EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

Supermariobros

Gisteren zagen we een sterk Duitsland aan het werk dat verdiend doorgaat. Er is nog wat werk aan de verdediging, maar ik zie ze wel in de finale. Kroatië of Turkije is zeker een haalbare kaart.

Het is een heerlijk EK.  8)

FerrariMan

Alle Spanjaarden, inclusief een hoop spelers, roepen zichzelf al bijna uit tot winnaar van zondag.

Nu, ze maken veel kans tegen dit zwak Italië maar hoogmoed komt misschien toch wel voor de val.

En Duitsers? Die zullen zich nooit zomaar neerleggen. Dat is en blijft een tornooiploeg.

Ferrari 2010

Is het vandaar dat Alonso ook zo een hoge dunk heeft van zichzelf? Hij kan er niet aan doen blijkbaar, tis gewoon een Spanjaard! :) Nuja, van mij mogen ze diep vallen, wie zich op voorhand uitroept tot winnaar zie ik maar al te graag verliezen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Oranje verliest nooit op 21 juni

Vijf keer heeft het Nederlands elftal gevoetbald op 21 juni en nooit was er een nederlaag. Zaterdag vindt op de betreffende datum de ontmoeting met Rusland plaats, de kwartfinale van het EK.

Alle eerder op 21 juni gespeelde wedstrijden waren in het kader van een EK of WK. Drie keer was er winst, twee keer remise.

21 juni 1978, WK Argentinië: Italië - Nederland 1-2
21 juni 1988, EK Duitsland: West-Duitsland - Nederland 1-2
21 juni 1990, WK Italië: Ierland - Nederland 1-1
21 juni 2000, EK Nederland: Frankrijk - Nederland 2-3
21 juni 2006: WK Duitsland, Nederland - Argentinië 0-0

razzle_dazzle

Citaat van: FerrariMan op 20 juni 2008 - 11:06:13
Alle Spanjaarden, inclusief een hoop spelers, roepen zichzelf al bijna uit tot winnaar van zondag.

Nu, ze maken veel kans tegen dit zwak Italië maar hoogmoed komt misschien toch wel voor de val.

En Duitsers? Die zullen zich nooit zomaar neerleggen. Dat is en blijft een tornooiploeg.

Bij deze is de eerste hoera-ploeg-na-de-poules met de voetjes op de grond gezet. Vanaf NU gaat het erom, de poules waren Spielerei om het eens op zijn Duits te zeggen.
Als het op leven en dood gaat, dan moet je er staan.

En inderdaad, moge de geschiedenis zich herhalen en de saaie Spanjaarden eruit gekegeld worden. Daar zit nu eens niks bezieling in. Geef mij maar een Gattuso met schuim op de lippen of een Metzelder (kan je een meer duitse kop hebben ?), dàt jaagt een voetbalpubliek op, dat slaat over. Heb het ook zo niet op de jeanetterige hakjes en tikjes en bijhorende dansende en gillende pubermeisjes in de tribunes (hoe mooi ook om zien). Voetbal is oorlog ! En vanaf de kwartfinales is het oorlog.

Jasper

Turkije. :o

Heel Delft staat op zijn kop, allemaal claxonerende auto's door de straten. :)

Ferrari 2010

Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 21 juni 2008 - 07:11:37
Ben ik blij dat ik niet in Nederland woon!

In België zal het niet veel beter geweest zijn hoor. Ik had Kroatië liever zien doorgaan, ze hadden het het meeste verdiend als je de wedstrijd gezien hebt. Maar wat een ontknoping op het einde van de verlengingen. Iedereen denkt na het doelpunt van Klasnic dat Kroatië doorgaat, maar dan scoren de Turken uit het niets in de toegevoegde tijd de 1-1 nog. Zo zie je nog maar eens dat een wedstrijd pas afgelopen is als de scheids heeft afgefloten.

Eerste halve finale is Duitsland - Turkije en de tweede hoop ik op Nederland - Italië. De finale zal gaan tussen Duitsland en moeilijk te voorspellen, ik gok op Nederland.

scho0634

Dat is mijn droomfinale....

Hopelijk winnen we dan wel eens een keertje van ze.

Maar ja, het is zoals Lineker zei he; Voetbal is een leuk spel met 22 man en een bal. En uiteindelijk winnen de Duitsers....

janke

Lineker was een leuke voetballer, niks meer. En als we van al die ex voetballers alles moeten geloven dan is de westrijd al gespeeld. Finale Duitsland-Holland 1-4. Zal toch tijd worden na 20 jaar. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Tim C

Stonden er soms Belgen op het veld bij Nederland?

razzle_dazzle

1 naam: Andrei Arshavin!

Wat een heerser  :o. Ik heb echt genoten van het spel van de Russen en vooral van die nummer 10 die alles en iedereen kapot speelde. Hoe jammer ook voor de Nederlanders onder ons, dit Rusland gaat verdiend door naar de volgende ronde.


Martin

Ik lees net op De Telegraaf.nl dat de Russen Nederland hebben opgerold.
Kunnen de vlaggetjes weer van de straat.

Jasper

#178
Schaaaade Hollaaaand alles ist vorbei!

Ik had nog liever gehad dat Italië hen zou uitschakelen in de halve finale, maar ach, je kunt niet alles hebben.


Ferrari 2010

Mooi voetbal van Rusland, de terechte winnaar! Tijd voor de nederlanders om weer met beide voetjes op de grond te komen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.