Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Franky R. op 16 maart 2013 - 23:30:31
Citaat van: ReDxVoDkA op 16 maart 2013 - 23:22:26
Al 120 dagen geen nieuwe post! Dan maar even levend maken.

Was was de F1 auto met 6 wielen? Uit het hoofd graag. Weet niet of deze vraag al gepost is..
Uit mijn hoofd de Tyrrell P34...Maar ook Williams had midden jaren zeventig [?] een zeswieler gebouwd, die echter nooit zou racen. Dat ding duikt af en toe op tijdens festivals...

March heeft er ook 1 gebouwd maar nooit mee geraced, net als Williams, Ferrari. En zo experimenteerde men ook al in de jaren 50 met meer dan 4 wielen. De bekendste blijft natuurlijk de P34:

http://www.youtube.com/watch?v=yE-jkSwyD-E&feature=player_embedded#!

Jehoentelaar

De zeswieler van March heb ik eens in een automuseum gezien dat een tijdje terug is verhuisd naar Den Haag. Ben alleen de naam kwijt...

Fabian

Louwman museum denk ik....


0634

Welk team had als eerste 50 zeges geboekt?

SDG

Citaat van: Jeroen op 06 april 2013 - 19:54:18
Welk team had als eerste 50 zeges geboekt?

Vooruit, zonder te spieken of te googelen: Ferrari?

Kootje

Das wel de meest voor de hand liggende, wellicht zelfs te voor de hand liggend, en daarom ga ik voor Alfa Romeo :-\

Wings

Alfa Romeo heeft er net 10 gewonnen. Ik ga trouwens voor Lotus. Waarom? Pure gok. Ferrari en Lotus ontliepen elkaar niet enorm qua successen. Hadden beiden hun periodes maar Clark won in de jaren 60 toch héél wat races voor Lotus (25-30?). Het zal me niks verbazen als Lotus eind jaren 60, begin 70 de 50 overwinningen had bereikt. Ferrari zal er niet ver boven zitten.

Kootje

#353
10 maar? Das niet veel. ::)

Ik had toch wel meer verwacht aangezien Fangio toch 2 van z'n 5 titels daar behaald heeft, maar goed .... ik had me nog niet in de cijfers verdiept. Nu ik dit wel gedaan heb zie ik ook dat ze in de jaren 50 slechts 2 jaar actief zijn geweest, ook daarvan dacht ik eigenlijk dat ze veel langer actief waren. Van hun 2e periode in F1 (jaren 80) wist ik wel dat ze niet echt succesvol waren, maar ja .... het ging ook om de eerste 50 zeges. En dat wordt idd erg lastig als je slechts 15 races verreden hebt in die jaren 50.  :-\

Overigens denk ik nu, dit wetende, dat het toch wel Ferari moet zijn. Die zijn al vanaf jaar 1 actief en ook altijd wel (redelijk) succesvol geweest. Lotus kwam pas in 58 en won pas in 1960 z'n eerste 2 GP's. Toen had Ferrari er al 10 jaar en 20 overwinningen (25 als je ook de Lancia-Ferrari's meetelt) opzitten. Maar het kan, ik weet 't ook niet. Ik ben in 1960 gestopt met uitzoeken, en de jaren 60 en 70 waren toch wel echte Lotus jaren, dus .... :-X

0634

Citaat van: Wings op 07 april 2013 - 19:17:38
Alfa Romeo heeft er net 10 gewonnen. Ik ga trouwens voor Lotus. Waarom? Pure gok. Ferrari en Lotus ontliepen elkaar niet enorm qua successen. Hadden beiden hun periodes maar Clark won in de jaren 60 toch héél wat races voor Lotus (25-30?). Het zal me niks verbazen als Lotus eind jaren 60, begin 70 de 50 overwinningen had bereikt. Ferrari zal er niet ver boven zitten.

You win! Was inderdaad Lotus, en niet Ferrari. Ik las het toevallig ergens, en dacht ook altijd dat het Ferrari zou zijn. Maar Lotus dus.

Kootje

Wow ... dan hebben die 'n aardige inhaalslag gemaakt.  :o

SDG

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg364912.html#msg364912

Aansluitend op mijn bijdrage in de geschiedenis-draad, de volgende vraag: toen de Formule 1 nog op Brands Hatch reed, ontving de coureur die in de eerste officiële training op vrijdag de snelste tijd neerzette een speciale beloning. Wat kreeg hij hiervoor precies?

Fabian

Citaat van: SDG op 14 juli 2013 - 13:25:03
http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg364912.html#msg364912

Aansluitend op mijn bijdrage in de geschiedenis-draad, de volgende vraag: toen de Formule 1 nog op Brands Hatch reed, ontving de coureur die in de eerste officiële training op vrijdag de snelste tijd neerzette een speciale beloning. Wat kreeg hij hiervoor precies?
Een lolly?

SDG


0634