Beste F1 rijder aller tijden.

Gestart door nible, 15 augustus 2007 - 11:30:09

« vorige - volgende »

Wie is voor jou de beste F1 rijder aller tijden?

M.Schumacher
36 (64.3%)
A.Senna
37 (66.1%)
A.Prost
12 (21.4%)
N.Lauda
7 (12.5%)
J.M.Fangio
11 (19.6%)
F.Alonso
4 (7.1%)
A.Ascari
0 (0%)
N.Piquet
2 (3.6%)
M.Häkinnen
8 (14.3%)
J.Brabham
0 (0%)
E.Fittipaldi
1 (1.8%)
J.Clark
5 (8.9%)
G.Hill
1 (1.8%)
J.Stewart
1 (1.8%)
iemand anders ...
7 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 56

nible

3 keuzes, misschien opnieuw een top 3-tje?  :)

red76

Deze heb ik nooit zien rijden:

A.Prost 
N.Lauda 
J.M.Fangio 
A.Ascari 
N.Piquet

Alonso moet ik niet, dus blijven er maar 3 over. :D

Ferrari 2010

Mja, ik heb enkel MS, MH en FA zien rijden. Moeilijke keuze dus voor mij, FA valt voor mij sowieso al af, schieten enkel Hakkinen en Schumacher over.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Magic Senna

Voor mij is en blijft Senna de beste, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Wie echt ooit de beste is geweest zal altijd een open vraag blijven, want dat kan je niet beoordelen op het aantal wereldtitels of records.

dj Peter

Ik kies voor Michael Schumacher omdat  het toch ongelooflijk is wat hij op zijn palmares heeft staan, al dan niet "eerlijk" verdiend.Je moet het maar doen.
Natuurlijk waren Hakkinen,Prost,Senna, Lauda,... héél goed maar zij zijn nog geen schim van Schumacher. Ik weet dat ik nu veel zere tenen raak maar: Ik vond Senna niét beter dan Schumi,het is niet omdat hij dood is, dat het een goeie is, zoals wel vaak het geval is. Ik geloof nooit dat hij 7 titels zou behaald hebben

Magic Senna

Citaat van: SaffierFM op 15 augustus 2007 - 13:23:24
het is niet omdat hij dood is, dat het een goeie is, zoals wel vaak het geval is. Ik geloof nooit dat hij 7 titels zou behaald hebben

Het feit dat Senna dood is, heeft niks te maken met het feit dat hij nu als goed beschouwd word, dat was hij voor zijn dood ook al. Ik wil zeker niet zeggen dat Schumacher moest onderdoen voor Senna, maar als Senna was blijven leven en nog enkele jaren in de F1 had actief geweest, dan had Schumacher zeker nooit geen 7 titels gewonnen.

Doefie

Hmmm dangerous subject ... zeker om een poll te openen. Kijk maar naar de discussie op "Best moments in F1" ;)

De Formule 1 nu kan je niet vergelijken met die van 30-40-50 jaar geleden. Voor hetzelfde geld had Schumacher of wie dan ook maar één titel behaald in de periode dat Fangio, Farina, Ascari, Moss en dergelijke het schone weer maakten. Tegenwoordig is de Formule 1 een rijdende computer, het voordeel is wel dat het 100x zo veilig geworden is. Appelen en peren vergelijken.

Moest ik dan toch coureurs noemen; Gilles Villeneuve en Jim Clark. Dan pas al de rest. Het probleem is dat we vaak de 'helden' van pre-1950 vergeten. Tazio Nuvolari, Rudolf Caracciola, Bernd Rosemeyer, schitterende rijders, voor discussie vatbaar dubbel zoveel "beter" dan Senna of Schumacher.

Nu ja, statistieken noemen Schumacher de succesvolste ooit. Of het zo is laat ik in het midden.

dj Peter

ach ja... Fangio was de beste van zijn tijd,Villeneuve de beste van zijn tijd,Senna de beste van zijn tijd... en Schumi de beste van de F1 zoals ze nu is..
Het is een sport die constant veranderd  wat je niet kan zeggen van voetbal, tennis, wielrennen.

Jasper

Ik weiger te stemmen, gewoon al omdat de keuzemogelijkheden te beperkt zijn. Ik was een grote Häkkinen-fan maar als je hem wel in zulke poll zet en er dan een Gilles Villeneuve, Stewart of Clark uitlaat, dan ben je verkeerd bezig. Bovendien kunnen we het ook nooit vergelijken.

Een ding is zeker en dat is dat ik niet op Schumacher zou stemmen. Hij heeft zeven wereldtitels behaald, maar in omstandigheden dat het bijna moeilijk was om ze niét te behalen. Schumacher heeft niets magisch, niets speciaals, niets dat tot de verbeelding spreekt behalve dat cijfer 7, en in zaken als deze zijn cijfers absoluut nietszeggend.

nible

Ik zelf ben ook een Gilles fan, maar ik kan toch moeilijk 20 mogelijkheden zetten....
Moest ik me volledig hebben laten gaan dan zat Vader Villeneuve er ook bij evenals Steward en de rest.

FerrariMan

En ik vraag me af...hoeveel mensen stemmen op rijders uit vergeten tijden zonder die effectief aan het werk gezien te hebben?

Jasper

Ik vraag me af... is het erg als je hen nooit in die tijd aan het werk hebt gezien? Het gaat om de beste rijder aller tijden. Wat jij dus eigenlijk zegt, is dat een rijder van 50 jaar geleden onmogelijk de beste rijder aller tijden kan zijn.

Tim C

Ik vraag me af waarom dit soort dingen steeds weer blijft opduiken

McChouffe

Er is geen beste "aller tijden". Er zijn er alleen maar de beste in "hun generatie". Fangio, Senna, Schumacher, ... waren allemaal de beste in hun tijdperk. Ze staan niet boven elkaar, ze staan naast elkaar.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 15 augustus 2007 - 20:13:35
Ik vraag me af... is het erg als je hen nooit in die tijd aan het werk hebt gezien? Het gaat om de beste rijder aller tijden. Wat jij dus eigenlijk zegt, is dat een rijder van 50 jaar geleden onmogelijk de beste rijder aller tijden kan zijn.
Wat ik dus eigenlijk zeg, is, dat mensen hier vaak lopen te lullen over pakweg een Fangio, Senna, Villeneuve...zonder ook maar één seizoen van deze piloten gezien te hebben.