Historische Quiz.

Gestart door TimoGlockfan, 17 oktober 2007 - 13:19:53

« vorige - volgende »

Kootje

Dacht ik al.
Werd alleen in verwarring gebracht door de Fosters reclame.
Kan aan mij liggen, maar dat associeer ik niet met Imola.

Wizard

Bijzonderheid is dat Imola 1995 de laatste race is welke Mansell finishte. ;)

Wizard

Citaat van: Kootje op 18 februari 2011 - 19:51:27
Correct        met 6 overwinningen voor Ligier hun meest succesvolle coureur.

Overige 3 werden gewonnen door: Patrick Depailler, Didier Pironi en Olivier Panis. De laatstgenoemde won in 1995 de GP prijs van Monaco. Zijn eerste en enige overwinning.

Wizard

Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 13:23:49
Wooow  :o  ,je hebt ook wel de meest macabere uitgekozen hé ??

Het is de Oostenrijker Helmut Koinigg.      leefde van: 3-11-'48 -tot 6-10-'74
                                                                   verongelukt in z'n 2e GP    Watkins Glen USA
                                                                   in de bocht genaamd "the toe" schoot hij rechtdoor en onthoofde zichzelf   :o
                                                                                                         


Vangrail incident? Nooit gezien overigens. Wel het ongeval van Pryce. Werd ook onthoofd maar door een brandblusser.

KVDracer

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 21:14:44
Citaat van: Kootje op 18 februari 2011 - 19:51:27
Correct        met 6 overwinningen voor Ligier hun meest succesvolle coureur.

Overige 3 werden gewonnen door: Patrick Depailler, Didier Pironi en Olivier Panis. De laatstgenoemde won in 1995 de GP prijs van Monaco. Zijn eerste en enige overwinning.

Panis won in '96 in monaco  ;)

Wizard

Kak! Inderdaad! Was toen nog pissed dat de Renault van Hill de geest gaf. Schumacher eerste ronde eruit. En schoof Verstappen niet, als enige op slicks, bij de eerste bocht rechtuit?

KVDracer

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:22:21
Kak! Inderdaad! Was toen nog pissed dat de Renault van Hill de geest gaf. Schumacher eerste ronde eruit. En schoof Verstappen niet, als enige op slicks, bij de eerste bocht rechtuit?

Daarvoor zal ik de race nog eens moeten bekijken. Heb ze hier thuis nog op DVD liggen.

Doefie

Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:22:21
En schoof Verstappen niet, als enige op slicks, bij de eerste bocht rechtuit?

Ja.

Matthijs

#218
Citaat van: Wizard op 20 september 2011 - 22:22:21
Kak! Inderdaad! Was toen nog pissed dat de Renault van Hill de geest gaf. Schumacher eerste ronde eruit. En schoof Verstappen niet, als enige op slicks, bij de eerste bocht rechtuit?

Zie
3:20 de start. Op 3:35 zie je dat in het gedrang van de eerste bocht Verstappen (die overigens een briljante start had, maar eigenlijk teveel in één keer wou) naar buiten gedrongen werd door Hakkinen en in de banden blijft staan. Spijtig...

Kootje

#219
Nieuw vraagje,

Welke coureur heeft de meeste tijd zitten tussen het deelnemen aan z'n 1e en 2e Grand Prix weekend ??
Welke Grand Prix' waren dit, en hoeveel tijd zat hiertussen ??

SDG

Citaat van: Kootje op 12 februari 2012 - 11:35:05
Nieuw vraagje,

Welke coureur heeft de meeste tijd zitten tussen z'n 1e en 2e Grand Prix ??
Welke Grand Prix' waren dit, en hoeveel tijd zat hiertussen ??

Eddie Cheever, Zuid-Afrika 1978 en Zuid-Afrika 1980, 2 jaar? Al vermoed ik dat het iets langer zal zijn...

Kootje

#221
Fout, bijna goed, fout !!!

Andere coureur, andere jaartallen, langere periode.


Eddie Cheever's eerste race was trouwens Buenos Aires - Argentinië '78, niet Kyalami - Zuid Afrika.
Vervolgens zat er inderdaad 'n gat van bijna 2 jaar (680 dagen) tussen z'n laatste race in '78 (wel Kyalami - Zuid Afrika) en z'n volgende race in '80, maar ook dat was weer in Buenos Aires - Argentinië.

SDG

#222
Citaat van: Kootje op 12 februari 2012 - 13:47:43
Fout, bijna goed, fout !!!

Andere coureur, andere jaartallen, langere periode.


Eddie Cheever's eerste race was trouwens Buenos Aires - Argentinië '78, niet Kyalami - Zuid Afrika.
Vervolgens zat er inderdaad 'n gat van bijna 2 jaar (680 dagen) tussen z'n laatste race in '78 (wel Kyalami - Zuid Afrika) en z'n volgende race in '80, maar ook dat was weer in Buenos Aires - Argentinië.

Kyalami 1978 was wel de eerste race waarvoor hij zich kwalificeerde. En de volgende waarvoor hij zich kwalificeerde was eveneens op Kyalami, twee jaar later. Met eerste GP bedoel je dus gewoon eerste kwalificatiepoging, of moet de coureur effectief op de startgrid gestaan hebben? Anders gok ik op Roberto Moreno. Eerste race GP van Frankrijk 1982 met Lotus (niet gekwalificeerd), tweede race GP van Japan 1987 met AGS (wel gekwalificeerd). Daar zat een periode van 5 jaar tussen.

Kootje

Je hebt gelijk wat Cheever betreft, maar de vraag ging inderdaad over deelname aan 'n GP weekend, niet aan de GP an sich.
Heb m'n vraag daarom iets aangepast en verduidelijkt.

Overigens is ook Roberto Moreno niet goed.
Want zoals ik bij je eerste antwoord al aangaf, gaat het wel om de GP's van Zuid Afrika, alleen niet in die jaren.
Ik zal je echter nog 'n hint geven: Jan Lammers.

Sabai

Ik denk aan Luca Badoer. net iets langer dan Jan Lammers die op plek 2 staat.