, hoe zwaar weegt elk onderdeel dan door?
En punten zeggen ook niet alles. De beste wagen in de handen van een brokkenpiloot zal weinig punten scoren.
Wat uiteindelijk telt is dat wij een leuk seizoen te zien krijgen  ;)

Hear hear!

Zoals ik al zei: "Er zijn zoveel omstandigheden waarmee je rekening moet houden!"

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 06 december 2007 - 12:52:55
Citaat van: Ferrari 2007 op 05 december 2007 - 17:30:42
Citaat van: Karre op 05 december 2007 - 13:49:40Soms was hij ook sneller dan de Ferrari. Lag dat aan de wagen, lag dat aan de coureur, wie zal het zeggen?
Dat lag aan de wagen, doordat Ferrari hun wagens dit jaar langer en smaller waren, konden ze minder goed weg op circuits met veel trage bochten.
Wat doet dat ertoe? Dan moeten ze maar zo geen auto bouwen he. Ik denk dat ook naar de betrouwbaarheid gekeken werd en daar kon Ferrari gewoonweg niet aan de McLaren tippen! Ferrari was in het begin zeer onbetrouwbaar, vooral met Massa dan. Het gaat om een betrouwbare, snelle wagen en dat bouwde McLaren. Ferrari heeft niet voor het gehele seizoen een betrouwbare, snelle wagen gehad. De Titel werd vooral behaald door het falen van Hamilton en McLaren in de laatste races. Daar heeft McLaren gewoon de titel uit handen gegeven. Als je het objectief bekijkt zal je dat ook herkennen. De MP4-22 was gewoon de betrouwbaarste/snelste wagen van 2007.
Dat doet er alles toe, kijk naar het stukje dat ik geciteerd heb. Karre vraagt waarom de ene keer de ene sneller was en de andere keer de andere, en ik geef één van de hoofdredenen. Dus, dat doet er alles toe.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2007 op 06 december 2007 - 16:04:29
Citaat van: Mikacouli op 06 december 2007 - 12:52:55
Citaat van: Ferrari 2007 op 05 december 2007 - 17:30:42
Citaat van: Karre op 05 december 2007 - 13:49:40Soms was hij ook sneller dan de Ferrari. Lag dat aan de wagen, lag dat aan de coureur, wie zal het zeggen?
Dat lag aan de wagen, doordat Ferrari hun wagens dit jaar langer en smaller waren, konden ze minder goed weg op circuits met veel trage bochten.
Wat doet dat ertoe? Dan moeten ze maar zo geen auto bouwen he. Ik denk dat ook naar de betrouwbaarheid gekeken werd en daar kon Ferrari gewoonweg niet aan de McLaren tippen! Ferrari was in het begin zeer onbetrouwbaar, vooral met Massa dan. Het gaat om een betrouwbare, snelle wagen en dat bouwde McLaren. Ferrari heeft niet voor het gehele seizoen een betrouwbare, snelle wagen gehad. De Titel werd vooral behaald door het falen van Hamilton en McLaren in de laatste races. Daar heeft McLaren gewoon de titel uit handen gegeven. Als je het objectief bekijkt zal je dat ook herkennen. De MP4-22 was gewoon de betrouwbaarste/snelste wagen van 2007.
Dat doet er alles toe, kijk naar het stukje dat ik geciteerd heb. Karre vraagt waarom de ene keer de ene sneller was en de andere keer de andere, en ik geef één van de hoofdredenen. Dus, dat doet er alles toe.
Dat weet ik ook wel maar als ze er nadelen zouden aan ondervonden hebben dan moesten ze maar geen wagen bouwen met een langere wielbasis. T'is gokken.

_Makke_

Aan het eind van de rit behaalde Ferrari alles. Maar sinds wanneer bepalen de punten wie nu de beste wagen had? Als je het hele pakket snelheid/betrouwbaar in acht neemt dan moet je concluderen dat de McLaren gewoonweg beter was. McLaren was even snel als Ferrari want ze wisselden elkaar af naargelang het circuit, maar McLaren was gewoonweg betrouwbaarder. Het enige "mankement" aan de McLaren was het stilvallen van Lewis in Brazilie, voor de rest hebben de piloten zichzelf uitgeschakelt (Alonso in Japan) of betrof het een blunder van het team (Hamiliton in China), maar dat hat voor de rest dus niks met de wagen an sich te maken. Dat was bij Ferrari dit jaar toch wel even anders.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2007 op 05 december 2007 - 12:51:14
ob·jec·tief2 (bn.)
    1 zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen

Feiten:
Het constructeurskampioenschap is tot op heden onafhankelijk van het rijderskampioenschap.
Ferrari: 204 punten
McLaren: 203 punten

Dus zoals ik hierboven zei: de Ferrari's hebben OBJECTIEF gezien de meeste constructeurspunten bij elkaar gereden...

Wat snap je niet?
Ik denk dat hij dus bedoelde dat als je alles zonder straffen bekijkt, Mclaren de beste/betrouwbaarste auto heeft. En vergeet niet dat Mclaren geen hogerberoep heeft aan gevraagd voor de beslissing, omdat ze toch al hun punten kwijt waren.
Trouwens nog steeds apart dat Mclaren word bestraft door iets wat Alonso heeft gedaan. Maar goed, allemaal gebakken aardappelen nu.
Zoals i het zie: normaliteir is de beste auto de auto waar Kampioen schap word gewonnen. Waren het niet dat Hamilton in de laatste race ongelovelijk veel pech had en domme dingen deed. Mclaren was de betere auto, snel en betrouwbaar. Zijn dit jaar niet 1 keer uitgevallen met technische problemen volgens mij? Ferrari had dit jaar sinds lange tijd geen betrouwbare auto, ze hadden echter wel de snelste auto en dat zag je in de laatse race.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ferrari had maar op de helft van de circuits de snelste auto hoor.

scho0634

Citaat van: Jasper op 03 januari 2008 - 18:00:21
Ferrari had maar op de helft van de circuits de snelste auto hoor.
Toch lullig als je op de tweede helft van een circuit steeds weer ingehaald wordt ..... ;D

TheIceman

Citaat van: 0634 op 03 januari 2008 - 21:51:38
Citaat van: Jasper op 03 januari 2008 - 18:00:21
Ferrari had maar op de helft van de circuits de snelste auto hoor.
Toch lullig als je op de tweede helft van een circuit steeds weer ingehaald wordt ..... ;D
En voor de McLarens weer lullig dat ze vlak na start-finish weer worden ingehaald!