Voetbalcompetitie 2007 - 2008

Gestart door Supermariobros, 03 augustus 2007 - 10:27:35

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2008 - 09:56:07
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 mei 2008 - 09:14:51
Ik vind het voorval heel erg voor de familie en de vrienden van de goalgetter, maar Sterchele reed aan een "niet aangepaste snelheid".

Nu, dan blijft het uiteraard even erg, maar ligt het zuiver en alleen aan zichzelf. en ben ik blij dat hij niet per ongeluk een koe of ander levendwezen heeft meegpakt in zen crash.


Mja, uit een onderzoek is gebleken dat hij bruusk uitgeweken heeft voor iets. Dus dat kan je aan gepaste snelheid ook tegenkomen... Wie rijd es niet te snel?

Ik ga hem heel hard missen, zeker als club brugge supporter.. Er is geen vervanger voor iemand als Francois.

Rip  :(
Als je die wagen ziet, ik weet het niet? 1 ding weet ik wel wanneer ik die foto's ziet: ik denk niet dat je daar in 1 stuk uit kan komen, tenzij je uit je wagen wordt gekatapulteerd. Ik denk dat hij wel ferm te snel heeft gereden. Ik denk dat hij het wel een beetje gezocht heeft.

Daarenbuiten uiteraard wel alle respect voor hemzelf als persoon en voor zijn vrienden en familie.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

razzle_dazzle

Kon me verschrikkelijk ergeren aan z'n doelpuntenviering en de misplaatste arrogantie die hij soms uitstraalde, maar toch vond ik het een leuke voetballer. Een van de weinige clubspelers die een combinatie kon opzetten en op verrassende manier kon scoren en hiermee bedoel ik niet Verheyens' gewijs via de bil of het oor of eender welk ledemaat. Een echte sluipschutter.

Sterchele is zo een typische speler die je op een voetstuk plaatst als hij voor jouw club uitkomt, terwijl hij bij de tegenstander alleen verschrikkelijke ergernis naar boven kon brengen. De vergelijking met een Vrancken gaat bij mij niet op, Sterchele kon wel degelijk voetballen...die anderen blinken alleen uit in het provoceren.

Ik wil graag mijn medeleven betuigen aan alle familieleden, vrienden en supporters van Sterchele. Het leven van een mens gaat nog altijd boven de haat die voetbal kan opwekken.

R.I.P. Francois!

Mikacouli

Citaat van: Ferrari 2008 op 08 mei 2008 - 20:49:21
Citaat van: Mikacouli op 08 mei 2008 - 09:56:07
Citaat van: The REAL BUTTON  Freak op 08 mei 2008 - 09:14:51
Ik vind het voorval heel erg voor de familie en de vrienden van de goalgetter, maar Sterchele reed aan een "niet aangepaste snelheid".

Nu, dan blijft het uiteraard even erg, maar ligt het zuiver en alleen aan zichzelf. en ben ik blij dat hij niet per ongeluk een koe of ander levendwezen heeft meegpakt in zen crash.


Mja, uit een onderzoek is gebleken dat hij bruusk uitgeweken heeft voor iets. Dus dat kan je aan gepaste snelheid ook tegenkomen... Wie rijd es niet te snel?

Ik ga hem heel hard missen, zeker als club brugge supporter.. Er is geen vervanger voor iemand als Francois.

Rip  :(
Als je die wagen ziet, ik weet het niet? 1 ding weet ik wel wanneer ik die foto's ziet: ik denk niet dat je daar in 1 stuk uit kan komen, tenzij je uit je wagen wordt gekatapulteerd. Ik denk dat hij wel ferm te snel heeft gereden. Ik denk dat hij het wel een beetje gezocht heeft.

Daarenbuiten uiteraard wel alle respect voor hemzelf als persoon en voor zijn vrienden en familie.

Denk ook niet dat hij er in 1 geheel uitgekomen zal zijn... Uit onderzoek blijkt dat hij 217 per uur reed.  :-\

razzle_dazzle

Het ga je goed François ...

Heb al verschillende vrienden op deze verschrikkelijke manier verloren. Auto's, een dodelijke hobby ...dit jaar alleen al twee vrienden uit m'n leven ontnomen door een stom accident. Ikzelf heb ook ' wreed chance' gehad toen ik er enkele jaren geleden vanaf kwam met een dubbele open armbreuk. Op de een of andere manier hecht ik meer geloof in Daan z'n stellling dat je pad al min of meer vastgelegd is en wanneer je nummertje valt, moet je gaan.

Supermariobros


razzle_dazzle

Hans Vandeweghe redelijk meedogenloos in zijn column.

