Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Franky R.

@SDG,


Uit mijn [soms briljante] hoofd...weet ik te melden dat het in Canada was...iets van 1965, 1967 of zo...
Die gast had zich niet gekwalificieerd. Heeft daarmee ook het record in handen als traagste kwalifier ooit [meer dan 20 sec. per ronde langzamer dan poleman Brabham?]..


Ben ik warm?

SDG

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2013 - 18:38:46
@SDG,


Uit mijn [soms briljante] hoofd...weet ik te melden dat het in Canada was...iets van 1965, 1967 of zo...
Die gast had zich niet gekwalificieerd. Heeft daarmee ook het record in handen als traagste kwalifier ooit [meer dan 20 sec. per ronde langzamer dan poleman Brabham?]..


Ben ik warm?

Nee, zo koud als de huidige lente. Ik heb dat verhaal van jou eens opgezocht - ik kende dat niet - en die kerel, Tom Jones genaamd (nee, niet die zanger), kwalificeerde zich bij de Canadese GP van 1967 inderdaad niet maar nam niet deel aan de race.

Franky R.

#332
Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 19:00:55
Citaat van: Franky R. op 25 maart 2013 - 18:38:46
@SDG,


Uit mijn [soms briljante] hoofd...weet ik te melden dat het in Canada was...iets van 1965, 1967 of zo...
Die gast had zich niet gekwalificieerd. Heeft daarmee ook het record in handen als traagste kwalifier ooit [meer dan 20 sec. per ronde langzamer dan poleman Brabham?]..


Ben ik warm?

Nee, zo koud als de huidige lente. Ik heb dat verhaal van jou eens opgezocht - ik kende dat niet - en die kerel, Tom Jones genaamd (nee, niet die zanger), kwalificeerde zich bij de Canadese GP van 1967 inderdaad niet maar nam niet deel aan de race.


;D ;D ;D
Ja, ik heb veel onbenulligheden over de F1 onthouden. De uitdaging is het juiste te herinneren... :P


Wacht...wacht..Het was een Fransman, niet waar? En in dezelfde periode als dat ik eerder opnoemde. 1965 of zo...




SDG

Nee. Goed, een tip: het was een Duitser.

Franky R.

Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 19:00:55

Ik heb dat verhaal van jou eens opgezocht - ik kende dat niet - en die kerel, Tom Jones genaamd (nee, niet die zanger), kwalificeerde zich bij de Canadese GP van 1967 inderdaad niet maar nam niet deel aan de race.


Hahaha...135 km/u gemiddeld op Mosport...Het poep zal er wel uit gevolgen hebben...hahaha! ;D
Overigens was Jim Clark poleman, niet Brabham...Deze onthou ik voor een artikel in geschiedenis... ;)

Franky R.

Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 19:19:40
Nee. Goed, een tip: het was een Duitser.
Een Duitser? Dam was het redelijk recent...Hmm, hmm...Rikki von Opel?

SDG

#336
Citaat van: Franky R. op 25 maart 2013 - 19:25:52
Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 19:19:40
Nee. Goed, een tip: het was een Duitser.
Een Duitser? Dam was het redelijk recent...Hmm, hmm...Rikki von Opel?

Nee, maar je zit in het goede tijdvak. Nog een tip: hij reed welgeteld één Grote Prijs.

En Rikky Von Opel was overigens geen Duitser, maar een Liechtensteiner. Dat was dus hoedanook fout.

Franky R.

Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 21:19:14
Citaat van: Franky R. op 25 maart 2013 - 19:25:52
Citaat van: SDG op 25 maart 2013 - 19:19:40
Nee. Goed, een tip: het was een Duitser.
Een Duitser? Dam was het redelijk recent...Hmm, hmm...Rikki von Opel?

Nee, maar je zit in het goede tijdvak. Nog een tip: hij reed welgeteld één Grote Prijs.

En Rikky Von Opel was overigens geen Duitser, maar een Liechtensteiner. Dat was dus hoedanook fout.
1 GP? Hmm, reed hij niet in de toerwagens? Ik meen met een Mercedes 300 SL in 1970. Die kar was VET, hahahaha!


Die mafkees met zijn Tiroler muts? Kom, hoe heette hij nou? Een Duitser, dus zijn voornaam was zeker Hans... :P ...Hans Meyer geloof ik. Ah, dan moet ik gaan spieken en daar heb ik een hekel aan.


Ik hoor het wel van je SDG.

SDG

Het was Hans Heyer, maar ik reken het goed. Startte illegaal in de Duitse Grote Prijs in 1977 op Hockenheim met een ATS. Hij had zich niet gekwalificeerd, maar bij de start reed hij doodgewoon de pitbox uit en joeg vervolgens tien ronden lang achter het veld aan, tot hij door een defect uitviel.

Fabian

Het verhaal was bij mij bekend. De details niet...  ;)

0634

Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:24:41
De mijne dan. En denk erom uit het blote hoofd! :D


Monaco 1984 weet bijna iedereen. Dat was de race waarin Senna voor het eerst opviel.
Prost liet Ickx af zwaaien, waardoor Senna slechts tweede werd.


-Maar wie reed er op P3? Deze persoon was trouwens sneller dan Senna.
-Hij werd trouwens niet officieel geregistreerd als derde. Waarom niet?
-Wie werd er toen 'officieel' derde?


Stefan Bellof, hij werd gediskwalificeerd en Arnoux werd derde.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 26 maart 2013 - 12:21:07
Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:24:41
De mijne dan. En denk erom uit het blote hoofd! :D


Monaco 1984 weet bijna iedereen. Dat was de race waarin Senna voor het eerst opviel.
Prost liet Ickx af zwaaien, waardoor Senna slechts tweede werd.


-Maar wie reed er op P3? Deze persoon was trouwens sneller dan Senna.
-Hij werd trouwens niet officieel geregistreerd als derde. Waarom niet?
-Wie werd er toen 'officieel' derde?


Stefan Bellof, hij werd gediskwalificeerd en Arnoux werd derde.

SDG had deze al beantwoord...Arnoux werd idd derde, maar Bellof werd niet geclassificeerd omdat Tyrrell fraude had gepleegd en buiten mededinging aan de races deelnam.
[/quote]

Wings

De loden ballen affaire. ;)

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 maart 2013 - 18:22:12
De loden ballen affaire. ;)
Ja, precies...Toen was de F1 nog slechts ondeugend, vergeleken met nu... :P ...Hoewel, hier kun je een 'hardcore fraude' nog teruglezen... 8)

0634

Citaat van: Franky R. op 26 maart 2013 - 13:02:22
Citaat van: Jeroen op 26 maart 2013 - 12:21:07
Citaat van: Franky R. op 17 maart 2013 - 00:24:41
De mijne dan. En denk erom uit het blote hoofd! :D


Monaco 1984 weet bijna iedereen. Dat was de race waarin Senna voor het eerst opviel.
Prost liet Ickx af zwaaien, waardoor Senna slechts tweede werd.


-Maar wie reed er op P3? Deze persoon was trouwens sneller dan Senna.
-Hij werd trouwens niet officieel geregistreerd als derde. Waarom niet?
-Wie werd er toen 'officieel' derde?


Stefan Bellof, hij werd gediskwalificeerd en Arnoux werd derde.

SDG had deze al beantwoord...Arnoux werd idd derde, maar Bellof werd niet geclassificeerd omdat Tyrrell fraude had gepleegd en buiten mededinging aan de races deelnam.
[/quote]

Oh, haha, ik zie nu pas dat ik niet op de laatste pagina zat ;D.