F1 verslaggeving in België

Gestart door Racerke007, 28 augustus 2007 - 21:45:53

« vorige - volgende »

Ben je tevreden met Sporza's verslaggeving of niet?

Ja
7 (19.4%)
Nee, maar ik zie tenminste F1 zonder reclame
14 (38.9%)
Absoluut niet, kijk liever naar Franse, Duitse, ... verslaggeving
15 (41.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 16 december 2007 - 20:45:53

bmwracing

Citaat van: Racerke007 op 28 augustus 2007 - 21:45:53
De verslaggeving is veelal om te huilen.
Vinden jullie dat ook? Waarom wel/waarom niet?
Als het beter kan... wie kan het dan beter volgens jou?

Ik weet het ondertussen niet meer. Na een slechte Baert en een tamme Verellen is het nu geen haar beter ... . Sommigen vinden Olav Mol even stuntelig, sommigen hemelen hem op. Zelf groeide ik op met Walker ... hij kon, ook al was er niets te zien je op het puntje van de stoel te brengen... en nu ...  ::) tja  ;D
waar moet je zien?gaan we naar vt4?zie naar de champcar in zolder reclame.kanaal 2 ?ook reclame .eurosport? vele kijkers hebben dat niet.laat het maar zonder reclame op canvas.en op de franse post is het ook wel veel blabla qua uitleg .een puntje de kwalificatie zou er bij moeten horen op canvas

Jasper

Bij de GP van Turkije was ik naar Sporza aan het kijken toen ineens al het geluid wegviel. Dan ben ik naar La Deux gezapt waar het natuurlijk veel leuker was. Bij de reclame zapte ik terug naar Sporza, man man wat een koude douche was me dat. :-\ Van het enthousiasme van Vigneron naar de doodsaaiheid van Lammens.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 01 september 2007 - 18:28:41
Bij de GP van Turkije was ik naar Sporza aan het kijken toen ineens al het geluid wegviel. Dan ben ik naar La Deux gezapt waar het natuurlijk veel leuker was. Bij de reclame zapte ik terug naar Sporza, man man wat een koude douche was me dat. :-\ Van het enthousiasme van Vigneron naar de doodsaaiheid van Lammens.
Ik ben gewoon op Sporza blijven kijken, spijtig dat het geluid van de wagens ook weg was gevallen. Enkele jaren terug is eens hetzelfde gebeurd maar dan met enkel de stemmen als ik me niet vergis, ik had het niet eens gemerkt ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bmwracing

Citaat van: Ferrari 2007 op 01 september 2007 - 18:33:00
Citaat van: Jasper op 01 september 2007 - 18:28:41
Bij de GP van Turkije was ik naar Sporza aan het kijken toen ineens al het geluid wegviel. Dan ben ik naar La Deux gezapt waar het natuurlijk veel leuker was. Bij de reclame zapte ik terug naar Sporza, man man wat een koude douche was me dat. :-\ Van het enthousiasme van Vigneron naar de doodsaaiheid van Lammens.
Ik ben gewoon op Sporza blijven kijken, spijtig dat het geluid van de wagens ook weg was gevallen. Enkele jaren terug is eens hetzelfde gebeurd maar dan met enkel de stemmen als ik me niet vergis, ik had het niet eens gemerkt ;D ;D ;D
idem vt4 voor de champcar was ook zonder geluid met beginnen van de start.

alonsolover

Ja,
Ik was ook aan het kijken als het geluid plots weg was dan ben ik gaan kijken naar ITV en als het reclame was heb ik het terug gezet op sporza en er was terug geluid ;)

Ramses

Citaat van: Racerke007 op 31 augustus 2007 - 14:21:06
Citaat van: FerrariMan op 31 augustus 2007 - 11:19:26
Citaat van: Racerke007 op 30 augustus 2007 - 23:32:17indertijd met Ka2 heb ik ooit eens moeite gedaan en de mensen met de neus op Baert zijn feiten gedrukt ...
Hoe heb je dat gedaan, als ik vragen mag?
Op geen propere manier ... moet ik toegeven. Gevolg was dat Baert ineens op een warme augustusavond voor de deur stond. Mijn moeder, toen woonde ik nog thuis, schrok haar een hoedje... . Maar soit, Baert zal het contract zeker niet meer overnemen: dat is ons geluk  ;)

Hieronder volgt een recht van antwoord van Peter Baert.

