Fernando Alonso en McLaren-Mercedes

Gestart door QMaverick, 07 augustus 2007 - 11:07:28

« vorige - volgende »

Waar rijdt Alonso volgens jou in 2008? -- Poll augustus

Mclaren
13 (32.5%)
Ferrari
3 (7.5%)
BMW Sauber
3 (7.5%)
Renault
14 (35%)
Williams
0 (0%)
Red Bull Racing
0 (0%)
Toyota
0 (0%)
Super Aguri
0 (0%)
Honda
0 (0%)
Scuderia Toro Rosso
0 (0%)
Spyker
2 (5%)
Prodrive
2 (5%)
Werkloos
3 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 36

Poll gesloten: 31 augustus 2007 - 21:08:10

QMaverick

Bron: NU.NL

WOKING - De samenwerking tussen Fernando Alonso en McLaren-Mercedes dreigt voortijdig op de klippen te lopen. Het Britse team hoopt dat de Spaanse wereldkampioen zijn contract tot eind 2009 zal respecteren, maar de geruchten over een breuk worden steeds sterker.

"Het staat vast dat Alonso volgend jaar niet langer voor McLaren rijdt", noteerden enkele Britse journalisten na afloop van de GP van Hongarije. De woorden waren afkomstig van een (anonieme) topfiguur uit een concurrend team.

Hoewel anonieme bronnen niet steeds de waarheid vertellen, lijkt er deze keer toch een kern van waarheid in te schuilen. Wereldkampioen Fernando Alonso hulde zich namelijk in stilzwijgen toen hij naar zijn toekomst bij McLaren werd gevraagd.



Respect

Zelfs McLaren-teambaas Ron Dennis lijkt te twijfelen aan de slaagkansen van zijn samenwerking met de Spanjaard.

Het is onvermijdelijk dat er geruchten over de toekomst opduiken. We hebben met beide rijders contracten voor meerdere jaren lopen en wij zijn alvast van plan om die na te leven. We kunnen alleen maar hopen dat onze rijders ook hun verbintennis willen respecteren."

Het team hoopt dat Alonso en Hamilton inzien dat ze beiden eenzelfde behandeling krijgen en er dus geen reden is om op te stappen. Alonso gaf echter al eerder aan zich benadeeld te voelen binnen het team.

Renault

Het ontbreekt Alonso alvast niet aan alternatieven wanneer hij besluit om McLaren te verlaten. Vele teams willen graag een tweevoudige wereldkampioen, maar een terugkeer naar Renault lijkt de meeste voor de hand liggende optie.

De Franse renstal is immers het enige topteam dat zijn rijders voor 2008 nog moet bevestigen. Bovendien hoopt Renault-baas Faure al langer op een terugkeer van de Spanjaard. Voorlopig houdt teambaas Flavio Briatore echter de boot af.

"Ik heb geen haast om mijn rijders voor volgend jaar vast te leggen.We hebben er ook nog nooit over gepraat. Momenteel is het vooral een probleem voor McLaren, niet voor mij."

Piquet

Voorlopig dus geen Alonso bij ING-Renault in 2008, maar Nelson Piquet Junior is intussen wel al zeker van een zitje. Dat beweren enkele Braziliaanse kranten tenminste. Volgens hen promoveert de zoon van ex-wereldkampioen Piquet volgend jaar naar het hoogste niveau. Dit seizoen is de jonge Braziliaan nog de testrijder van het Franse team.

QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

Racerke007

Tja, dit is één van de onderwerpen van het 'silly season'.
We zullen op het eind van het jaar wel zien wat en hoe.

Als de plooien die vorig wekeend gemaakt zijn gladgestreken worden volgende week dan bestaat volgens mij nog de mogelijkheid dat het contract door blijft lopen. Ach we zien wel, wat nu belangrijk is 2007.

Vreemd dat Mclaren nog steeds niet officiëel wel of niet in beroep gaat om punten te verdienen van vorig weekend.

bogief1

Piquet zou inderdaad promoveren, maar dan bij Williams. Althans volgens de geruchten.

Als Alonso weg gaat zal het hem een bom geld kosten om onder z'n contract te komen, tenzij er een clausule in staat natuurlijk.
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

alonsolover

Ik denk niet dat Alonso snel zal veranderen vant team
Waarom is hij naar Mclaren gegaan? Omdat hij in een echt team wou zitten stond er op een andere site.

Ferrari 2010

Hij is er duidelijk erg tevreden, in dat echte team :P
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

JC

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 11:27:29
...

Vreemd dat Mclaren nog steeds niet officiëel wel of niet in beroep gaat om punten te verdienen van vorig weekend.

Kweet niet of dit http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=845 "officieel" voldoende is ,  ;)
Man invented language to satisfy his deep need to complain

janke

Citaat van: Schumi till infinity op 07 augustus 2007 - 15:28:57
Hij is er duidelijk erg tevreden, in dat echte team :P
Laat Alonso daar maar blijven. Hier een bericht van RTL GP Magazine.

Ferrari zet zinnen op Lewis Hamilton'
Ferrari heeft zijn zinnen gezet op Lewis Hamilton. Dat meldt de Italiaanse krant Tuttosport dat nauw verbonden is met Ferrari's moederconcern Fiat.
De Italiaanse renstal zou McLaren 35 miljoen dollar willen betalen om de jonge Brit in te lijven als vervanger van Felipe Massa.
Some things are too important to be left in the past.

