EK 2008

Gestart door FerrariMan, 03 december 2007 - 18:18:26

« vorige - volgende »

FerrariMan

Citaat van: Supermariobros op 18 juni 2008 - 09:47:53
En doelman Buffon die in zijn netten hing: het had mee van een gorilla die wilde uitbreken: Geweldig!  :D
Ja, dat is typisch aan Buffon. Wanneer Italië of Juve een penalty meekrijgt in belangrijke fases keert hij zich altijd om. De beste man heeft Italië met die redding helemaal in leven gehouden. Iemand die redding gezien gisteren op dat gekrulde schot?  :)

Jasper

Was Italië-Frankrijk te zien op Nederland 3 ofwat? En ik maar zitten zien naar Nederland. :(

Nederland speelde een tamme match en kon nauwelijks gevaarlijk zijn in de eerste helft, toen ze zelf het spel moesten maken. In de tweede helft moest Roemenië aanvallend spelen en kon Nederland gevaarlijk zijn op de counter. Maar goed, het was de B-ploeg, misschien kunnen de grote jongens wel kansen creëren als ze zelf het spel moeten maken.

Supermariobros

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 10:25:04
Citaat van: FerrariMan op 18 juni 2008 - 09:38:23
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 09:03:15
Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel. Wat is dan het belangrijkste? Blijkbaar fair spelen :-\
Wat ik overigens wel geestig vond is dat Nederland 3 gisteren de match Italië - Fankrijk live uitzond, en niet Nederland - Roemenie ;D ;D
Op Nederland 1 was de andere match.
Hmm, ik was dus gewoon op de verkeerde zender aan het volgen :-[ Overigens, in België ook op een andere zender zeg je mario, welke dan? wijftv zou ik zeggen, maar daar kan je de vrouwen toch niet mee plezieren? :-\

Op VT4 werd Frankrijk - Italië uitgezonden en op Vijftv Nederland - Roemenië. De geplande film werd na de wedstrijd uitgezonden. De vrouwen hadden dus niet te klagen en Gerben, veel vrouwen zijn ook voetbalfan hoor.  ;)

janke

Holland wint dus ook met een B-ploeg van een matig Roemenië. De 1ste helft was pover. 2de helft stukken beter. Ik vind Italië de terechte winnaar. Met 10 man is het moeilijk spelen. Luca Toni is het hele EK nog niet top geweest. Tegen Spanje moeten ze uit een ander vaatje tappen om in de halve finale te komen. Dus beter met de kansen omgaan.
Some things are too important to be left in the past.

razzle_dazzle

Luca Toni wordt als spits idd. op zijn doelpunten afgerekend en in dat onderdeel kan je hem onmogelijk delibereren. Toch vind ik hem geen slecht tornooi spelen tot nu toe. Met wat meer geluk of kunde van z'n ploegmaats stond zijn assistenteller nu al op 4 (of zo...). Tegen Roemenië alleen al legde hij de bal tot drie maal toe panklaar voor de voeten van een andere Italiaan.
Ook al scoorde hij nog niet (deed hij overigens eigenlijk wel  ;)), Toni weegt op een verdediging, is altijd aanspeelbaar en kan heus meer dan koppen alleen.

De basisplaats van Cassano wekt voor mij meer vragen op, ik vond hem nog geen enkele match echt overtuigend.
Met Pirlo missen de Italianen wel de architect van het elftal in de wedstrijd tegen Spanje. Misschien zet ik voor 1 keer m'n centen wel op de Seleccion...

scho0634

#140
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 09:03:15
Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel.
Waarom zet je je eigen kansen op het spel?

Italie is een goede ploeg, maar niet super. Is verslaanbaar. Van Roemenie heeft NL in twee potjes in de kwali maar 1 punt gepakt. Buiten dat moet je helemaal geen wedstrijden weggeven. Je zit in een bepaald ritme, een flow. En dat moet je vasthouden.
Citaat van: Jasper op 18 juni 2008 - 14:14:10
Was Italië-Frankrijk te zien op Nederland 3 ofwat? En ik maar zitten zien naar Nederland. :(

Nederland speelde een tamme match en kon nauwelijks gevaarlijk zijn in de eerste helft, toen ze zelf het spel moesten maken. In de tweede helft moest Roemenië aanvallend spelen en kon Nederland gevaarlijk zijn op de counter. Maar goed, het was de B-ploeg, misschien kunnen de grote jongens wel kansen creëren als ze zelf het spel moeten maken.
Welke wedstrijd heb jij gezien? In ieder geval een andere als ik. Want NL speelde helemaal niet op de counter en Roemenie niet op de aanval. NL 2 overklastte Roemenie in de tweede helft volledig. Roemenie heeft geen enkele kans kunnen afdwingen en dit niet ingespeelde NLse team deed wat het wilde.

