Crash Rosberg en voorvleugel McLaren

Gestart door Doefie, 04 mei 2007 - 13:11:15

« vorige - volgende »

Doefie

Crash van Rosberg:



Voorvleugel van McLaren:



Voorvleugel ziet er wel interessant uit maar blijkbaar werkt die niet al te goed... Lijkt mij ook redelijk gevaarlijk als het zou loskomen en naar boven schiet.

Tim C

Lijkt mij ook zeer flexibel te zijn, maar zo kennen we het team uit Woking...

scho0634

Het lijkt me niet gevaarlijker dan andere onderdelen die kunnen losschieten en naar boven schieten.

Of het flexibel is kan ik op foto niet zien, maar McLaren komt niet uit Maranello dus het zal wel meevallen  ;D.

Wat ik wel kan zien is dat het erg lelijk is.

Ferrari 2010

Die crash lijkt me wel heftig. De voorvleugel van de macs, blijkbaar werkt het niet zo goed, maar nu willen ze ze toch in de race gaan gebruiken. Willen ze hun eigen prestaties verslechteren dan? :-\ De flappen die ze er bij honda op hebben gezet zijn anders wel de top van lelijkheid!

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Tim C op 04 mei 2007 - 14:17:07Lijkt mij ook zeer flexibel te zijn, maar zo kennen we het team uit Woking...

De meeste bruggen zijn in de vorm van een parabool gebouwd omwille van de stevigheid en dit is ook een parabool. Flexibelheid kan je dus niet echt bespeuren op 2 foto's. Vleugeltjes die maar één steunpunt hebben en voor de rest niet aan vleugel of neus zijn vastgemaakt, zijn wel ongetwijfeld flexibeler dan dit (Ferrari begin 2006?). ;)

En over die flappen van Honda... Wat hangen die daar te doen. :-\

Tim C

#5
Wedden dat ze het enkel in Spanje zullen kunnen gebruiken omdat het ding zal bewegen als zot ;)

But, that's McLaren for yah...

Ik ben in elk geval nog steeds zeer geamuseerd dat ze na hun gebleit mee hun vloer hebben mogen aanpassen waardoor hun gejank niets heeft uitgehaald ;D

Het blijft natuurlijk wel McLaren en dat team zou nooit, ooit, nooit, never, jamais, een regel ombuigen. Er is een directe lijn naar het bovenste van de hemel als je iets met McLaren te maken hebt ;)

dj Peter

Inderdaad, de eerste die gaat reclameren is Ron Dennis, mister arrogant himself. McLaren de regels overtreden? Ga weg...    :D

McChouffe

Citaat van: Jasper op 04 mei 2007 - 22:24:05
Citaat van: Tim C op 04 mei 2007 - 14:17:07Lijkt mij ook zeer flexibel te zijn, maar zo kennen we het team uit Woking...

De meeste bruggen zijn in de vorm van een parabool gebouwd omwille van de stevigheid en dit is ook een parabool.

Wat niet wil zeggen dat bruggen niet doorbuigen. Integendeel, bruggen hebben altijd een zekere flexibiliteit.

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

bogief1

Zijn net vleugeltjes op die honda, misschien denken ze wel dat ze nu opeens zullen vliegen.

Als die vleugel flexibel is van mclaren, dan moet ferrari ofwel ook protesteren, ofwel naapen.
Iedereen zoekt naar de grens... en ferrari is daar toch wel de meester in, dus waarom mogen andere teams niks proberen?
Als die vleugel niet regelmentair is zullen ze wel verboden worden...
A new chapter will begin soon: Bruno Senna

Tim C

Dat is wat ik verwacht dat er zal gebeuren. het gaat me er gewoon om dat ze nu iets hebben wat niet anders dan flexibel kan zijn, terwijl ze altijd als kinderen staan te janken dat niemand behalve zij de regeltjes volgt...

McChouffe

Citaat van: bogief1 op 05 mei 2007 - 12:38:21
Zijn net vleugeltjes op die honda, misschien denken ze wel dat ze nu opeens zullen vliegen.