QMaverick

En weer de bron NU.NL

Fernando Alonso verlaat aan het eind van de seizoen het McLaren-team. Volgens de Britse krant The Times heeft de Spaanse wereldkampioen van McLaren-teambaas Ron Dennis te horen gekregen dat hij mag opstappen.

"Voor zover ik weet heeft Fernando te horen gekrogen dat hij aan het eind van dit seizoen moet opstappen. McLaren heeft het helemaal gehad met hem. Ron (Dennis) is het geruzie tussen Alonso en Hamilton zat", citeert de Britse krant een anonieme bron uit de directe omgeving van het team.

McLaren geeft voorlopig geen commentaar. Teambaas Ron Dennis gaf eerder al aan te twijfelen aan de relatie met Alonso, maar liet maandag nog weten "het contract met de Spanjaard te willen respecteren".


Hamilton of ik

De plotse ommezwaai van McLaren zou te wijten zijn aan een ultimatum dat Alonso het team stelde. De Spaanse krant Marca beweert dat de wereldkampioen het team zelf voor de keuze stelde: "Hamilton weg, of ik ga!".

Hoewel het verhaal nog nergens officieel bevestigd werd, lijkt de strijd binnen McLaren dus gestreden. Na maanden vol spanningen tussen de beide rijders zou Alonso dus aan het kortste eind trekken. Maar daar zal de Spanjaard niet wakker van liggen.

Ferrari en BMW in beeld

Naast de interesse van Renault zouden nu ook Ferrari en BMW-Sauber om de gunsten van de Spanjaard vechten. Bij Ferrari kan Alonso de plaats van Felipe Massa innemen. Die is volgens het Italiaanse Tuttosport na een woede-uitbarsting in Hongarije namelijk in ongenade gevallen bij teambaas Jean Todt. Het Italiaanse team ontkent voorlopig echter alle interesse in de Spaanse wereldkampioen.

Dat doet ook BMW-Sauber. Teambaas Mario Theissen beweert dat een samenwerking met Alonso niet aan de orde is, maar toch brengen een aantal insiders de Spanjaard nadrukkelijk in verband met het zitje van Nick Heidfeld.

QMaverick 350KM/H is not enough!

http://www.oskam1.nl

FerrariMan

Ik snap ook niet waarom Dennis Alonso gebruikt heeft om Lewis te blokkeren. Indien hij het gewoon via de pitcrew had gedaan dan had Alonso geen last gehad.

In dat opzicht kan ik de Spanjaard wel begrijpen, veel respect is er precies niet gezien het zijn race en wk in gevaar brengt.

janke

Die Heidfeld en Kubica rijden volgens mij volgend seizoen ook voor BMW. Ze zouden daar wel gek zijn om die 2 te laten lopen.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Als Alonso schrik heeft van concurrentie binnen zijn eigen team, dan mag hij van mij vertrekken.

KVDracer

Ik denk dat Alonso zijn contract wel zal uitdienen, maar indien hij de nummer 1 status wou, dan had hij dit maar moeten vastleggen in zijn contract. Ik zie hem nu niet echt bij BMW Sauber gaan rijden, omdat de mentaliteit daar niet echt bij hetzijne past. Ik denk dat er maar 1 team op zijn lijf geschreven is en dat is Renault, dat heeft hij mee naar de top geholpen, en daar past hij perfect in.

Racerke007

Citaat van: janke op 07 augustus 2007 - 17:27:25
Die Heidfeld en Kubica rijden volgens mij volgend seizoen ook voor BMW. Ze zouden daar wel gek zijn om die 2 te laten lopen.

Zo goed is Nick niet, met een topper zouden ze dichter bij de rooi en zilveren staan.
Citaat van: JC op 07 augustus 2007 - 16:02:35
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 11:27:29
...

Vreemd dat Mclaren nog steeds niet officiëel wel of niet in beroep gaat om punten te verdienen van vorig weekend.

Kweet niet of dit http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=845 "officieel" voldoende is ,  ;)

Tja ik ga verder op eentje ouder dan dat:
CitaatMcLaren yet to decide if to pursue appeal
By Biranit Goren and Mark Glendenning Monday, August 6th 2007, 03:17 GMT

scho0634

Aangezien FA en LH doorlopende contracten hebben zal er voor eventuele belangstellenden flink betaald moeten worden, vrees ik.

janke

Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 18:54:55
Citaat van: janke op 07 augustus 2007 - 17:27:25
Die Heidfeld en Kubica rijden volgens mij volgend seizoen ook voor BMW. Ze zouden daar wel gek zijn om die 2 te laten lopen.

Zo goed is Nick niet, met een topper zouden ze dichter bij de rooi en zilveren staan.
Citaat van: JC op 07 augustus 2007 - 16:02:35
Citaat van: Racerke007 op 07 augustus 2007 - 11:27:29
...

Vreemd dat Mclaren nog steeds niet officiëel wel of niet in beroep gaat om punten te verdienen van vorig weekend.

Kweet niet of dit http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=845 "officieel" voldoende is ,  ;)

Tja ik ga verder op eentje ouder dan dat:
CitaatMcLaren yet to decide if to pursue appeal
By Biranit Goren and Mark Glendenning Monday, August 6th 2007, 03:17 GMT

Heidfeld is een goede coureur en snel. Er wordt gepraat over verlengen met 2 jaar vanaf december. En voor Kubica ook. En een typetje Alonso past niet bij BMW.
Some things are too important to be left in the past.