Man van de race: Frankrijk

Gestart door Tim C, 01 juli 2007 - 16:03:32

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Frankrijk?

Raikkonen
13 (40.6%)
Massa
1 (3.1%)
Hamilton
1 (3.1%)
Kubica
2 (6.3%)
Heidfeld
3 (9.4%)
Fisichella
1 (3.1%)
Alonso
9 (28.1%)
Button
1 (3.1%)
Iemand anders (wie?)
1 (3.1%)

Totaal aantal stemmen: 28

Jasper

Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2007 - 23:03:07
Alonso zeker niet, omdat hij maar al te vaak de verkeerde kant koos (buitenkant bocht) om Heidfeld voorbij te gaan, en verschillende keren alle ankers moest dichtgooien om niet in het decor te belanden. Man van de race is Kimi, hiJ maakte  een prima start en reed een feilloze race.

Je gelooft die column van Veritas toch niet he? Fisichella pakte elke keer opnieuw de uiterste binnenkant van de haarspeldbocht. Als de wagen voor je geen plaats laat aan de binnenkant, dan kan je ook niet aan de binnenkant rijden he! ::)

Hij moest dikwijls "alle ankers dichtgooien" (mooi neologisme) om niet in het decor te belanden, dat is waar. Ow wacht, juist, dat is de definitie van Formule 1.

Tim C

Fisichella smeet mooi telkens de deur dicht in die flauwe knik naar rechts vlak voor Adelaide. Alonso moest dus wel langst de buitenkant proberen, de ene keer dat Fisico die deur opliet ging de Spanjaard er toch wel voorbij zeker!

red76

Hoi  :)

Ik heb me net geregistreerd om hier te kunnen antwoorden.

Waarom zien velen van jullie Alonso als de man van de wedstrijd?
Hij is op de tiende plaats gestart, voor hem zijn er 2 coureurs uitgevallen en hij is geeindigd op de 7e plaats. 1 plaats winst dus.........

Dit moest ik ff kwijt. ::)

Leuk forum trouwens.

Jasper

Alonso heeft plaatsen verloren bij de pitstops. Hierdoor heeft hij sommige andere rijders meer dan één keer moeten inhalen.

Wie stel jij dan voor als man van de race? Raikkonen heeft 3 sterke rondjes gereden en daarmee de race gewonnen. Verder zie ik niemand die in aanmerking zou komen.

red76

Citaat van: Jasper op 05 juli 2007 - 19:43:43
Alonso heeft plaatsen verloren bij de pitstops. Hierdoor heeft hij sommige andere rijders meer dan één keer moeten inhalen.

Wie stel jij dan voor als man van de race? Raikkonen heeft 3 sterke rondjes gereden en daarmee de race gewonnen. Verder zie ik niemand die in aanmerking zou komen.

Dan was het overleg met zijn team niet goed.
Man van de race was voor mij Kubica, niet veel in beeld maar wel een ijzersterke comback. :)

Ik heb Alonso afgelopen jaar betere race's zien rijden van achteren naar voor.

Jasper

Alonso wordt er dus op afgerekend dat zijn team de strategie niet helemaal juist had? Of op het feit dat hij binnen moest omdat hij nu eenmaal benzine nodig had om nog op het gas te kunnen trappen met effect?

alonsolover

Citaat van: Jasper op 02 juli 2007 - 16:18:09
Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2007 - 23:03:07
Alonso zeker niet, omdat hij maar al te vaak de verkeerde kant koos (buitenkant bocht) om Heidfeld voorbij te gaan, en verschillende keren alle ankers moest dichtgooien om niet in het decor te belanden. Man van de race is Kimi, hiJ maakte  een prima start en reed een feilloze race.

Je gelooft die column van Veritas toch niet he? Fisichella pakte elke keer opnieuw de uiterste binnenkant van de haarspeldbocht. Als de wagen voor je geen plaats laat aan de binnenkant, dan kan je ook niet aan de binnenkant rijden he! ::)

Hij moest dikwijls "alle ankers dichtgooien" (mooi neologisme) om niet in het decor te belanden, dat is waar. Ow wacht, juist, dat is de definitie van Formule 1.

heel mooi gezegt hij kon nergens voorraken aan de binnekant en als hij een beetje te vroeg in de remmen ging gaan was hij als eerste door de bocht ingegaan,
Heidfield liet Hamilton mooi voorbij gaan want hij kon voor langs de binnenkant

meatball

Citaat van: alonsolover op 05 juli 2007 - 20:12:51
Citaat van: Jasper op 02 juli 2007 - 16:18:09
Citaat van: SaffierFM op 01 juli 2007 - 23:03:07
Alonso zeker niet, omdat hij maar al te vaak de verkeerde kant koos (buitenkant bocht) om Heidfeld voorbij te gaan, en verschillende keren alle ankers moest dichtgooien om niet in het decor te belanden. Man van de race is Kimi, hiJ maakte  een prima start en reed een feilloze race.

