Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: SDG op 15 februari 2012 - 21:32:29
Citaat van: Kootje op 15 februari 2012 - 21:15:13
Deze staat nog open,

Oudste & jongste deelnemer aan 'n F1 evenement, waar, jaartal, hoe oud ??



Jongste: Sebastian Vettel - 25 augustus 2006, vrijdagtrainingen GP Turkije - 19 jaar, 1 maand en 22 dagen oud?

Nee, niet Vettel...Maar ik dacht, zonder te googlen Jimmy!... :P , een Nieuw-Zeelander...Mike Thackwell? Of hoe je dat ook schrijft?

Kootje

Ook dat is 'm niet.
De persoon die ik zoek was nog jonger.
Bijkomende toevalligheid: Vandaag is zijn 13e sterfdag

Franky R.

Citaat van: Kootje op 15 februari 2012 - 22:19:46
Ook dat is 'm niet.
De persoon die ik zoek was nog jonger.
Bijkomende toevalligheid: Vandaag is zijn 13e sterfdag


13e sterfdag? Want ik dacht meteen aan Ricardo Rodriguez, geboren op 14 februari 1942. Tuero is het ook niet, want die leeft nog tot zover ik het weet.


In wat voor een auto reed mister x dan?

Matthijs

Googelen is natuurlijk cheaten, maar als je Billy Garrett http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Garrett bedoelt zou niemand het kunnen raden natuurlijk...

Kootje

#289
Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 23:40:16
Citaat van: Kootje op 15 februari 2012 - 22:19:46
Ook dat is 'm niet.
De persoon die ik zoek was nog jonger.
Bijkomende toevalligheid: Vandaag is zijn 13e sterfdag

13e sterfdag? Want ik dacht meteen aan Ricardo Rodriguez, geboren op 14 februari 1942. Tuero is het ook niet, want die leeft nog tot zover ik het weet.

In wat voor een auto reed mister x dan?

Nee, de persoon die ik zocht is geboren op 24 april 1934 en gestorven op 15 februari 1999
Tuero had je al genoemd en is het idd ook niet.

Het juiste antwoord moet zijn: Billy Garrett - 17 jaar 113 dagen - Indy 500 1950 DNQ
Billy Garrett, ondertussen 24 jaar oud.

Hij deed dit in 'n Rounds Rocket Special van Kurtis Offenhauser
Kurtis Offenhauser's Rounds Rocket Special


Citaat van: Matthijs op 16 februari 2012 - 08:49:26
Googelen is natuurlijk cheaten, maar als je Billy Garrett http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Garrett bedoelt zou niemand het kunnen raden natuurlijk...

Die bedoelde ik.

En hoezo zou niemand dat kunnen raden ??
De vraag was deelnemer aan 'n F1 evenement, niet aan 'n Grand Prix race.
En aangezien hij zich poogde te kwalificeren voor de Indy 500 in 1950, toen nog meetellend voor het WK Formule 1, is hij de jongste ooit.
Toegegeven, hij was tricky, maar das toch ook de bedoeling ??

Blijft nog steeds de vraag: Wie was de oudste deelnemer aan 'n Formule 1 evenement, waar en in welk jaar was dit, en hoe oud was hij toen ??

JimmySPA

Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 20:55:24
Citaat van: Jeroen op 15 februari 2012 - 20:13:27
Heidfeld dacht ik.

Heidfeld klinkt logisch, maar ik dacht meer aan Sir Stirling Moss... ???


CitaatFittipaldi met teammaat Dave Walker in het jaar 1972. Ik kan me dat jaar nog erg goed herinneren.  Ja gegoogled 


You cheat!
;)

Sorry!!! :-[ Hij rijdt/reed wel in de tijd rond Heidfeld  ;) Diegene heeft 4 x zoveel P2 en P3's gehaald als Heidfeld maar nooit een WK, races heeft hij wel gewonnen

Voor Kootje: 1   Louis Chrion 55 jaar 9 maanden en 19 dagen, Monaco 1955.... Ja ook deze wist ik meteen ::) Maar ook dit record gaat Schumi afpakken

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Matthijs

CitaatEn hoezo zou niemand dat kunnen raden ??
Vat het niet verkeerd op, ik vind het heel leuk om mee de denken over jouw vragen, dus ga zo door! Wat ik bedoel is dat ik toevallig vrij handig ben met Wikipedia en Google zodat ik het snel vond. Dat zegt echter niks over mijn F1-kennis, want ik had nog nooit van de beste man gehoord. Ik vind het zelf het leukst om eerst op basis van eigen kennis antwoord te geven op de vraag en pas daarna op te zoeken op Wikipedia.

