Schumacher test voor Ferrari

Gestart door TheIceman, 06 november 2007 - 15:30:03

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

"Massa en Schumacher spinnen samen

09:39 - Felipe Massa ging vanochtend als eerste coureur van Ferrari de baan op met enkele tientallen seconden later Michael Schumacher. Naar nu blijkt zijn Schumacher en Massa tegelijkertijd gespind. Terwijl Massa eraf spinde in bocht 8, spinde zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 in bocht 1 eraf. Het enige verschil tussen de twee ex-teamgenoten was dat Massa zijn Ferrari niet op de baan hield terwijl Schumacher hier wel toe in staat was."
Bron: http://www.f1today.nl/liveupdate.php?liveupdateID=20

Ik veronderstel dus dat het Massa was.

**edit**
Ik had iets te hoog gelezen:
"Eerste rode vlag situatie veroorzaakt door Massa

09:22 - Nadat enkele coureurs hun installation lap voltooid hadden gingen beide Ferrari's naar buiten. Echter keerde de Braziliaan niet in zijn Ferrari bolide terug in de pitstraat. Massa spinde met zijn wagen in bocht 8. De eerste rode vlag situatie van de dag is dus een feit. Opvallend blijven de enorme knallen van de versnellingsbak uit beide Toyota's. Vandaag waren deze knallen ook bij een Williams te horen, dus vermoedelijk rijden ze vandaag met dezelfde settings als de Toyota's. "

Massa dus :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

2007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

CitaatTop 20 (laatste update: 13:31)


  Coureur Team Chassis Laptime Verschil Laps
1 Michael Schumacher Ferrari F2007 1:20.475   50
2 Pedro de la Rosa McLaren MP4-22 1:21.943 + 1.468 40
3 Gary Paffett McLaren MP4-22 1:22.293 + 1.818 39
4 David Coulthard Red Bull Racing RB3 1:22.555 + 2.080 38
5 Nico Rosberg Williams FW29 1:22.759 + 2.284 32
6 Heikki Kovalainen Renault R27 1:22.808 + 2.333 34
7 Nick Heidfeld BMW Sauber F1.07 1:22.946 + 2.471 45
8 Kazuki Nakajima Williams FW29 1:23.031 + 2.556 65
9 Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.187 + 2.712 44
10 Robert Kubica BMW Sauber F1.07 1:23.488 + 3.013 24
11 Anthony Davidson Super Aguri F1 SA07 1:23.547 + 3.072 45
12 Sebastien Bourdais Scuderia Toro Rosso STR2 1:23.596 + 3.121 44
13 Jenson Button Honda RA107 1:23.708 + 3.233 47
14 Jarno Trulli Toyota TF107 1:23.778 + 3.303 20
15 Karun Chandhok Red Bull Racing RB3 1:24.021 + 3.546 24
16 Christian Klien Force India F8-VII 1:24.446 + 3.971 56
17 Adrian Sutil Force India F8-VII 1:24.537 + 4.062 64
18 Luca Filippi Honda RA107 1:25.205 + 4.730 37

QMaverick

Citaat van: Ferrari 2007 op 07 november 2007 - 13:29:51
Citaat van: QMaverick op 07 november 2007 - 10:15:41
Ik denk dat over 10 ronden met dezelfde auto, en dus beide zonder de traction- en launch control meuk,  Michael Schumacher het Kimi Raikonen het nog zeer moeilijk zal kunnen maken, verwacht niet dat Kimi ook maar een seconde op Michael zou pakken...

Vergeet niet dat Kimi in zijn eerste seizoen ook even zonder de snufjes heeft gereden, hij heeft dus ook wel ietwat ervaring. En als het met de 2007 wagen zal gebeuren, denk ik niet dat Schumacher hem zal kunnen bijhouden.

U zei???
QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 14 november 2007 - 14:47:022007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

Wel even bijzeggen dat deze vergelijking irrelevant is, vooral door de lagere temperatuur momenteel in Barcelona.

FerrariMan

#34
Citaat van: Jasper op 14 november 2007 - 17:13:20
Citaat van: FerrariMan op 14 november 2007 - 14:47:022007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

Wel even bijzeggen dat deze vergelijking irrelevant is, vooral door de lagere temperatuur momenteel in Barcelona.
Ik vergelijk wat ik wil.  :) ;)

Neen serieus, dat klopt. Maar slechts ter indicatie, meer moet men er natuurlijk niet achter zoeken.
Momenteel is zijn besttijd al gedaald tot 1:19.603

Edit: blijkbaar klopte er iets niet met de chrono, benieuwd naar de uiteindelijke tijden.