Citaat
Jonger, sneller, later
door Hans Vandeweghe

Een niet zo onschuldig kind zong donderdagochtend in een Gentse lagere school 'Sterchele is dood, olé, olé'. Zijn leraars wezen hem streng terecht. Bij de wedstrijd KAA Gent-Club Brugge van drie weken geleden werd een minuut stilte gevraagd voor het overlijden van Constant Vanden Stock, een ex-trainer van Club, en ook voor een jeugdspeler van KAA Gent. Bij KAA Gent-Club Brugge tekenden de Brugse fans voor een nieuw dieptepunt in de Belgische voetbalbeschaving toen ze de minuut stilte verstoorden met teksten als: 'We hebben Constant zien zakken in de zee...' en 'Constant, Constant, alles is voorbij'.
Het is te hopen dat de Anderlechtsupporters op Bergen iets meer klasse tonen, maar het is bang afwachten voor hun reactie op de vraag om een minuut stilte voor de immer goedlachse en sympathieke international Sterchele. In een bevlieging van overmoed heeft hij ooit Anderlecht een arrogante club genoemd. Dat was niet gemeend en het klonk bovendien vreemd uit de mond van een omhooggevallen voetballer die zich bij de geïnteresseerde clubs meldde per Rolls-Royce.
Donderdagochtend een sms gekregen van een vakman in de begeleiding van sportlui. Hij schreef vanuit een ver buitenland: ... 'Ik vernam hier dat Sterchele zich dood reed. Erg toch dat men deze jongens niet begeleidt als profs. Tientallen ken ik er die op dat uur op de baan zijn en 's anderendaags moeten trainen. Een zegen voor kinés. Gelukkig maak ík er mij nog kwaad over...'
Ik niet, ik denk altijd: ook dit is voetbal, voorál dit is voetbal, maar wat jammer voor die jongen. Sterchele droomde van een Ferrari, viel gisteren in deze krant te lezen. Hij moest het in afwachting stellen met de Porsche Cayman S, een proleten-Porsche. Geen tien maanden was hij een voetballer die naam waardig bij een échte voetbalclub en hij reed al met een Porsche, godbetert.
Een schuldvraag past hier niet maar je snapt niet dat een werkgever zoiets überhaupt duldt. Een Porsche is een rijdende doodskist voor wie geen respect kan opbrengen voor zijn 295 pk's. Zoals duurbetaalde voetballers van skipistes moeten afblijven, horen ze niet thuis in auto's die een topsnelheid hebben van 275 km per uur en 5,4 seconden zetten van 0 tot 100. Geef ze een dikke bak, Mercedes E-klasse, Diesel, begrensd, met alcoholslot en doe bij het stadion onaangekondigde controles op gordeldragen. Een voetballer die niet voetbalt - een zere knie of dood na een ongeval - is kapitaalsvernietiging.
De vakman van de sms heeft gelijk als hij zegt dat er tientallen profs dat uur nog op de baan zijn. Voor topatleten geldt sneller, hoger, verder. Voor voetballers is dat sneller, jonger, later. Ik dacht dat donderdag de stapdag voor de voetballers was, maar ik ben van dat wereldje geen kenner, ik die lange tijd dacht dat hun groupies helemaal uit hun eigen zelf borsten als voetballen konden laten groeien. Naar presoiree.com ben ik gaan surfen, zoals collega Windels gisteren in zijn portret aanraadde, en daar heb ik Sterchele gezien, zijn hoofd tussen vier voetballen.
Dan denkt een mens in al zijn naïviteit: wat doet dat hoofd van die voetballer daar tussen die D-cups? Wat denkt de club Club daarvan? Nog één wedstrijd te gaan en met een misstap van Anderlecht is Champions League nog haalbaar. Wonen in Knokke, uitgaan in Antwerpen, midden in de week, aan het eind van een zwaar seizoen, een rustdag gebruiken om een hele dag op stap te gaan. Naar huis rijden om drie uur 's nachts, om vier uur in je bed, gedronken of niet, wie zal het interesseren behalve de verzekering?
Het enige wat je hem ooit kwalijk hád kunnen nemen was dat rugnummer: 23. Een inbreuk was het op het tweede gebod: 'Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken'. Maar aan God ligt het niet dat hij om onverklaarbare reden van de weg reed en het was ook niet door de hoge snelheid. Dat laatste klonk als een valse verschoning. Het zal wel, niet snel. Van de doden geen kwaad, natuurlijk. Die auto gezien? Zijn Porsche raakte een boom en brak in twee. Dat is vast van te traag. Had hij die Rolls nog maar eens gehuurd.

The REAL BUTTON Freak

Daarom ook een column, maar hij heeft een punt

razzle_dazzle

Idd, geen speld tussen te krijgen jammer genoeg.

FerrariMan

Delicate kwestie...indrukwekkende vertoning tijdens de laatste match, dat wel. Maar wat als die boom een andere auto was geweest met kinderen ofzo in? Dus die gemengde reacties zijn begrijpelijk.

razzle_dazzle

Tubeke op weg naar een 9/9 in de eindronde...

Je mag er niet aan denken, eersteklasse voetbal in België met de zinderende triller Tubeke - Dender  ::). En al even veelbelovend: drie keer 1-0 gewonnen. Voor een oefenpot in de zon in juli ben ik wel te vinden voor Tubeke, maar eerste klasse voetbal... 