Kootje

#292
Citaat van: JimmySPA op 16 februari 2012 - 11:04:08
Voor Kootje: 1   Louis Chrion 55 jaar 9 maanden en 19 dagen, Monaco 1955.... Ja ook deze wist ik meteen ::) Maar ook dit record gaat Schumi afpakken

Sorry, maar das niet goed.

Louis Chiron klopt wel, maar hij was 'n heel stukkie ouder ten tijde van zijn laatste evenement.
Monaco klopt, maar 1955 zéér zeker niet.


Oja, wat jouw vraag betreft gok ik dan op Rubens Barrichello.
Die reed er in zijn Ferrari jaren wel erg veel, en ook bij Brawn heeft hij meermaals het podium beklommen.
Naast z'n 11 overwinningen, nog 56 maal op het podium.
Heidfeld slechts 13x.
Statistiekjes heb ik opgezocht om zeker te zijn. ;)

Kootje

Citaat van: Matthijs op 16 februari 2012 - 11:08:21
CitaatEn hoezo zou niemand dat kunnen raden ??
Vat het niet verkeerd op, ik vind het heel leuk om mee de denken over jouw vragen, dus ga zo door!
Oké, dan begreep ik je verkeerd.
Maar idd, in dat licht gezien, zal niemand het antwoord (nog) weten.

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 16 februari 2012 - 11:04:08
Citaat van: Franky R. op 15 februari 2012 - 20:55:24
Citaat van: Jeroen op 15 februari 2012 - 20:13:27
Heidfeld dacht ik.

Heidfeld klinkt logisch, maar ik dacht meer aan Sir Stirling Moss... ???


CitaatFittipaldi met teammaat Dave Walker in het jaar 1972. Ik kan me dat jaar nog erg goed herinneren.  Ja gegoogled 

You cheat!
;)

Sorry!!! :-[ Hij rijdt/reed wel in de tijd rond Heidfeld  ;) Diegene heeft 4 x zoveel P2 en P3's gehaald als Heidfeld maar nooit een WK, races heeft hij wel gewonnen

Voor Kootje: 1   Louis Chrion 55 jaar 9 maanden en 19 dagen, Monaco 1955.... Ja ook deze wist ik meteen ::) Maar ook dit record gaat Schumi afpakken

Hey Jimmy,

Ik bedoelde het als een grapje, he!
Je hebt mijn knipoogje toch niet gemist... ;)

Kootje

Citaat van: JimmySPA op 16 februari 2012 - 12:49:12
Citaat van: Kootje op 16 februari 2012 - 12:06:43
Rubens Barrichello.

Yes!

Twijfelde nog ff tussen hem en Coulthard, maar toen ik de statistiekjes er op na had geslagen, was ik vrij zeker. ;D


Blijft nog streeds de vraag van oudste deelnemer aan 'n F1 evenement over.
Louis Chiron klopte wel, maar hij was 'n heel stukkie ouder ten tijde van zijn laatste evenement, Schumi gaat dat echt niet verbreken. ;)
Monaco klopt ook, maar het was 'n aantal jaar later.

Dus nogmaals:
Wie is de oudste deelnemer aan 'n Formule 1 evenement (Louis Chiron), waar (Monaco) en in welk jaar was dit(....), en hoe oud was hij toen (.. jaar en ... dagen)

en please, niet weer 1955 - 55 jaar en 90 dagen :P
das echt niet goed

Sabai

Ik denk dat het dan in 1958 geweest is en hij was dan 58 want in '55 was hij 55.
Moet zeggen kan er weinig over vinden.

Kootje

Citaat van: Sabai op 16 februari 2012 - 16:22:06
Ik denk dat het dan in 1958 geweest is en hij was dan 58 want in '55 was hij 55.
Moet zeggen kan er weinig over vinden.

Héhé, was dat nou zo moeilijk. :P

SDG

#299
foutje.