Het was niet groots, maar het voldeed uitstekend. De 1e helft was matig, de tweede helft was prima. Heeft niks met counteren te maken. Dat kon ook niet want Roemenie liep vreemd genoeg alleen maar achteruit.

janke

En nu hebben we Holland-Rusland. van Basten vs Hiddink. De leerling tegen de leermeester. Voor ons Hollanders een mooie pot. Ik ga voor Hiddink.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 18 juni 2008 - 22:42:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 juni 2008 - 09:03:15
Ik begrijp Nederland niet echt. Ok, ze hebben het fair gespeeld, maar ze zetten zo wel hun eigen kansen op het spel.
Waarom zet je je eigen kansen op het spel?

Italie is een goede ploeg, maar niet super. Is verslaanbaar. Van Roemenie heeft NL in twee potjes in de kwali maar 1 punt gepakt. Buiten dat moet je helemaal geen wedstrijden weggeven. Je zit in een bepaald ritme, een flow. En dat moet je vasthouden.
Omdat Italië sterker zou zijn dan Roemenië. Uiteraard, niets zegt dat dat ook zo is, ze speelden gelijk tegen elkaar. Nuja, blijkbaar vinden zij het zelf niet zo belangrijk welke van de ploegen door ging, das dan hun zaak. Ze doen er mee wat ze willen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Hiddink: Oranje in het voordeel

Het Nederlands voetbalelftal heeft zaterdag tijdens de kwartfinale tegen Rusland op het Europees kampioenschap voetbal een groot voordeel, zo vindt bondscoach Guus Hiddink van de Russen. ,,De meeste spelers van Oranje hebben vijf dagen meer rust gehad dan mijn spelers. Dat is niet onbelangrijk."



Hiddink doelde op de laatste groepswedstrijd van Oranje, dinsdag tegen Roemenië. Marco van Basten liet toen belangrijke spelers als Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart en Ruud van Nistelrooij op de reservebank plaatsnemen, omdat groepswinst vooraf al zeker was.

,,De voetballers van Oranje staan fit aan de aftrap, wij hebben vandaag tegen Zweden veel krachten verbruikt."

Supermariobros

Citaat van: janke op 19 juni 2008 - 00:11:37
En nu hebben we Holland-Rusland. van Basten vs Hiddink. De leerling tegen de leermeester. Voor ons Hollanders een mooie pot. Ik ga voor Hiddink.

Als Rusland met de kansen blijft morsen zoals gisteren en Nederland dodelijk efficiënt blijft geeft ik hen geen kans.

Maar de ene wedstrijd is de andere niet, zaterdag weten we meer. De andere kwartfinales mogen er zeker ook zijn, te beginnen met Portugal - Duitsland vanavond. Ik zie Portugal doorgaan, Duitsland heeft veel gekwetsten en ze zijn ook veel dieper moeten gaan terwijl Scolari belangrijke spelers rust gunde.

Jasper

Duitsland staat gewoon nergens op dit EK. Organisatie nul. Van een Ballack bijvoorbeeld zou ik toch aanvallende impulsen verwachten maar hij was nauwelijks te zien vorige wedstrijd (buiten zijn goal dan :)).

Trouwens: de vrouw van Boulahrouz was zwanger, maar is woensdag te vroeg bevallen. Het kind is overleden. :( :(

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 19 juni 2008 - 14:20:04
Trouwens: de vrouw van Boulahrouz was zwanger, maar is woensdag te vroeg bevallen. Het kind is overleden. :( :(

En toch wil hij zaterdag spelen in de kwartfinale spelen tegen Rusland. Je moet zoiets maar kunnen in deze omstandigheden!

Bron: Sporza.be

Martin

Ik heb geen verstand van voetbal. Maar als je deze man opstelt zal hij extra gemotiveerd zijn om zijn vrouw te steunen.
De kans dat hij dan gaat scoren is 200% hoger. Ik heb eens een cursus gedaan over mensen met vedriet en prestaties.
Vedriet verhoogd de prestaties. Ik wens hem en zijn vrouw veel sterkte.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 19 juni 2008 - 16:21:35
Ik heb geen verstand van voetbal. Maar als je deze man opstelt zal hij extra gemotiveerd zijn om zijn vrouw te steunen.
De kans dat hij dan gaat scoren is 200% hoger. Ik heb eens een cursus gedaan over mensen met vedriet en prestaties.
Vedriet verhoogd de prestaties. Ik wens hem en zijn vrouw veel sterkte.
Mja, zijn prestaties op een gewone job wel hetzelfde als prestaties op bijvoorbeeld een voetbalveld? Zijn fysieke prestatie misschien wel, maar misschien verbrand hij zichzelf wel door te veel te willen gaan trappen op die bal, te veel de man te willen zijn die het goed maakt, en te veel zen best gaan doen om die bal af te pakken van de tegenstander, met overtredingen tot gevolg?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Martin op 19 juni 2008 - 16:21:35
Ik heb geen verstand van voetbal. Maar als je deze man opstelt zal hij extra gemotiveerd zijn om zijn vrouw te steunen.
De kans dat hij dan gaat scoren is 200% hoger. Ik heb eens een cursus gedaan over mensen met vedriet en prestaties.
Vedriet verhoogd de prestaties. Ik wens hem en zijn vrouw veel sterkte.
Je hebt inderdaad geen verstand van voetbal. Boula scoort zelden of nooit.  ;)