In HBvL verscheen een heel artikel naar aanleiding van de de match KVSK-Tubeke: Schijnbaar liggen voor volgend seizoen nog maar 5 spelers onder contract bij Tubeke, 3 verlengingen en 2 spelers uit de B-kern van Brussels. Phillipe SJ (trainer) zegt: "Spetterend voetbal brengen we niet, maar met inzet, mentaliteit en veel aandacht voor stilstaande fasen doen we het heel goed in 2de klasse. Het bestuur denkt dat in 1ste klasse alles op zijn pootjes terecht zal komen, maar daar ben ik niet zo zeker van. Als we promoveren zullen de meeste blijven, blijft het 2de kan ik volgend seizoen van nul herbeginnen."

PSJ had zelf gevraagd naar een andere trainer en wou technisch directeur worden om zo een professionele omkadering op poten te zetten, maar dat vond het bestuur niet nodig. Ook opmerkelijk is de voorzitter. Raymond Langendries, CDH, ex-kamervoorzitter, minister van Staat, Europarlementslid en burgemeester van Tubeke. Zijn visie is om een 1ste klasseclub à la Bergen of Moeskroen uit te bouwen (dus de Elio Corrupto of de vergezochte buitenlandse dubieuze investeringen).

De officiële supportersclub telt (u leest het goed) 24 leden! Het stadion heeft een capaciteit van 4000 toeschouwers, waarvan 1760 zitjes. (1ste klasse minstens 8000 waarvan 5000 zitjes) Als ze uitbreiden moet dit voor 15 oktober af zijn, zoniet volgt er een boete. Qua grootte gelijk met de inkomsten uit TV-gelden. Tegen 31 december niet klaar, geen licentie voor volgend seizoen.

Oh boy  >:(!




Supermariobros

Ik sluit me volledig bij jou aan Ken. Dit Tubeke kan in eerste klasse niets gaan doen. Kortrijk en Antwerp hebben wel de middelen en dus hoop ik ten stelligste dat de oudste cub van't land donderdag Tubeke opzij zet. Dan komen beide ploegen op gelijke hoogte en zie ik Antwerp de eindronde winnen, Tubeke kan immers niet het geluk aan zijn kant blijven hebben.

Kortrijk en Antwerp hebben alle middelen en de nodige faciliteiten om in eerste te spelen, alleen sportief zullen beide clubs het nodige moeten doen willen ze niet weer meteen degraderen.

Alle hoop is dus gevestigd op de Great Old!

Supermariobros

Michel Preud'homme verlaat Standard. Dat zullen ze niet graag horen in luik, hoogstwaarschijnlijk kiest hij voor AA Gent.

Beide partijen waren het financieel al eens, maar de duur van het contract bleef een serieus twistpunt. Ik begrijp niet waarom ze zijn contract maar met één seizoen wilden verlengen, hij heeft zijn waarde toch al genoeg bewezen?  ???

Supermariobros

Michel Preud'homme wordt de komende drie seizoenen de trainer van AA Gent. Ik begrijp het bestuur daar toch niet hoor, een langer contract en hij was zeker gebleven. Dat zullen ze zich nog beklagen volgens mij.

razzle_dazzle

MPH was de mayonaise van deze groep. Zoals Sergio het vuur erin kreeg, zo kreeg MPH een groep tesamen. Dat zag je in alle kleine dingen, als egotrippers als Jovanovic meermaals hun coach doodknuffelen, als de groep als één man achter Espinoza kroop, als Michel zijn staff op het podium roept, als vuurhaarden als Renard en Jova vs Fellaini professioneel geblust worden ...

Dat was vooral de verdienste van Michel, dat hij die 25 jaar van "net niet" heeft weten te vertalen in "net wel" ...

Niet meer "net" geen Europees, of bijna kampioen zoals toen met DD ...

MPH laat een zware erfenis achter, maar ook een groep "wezen". Sterk uitgedrukt idd, en proffesioneel moeten deze jongens uiteraard zich hierover heen kunnen zetten. Maar vergeet niet, de meesten zijn amper jonge volwassenen, hebben nog geen ervaring met het wegvallen van een mentor of vertrouwenpersoon, .... Ook hun houvast is nu weg, de man die hen afschermde en beschermde, die nooit iemand publiekelijk met de vinger wees maar de kracht had om hen intern scherp te stellen ...

Adieu Michel, waar je ook gaat, MERCI!


razzle_dazzle

En Mario, ik denk dat beide partijen professioneel genoeg zijn om de duur van het contract als drogreden in te roepen. Het vertrek stond al langer vast, alleen hebben beide partijen voldoende respect om niet met modder te gooien. Tis trouwens publiek geheim dat MPH en de D'ono clan niet langer op dezelfde golflengte zaten en MPH stond na die titel te sterk in z'n schoenen om nog langer de marionet te zijn van onze big chief. Het zij zo...ik denk dat MPH vooral een verlies zal zijn om psychologisch vlak. Hij gaf ons in die 8 mooie jaren onze identiteit terug. Tactisch gezien is het ook geen drama, deze kern beschikt gewoon over uitzondelijke kwaliteiten.