Dit zou ziek zijn....

Gestart door QMaverick, 21 oktober 2007 - 23:43:51

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2007 - 09:06:07
Citaat van: _Makke_ op 22 oktober 2007 - 08:53:48
Jammer dat de goeie band tussen de FIA en Ferrari nog eens wordt bewezen. Eerst wordt McLaren bestraft zonder dat er bewijzen zijn dat McLaren zen voordeel eruit gehaald heeft. Nu worden de Williams en de BMW's niet bestraft ookal hebben ze er voordeel uit gehaald. Dit allemaal om Ferrari een handje te helpen.
Draai je om en verdwijn van het forum aub. Trollen genoeg op andere fora.

Ik zie niet in waarom. Ik zeg enkel mijn mening. Trouwens dat van die spionage ga je niet kunnen weerleggen want er zijn ook geen bewijzen. Blijkbaar mag je op de kap van McLaren zitten, niet op die van Ferrari. Jammer...

Ferrari 2010

Citaat van: _Makke_ op 22 oktober 2007 - 09:14:41
Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2007 - 09:06:07
Citaat van: _Makke_ op 22 oktober 2007 - 08:53:48
Jammer dat de goeie band tussen de FIA en Ferrari nog eens wordt bewezen. Eerst wordt McLaren bestraft zonder dat er bewijzen zijn dat McLaren zen voordeel eruit gehaald heeft. Nu worden de Williams en de BMW's niet bestraft ookal hebben ze er voordeel uit gehaald. Dit allemaal om Ferrari een handje te helpen.
Draai je om en verdwijn van het forum aub. Trollen genoeg op andere fora.

Ik zie niet in waarom. Ik zeg enkel mijn mening. Trouwens dat van die spionage ga je niet kunnen weerleggen want er zijn ook geen bewijzen. Blijkbaar mag je op de kap van McLaren zitten, niet op die van Ferrari. Jammer...

Er zijn geen bewijzen? Er zijn zeker en vast degelijke bewijzen, die aan het licht zijn gekomen door de conversaties tussen Alonso en De La Rosa, 'ik ga het testen in de simulator', zegt al genoeg dat ze gegevens hadden en hebben nagegaan of het bij hen ook nut had. Over die spionagezaak bestaat overigens al een hele lange discussie, het is nergens nodig voor die hier opnieuw te voeren. Overigens, dan zouden de rijders van Williams en BMW ook niet gestraft mogen worden, want zij kunnen er niks aan doen (en tralalalalalaaaa tralalala ...), enkel de treams straffen dan maar, gevolg, geen voordeel voor Hamilton.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2007 op 22 oktober 2007 - 09:29:11
Citaat van: _Makke_ op 22 oktober 2007 - 09:14:41
Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2007 - 09:06:07
Citaat van: _Makke_ op 22 oktober 2007 - 08:53:48
Jammer dat de goeie band tussen de FIA en Ferrari nog eens wordt bewezen. Eerst wordt McLaren bestraft zonder dat er bewijzen zijn dat McLaren zen voordeel eruit gehaald heeft. Nu worden de Williams en de BMW's niet bestraft ookal hebben ze er voordeel uit gehaald. Dit allemaal om Ferrari een handje te helpen.
Draai je om en verdwijn van het forum aub. Trollen genoeg op andere fora.

Ik zie niet in waarom. Ik zeg enkel mijn mening. Trouwens dat van die spionage ga je niet kunnen weerleggen want er zijn ook geen bewijzen. Blijkbaar mag je op de kap van McLaren zitten, niet op die van Ferrari. Jammer...

Er zijn geen bewijzen? Er zijn zeker en vast degelijke bewijzen, die aan het licht zijn gekomen door de conversaties tussen Alonso en De La Rosa, 'ik ga het testen in de simulator', zegt al genoeg dat ze gegevens hadden en hebben nagegaan of het bij hen ook nut had. Over die spionagezaak bestaat overigens al een hele lange discussie, het is nergens nodig voor die hier opnieuw te voeren. Overigens, dan zouden de rijders van Williams en BMW ook niet gestraft mogen worden, want zij kunnen er niks aan doen (en tralalalalalaaaa tralalala ...), enkel de treams straffen dan maar, gevolg, geen voordeel voor Hamilton.

Inderdaad die discusie moet hier niet gevoerd worden, vandaar is het mijn laatste post over dit thema in dit topic. Er is nooit bewezen dat McLaren ook maar iets effectief heeft toegepast. Dan zit je met de regel je bent onschuldig tot dat het tegendeel bewezen is. Als je daar rekening mee houd dan is een ploeg als McLaren toch onschuldig niet?

Uiteraard ben ik niet naief, er zullen wel dingen gebruikt zijn, al is het maar om zaken wat aan te passen. Het zou me ten zeerste verbazen dat niets van de ferrari info gebruikt werd. Vandaar is de straf terecht. Maar nogmaals er valt niets te bewijzen, en dan zou je vrijuit moeten gaan. Want overal wordt gefoefelt, zolang er niets kan bewezen worden kan je normaal niet bestraft worden.