Citaat van: Peter BaertNooit, maar dan ook nooit, heb ik kijkers, die kritiek hadden op mijn werk als F1-commentator, persoonlijk thuis opgezocht. Het verhaal van de genaamde "Racerke007" klopt niet en is dus een leugen.
Dit is de ware toedracht. Het moet 1998 geweest zijn, toen we bij VTM vanwege de FOM een brief kregen, met daarbij de brief van de jongen, die hier als "Racerke007" op dit forum geregistreerd is.
Op een grove manier had de jongen geprobeerd wijlen Philip Verellen en mezelf in diskrediet te brengen. Met zijn brief richting FOM heeft de jongen geprobeerd om Philip en mezelf uit de job te krijgen. Hij stuurde op ons ontslag aan, broodroof dus. FOM krijgt wel meer van dat soort post, niet alleen uit België, en heeft ons die brief volgens de standaardprocedure overgemaakt.
Ik heb toen meteen contact genomen met de betrokken jongen. Niet door persoonlijk bij hem thuis af te stappen, zoals hij beweert, maar via de telefoon. En wie kreeg ik de aan de lijn? Niet de jongen, maar de mama. Inderdaad, het bleek om een overjaarse puber te gaan. En inderdaad, mama schrok zich een hoedje, ze had nooit gedacht dat haar jongen zoiets zou doen. Ik heb mama uitgelegd wat eigenlijk zijn bedoeling was. Mama schaamde zich dood en verontschuldigde zich voor haar puber, die meende dat hij het recht had om aan te sturen op mensen hun ontslag. Niettemin probeerde mama haar zoon nog wat te verdedigen. "Maar ja, meneer Baert", stamelde ze, "hij is ook zo een grote fan van David Coulthard, hé. En jullie praten altijd maar over Michael Schumacher. En dan wordt hij altijd zo woest, als jullie Schumacher vernoemen. Hij haat Schumacher." Mama zei tot besluit dat ze de jongen voortaan in de gaten zou houden. Hoe gaat het nu, bijna 10 jaar later, met de jongen?

De jongen laat nu uitschijnen dat hij ervoor gezorgd heeft dat KANAALTWEE de F1 is kwijtgeraakt. Helaas pindakaas, teveel eer voor de jongen. Eind 2001 verloor KANAALTWEE de rechten aan het veel hoger biedende VRT en daarmee was de kous af. Wie het meeste biedt, krijgt de rechten. Niet meer, niet minder. Als ik voor 2008 700.000 ophoest, dan heb ik de F1-rechten ...

robbert

ja als dat echt waar is dan vind ik dat racerke heel erg verkeerd bezig is. Hij moet zijn verontschuldigingen aanbieden. Schaam u jongen

Racerke007

CitaatNooit, maar dan ook nooit, heb ik kijkers, die kritiek hadden op mijn werk als F1-commentator, persoonlijk thuis opgezocht. Het verhaal van de genaamde "Racerke007" klopt niet en is dus een leugen.
Het bezoekje is niet écht gebeurd maar het telefoontje wel? Wat was dan de bedoeling daarvan?