Als die vleugel flexibel is van mclaren, dan moet ferrari ofwel ook protesteren, ofwel naapen.
Iedereen zoekt naar de grens... en ferrari is daar toch wel de meester in, dus waarom mogen andere teams niks proberen?
Als die vleugel niet regelmentair is zullen ze wel verboden worden...

Alle teams mogen de grenzen aftasten. Het is alleen een beetje spijtig dat McLaren er vaak als de kippen bij is om de vinger te wijzen naar andere teams.

Interessant trouwens dat Ferrari heel wat veranderingen aan hun F2007 heeft aangebracht. Benieuwd wat dat gaat geven in Spanje  :)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Juan

Citaat van: Tim C op 05 mei 2007 - 12:44:00
Dat is wat ik verwacht dat er zal gebeuren. het gaat me er gewoon om dat ze nu iets hebben wat niet anders dan flexibel kan zijn, terwijl ze altijd als kinderen staan te janken dat niemand behalve zij de regeltjes volgt...
Pas als je bewegende beelden ziet, kan je gaan reclameren. Ik weet niet hoe jullie op een foto kunnen zien of het flexibel gaat zijn? Alles is flexibel, maar daarom is er ook een limiet en zolang die niet overschreden wordt is er toch geen probleem?
Juan

Roel

Citaat van: Tim C op 05 mei 2007 - 12:44:00
Dat is wat ik verwacht dat er zal gebeuren. het gaat me er gewoon om dat ze nu iets hebben wat niet anders dan flexibel kan zijn, terwijl ze altijd als kinderen staan te janken dat niemand behalve zij de regeltjes volgt...

Beweert niet iedereen dat ze de regels volgen tot hun schuld is bewezen? Zou Todt niet reclameren indien Ferrari iets clandestien opmerkt bij de concurrentie? Iedereen zoekt de grens op en als ze iemand betrappen die erover gaat, ondernemen ze stappen, de één al publieker dan de ander, maar laten we realistisch blijven. Eender welk team zou iets ondernemen als ze zich al dan niet terecht benadeeld voelen.

Volgens Mclaren is de neus wel positief meegevallen en kunnen de rijders er volgende races al over beschikken. Of ze dit ook zullen doen? Bij Ferrari maakt het alvast niet uit wat Mclaren doet of niet, de volgende race is volgens hen sowieso voor hen... benieuwd.
God save Mclaren

Ferrari 2010

Citaat van: Roel op 06 mei 2007 - 19:27:45
Citaat van: Tim C op 05 mei 2007 - 12:44:00
Dat is wat ik verwacht dat er zal gebeuren. het gaat me er gewoon om dat ze nu iets hebben wat niet anders dan flexibel kan zijn, terwijl ze altijd als kinderen staan te janken dat niemand behalve zij de regeltjes volgt...

Beweert niet iedereen dat ze de regels volgen tot hun schuld is bewezen? Zou Todt niet reclameren indien Ferrari iets clandestien opmerkt bij de concurrentie? Iedereen zoekt de grens op en als ze iemand betrappen die erover gaat, ondernemen ze stappen, de één al publieker dan de ander, maar laten we realistisch blijven. Eender welk team zou iets ondernemen als ze zich al dan niet terecht benadeeld voelen.

Neen, Todt zou zeggen, bekijk het effect ervan, indien het een positief effect heeft maak je iets soortgelijks. Hoeveel is er de laatste jaren niet over Ferrari geklaagt? De wielschijven, massadempers (was ook op renault etc. uitertaard), de losse voorvleugel, ...

Ik kan mij niet herinneren dat Ferrari effectief een klach heeft neergelegd. Misschien wel gezegt dat ze het extreem vinden, maar niet gaan klagen bij mijn weten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

bogief1

Heeft ferrari de fia niet ingelicht over het feit dat BAR met een dubbele tank reed?
A new chapter will begin soon: Bruno Senna