FerrariMan

McLaren gaat in beroep. Ze gaan het seizoen dus nog een beetje meer vervuilen.

Nuja, er zijn genoeg precedenten van hetzelfde geval en telkens gingen de piloten met hun punten vrijuit en werd het team gestraft. (zie bijvoorbeeld '95)
Verder werd McLaren dit jaar ook schuldig bevonden maar mochten de piloten hun punten behouden. Meer dan waarschijnlijk gaan ze dus bot vangen, tenzij de FIA de titel echt aan Lewis wil geven, en is dit niet meer dan een wanhopige actie. Na een seizoen als dit waarin McLaren zoveel krediet verloor bij de FIA zie ik ze niet snel toegeven.


Tim C

Makke,

Als je het nieuws volgt (en niet enkel wat je wil lezen) dan had je geweten dat de stewards geen straf hebben ondernomen omdat er maar liefst drie verschillende temperaturen werden aangegeven. De FOM gaf (bvb) 37 graden via de monitor, de FIA zelf had (bvb) 35 graden en Meteo France (de leveranciers van het team gaf (bvb) 33 graden.

_Makke_

Citaat van: Tim op 22 oktober 2007 - 09:54:43
Makke,

Als je het nieuws volgt (en niet enkel wat je wil lezen) dan had je geweten dat de stewards geen straf hebben ondernomen omdat er maar liefst drie verschillende temperaturen werden aangegeven. De FOM gaf (bvb) 37 graden via de monitor, de FIA zelf had (bvb) 35 graden en Meteo France (de leveranciers van het team gaf (bvb) 33 graden.

Alle dan, mijn excuses... In mijn info dat ik gelezen heb werd dat niet vermeld.

amp

Citaat van: Tim op 22 oktober 2007 - 09:54:43
Makke,

Als je het nieuws volgt (en niet enkel wat je wil lezen) dan had je geweten dat de stewards geen straf hebben ondernomen omdat er maar liefst drie verschillende temperaturen werden aangegeven. De FOM gaf (bvb) 37 graden via de monitor, de FIA zelf had (bvb) 35 graden en Meteo France (de leveranciers van het team gaf (bvb) 33 graden.

gelijk heb je, 'k denk dat McLaren niets zal kunnen veranderen aan de uitslag, als ze ook maar iets kunnen bewijzen, zal misschien enkel het team bestraft worden, maar niet de rijders vermoed ik.

bmwracing

mclaren is en blijft een slechte verliezer.

_Makke_

Citaat van: bmwracing op 22 oktober 2007 - 11:02:46
mclaren is en blijft een slechte verliezer.

Normaal denk ik dan. Nu ik alle info heb begrijp ik de beslissing van de FIA al meer, maar dan nog vind ik een klacht normaal. We spreken over een wereldtitel. Ik ben er 100% zeker van dat Ferrari dat ook zou doen.

Doefie

Citaat van: Tim op 22 oktober 2007 - 02:05:57Reports that the Finn would be disqualified for excessive smiling on the podium remain unconfirmed. ;D

;D ;D

Jasper

Als het bewezen is dat een rijder op illegale manier 5 tot 10 pk meer had tijdens de race, dan moet die gediskwalificeerd worden. Meer valt er niet over te zeggen.

Tim C

Citaat van: Jasper op 22 oktober 2007 - 12:08:53
Als het bewezen is dat een rijder op illegale manier 5 tot 10 pk meer had tijdens de race, dan moet die gediskwalificeerd worden. Meer valt er niet over te zeggen.
Enkel is het niet bewezen en is er sprake van zowel een gebrek in de regelgeving als een totale verwarring aan weersgegevens. Wanneer de gegevens van de FIA en de teams de gegevens van de FOM tegenspreken kan je moeilijk spreken van een transparante situatie waarin je simpel een conclussie kan trekken ;)

Als ze het zo moeten winnen, zielig...

Jasper

De gegevens van FIA en FOM verschillen, maar allebei zeggen dat de benzinetemperatuur illegaal is, ik snap het punt dus niet goed.

Ferrari 2010

Het punt is dat er gezegd wordt dat ze niet meer dan 10°C onder de buitentemperatuur mogen zitten, maar er niet hebben bij gezet met welke temperatuurmeting ze dat moeten staven. Dus, als zij hun benzinetemperatuur hebben afgesteld op basis van een andere buitentemperatuur dan die die de FIA en de FOM geven, en zij zitten binnen de 10°C, is hun benzine legaal. Vandaar dat hen niets kan ten laste gelegd worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Segsegseg, de rijders wisten van niets. Waarom hun dan straffen? Hahahaha.

Mag ik even iedereen in de realiteit stampen? McLaren gaat in beroep ook bot vangen, de hypocrieten.