Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 20:55:24
Citaat van: Jeroen op 15 februari 2012 - 20:13:27
Heidfeld dacht ik.

Heidfeld klinkt logisch, maar ik dacht meer aan Sir Stirling Moss... ???

Oeps, ik las de vraag verkeerd... dacht de meeste 2e en 3e plekken zonder een gp te winnen... :-[

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 februari 2012 - 22:13:56
Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 20:55:24
Citaat van: Jeroen op 15 februari 2012 - 20:13:27
Heidfeld dacht ik.

Heidfeld klinkt logisch, maar ik dacht meer aan Sir Stirling Moss... ???

Oeps, ik las de vraag verkeerd... dacht de meeste 2e en 3e plekken zonder een gp te winnen... :-[


klopt, dus Moss viel af...

Wizard

Geen vragen meer? Gooi ik er 1 tegenaan: Wie won vanaf de slechte startplek, in welk jaar en vanaf welke positie vertrok hij?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:26:11
Geen vragen meer? Gooi ik er 1 tegenaan: Wie won vanaf de slechte startplek, in welk jaar en vanaf welke positie vertrok hij?


Hm,


Lauda in 1982 Dallas vanaf P24?

Wizard

Reed men in 1982 niet op Long Beach? Dallas was toch enkel en alleen in 1984?

Franky R.

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 18:58:00
Reed men in 1982 niet op Long Beach? Dallas was toch enkel en alleen in 1984?


Ik ben ook een dagje ouder, hoor! :P  Maar ik bedoelde Detroit 1982...toenmalige McLaren-coureur John Watson startte vanaf P23 ?...om als een hete mes door een boterachtige grid te snijden...Lauda viel uit...Lauda won wel Long Beach in dat jaar...


Damn, voortaan toch even het eea opzoeken. Ik trachtte je vraag uit mijn hoofd te beantwoorden... :-[ [size=78%] [/size]

Wizard

Uit het hoofd? Daar hoef je bij sommige niet mee aan te komen. ;) Maar je antwoord is niet correct maar je zit er héél dichtbij. Om je opweg te helpen, Niki Lauda startte die race als 23ste en werd 2de. ;)

SDG

Citaat van: Wizard op 26 mei 2012 - 17:26:11
Geen vragen meer? Gooi ik er 1 tegenaan: Wie won vanaf de slechte startplek, in welk jaar en vanaf welke positie vertrok hij?

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11719.msg320046.html#msg320046

John Watson, Long Beach 1983, 22ste.

Wizard


ReDxVoDkA

Al 120 dagen geen nieuwe post! Dan maar even levend maken.

Was was de F1 auto met 6 wielen? Uit het hoofd graag. Weet niet of deze vraag al gepost is..


Uploaded with ImageShack.us

Franky R.

Citaat van: ReDxVoDkA op 16 maart 2013 - 23:22:26
Al 120 dagen geen nieuwe post! Dan maar even levend maken.

Was was de F1 auto met 6 wielen? Uit het hoofd graag. Weet niet of deze vraag al gepost is..
Uit mijn hoofd de Tyrrell P34...Maar ook Williams had midden jaren zeventig [?] een zeswieler gebouwd, die echter nooit zou racen. Dat ding duikt af en toe op tijdens festivals...

ReDxVoDkA

Citaat van: Franky R. op 16 maart 2013 - 23:30:31
Citaat van: ReDxVoDkA op 16 maart 2013 - 23:22:26
Al 120 dagen geen nieuwe post! Dan maar even levend maken.

Was was de F1 auto met 6 wielen? Uit het hoofd graag. Weet niet of deze vraag al gepost is..
Uit mijn hoofd de Tyrrell P34...Maar ook Williams had midden jaren zeventig [?] een zeswieler gebouwd, die echter nooit zou racen. Dat ding duikt af en toe op tijdens festivals...

Ha in een keer goed :P.

Nieuwe: In 1961 kwamen een coureur en 15 toeschouwers om het leven. Wie was deze coureur, welke baan was het en uit welk team kwam deze coureur?


Uploaded with ImageShack.us

Franky R.

Citaat van: ReDxVoDkA op 16 maart 2013 - 23:35:13
Citaat van: Franky R. op 16 maart 2013 - 23:30:31
Citaat van: ReDxVoDkA op 16 maart 2013 - 23:22:26
Al 120 dagen geen nieuwe post! Dan maar even levend maken.

Was was de F1 auto met 6 wielen? Uit het hoofd graag. Weet niet of deze vraag al gepost is..
Uit mijn hoofd de Tyrrell P34...Maar ook Williams had midden jaren zeventig [?] een zeswieler gebouwd, die echter nooit zou racen. Dat ding duikt af en toe op tijdens festivals...

Ha in een keer goed :P .

Nieuwe: In 1961 kwamen een coureur en 15 toeschouwers om het leven. Wie was deze coureur, welke baan was het en uit welk team kwam deze coureur?
Wolfgang von Trips, Monza en Ferrari...


En er zitten hier Formule 1-freaks [waaronder ik en SDG] die veel feitjes uit hun hoofd weten...Dus het niveau van je vragen zal een paar graadjes moeilijker moeten... ;D

Franky R.

#313
De mijne dan. En denk erom uit het blote hoofd! :D


Monaco 1984 weet bijna iedereen. Dat was de race waarin Senna voor het eerst opviel.
Prost liet Ickx af zwaaien, waardoor Senna slechts tweede werd.


-Maar wie reed er op P3? Deze persoon was trouwens sneller dan Senna.
-Hij werd trouwens niet officieel geregistreerd als derde. Waarom niet?
-Wie werd er toen 'officieel' derde?


Bonusvraag;
Velen zeiden dat Senna had kunnen winnen, indien de race niet was afgevlagd. Toch was dat niet waar. Waarom?

ReDxVoDkA

Sorry kijk nog niet zo lang F1 dus mijn vragen zijn nog vrij simpel :P


Uploaded with ImageShack.us