CitaatOp een grove manier had de jongen geprobeerd wijlen Philip Verellen en mezelf in diskrediet te brengen.
Was gewoon een opsomming van een drietal GP's met alle zaken die er gezegd werden over de F1, zaken die de sport in discrediet brachten, over blunders, ... .
Inderdaad toen was ik student en had ik een beetje 'tijd'. Zo ergerde ik me ook mateloos aan het feit dat als MS als eerste door de eerste bocht ging hij de race al gewonnen had volgens Baert. Maar als een ander op kop reed zeurde Baert tot de laatste ronde dat er altijd iets kapot kon gaan. Dat kon je hem moeilijk kwalijk nemen, als je fan bent dan hoop je vanaf het begin dat hij wint. Maar dan moet je geen presentator worden.

CitaatMet zijn brief richting FOM
Deze brief had ik niet zelf aan de FOM bezorgt, maar ik wilde inderdaad dat de commentatoren op hun vingers getikt werden of dat er andere mensen in hun stoel gingen zitten. Omwille van deze reden heb ik gevraagd wat de mogelijkheden waren. Toen is deze later doorgespeelt aan de FOM.

CitaatFOM krijgt wel meer van dat soort post, niet alleen uit België, en heeft ons die brief volgens de standaardprocedure overgemaakt.
Begrijpelijk maar niet allemaal zullen zo gedetailleerd zijn.
Ik wil maar zeggen: heeft Baert andere mensen omwille van dezelfde reden gecontacteerd?? En... met welke bedoeling doet hij dat??
Mij had het allesinds niet uit mijn lood geslagen en ik kon er ook al zeker niet mee lachen. Dit heb ik dan ook onmiddelijk doorgegeven en geloof me, hier heb ikzelf volledig geen voordeel ofzo aan: als je iets niet kan dan moet je dat niet doen.

Dus beste Baert, blijf reportages maken maar geen live-verslaggeving.
Als je al een fractie hebt van dat bedrag investeer het dan ergens anders in.
En ... met mij? Met mij gaat het goed, héél goed!!

FerrariMan

Ja Racerke, daar ben je, zoals wij dat zeggen, nogal goed te kakken gezet.

:)

Karre

Haha, de commentator voor de f1 is dezelfde als voor de juming (paardjes) op canvas :P

scho0634

Citaat van: Karre op 14 oktober 2007 - 17:53:10
Haha, de commentator voor de f1 is dezelfde als voor de juming (paardjes) op canvas :P

Logsich. Het gaat beiden om paardekrachten ;)

Karre

die zag ik van ver aankomen, het alleen een kwestie van wie die mop zou bovenhalen... :P

scho0634

Iemand moest het doen. Dan ik maar. 8)

Karre

@racerke 007

Peter Baert deed het verdomd stukken beter dan dat stuk verdriet dat we nu hebben op Sporza!
Men zou beter die reporter van Het Nieuwsblad zijn zitje laten nemen (we kunnen anders nog eens beginnen met een silly season in de verslaggevingswereld) en als co commentators zo iemand als bas leinders ofzo of toch zeker iemand die er echt iets van kent.

Ik herinner me een bepaald fragment dat de co commentator bezig was over de overname van spyker door vijay mallya en de arme man kende hem niet eens, gelukkig wist de co commentator zijn geheugen op te frissen door hem te vertellen dat ze mallya al eens op een feestje van Toyota hadden ontmoet.

Dus racerke007, je staat toch al zo bruin als iemand bruin kan staan, wil je aub een briefje sturen nr de sporza redactie en vragen of ze dat stuk verdriet van het scherm willen halen? Mocht je weer zoiets voor hebben als toen indertijd, dan weet je tenminste hoe je moet reageren.(jouw imago kan op dit moment toch niet echt verslechteren)

Mikacouli

Absoluut niet. Geef mij maar itv en eurosport france. Voor degene die telenet digibox hebben en willen de oefenritten zien dan kan je voor 45eur/jaar een abbo nemen op de zenden en dan kan je alle oefenritten live bekijken.
Enige minpunt aan itv is de reclames. Maar dan zap ik wel eventjes naar ladeux. juist ja, geen sporza. ;)