Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Tim C

Het ziet er naar uit dat die 24 supporters zich mogen opmaken voor eerste, tenzij Antwerp op zondag een groot konijn uit hun hoed tovert.

The REAL BUTTON Freak

Groot moet dat konijn niet zijn, gewoon een goaltje meer scoren dan de tegenstander.

Op dit moment hebben ze evenveel gemaakte doelpunten.

Normaal gezien (hoewel dat bij Antwerp die term nooit echt van toepassing is), moet Antwerpn Tubeke kunnen verslagen.

Supermariobros

Er is ook een wijziging dit jaar in de eindronde. Als Tubeke en Antwerp na de eindronde evenveel punten hebben gaat niet degene die het hoogst eindigde in de reguliere competitie naar eerste, maar wordt er gekeken naar het aantal gewonnen matchen (doelpuntenverschil heeft geen belang) en als dit gelijk is wordt er een testwedstrijd op neutraal terrein gespeeld.

Een mogelijk scenario is het volgende: Antwerp wint zondag thuis van Tubeke (wat ik tenstelligste hoop) en beide ploegen winnen ook hun laatste wedstrijd. Het puntentotaal is gelijk en ook het aantal gewonnen wedstrijden = testwedstrijd.

The Great Old heeft zondag geen andere keuze: het moeten winnen en met 15.000 man achter hen moet dat zeker lukken.

Jasper

Niet dat ik Tubeke een goede zaak zou vinden voor eerste klasse, maar het is dat ik het Antwerp niet gun dus hoop ik dat Tubeke promoveert.

The REAL BUTTON Freak

Een ploeg zoals Antwerp hoort thuis in 1ste en dan eigenlijk van boven in 1ste. Nu dat zal nog wel heel lang duren, maar Tubeke naar 1ste? Wat met de Competitie hervorming? Ik vraag me zelfs af of ze de investeringen voor hun stadion en dergelijke wel zouden rond krijgen?

Supermariobros

Citaat van: Jasper op 30 mei 2008 - 11:58:31
Niet dat ik Tubeke een goede zaak zou vinden voor eerste klasse, maar het is dat ik het Antwerp niet gun dus hoop ik dat Tubeke promoveert.

Waarom gun je het Antwerp niet?

The REAL BUTTON Freak

Er zit toch meer toekomst in Antwerp, dan in bv Lierse.

Jasper

Ik weet niet hoe goed jij de situatie van Lierse kent maar in het voorbije jaar is:

- de schuldenput van enkele miljoenen euro's gevuld
- de kwaliteit van het spel er sterk op vooruit gegaan (getuige onze stijging van ongeveer 10 plaatsen in het klassement sinds de winterstop)

Ik weet niet wat je nog meer zou kunnen vragen met het oog op een goede toekomst...

Jasper

Citaat van: Supermariobros op 30 mei 2008 - 14:19:31
Citaat van: Jasper op 30 mei 2008 - 11:58:31
Niet dat ik Tubeke een goede zaak zou vinden voor eerste klasse, maar het is dat ik het Antwerp niet gun dus hoop ik dat Tubeke promoveert.

Waarom gun je het Antwerp niet?

Het is zowat de enige Belgische club die ik niet kan hebben (behalve misschien in mindere mate die ploegen die met 11 achter de bal spelen). Het zal wel zijn omdat ik Lierse-fan ben, maar KVM gunde ik het vorig jaar bijvoorbeeld wel dus het ligt niet alleen daaraan...

razzle_dazzle



Ale, een echte aanwinst voor eerste klasse. Een goed georganiseerde ploeg, geen stadion, geen volk en geen geschiedenis.

Zo hadden we er nog geen ...   ::)

BTW Als er één voorbeeld is dat playoffs nooit een terechte winnaar opleveren, dan is het de eindronde wel.

Tim C

Tubeke komt naar eerste. De topklasse van het Belgische voetbal mag zich opmaken voor een ploeg met nog geen 2000 supporters. Voor de verandering komt er een ploeg met 10 man in de goal en eentje vanvoor bij.

en dan vragen ze zich af waarom ons voetbal niks meer voorstelt...

Jasper

Citaat van: Tim op 01 juni 2008 - 18:25:12
en dan vragen ze zich af waarom ons voetbal niks meer voorstelt...

Wat is de oorzaak, en wat is het gevolg? Juist omdat ons voetbal niets meer voorstelt, kunnen ploegen als Tubeke en Roeselare in eerste klasse geraken. Denk ik.

Tim C

Als je alleen maar tegen ploegen als tubeke en roeselare speelt kan je natuurlijk niet meer mee met de rest van Europa.

Weg playoffs, weg competitie met 16, welkom superklasse met de beste 10 ploegen van't land

Supermariobros

Verdorie, ik had nog zo gehoopt dat Antwerp, met hun supporterslegioen, geschiedenis zou terugkeren naar de hoogste afdeling. Tubeke stelt gewoon niks voor en het zal voor hen dan ook niks meer dan een heen -en terugreis zijn.

The REAL BUTTON Freak

Als ze de nodige kosten om hun stadion uit te breiden al rond krijgen.