Volkslied

Gestart door Supermariobros, 21 juli 2007 - 09:38:43

« vorige - volgende »

Ken jij je volkslied uit het hoofd?

ja
8 (34.8%)
nee
15 (65.2%)

Totaal aantal stemmen: 19

Supermariobros

Vandaag vieren de Belgen hun Natonale Feestdag. Aan de hand daarvan wou ik wel eens weten hoeveel mensen hun volkslied uit het hoofd kennen, de Nederlanders kunnen meestemmen, maar dan voor hun volkslied uiteraard.

De vraag is als volgt:

Ken jij je volkslied uit het hoofd?

Supermariobros

Ik heb nee gestemd, ik ken het niet en ik zal niet alleen zijn. :)

Ferrari 2010

Neen, enkele dingetjes wel en sommige stukjes het deuntje. Maar verder, neen, en kga het ook niet proberen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C


Schumi nr1

Ik meen me iets te herinneren van "voor vorst, voor vrijheid en voor recht" maar verder dan dat kom ik niet. 'k Heb bij deze dan ook maar nee gestemd :).

Tim C

O dierbaar België
O heilig land der Vaad'ren
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.
Aanvaard ons hart en het bloed van onze ad'ren,
Wees ons doel in arbeid en in strijd.
Bloei, o land, in eendracht niet te breken;
Wees immer u zelf en ongeknecht,
Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Het woord getrouw, dat g' onbevreesd moogt spreken:
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.
Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht.

Wiki

Doefie

Ken het volledig uit mijn hoofd.

Trouwens niet alleen het Belgisch... Vlaams, Brits, Duits, Spaans, Italiaans, Frans, Nederlands, Canadees, Amerikaans, Australïsch, ... (And now I've had my moment of glory ;D)

supersteven

alleen de grootste stukken ervan. maar nu tim het er helemaal heeft opgezet heb ik geen excuus meer om het niet te kennen.
let the sunshine shine in your heart

Eric

ken het niet en wil het niet kennen...daarvoor hou ik niet genoeg van dit apeland (niet dat het op een ander beter is)

McChouffe

Ach, geen nood. Met onze nieuwe premier zingen we binnenkort toch de Marseillaise...  ::)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Tim C

Citaat van: McChouffe op 22 juli 2007 - 22:01:25
Ach, geen nood. Met onze nieuwe premier zingen we binnenkort toch de Marseillaise...  ::)
Een duidelijk voorbeeld van dat goede bestuur...

Arm Vlaanderen...

ivan_


Doefie

Ik zal altijd mijn Vlaams volkslied als eerste blijven zingen, voor den Brabançonne.

The REAL BUTTON Freak

#13
Ik blijf altijd in de eerste plaats een BELG en ben daar (als het niet over voetbal gaat) fier op.

Wat ik onvergeefelijk vind is dat onze nieuwe Premier, zen eigen volkslied niet kent of weet wat er de 21 juli gevierd wordt. Volgens mij had hij, zoals de Weever zou zeggen. veel pintjes gedronken.

Ferrari 2010

Citaat van: The REAL Freak op 23 juli 2007 - 12:05:05
Ik blijf altijd in de eerste plaats een BELG en ben daar (als het niet over voetbal gaat) fier op.

Wat ik onvergeefelijk vind is dat onze nieuwe Premier, zen eigen volkslied niet kent of weet wat er de 21 juli gevierd wordt. Volgens mij had hij, zoals de Weever zou zeggen. veel pintjes gedronken.

Ik vind het echt geen verassing dat die man ons volkslied niet kent hoor. Ik ken het zelf ook niet en vraag me overigens af waarvoor je het zou moeten kennen, geen enkele reden voor, en dan nog, het wordt zelfs op school niet aangeleerd. En dat hij niet weet wat 21 juli exact is, hoeveel mensen weten het wel? Vraag het anders eens rond. Nu zullen ze het mss allemaal wel wat beter weten dan voor die flater van Leterme, maar daarvoor?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.