Edit 2:

Citaat1   Michael Schumacher   Ferrari   F2007   1:21.486       90
2   Pedro de la Rosa   McLaren   MP4-22   1:21.857   + 0.371   60
3   Heikki Kovalainen   Renault   R27   1:21.894   + 0.408   65
4   Felipe Massa   Ferrari   F2007   1:22.044   + 0.558   56
5   Gary Paffett   McLaren   MP4-22   1:22.293   + 0.807   57
6   Nico Rosberg   Williams   FW29   1:22.333   + 0.847   44
7   David Coulthard   Red Bull Racing   RB3   1:22.555   + 1.069   62
8   Nick Heidfeld   BMW Sauber   F1.07   1:22.946   + 1.460   71
9   Kazuki Nakajima   Williams   FW29   1:23.031   + 1.545   77
10   Sebastian Vettel   Scuderia Toro Rosso   STR2   1:23.187   + 1.701   50
11   Jarno Trulli   Toyota   TF107   1:23.465   + 1.979   34
12   Robert Kubica   BMW Sauber   F1.07   1:23.488   + 2.002   24
13   Anthony Davidson   Super Aguri F1   SA07   1:23.547   + 2.061   61
14   Sebastien Bourdais   Scuderia Toro Rosso   STR2   1:23.596   + 2.110   44
15   Jenson Button   Honda   RA107   1:23.708   + 2.222   57
16   Karun Chandhok   Red Bull Racing   RB3   1:23.991   + 2.505   37
17   Franck Montagny   Toyota   TF107   1:24.250   + 2.764   16
18   Christian Klien   Force India   F8-VII   1:24.446   + 2.960   56
19   Luca Filippi   Honda   RA107   1:24.501   + 3.015   48
20   Adrian Sutil   Force India   F8-VII   1:24.537   + 3.051   105

Tim C

Citaat van: Jasper op 14 november 2007 - 17:13:20
Citaat van: FerrariMan op 14 november 2007 - 14:47:022007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

Wel even bijzeggen dat deze vergelijking irrelevant is, vooral door de lagere temperatuur momenteel in Barcelona.
Waardoor de banden minder grip geven en de tijd dus eigenlijk nog sneller kon zijn?

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 14 november 2007 - 18:51:12
Citaat van: Jasper op 14 november 2007 - 17:13:20
Citaat van: FerrariMan op 14 november 2007 - 14:47:022007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

Wel even bijzeggen dat deze vergelijking irrelevant is, vooral door de lagere temperatuur momenteel in Barcelona.
Waardoor de banden minder grip geven en de tijd dus eigenlijk nog sneller kon zijn?
Dat dacht ik ook net. Wat Jasper zegt klopt, maar het komt over alsof Schumacher dus nu voordeel zou hebben. Maar ik veronderstel dat Jasper het wel correct bedoelde?

Citaat van: QMaverick op 14 november 2007 - 17:04:03
Citaat van: Ferrari 2007 op 07 november 2007 - 13:29:51
Citaat van: QMaverick op 07 november 2007 - 10:15:41
Ik denk dat over 10 ronden met dezelfde auto, en dus beide zonder de traction- en launch control meuk,  Michael Schumacher het Kimi Raikonen het nog zeer moeilijk zal kunnen maken, verwacht niet dat Kimi ook maar een seconde op Michael zou pakken...

Vergeet niet dat Kimi in zijn eerste seizoen ook even zonder de snufjes heeft gereden, hij heeft dus ook wel ietwat ervaring. En als het met de 2007 wagen zal gebeuren, denk ik niet dat Schumacher hem zal kunnen bijhouden.