Je gelooft die column van Veritas toch niet he? Fisichella pakte elke keer opnieuw de uiterste binnenkant van de haarspeldbocht. Als de wagen voor je geen plaats laat aan de binnenkant, dan kan je ook niet aan de binnenkant rijden he! ::)

Hij moest dikwijls "alle ankers dichtgooien" (mooi neologisme) om niet in het decor te belanden, dat is waar. Ow wacht, juist, dat is de definitie van Formule 1.

heel mooi gezegt hij kon nergens voorraken aan de binnekant en als hij een beetje te vroeg in de remmen ging gaan was hij als eerste door de bocht ingegaan,
Heidfield liet Hamilton mooi voorbij gaan want hij kon voor langs de binnenkant
En nu in verstaanbare taal a.u.b. ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

red76

Citaat van: Jasper op 05 juli 2007 - 20:07:07
Alonso wordt er dus op afgerekend dat zijn team de strategie niet helemaal juist had? Of op het feit dat hij binnen moest omdat hij nu eenmaal benzine nodig had om nog op het gas te kunnen trappen met effect?

Alonso had 5 ronden eerder(in de eerste stind) naar binnen moeten gaan ipv de hele wereld laten zien dat hij sneller was dan Heidfeld en er niet voorbij gaan...

Ferrari 2010

Citaat van: red76 op 06 juli 2007 - 08:11:26
Citaat van: Jasper op 05 juli 2007 - 20:07:07
Alonso wordt er dus op afgerekend dat zijn team de strategie niet helemaal juist had? Of op het feit dat hij binnen moest omdat hij nu eenmaal benzine nodig had om nog op het gas te kunnen trappen met effect?

Alonso had 5 ronden eerder(in de eerste stind) naar binnen moeten gaan ipv de hele wereld laten zien dat hij sneller was dan Heidfeld en er niet voorbij gaan...
In de F1 ga je nu gewoonweg niet eerder binnen dan zoals gepland, tenzij in speciale omstandigheden. Alonso heeft ervoor gezorgd dat er toch nog wat te zien was in de race, vandaar dat hij de man van de race is voor velen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

red76

Citaat van: Schumi till infinity op 06 juli 2007 - 08:38:06
Citaat van: red76 op 06 juli 2007 - 08:11:26
Citaat van: Jasper op 05 juli 2007 - 20:07:07
Alonso wordt er dus op afgerekend dat zijn team de strategie niet helemaal juist had? Of op het feit dat hij binnen moest omdat hij nu eenmaal benzine nodig had om nog op het gas te kunnen trappen met effect?

Alonso had 5 ronden eerder(in de eerste stind) naar binnen moeten gaan ipv de hele wereld laten zien dat hij sneller was dan Heidfeld en er niet voorbij gaan...
In de F1 ga je nu gewoonweg niet eerder binnen dan zoals gepland, tenzij in speciale omstandigheden. Alonso heeft ervoor gezorgd dat er toch nog wat te zien was in de race, vandaar dat hij de man van de race is voor velen.

Indien je sneller bent als je voorgangen maar je kan hem niet passeren lijkt mij de reden speciaal genoeg om naar binnen te gaan.
Het moment dat hij Heidfeld voorbij ging was mooi om te zien maar de onmogelijke prikjes van te voren waren natuurlijk kansloos.

Ferrari 2010

Citaat van: red76 op 06 juli 2007 - 09:55:23
Citaat van: Schumi till infinity op 06 juli 2007 - 08:38:06
Citaat van: red76 op 06 juli 2007 - 08:11:26
Citaat van: Jasper op 05 juli 2007 - 20:07:07
Alonso wordt er dus op afgerekend dat zijn team de strategie niet helemaal juist had? Of op het feit dat hij binnen moest omdat hij nu eenmaal benzine nodig had om nog op het gas te kunnen trappen met effect?

Alonso had 5 ronden eerder(in de eerste stind) naar binnen moeten gaan ipv de hele wereld laten zien dat hij sneller was dan Heidfeld en er niet voorbij gaan...
In de F1 ga je nu gewoonweg niet eerder binnen dan zoals gepland, tenzij in speciale omstandigheden. Alonso heeft ervoor gezorgd dat er toch nog wat te zien was in de race, vandaar dat hij de man van de race is voor velen.

Indien je sneller bent als je voorgangen maar je kan hem niet passeren lijkt mij de reden speciaal genoeg om naar binnen te gaan.
Het moment dat hij Heidfeld voorbij ging was mooi om te zien maar de onmogelijke prikjes van te voren waren natuurlijk kansloos.
Maar dan zit je verder naar achter in het pak, in meestal drukker verkeer en zit je na de stop van Heidfeld weer achter hem, met mss nog enkele anderen ertussen ook. Heeft weinig zin, enkel als er achter hen een gat van een halve minuut is heeft zo'n actie nut. En dan nog zou FA na zijn stop sneller hebben moeten zijn dan NH, en die kan lijkt me klein....
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.