U zei???
Hij verrast mij, daar mag je zeker van zijn! Ik had niet verwacht dat hij na een jaar niet rijden eigenlijk geen verschil zou hebben. Je ziet het, hij is heer en meester over die wagens, daar bestaat geen twijfel over!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

De beste ooit,dat blijft hij,daar kunnen geen duizend Kimi's wat aan veranderen :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

bogief1

A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Jasper

Citaat van: Tim op 14 november 2007 - 18:51:12
Citaat van: Jasper op 14 november 2007 - 17:13:20
Citaat van: FerrariMan op 14 november 2007 - 14:47:022007 pole position F.Massa 1:21.421
2007 fastest race lap F.Massa 1:22.680
2007 overall best lap F.Massa 1:20.597 (Q2)

Schumacher zonet zonder elektronische hulpjes: 1:20.475

Wel even bijzeggen dat deze vergelijking irrelevant is, vooral door de lagere temperatuur momenteel in Barcelona.
Waardoor de banden minder grip geven en de tijd dus eigenlijk nog sneller kon zijn?
Nee, waardoor de motoren beter gekoeld worden en efficiënter kunnen draaien.

Ferrari 2010

Maar weegt dat op tegen wat de banden aan grip verliezen? Dan zou men voortaan beter de races houden wanneer het wat kouder is. Ik meen me overigens te herinneren dat de tijden in de wintertests steeds wat lager liggen dan wanneer het warmer is. Dat kan natuurlijk ook van de ontwikkeling van de wagen komen, maar toch lijkt het mes straf dat koude beter is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

McLaren_über_alles

Citaat van: Ferrari 2007 op 15 november 2007 - 08:57:42
Maar weegt dat op tegen wat de banden aan grip verliezen? Dan zou men voortaan beter de races houden wanneer het wat kouder is. Ik meen me overigens te herinneren dat de tijden in de wintertests steeds wat lager liggen dan wanneer het warmer is. Dat kan natuurlijk ook van de ontwikkeling van de wagen komen, maar toch lijkt het mes straf dat koude beter is.

Warm:
+: Meer grip
- :Banden slijten snel

Koud:
-: Minder grip
+: Banden slijten minder snel
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

Stukje uit interview met MS over verbod op traction control:
Citaat,,Het is niet vergelijkbaar met voor die tijd, het is slechter dan voorheen. Dat komt door de andere motoren. Toen reden we nog met V10-motoren en kon je spelen met de versnellingsbak, dat kan nu niet." Maar dat neemt niet weg dat de coureurs er een nieuwe uitdaging bij hebben. ,,Langzame bochten zijn het moeilijkst, maar de snelle bochten zijn uitdagend."

Ben eigenlijk wil benieuwd of dit iets zou veranderen in de waardeverhoudingen tss de drivers onderling. Veel jongens hebben nooit gereden zonder traction control, eigenlijk zelfs alle toppers (Hamilton, Massa, Alonso, Raikkonen...). Voor hen zal dit toch ook een serieuze aanpassing zijn denk ik...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Karre

Citaat van: McLaren_über_alles op 15 november 2007 - 10:16:12
Stukje uit interview met MS over verbod op traction control:
Citaat,,Het is niet vergelijkbaar met voor die tijd, het is slechter dan voorheen. Dat komt door de andere motoren. Toen reden we nog met V10-motoren en kon je spelen met de versnellingsbak, dat kan nu niet." Maar dat neemt niet weg dat de coureurs er een nieuwe uitdaging bij hebben. ,,Langzame bochten zijn het moeilijkst, maar de snelle bochten zijn uitdagend."

Ben eigenlijk wil benieuwd of dit iets zou veranderen in de waardeverhoudingen tss de drivers onderling. Veel jongens hebben nooit gereden zonder traction control, eigenlijk zelfs alle toppers (Hamilton, Massa, Alonso, Raikkonen...). Voor hen zal dit toch ook een serieuze aanpassing zijn denk ik...

Hmmm, Hamilton en sommige andere kennen toch wel het gevoel nog van in voorgaande klassen. natuurlijk is rijden zonder TC in F1 ietsje uitdagender dan in bvb de GP2, maar ik denk dat ze er best wel mee zullen kunnen omgaan ...

Jasper

Citaat van: Ferrari 2007 op 15 november 2007 - 08:57:42
Maar weegt dat op tegen wat de banden aan grip verliezen? Dan zou men voortaan beter de races houden wanneer het wat kouder is. Ik meen me overigens te herinneren dat de tijden in de wintertests steeds wat lager liggen dan wanneer het warmer is. Dat kan natuurlijk ook van de ontwikkeling van de wagen komen, maar toch lijkt het mes straf dat koude beter is.

Als het kouder is, zijn de tijden sneller hoor.